" " " " " " HUHTIHURMUREIDEN TOUKOKUU" " " " " "
Syntyneet hurmurit:
5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)
3.4 Jepulille syntyi pikkuinen poika suunnitellulla sektiolla. Mitat 2730g ja 52cm.
20.4 Eikka99 :lle syntyi Tuuhea tukkainen prinsessa syntyi perjantaina klo 23.42. Painoa 3840 g ja pituutta 50 cm.
HUHTIHURMUREIDEN TIEDOT:
Lasketut ajat:
30.3. violet82
19.4. Eikka99
21.4. annme
22.4. kesä1999 ja Possukka
24.4. jepuli
25.4. Blue80
26.4. pimpula2
27.4. Avellana81
28.4. kevyt1
Nimimerkki: annme
Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:
Taustat: Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.
Nimimerkki: Avellana81
Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala
Taustat:Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.
Nimimerkki: Blue80
Oma ja miehen ikä: 26 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 25.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Syynä kunnallisella puolella selittämätön lapsettomuus, yksityiselle siirryttäessä syyksi ilmeni liian ohuet limakalvot ja ekasta inssistä (tuettuna lugeilla rv11 asti) nappasi. Edellisestä suhteesta minulla 8v poika. (yksi km takana).
Nimimerkki: Eikka99
Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS
Taustat:Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.
Nimimerkki: jepuli
Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS
Taustat:Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.
Nimimerkki: kesä1999
Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.
Nimimerkki: kevyt1
Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.
Nimimerkki: Net-ta
Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala
Taustat:Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.
Nimimerkki: pimpula2
Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:
Taustat:Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.
Nimimerkki: Possukka
Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0
Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -
Taustat:Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.
Nimimerkki: violet82
Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1
Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays
Taustat:Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!
Kommentit (27)
Lämpimät onnittelut vauvasta!!! Ihanaa, että kaikilla taitaa olla kaikki vauvojen suhteen hyvin ja arki on päässyt hyvään vauhtiin.
Täällä tuli täyteen jo 6vk ja on aivan superihana touhuaja tuo pieni! Kädet ja jalat käy jo valtavasti, hymyjäkin irtoaa ja kovasti tykkää katsella kasvoja. Syönti ja uni maistuvat edelleen hyvin, joten onnellisia saamme olla näin perustyytyväisestä ja helposta lapsesta! Rytmi on pysynyt jokseenkin samanlaisena eikä näin ollen väsymys ole ehtinyt purra minuakaan. Nappula rakastaa selvästi kylpyjä ja koska iho on tosi hyvä, olemme kylpeneetkin aika ahkerasti. Siellä ammeessa Nappula kellisi vaikka kuinka ja nyt alkaa jo vähän potkia ja mesoa vettäkin. Hauskan näköistä.
Esikoinen ei edelleenkään osoita mustasukkaisuuden merkkejä vaan on vauvasta ihmeen innoissaan. Pussailee vauvaa ja kertoo heti jos vauvalla on mielestään joku hätä, itkee tai ääntelee. Tuttia vie ja tuo, kuskaa vaippoja roskiin ja auttaa muutenkin vauvan hoidossa paljon. On tosi ihanaa, että ainakin tämä alku on mennyt hyvin. Toki varmaan jossain vaiheessa tulee känää mutta se on sen ajan murhe sitten. Olen ainakin koettanut parhaani mukaan huomioida esikoistakin ja näköjään se on onnistunut. Meillä halaillaan, sylitellään ja pussaillaan paljon ja se on tärkeää esikoiselle.
Mä muuten imetän myös rintakumilla, imetin esikoistakin. Mulla rinnanpäät hajosi verille heti sairaalassa ja otin kumin käyttöön. Välillä olen koettanut ilman, mutta vasen nänni hajoaa heti. Kumilla siis imetän kokonaan ja se toimii.
