Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyte: Kaksikymmentä lääkäriä urkki potilaana olleen kollegansa tietoja Oulussa

Vierailija
20.02.2026 |

"Syytteen tietosuojarikoksesta sai yhteensä yli 50 terveydenhoidon ammattilaista. Lähes kaikki kiistävät ja vetoavat muun muassa ammatissa kehittymiseen."

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011828908.html

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama työpaikalla. Esimiehet vaihtuvat parin vuoden välein ja lisäksi ylemmät pomot näkevät sairaudet. Joten työpaikalla löytyy helposti 10 sairautesi tietävää ihmistä. Jos yksikin näistä kertoo työkaverilleni miksi olen sairauslomalla, niin kollega kysyy suoraan oliko juuri sitä vaivaa? Rikollista kertoa sairauksista rivityöntekijöille tai kenellekään! Miksei työssäkäyvien yksityisyyden suojaa ole olemassa terveys asioissa? Rikollista, että työpaikan porukalle kuuluu selvittää sairauksiaan puhumalla tai lääkärintodistuksella!! 

Vierailija
222/225 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa tästä oikeudenkäynnistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin silloisessa OYKS:ssa töissä 70-80-luvun taitteessa, sitä sanottiin ainakin oman työporukkani kesken OTT:ksi eli Oulun tietotoimistoksi. Vaitiolovelvollisuutta ei monet jaksaneet noudattaa ja kaikki talossa tuntuivat tietävän koko kaupungin ja ympäryskuntien ihmisten asiat. Oulu oli tuohon aikaan vielä pikkukaupunki ja monet ilakoivat päättäjien ym. paremman väen kuppa- ja peräpukama-asioilla. Myös minulle tultiin vihjailemaan, että monet talossa tietävät lääkitykseni.

Pikkukaupungin mentaliteetti ei ole hävinnyt näköjään minnekään, vaikka väkiluku on yli puolet siitä mitä se oli tuolloin n. 50 v sitte.

Et ole ainoa ketä Oululaiset ns. terveydenhoitolan "ammattilaiset" ovat kiusanneet noin. Tiedän sellaisenkin tapauksen, jossa neuvolassa työskennellyt exä sanoi raskaana olevalle äidille, että hänpä tietää, että teille tulee vauva kun oli varmaan heti kuullut siellä tai katsonut tietoja. Samoin kävi mulle Oulussa kun siellä sh opiskelija ex ilmoitti tietävänsä mun asiat ammattinsa puolesta emmekä olleet koskaan tavanneet. Yritti kiusata sillä, että olin käynyt masennuksen vuoksi mt palveluissa vaikka hänellä itselläänkin oli jokin lääkitys johonkin mt juttuun. Tuonne terveydenhoitoalalle jostain syystä menee aivan järkyttävän ilkeitä ihmisiä töihin muutenkin, ilmapiiri järkyttävä ja kiusaamista paljon. En sitten teidä muualla Suomessa miten on, mutta Oulusta todella huonot kokemukset. 

Oysissä on työskennellyt sairaanhoitajana erittäin vaarallinen ja väkivaltaan taipuvainen ihminen! 

Vierailija
224/225 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin silloisessa OYKS:ssa töissä 70-80-luvun taitteessa, sitä sanottiin ainakin oman työporukkani kesken OTT:ksi eli Oulun tietotoimistoksi. Vaitiolovelvollisuutta ei monet jaksaneet noudattaa ja kaikki talossa tuntuivat tietävän koko kaupungin ja ympäryskuntien ihmisten asiat. Oulu oli tuohon aikaan vielä pikkukaupunki ja monet ilakoivat päättäjien ym. paremman väen kuppa- ja peräpukama-asioilla. Myös minulle tultiin vihjailemaan, että monet talossa tietävät lääkitykseni.

Pikkukaupungin mentaliteetti ei ole hävinnyt näköjään minnekään, vaikka väkiluku on yli puolet siitä mitä se oli tuolloin n. 50 v sitte.

Et ole ainoa ketä Oululaiset ns. terveydenhoitolan "ammattilaiset" ovat kiusanneet noin. Tiedän sellaisenkin tapauksen, jossa neuvolassa työskennellyt exä sanoi raskaana olevalle äidille, että hänpä tietää, että teille tulee vauva kun oli varmaan heti kuullut siellä tai katsonut tietoja. Samoin kävi mulle Oulussa kun siellä sh opiskelija ex ilmoitti tietävänsä mun asiat ammattinsa puolesta emmekä olleet koskaan tavanneet. Yritti kiusata sillä, että olin käynyt masennuksen vuoksi mt palveluissa vaikka hänellä itselläänkin oli jokin lääkitys johonkin mt juttuun. Tuonne terveydenhoitoalalle jostain syystä menee aivan järkyttävän ilkeitä ihmisiä töihin muutenkin, ilmapiiri järkyttävä ja kiusaamista paljon. En sitten teidä muualla Suomessa miten on, mutta Oulusta todella huonot kokemukset. 

Oysissä on työskennellyt sairaanhoitajana erittäin vaarallinen ja väkivaltaan taipuvainen ihminen! 

En ihmettele vaikka olisikin. 

Vierailija
225/225 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saavat tuomion, tulee vähän pelotetta muillekin. Surkeita ja läpinäkyviä selityksiä, mihin yrittäneet vedota.