Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Riikka Purra ei olekaan kokoomuslaisia, onkohan hänelläkin silti rajoitteita?
Purrelilla riittää fiksaatioita ja psykoosikohtauksia rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Turvaan perheeni. En aio käyttää sijoituksiani ja mua haukuttu työttömänä niin paljon että kosto on suloinen. Justiinsa mä ostin Usa kasvuosaketta. Tili taas tyhjä niin kun aina.
Usaan lupaillaan pörssiromahdusta. Ei ihme, kun katselee Trumpelon toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi yrittäjät keksivät keinon kun aiheettomat korona tuet loppui. NOSTETAAN HINTOJA. omista menoistaan eivät karsineet. vuokrista, sähköstä vedestä, siivouksista mersunkin olisi voinut palauttaa. mut ei asiakkaiden syytä. hypistely näyteikkunan katsomis maksua peräävät.
Marinin hallitus jakoi rikkaille/hyvätuloisille rahaa koronatukien muodossa. Silti hinnat nousi koronan takia ja kansa köyhtyi. Miksi eivät jakaneet rahaa työläisille?
Älä jauha p a s k a a!
Vierailija kirjoitti:
Mihin kuluttaisin? Ravintolat ei kiinnosta, baarit ei kiinnosta, tavara ei kiinnosta. Rahaa kyllä on.
Palvelut ja kulttuuri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan niin, että niitä merkittäviä säästöjä on kuitenkin vain pienellä osalla väestöä, mutta muut elävät kädestä suuhun tai tukiasten varassa?
No se vauras 10% ei kuluta sen enempää, vaikka varallisuus kasvaakin. Heillä on jo kaikkea.
Höpöphöpö. Tunnetko rikkaita? Ne ostelee kalliita kelloja ja kenkiä, vaikka niitä olisi jo kaapissa.
Ei ostele. Tuntemani rikkaat on erittäin pihejä. Kuluttavat lähinnä välttämättömään ihan niin kuin me köyhätkin.
Jos työläinen haluaa rikastua niin silloin pitää elää erittäin pihisti jotta voi sijoitella palkkatulojaan. Yleensä rikkaat pihit ovat juurikin niitä jotka ovat eläneet siten että palkasta suurin osa sijoituksiin ja muuten elämisen kulut on pienet jotta joskus 50-60 vuotiaana olisi sitten salkun arvo vaikka 1 000 000 euroa.
Mutta todellisuudessa vain harva rikastuu itse omilla teoillaan, kyllä ne rikkaat on pääosin niitä joiden vanhemmat on olleet varakkaita koska varallisuus periytyy ja ne kyllä tuhlaa rahojaan yhtälailla kuin ennen.
Mitä ne kapitalistihallituksessa oikein vinkuu kuluttamattomuudesta.
Vapaan markkinatalouden ideahan on se että jokainen käyttää omaisuuttaan siten kuin haluaa tai on käyttämättä omasta harkinnastaan johtuen.
Hallituksen tulisi luoda sellaiset olosuhteet mitkä kannustaa käyttämään rahoja säästämisen sijaan.
Nyt olosuhteista on luotu kuluttamiselle kielteiset epävarmuudesta ja ailahtelevuudesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi yrittäjät keksivät keinon kun aiheettomat korona tuet loppui. NOSTETAAN HINTOJA. omista menoistaan eivät karsineet. vuokrista, sähköstä vedestä, siivouksista mersunkin olisi voinut palauttaa. mut ei asiakkaiden syytä. hypistely näyteikkunan katsomis maksua peräävät.
Marinin hallitus jakoi rikkaille/hyvätuloisille rahaa koronatukien muodossa. Silti hinnat nousi koronan takia ja kansa köyhtyi. Miksi eivät jakaneet rahaa työläisille?
Koska kokkarit ja muut huusi sitä rahaa niin kurkku suorana, ettei sitä jaksanut kukaan kuunnella.
Kokoomus ei ollut silloin hallituksessa. Te tuhositte suomen talouden ja teidän takia nyt leikataan koska te paisutitte valtion menoja, teidän on turha syyttää asiasta kokoomusta ja muita koska te olitte silloin hallituksessa päättämässä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on säästää rahoja? Eikö olisi paljon fiksumpaa sijoittaa rahoja osakesäästötilille tai sitten arvo-osuustilille?
Minä olen sijoittanut noin 5 vuoden ajan pienestä palkastani ja salkun arvo on nyt 20 000e. Olen onnistunut tässä koska en ole kuluttanut rahojani turhuuksiin vaan kaikki ylimääräinen raha on mennyt osakkeisiin.
M31
Ne lasketaan mukaan säästämiseen eli sijoittaminen on säästämistä. Aloitin huhtikuussa 18 000 ja nyt salkku 28500. Olen vielä työtön ollut koko ajan. Tuohon vielä päälle osingot jotka tulee nyt keväällä. Olen sua paljon vanhempi. Olet nuori ja hyvällä mallilla, jatka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvaan perheeni. En aio käyttää sijoituksiani ja mua haukuttu työttömänä niin paljon että kosto on suloinen. Justiinsa mä ostin Usa kasvuosaketta. Tili taas tyhjä niin kun aina.