Avellana, sinäkö kyselit lastenvalvojasta? Se käynti on ihan iisi juttu. Olimme esikoisesta ja myös tästä nappulasta siellä. Koska meille tämä kerta oli jo toinen, homma ei kestänyt kuin alle kymmenen minuuttia. Mutta ensikertalaisella menee hieman kauemmin kun puhutaan läpi ne lakikiemurat. Lastenvalvoja kysyy kummaltakin vanhemmalta, että onko ollut yhdynnässä lapsen alkunsa saannin aikaan ja pitää vannoa, että on. Sitten kysytään isältä ymmärtääkö isä velvollisuudet ja oikeudet ja niin edelleen. Lopuksi allekirjoitetaan kasa papereita ja ne lähtee maistraattiin ja sitten sieltä teille kotiin postissa.
Ihan ok juttu vaikka naurettava! Mutta kovasti ei kannata vitsailla siellä mitään tyyliin " en mä kyllä varma ole olinko ton kans sängyssä siihen aikaan" tai " etkös sä ollut sen naapurin Villen kanssa vähän silleen silloin..." Niiden lastenvalvojien huumorintajusta kun ei ole takeita niin ne voi alkaa tosi hankaliksi tuollaisen vitsailun takia. Yksi samassa neuvolassa aikoinaan käynyt nainen kertoi, että niillä ei tunnustus mennyt läpi kun sen mies oli alkanut aukoa päätään ihan vitsinä juuri tuohon tyyliin. En tiedä miten juttu sitten oli edennyt, mutta ehkä sitä riskiä ei kannata ottaa...
Nyt menen kahvinkeittoon kun esikoinen nukahti eikä vauva ole vielä herännyt. Mukavaa aurinkoista viikonloppua kaikille ja tsemppiä vauva-arkeen! Ja ilmoitelkaas niitä rytmejä sekä nimiä sitten kun niitä on! Meillä nimiäiset 2.6.
Lämpimin terkuin Jepuli + pojaat 2v4kk ja 6vk
Pikaisesti kuulumisia tulin kirjottelemaan. Neuvolatäti kävi perjantaina ja syntymäpaino hienosti saavutettu. Painoa oli nyt 3650g. Rintatulehdus veti yhdeksi päiväksi sängyn pohjalle, mutta nyt vointi hyvä. MInäkin imetän rintakumin kanssa, kun ei neiti suostu ilman syömään. Ei onnistunut esikoisenkaan kanssa ilman. Ei onneks vaikuttanut tuo tulehdus maidon tuotantoon.
Vauveli on pääasiassa tyytyväinen vauveli. Iltaisin meinaa olla massuvaivoja, joita itkeskelee, mutta kun pääsee niistä niin yö menee tosi hyvin...koputtaa puuta...Nenä on ollu kovin tukkoinen vauvalla, mihin ollaan apuna käytetty keittosuolatippoja ja paras apu tuntui tulevan huoneilmankostuttajasta. Limaa on imastu niistäjällä. Onko teidän vauvoilla ongelmana tukkoisuutta?
Isäntä lähti tänään ensimmäistä iltaa töihin isyysloman jälkeen, joten arki on astunut taloon.
Vauva heräs, joten maitobaari kutsuu taasen!
Blue ja perhe
Mahanpurut on meillä vaihtelevasti jatkuneet cuplatonista huolimatta, mutta poika on kuitenkin nukkunut yöt aina hyvin kapalossaan. Eilenkin kääräisin pojan peittoon ja nostin sänkyyn, jonne hän jäi silmät auki tyytyväisenä köllimään ja myöhemmin nukahti itsekseen. Välillä voi joutua tutin laittamaan suuhun, mutta mitään nukutusrumbaa ei ole ollut ainakaan vielä. Yöllä poika herää pari kertaa ja nukahtaa hyvin uudestaan syötön jälkeen. Päivällä pojan on välillä vaikea nukkua mahavaivojen takia ja hän heräilee vatsanväänteisiin. Onneksi pääosin vauveli on tyytyväisen oloinen ja luulenkin viimekertaisen kipristelyn aiheutuneen syömästäni turhan mausteisesta ruoasta.
