Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin?
Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja samaan aikaan.
Mikä suomalaisiin oikein iski?
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
No mulla olisi säästöjä mutta koska hallitus on päättänyt kurjistaa kaikkein heikompien asemaa, minä kieltäydyn ihan solidaarisuudesta heitä kohtaan kuluttamasta.
En osta asuntoa vaikka voisin, en ota lainaa vaikka saisin. Rahahanat kiinni ja ostetaan vain pakollinen eli ruoka. En todellakaan sijoita yhtään mihinkään, inflaatio syö rahaa just saman verran kuin talletuskorko tuo ja se on mulle aivan v***n sama.
Oikeastaan olen alkanut kyseenalaistaa tätä koko rumbaa mihin meidät ajetaan: tekemään hulluna töitä ja ostamaan koko ajan isompia ja uudempia asuntoja ja autoja. Minkä helvetin takia? Ei täältä saa kukaan yhtään mitään mukaansa.
Tää sama mulla. Kun on kokenut köyhyyttä niin tietäå miltä tuntuu nälkä ja huoli. Vielä tuohon päälle törkypuheet mitä hallitus suoltaa ja pelottelee.
Palkat pysyy ennallaan, kaikki kallistuu. Miksi ette kuluta? Niinpä. Kulutan palkastani jo muiden perheiden elättämiseen 38%.
Koska meillä kävi saksi käsi vähän saksimassa , niin siksi!🥱🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista! Nyt syytetään hallitusta siitä että kansalaiset ei kuluta vaikka todellisuudessa ihmiset sijoittaa rahojaan kuluttamisen sijaan :D Pitääkö nyt ihmisten vähentää sijoittamista ja laittaa rahansa johonkin humpuukkiin?
Odottakaa vaan niin kohta nykyinen hallitus tai seuraava hallitus aikoo verottaa enemmän meitä sijoittajia! :D
No, jos sijoitat kotimaisiin yrityksiin tai valtion obligaatioihin saat aplodit hallitukselta.
En sijoita koska suomessa tuotto on surkeaa. Sp500 osakkeet tuottaa paljon paremmin kuin kotimaiset osakkeet.
Antaa mennä tämän maan konkkaan vaan, kuka siitä välittää. Ai niin, me kaikki jotka asumme täällä.
Minua ei kiinnosta tämän maan kohtalo. Surkeat palkat, kaikki on kallista, kansa on ilkeää, päättäjät on aina tyhmiä, kansa on epärehellistä... jne
Sijoitan vain usan osakkeisiin enkä kuluta rahaa. Lapsia en tänne tule tekemään enkä ole koskaan äänestänyt vaaleissa koska hyviä puolueita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdäkseni valtio ei ajattele perheeni parasta oikein mitenkään. Päivystykseen ei pääse, lääkäriin ei pääse, hammaslääkäriin ei myöskään, koulukirjat puuttuu tai on repaleisia, koulussa riehuu häiriköt, oppilaaksiottoalueita ollaan taas puuhaamassa oman alueemme osalta huonommiksi kun tietty porukka pitää hajauttaa pilaamaan kaikki koulut. Nyt puuhataan jo lapsilisän viemistäkin. Pitäkää tunkkinne. Säästämme kaiken mikä irti lähtee ja jättäydymme pois työelämästä mahdollisimman varhain. Loppuu se verojen makselu. Nyt jo olisi mahdollista, mutta haluamme vielä muutaman vuoden kasvattaa pesämunaa.
Sama suunnitelma. Paitsi meillä vasta asuntolaina maksettu, joten ei realistista ihan heti. Kuitenkin puhutaan ihan siedettävästä aikahaarukasta, 6-10 vuodesta. Sen jälkeen pitäisi heittämällä riittää.
Odotan innolla raportteja onnelasta, jossa verot on pienet, mutta terveydenhuolto ilmaista. Samoin koulutus. Sähkö halpaa ja lasten päivähoitokaan ei maksa juuri mitään. Infrastruktuuri toimii. Mitään valitettavaa ei maasta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista! Nyt syytetään hallitusta siitä että kansalaiset ei kuluta vaikka todellisuudessa ihmiset sijoittaa rahojaan kuluttamisen sijaan :D Pitääkö nyt ihmisten vähentää sijoittamista ja laittaa rahansa johonkin humpuukkiin?
Odottakaa vaan niin kohta nykyinen hallitus tai seuraava hallitus aikoo verottaa enemmän meitä sijoittajia! :D
No, jos sijoitat kotimaisiin yrityksiin tai valtion obligaatioihin saat aplodit hallitukselta.
En sijoita koska suomessa tuotto on surkeaa. Sp500 osakkeet tuottaa paljon paremmin kuin kotimaiset osakkeet.
Antaa mennä tämän maan konkkaan vaan, kuka siitä välittää. Ai niin, me kaikki jotka asumme täällä.