Usaan lupaillaan pörssiromahdusta. Ei ihme, kun katselee Trumpelon toimintaa.
Paino muualla. Tiedän mitå teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha p a s k a a!
Businesfinland oli huono valinta jakamaan koronatukia.
No mulla olisi säästöjä mutta koska hallitus on päättänyt kurjistaa kaikkein heikompien asemaa, minä kieltäydyn ihan solidaarisuudesta heitä kohtaan kuluttamasta.
En osta asuntoa vaikka voisin, en ota lainaa vaikka saisin. Rahahanat kiinni ja ostetaan vain pakollinen eli ruoka. En todellakaan sijoita yhtään mihinkään, inflaatio syö rahaa just saman verran kuin talletuskorko tuo ja se on mulle aivan v***n sama.
Oikeastaan olen alkanut kyseenalaistaa tätä koko rumbaa mihin meidät ajetaan: tekemään hulluna töitä ja ostamaan koko ajan isompia ja uudempia asuntoja ja autoja. Minkä helvetin takia? Ei täältä saa kukaan yhtään mitään mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Orvolle vois joku kertoa että kun kaikki säästävät yhtä aikaa ja rajusti (esim. taantuman pelossa), kulutus laskee. Koska kulutus on suuri osa bruttokansantuotetta (BKT), tämä voi johtaa yritysten myynnin laskuun, työttömyyden kasvuun ja jopa syvempään taantumaan.
Niin, tämä on itsestään selvää. Koko kspitalistinen järjestelmä perustuu kulutukselle. Jos ja kun ollaan lopetettu kuluttaminen ja hyvähän se on, pitäisi järjestelmään tehdä muutoksia. Muuten käy huonosti.
Hallitus ja lehdistö on pelotellut sotajutuilla suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on säästää rahoja? Eikö olisi paljon fiksumpaa sijoittaa rahoja osakesäästötilille tai sitten arvo-osuustilille?
Minä olen sijoittanut noin 5 vuoden ajan pienestä palkastani ja salkun arvo on nyt 20 000e. Olen onnistunut tässä koska en ole kuluttanut rahojani turhuuksiin vaan kaikki ylimääräinen raha on mennyt osakkeisiin.
M31
Ne lasketaan mukaan säästämiseen eli sijoittaminen on säästämistä. Aloitin huhtikuussa 18 000 ja nyt salkku 28500. Olen vielä työtön ollut koko ajan. Tuohon vielä päälle osingot jotka tulee nyt keväällä. Olen sua paljon vanhempi. Olet nuori ja hyvällä mallilla, jatka vaan.
Ai lasketaanko sijoitukset myös säästämiseksi? Jos näin on niin silloin vika ei ole hallituksen vaan vika on siinä että nykyaikana ihmiset sijoittaa koska sijoitukset tuottaa rahaa ja sijoittaminen on ainoa keino rikastua.
Mitä enemmän sijoittaa niin sitä enemmän sijoitukset tuottaa ellei laita rahojaan johonkin pieneen kasvuyhtiöön missä on riski ottaa pahasti takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja miksi persut nimenomaan ottavat köyhiltä?
Ei ota vaan antaa vähemmän, koska EKP:n piikki on täynnä eli luottoluokitus lähti laskuun.
Nyt maailman holtittomimmin tuhlaavaa julkista sektoria harmittaa jo rahat, jotka ovat muiden tileillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kokkarit ja muut huusi sitä rahaa niin kurkku suorana, ettei sitä jaksanut kukaan kuunnella.
Kokoomus ei ollut silloin hallituksessa. Te tuhositte suomen talouden ja teidän takia nyt leikataan koska te paisutitte valtion menoja, teidän on turha syyttää asiasta kokoomusta
Höpö höpö. Turha syytellä hallitusta, että teki mitä oppositio huusi kurkku suorana. Koronatukiin oli liikuttava konsensus koko eduskunnassa.
Noita jos ei oltais tehty, nyt huudettaisiin konkurssiin menneisyä yrityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan niin, että niitä merkittäviä säästöjä on kuitenkin vain pienellä osalla väestöä, mutta muut elävät kädestä suuhun tai tukiasten varassa?
No se vauras 10% ei kuluta sen enempää, vaikka varallisuus kasvaakin. Heillä on jo kaikkea.
Höpöphöpö. Tunnetko rikkaita? Ne ostelee kalliita kelloja ja kenkiä, vaikka niitä olisi jo kaapissa.
Ei ostele. Tuntemani rikkaat on erittäin pihejä. Kuluttavat lähinnä välttämättömään ihan niin kuin me köyhätkin.
Kylläpä vaan ostelee.
Heti kulutan, kun hallitus vaihtuu. Silkasta riemusta alan tuhlata.
velkahallitus, ei ole varaa kuluttaa