Sunnuntaina kävimme siskoni tytön kastejuhlissa ja edestakainen matka jyväskylään ja takaisin sujui hienosti. Poika nukkui lähes koko päivän, mutta antoi silti minun nukkua seuraavana aamuna syöttöjä lukuunottamatta puoli kymmeneen. Kastetoimituksen ajan meidän poitsu kuulosti kuorsaavan kun niin raskasti hengitti. :) Serkkutytöstä tuli Roosa ja juhlat sujuivat hienosti. Napatynkäkin oli viimein irronnut kun vaihdoin vaippaa juuri ennen kastetoimituksen alkua. Sain muuten käydä vaateostoksillakin itsekseen kun mies tarjoutui olemaan poitsun kanssa kotona. Stressasin kai maidon pumppausta kun maitoa tuntui tulevan sinä päivänä niin huonosti. Sain kuitenkin yhden syötön verran pumpattua, mutta ostoksilla tuntui maito nousevan sitten ihan urakalla ja ostosreissun jälkeen on taas tullut reilusti maitoa. Sain kuitenkin ostettua kivat vaatteet juhliin. Minulla on enää kilo jäljellä lähtöpainoon nähden, mutta maha ei ole vielä ihan palautunut. Siskoni oli todella hurjasti tosiaan laihtunut ja näytti kasvoiltakin niin sirolta. On ollu kyllä oikein tehokuuri se imetys ja ripuli.
Kihlasormus ei vieläkään mahdu sormeen ja kohta pitäisi ostaa vihkisormuskin. Kestääköhän sormien, vatsan ja muutenkin kehon palautuminen kauankin? Millonkahan vaatteita uskaltaa alkaa sovittelee niitä juhlia varten. Tällä viikolla pitäisi kai saada kastejuhlien kutsutkin lähetettyä.
kevyt: Minä käytin kanssa alussa sitä rintakumia vähän aikaa kun toiseen rintaan tuli haavaumia, mutta onneksi ne paranivat nopeasti. Leikkaushaava on minulla parantunut hyvin ja pärjään jo hyvin ilman särkylääkkeitä. Toivottavasti tekin olette jo päässeet ulkoilemaan!
jepuli: Teillä kuulostaa sujuvan tosi mukavasti! Minäkin olen kokenut että meillä on tyytyväinen ja helppo vauva. Kiitos isyydentunnustamistilaisuuden selostamisesta! Sekö voidaan hylätäkin. No täytyy olla vitsailematta. :)
Blue: Välillä meilläkin poika tuhisee vähän, mutta ei nenä varsinaisesti tukkoinen vielä ole ollut. Muutaman kerran on vatsan sisältö kyllä tyhjentynyt paineella nenänkin kautta ja vähän aikaa on saanut putsailla nenääkin.
Avellana ja Eetuliini 3 vko
laitan tässä omanapaiset neuvolakuulumiset. Tänään oli eka nla synnytyksen jälkeen, terkka ei päässyt kotiin kun oli vain yksi vaaka ja sekin toisella käytössä, huonot on palvelut... :) näin toka kerralla, itse pitää vain raahautua paikalle vaikka on menettänyt lähes 1,5 ltr verta...
Poika oli suoristunut sen verran että pituus oli jo 57 cm ja painoa 4260 g. Miettikääs sitä! Olisko teillä tarvetta uusile ja vähänkäytetyille 52-56 cm:n vaatteille? Tuli tosiaan hankittua turhaan, mutta eipä tämä tullut mieleen. Serkkunikin sanoi osuvasti, että alanko isottelemaan kun kerroin vauvan mitat.. siltä tosiaan vaikuttaa.
Oma olo ok. Sain kylläkin a-kuurin epistomia haavan tulehtumisen takia, ei se paha ole mutta kuurin tarvii.
Voikaa hyvin ja koittakaa kasvaa!
:)) Kevyt1 ja vauva 12 pv
Kevyt1: Onko sinulla minkälaisia vaatteita 56 cm koossa? Joitakin ohuita housuja ja paitoja olisi tarpeen meille?