Tiedätkö kun se on minulle aivan yksi lysti. Olen vakavarainen ja omillani toimeentuleva. Tarvittaessa nostamme kytkintä ja lähdemme muualle. Ei täällä nytkään mitään kunnollista terveydenhoitoa ja koulutusta saa. Se jos tukielättien taikaseinästä loppuu konkassa raha ei ole vähäisimmässäkään määrin minun ongelmani.
Ylikulutun vain ulkomailla. Suomessa nautin kun pärjään aivan minimillä. Aikanaan korkeasti verotettuja säästöpennosia käytän siellä missä niillä saa eniten. Lienen aikanaan maksanut tuloveroja 6-10 mediaanikansalaisen verran. Suomi on minusta veroja puristanut riittävästi. Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen: Maksetuista tuotteista ja palveluista erittäin suuri osa on välillisiä ja välittömiä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä ja huonoutta, tekisitte töitä niin maa ei menisi konkurssiin. Mutta istutte vaan käsi ojossa että mulle rahaa, mitään en tee. Sitä niitätte, mitä olette kylväneet, ne joilla sitä rahaa on ovat jo ymmärtäneet viedä sen pois teidän ahneiden laiskureiden ulottumattomiin.
Kuitenkin tahdottaisiin ennen koronaa olevaa hintataso sitten takaisin.
Meidän työeläkeläispariskunnan nettoeläkkeet menevät vuokraan ja elämiseen, muutama sata euroa jää pelivaraa ja jos mahdollista ostamme lapsenlapselle, 1,5v, kausivaatteita. Molempien säästötilillä sen verran ettei poikamme tarvi aikanaan maksaa meidän hautajaiskuluja. Saa kuitenkin olla tyytyväinen että rahat ovat riittäneet vaikka ei olekaan varsinaista maallista mammonaa meille siunaantunut.
Täällä on näemmä jo useita Suomen haukkujia, jotka eivät edes asu täällä.
Naapurimaasta kirjoittelevat.
On tämä aika hauskaa. Säästetään ja sijoitetaan osakkeisiin eikä osteta mitään. Yrityksillä menee huonommin kun kukaan ei osta mitään ja osakkeiden arvot tipahtavat ja rahat katoavat. Meillä on OrpoPurran hallitus joka ei ymmärrä taloudesta yhtään mitään. On kuluttajan vika kun se ei halua kuluttaa vaan sijoittaa? Hallitushan edustaa tahoja jotka elävät juurikin sijoituksilla joiden tuotot syntyvät ihmisten kulutuksesta 🤣🤣
Omaa tyhmyyttä ja huonoutta, tekisitte töitä niin maa ei menisi konkurssiin. Mutta istutte vaan käsi ojossa että mulle rahaa, mitään en tee. Sitä niitätte, mitä olette kylväneet, ne joilla sitä rahaa on ovat jo ymmärtäneet viedä sen pois teidän ahneiden laiskureiden ulottumattomiin.
"Terveisin" Vladimir
HULLUKO OLET
KULUTUS TUHOAA MAAPALLON
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi yrittäjät keksivät keinon kun aiheettomat korona tuet loppui. NOSTETAAN HINTOJA. omista menoistaan eivät karsineet. vuokrista, sähköstä vedestä, siivouksista mersunkin olisi voinut palauttaa. mut ei asiakkaiden syytä. hypistely näyteikkunan katsomis maksua peräävät.
Marinin hallitus jakoi rikkaille/hyvätuloisille rahaa koronatukien muodossa. Silti hinnat nousi koronan takia ja kansa köyhtyi. Miksi eivät jakaneet rahaa työläisille?
Marinin aikana työllisyys nousi 107000:lla, ja rahaa riitti tämän takia köyhillekin. Talous kasvoi kunnes Venäjä pilasi kaiken.
Hoetaan, että pitää varautua, mutta sitten kun ihmiset varautuvat tehtyjen päätösten ja valintojen seurauksiin, ei kelpaa.
Itse opin jo lapsena, että asioilla on seurauksia, mutta jotkut ilmeisesti eivät ole oppineet vieläkään, kun jatkuvasti yllätytään.
Vastaan viestiin 172:
"Omaa tyhmyyttä ja huonoutta, tekisitte töitä niin maa ei menisi konkurssiin. Mutta istutte vaan käsi ojossa että mulle rahaa, mitään en tee. Sitä niitätte, mitä olette kylväneet, ne joilla sitä rahaa on ovat jo ymmärtäneet viedä sen pois teidän ahneiden laiskureiden ulottumattomiin."
Toista oli isoisäni sukupolvessa. Silloin oli rikkailla pampuillakin isänmaallisuutta, ihanteita ja periaatteita. Haluttiin tukea nimenomaan suomalaista työtä ja yrittämistä. Haluttiin, että tämä maa kukoistaisi.