Neiti päiväunilla. Vauva-arki lähtenyt sujumaan ihan hyvin, mitä nyt illalla neiti huutaa täyttä huutoa 30min- 2 h, mahanväänteitä kai ovat. Yöllä nukkuu todella hyvin, nukkumaan menee 22-22.30 yleensä, herää syömään klo 4-6, ja sit nukkuu vielä klo 7-9. Yhdellä syötöllä yöt menty jo pari vkoa kohta, itse tosin herään jo aiemmin katsomaan et joko syödään ku neiti unissaan ääntelee.. Aamusta nukkuu pari tuntia ja päivästä 3-4 tuntia. Sit heräänkin jo jopa ennen klo 17-18.30 ja on hereillä tuonne yöunille menoon asti. Saattaa ottaa ihan pikkutorkut sylissä, muualle ei asetu.
Oma tissimaito riittää hyvin, koitan syödä ja juoda että jatkossakin riittäisi, saa nähdä miten käy.
2 vkon päästä lauantaina olisi ristiäiset, pihaa ollaan yritetty kovasti laittaa kuntoon niin olisi sit hienona juhlissa. Jospa tuo nurmikkokin kerkee vihertämään kokonaan ennen juhlia. Meillä oli talvella polku etupihalta takapihan varastoon ku puut ovat siellä, polun kohdalta nurmikko paleltui ja nyt ihan huono vielä. Ristiäisiin otan kakut valmiina, äiti tekee juhlapullan ja suklaakakun sacherin tapaan, se on hyvää nam.
Seksiäkin tuli kokeiltua miehen kanssa pari vkoa sitten, ihan kivasti meni, luulin et ois voinu olla kauheempaakin. Nyt onkin sit haluja vaik muille jakaa.
-Eikka ja Nella 5 vkoa + 3 pv-
Meillä oli tänään 2kk neuvola ja lääkärikin piti olla mut lääkäri sairastui ja se siirtyi sitten kahden viikon päähän. Mitat ovat hienot:
5310g ja 59cm. Eli painonsa on tuplannut ja pituutta tullut 7cm :D! Tulee isoveljeensä ihan täysin tuossakin asiassa. Muutenkin nämä kaksi ovat tavoiltaan kuin kaksi marjaa. Rytmit, eleet, kaikki ihan samanlaista. Hassua!
Eikankin rytmit näytti oikein hyviltä! Meillä menee yöt kanssa ihan nappiin kun syö siinä 23 aikaan ja sitten nukkuu 03-05 asti, syö noin 15min ja nukkuu sitten 08 asti. Eli kivasti saan nukkua minäkin!
Meillä on nimenantojuhlallisuudet tulevana lauantaina. Kiva kun saa alkaa kutsua poikaa omalla nimellä. Ei olla kotonakaan kovasti viitsitty omalla porukalla oikeaa nimeä käyttää kun tuo esikoinen on ihan apina ja toistaa kaikki mitä puhutaan. Olisi siis kertonut nimen eteenpäin heti kättelyssä.
Me menimme mies-kullan kanssa viime viikolla myös naimisiin, joten paljon on juhlaa ollut. Hääjuhlat pidämme tosin vasta elokuussa, mutta onpa nuo muodollisuudet nyt hoidettu pois alta. Mukavaa olla kaikki samalla sukunimellä ja " ihan oikeasti" sitoutunut.
Nyt pikkumies heräilee vaunuista syömään joten tarvitseepi mennä. Aurinkoista ja lämmintä viikon jatkoa kaikille!
T: jepuli ja pojat 2v5kk ja 2kk
Eikka: 56 senttiset on kyllä mun mielestä napakampaa ja paksumpaa puuvillaa, saattaa olla liian kuumat kesällä. Meillä on tänään ollut ainakin hellepäivä, varmaan 30 astetta ja jouduin ottamaan päälimmäiset pois vauvalta. Myös edellisen pojan vähänkäytettyjä löytyy, hän kasvoi sentin viikossa.. jos kiinnostaa mm. yöpukuja näyttää riittävän.
Meillä ei ole seksiä kokeiltu, mun haava ei ole kunnossa vielä ja vähän vuotoakin on..
Jepuli: meidän pojat ei ole kyllä ollenkaan toisensa kaltaisia toistaiseksi. Ihan hyvä. Esikoisen kanssa herättiin kahden tunnin välein syömään ja hän söi rintaa pitkään, muistaakseni vuoteen ainakin. Olin aika loppu sen homman kanssa. Nyt on selviydytty 1-2 syötöllä yö-aikaan. Olen tosi onnellinen tästä.
Se mikä on samaa edelliskertaan verrattuna, on se että unohtelen asioita: ostokset kaupan kassalle ja tänään otin kirjastosta pelkän dvd-kuoren en pyytänyt sitä levyä. Illalla uudestaan kirjastoon siis.
Enemmittä löpinöittä!
K1, pojat 2 v 9 kk ja 2 vkoa sekä mies 31 v jonon jatkoksi.. ;)
Täällä oli aika masentava näky kun aamulla ikkunasta ulos kattoi. Lunta jokunen sentti taas maassa... Mutta sitten tapahtui jotain mieltä kohottavaa. Olin housuja kyykkimässä kaapista, niin jotain lurahti. Limatulppaa tuli pala ja ehkäpä liraus vettä. ALkais jo tapahtumaan! Tässä nyt sit taas kerran odotellaan mitä tuleman pitää. Ei kyl supistele, ainoastaan menkkamaista jomotusta melkein koko ajan. Ja veskissä on pitänyt käydä jo muutaman kerran. Toiveikkaalla mielin, et josko tämä sittenkin syntyis tällä viikolla. Pitänee lähteä kyykkimään lisää. Ja jos nyt ne viimeiset tavarat laittais sinne sairaalakassiin..
Mites kevyt voit?
Mites on vauvaperheissä mennyt vapun seutu?
Palaillaan taas!
Blue 41+0
kyllä se sulla nyt taitaaolla menoa! Onnea matkaan! Kyllä ne supistukset sieltä perässä tulee.
Jään tänne odottelemaan omaani... Täälläkin pilvinen ilma.
kevyt 40+4
Täälläpä edelleen. Eikä edistystä ole päivän aikaan tapahtunut. Joitakin supistuksia silloin tällöin.
Ennustaja Elliltä oli tänään tullut vastaus: Sinulle syntyy poika 3.5.2007, tyttö 11.4.2009, tyttö 4.8.2014 ja tyttö 8.2.2016. Ei kyllä ihan noin monta ole suunnitelmissa. :)
Päivän hyvä työ tehty. Sain kaverin kanssa siivottua akvaarion. On ollut vähän huonolla siivouksella kun ei ole itse voinut vesiä kantaa. Kohta sitten pystyy siihenkin paremmin keskittymään.
Huomenna neuvolaan.
Blue41+0
hyvä ihme Blue. Luulin että lähdit jo. Mulla meni edellisessä vesi, limatulppa ja yöllä alkoi supistukset voimistuen aamua kohti. No jospa sulla alkaa yön aikana edistyä homma.
K1
Täälläpä edelleen. Limatulppaa irtosi taas aamupäivästä, mutta siinä kaikki. neuvolassa käväsin. Painoa ei ollut nyt juurikaan onneksi tullut. Maanantaista vain 100g. Jotenkin tuntuukin, että on tänään vähän parempi päivä turvotusten suhteen. Vai alkaako tähän tottua? Housuja ei meinaa enää löytää mahtuvia. Kävin kirpparillakin, mutta ei napannut. Ei voi pitää sellasia mahan alla olevia ollenkaan. Kai nämä muutama päivä on pysyttävä sisällä kalsarit jalassa.
Mites Kevyt voit? Vieläkö yhtenä?
Odottelevin mielin Blue 41+1
Meillä alkanut masua pikkuisella kipristellä. Välillä itkee kovaa itkua, mikään ei auta kunnolla, ympäri asuntoa kantelu helpottaa jonkin verran. Kävinkin ostamassa Cuplaton tippoja, noita nyt pari pv kokeiltu, terkkari sanoi että hyvä pari vkoa kokeilla niin näkee vaikutuksen. Itsestä vain pahalta tuntuu kun ei voi pientä pahassa olossa auttaa. Toisinaan yölläkin herää syömään ja jää valveille itkun kera pariksi tunniksi. Joku yö menee sitten hyvin syönnin kera vain ilman itkuja.
Terkkari kävi eilen kotikäynnillä, pienokaiselle hyvin painoa tullu, vkossa reilu 300 grammaa.
Oma rintatilanne rauhoittumaan, ei pakkaa enää rintoja täyteen vaan tuntuvat jo omilta rinnoilta.. Jopa siltä että onko niissä edes riittävästi maitoa. Ennen riitti yksi rinta vauvalle, nyt olen kumpaakin tarjonnut.
Ulkona ollaan 4 kertaa käyty, ensi vkosta olisi tarkoitus nukuttaa syöntien välitkin kokonaan ulkona päivällä.
Kyllä tämä tästä, paljon ollaan jo opittu puolin jos toisin. Pikkunen on valloittanut vanhempiensa sydämet. Tänään onkin sitten toinen kylpypäivä kotona, itsekin pääsen saunan lämpöön.
Koittakaa jaksaa, pian se on nyytti teilläkin sylissä.
-Eikka ja Nella 1 vko ja 6 pv-
täällä vielä olen ja turvotus on kauhea. Mulla kans ei meinaa äitiysvaatteet enää riittää. Mitään merkkejä ei ole ollut. Joitain harjoitussupistuksia vaan silloin tällöin.
Toivon todella että alkaa pian tapahtumaan jotain kun käynnistykseen en halua joutua. Kattelin tossa että eiköhän tuo äitienpäiväksi tule.
Kevyt 40+5
Edistystä sen verran, että kysillä olen nyt. Aamuyöstä lurahti jotain ihan kunnolla ja sen takia tultiin näytille. Ottivat osastolle. Supistuksia 6-10 minuutin välein. Toivon mukaan tämän päivän nimiin päästään tosi toimiin. Blue 41+2
Pitkä tukkainen tyttö syntyi launtaina 5.5 klo 10.00. 3515g ja 49,5cm. Enempi sitten myöhemmin. Kaikin puolin hyvin meni kuitenkin synnytys.
Blue + pikku neiti
..meillä edelleen odotellaan.....
k1 41+1
Vai tyttönen, ihanaa! Onnea siis!
Ja Kevyt, sulle kovasti tsemppiä viime päiviin!!!!
Täällä on rauhaisa viikonloppu, mies ja esikoinen lähti vähän yllättäen mummulaan ja olen olut vaavin kanssa kahdestaan kotona. Ollut mukava vaan lepäillä vauvan kanssa ja touhuta vähän kotihommia rauhassa. Kaupungillakin kävin vähän kävelemässä vaunujen kanssa.
Mukavaa viiko alkua kaikille!
Jepulis ja vaavi kohta 5vk
Meillä oli taasen neuvola tänään ja ikää siis tasan 5vk.
Kasvu on ollut huimaa ja mitat ovatkin nyt 4155g ja 55,5cm. Painoa tullut siis kahdessa viikossa 800g mikä on ihan posketonta. Mutta kyllä sen tuosta syömistahdista näkee :o)
Neuvolantäti kirjoitti: Hyvinvoiva, tyytyväinen vauva. Paino nousee upeasti, rintamaidolla kasvaa. Hyvä iho, kaikki kunnossa.
Tsemppiä jos joku vielä kärvistelee mahan kanssa ja voimia vauva-arkeen muille. Kuulumisia ootellessa...
jepuli + nappula 5vk
Ykköspoika lähti isänsä kanssa parturiin ja katsomaan itikseen Tutti ritaria!
Avellana, mulla kans on rinnat kipeät ja joudun pumppailemmaan pakastimeen. Kipeisiin rintoihin käytän aina välillä rintakumia kun päät on rikki.
En ole vielä päässyt ulos ollenkaan kun on niin heikko olo , menetin aika lailla verta ja syön rautalääkettä. Täytyy yrittää tsempata ulos vaikka eihän se riitä kun heikottaa niin heikottaa. Epistomiahaavakin on niin kipeä että liikkuminen on hankalaa. Buranaa joudun edelleenkin syömään säännöllisesti.
Hienoja ilmoja on kuitenkin luvassa ja toivottavasti pääsen niistä nauttimaan perheen kanssa!
Laittakaapa kuulumisianne.
Kalpea Kevyt1