Olen lukenut raamatun läpi 23 kertaa nyt
Aloitin vuonna 2004. Onkohan tästä hyötyä? Haluatko kysyä siitä teoksesta?
Kommentit (113)
No jos osallistut tietokilpailuun ja tulee raamattuaiheinen kysymys niin voi olla hyötyä. Eipä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suosikkikirjasi Raamatussa?
Hyvä, se on ehkä sananlaskut ja danielin kirja
Miten se on muuttanut sinua ihmisenä?
Vierailija kirjoitti:
No jos osallistut tietokilpailuun ja tulee raamattuaiheinen kysymys niin voi olla hyötyä. Eipä muuten.
Ainakin jotain hyötyä sitten
Oletko uskossa vai muuten vain lukenut?
Varmaan kannattaisi lukea muita kirjoja, yhden tarusto eepoksen jatkuva selailu ei kauheasti yleissivistystä paranna.
Häiritseekö sinua koskaan se että koko Jumala tuntuu vaihtuneen ihan erilaiseksi Vanhan ja Uuden Testamentin välillä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se on muuttanut sinua ihmisenä?
Olen oppinut ottamaan ihmisiä enemmän huomioon ja olen myös huomannut itsessäni muutakin korjattavaa
Jos sovellat sitä elämässä, niin on hyödyllistä
Minulle oli hyötyä lukea se kerran lävitse, sai viimeiset uskonnon rippeet karisemaan. Siitä että luet sitä koko ajan, se tuntuu enemmän pakkomielteeltä. Maailmassa on paljon muita, paljon parempia kirjoja.
Ketä "heittää"mistäkin..satukirja..
Mä en ole kertaakaan. Tai sitten olen, jos AA-opaskin lasketaan raamatuksi. Kerran luin ja totesin naurettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskossa vai muuten vain lukenut?
Olin nuorena tykästyin sen kirjalliseen monipuolisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisi lukea muita kirjoja, yhden tarusto eepoksen jatkuva selailu ei kauheasti yleissivistystä paranna.
Lueskelen myöskin elämäkertoja
Jos olet lukenut sen useasti, niin eikö epäkohdat ole häirinneet? Esimerkiksi se, että evankeljumit kertovat useista tapahtumista eri lailla?
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö sinua koskaan se että koko Jumala tuntuu vaihtuneen ihan erilaiseksi Vanhan ja Uuden Testamentin välillä?
Ja ihan ihmisetkin alkavat nousta taivaisiin vasta päivitetyssä versiossa. Alkuperäinen onkin aika raaka ja säälimätön teos.
Miten suhtaudut Vanhan Testamentin puolella Jumalan tekemiin julmuuksiin kuten kansanmurhiin ja vitsauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Sama jumala se on, mutta hänen eri puoliaan
Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
5. Moos. 13:13-16 Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.
Mikä on suosikkikirjasi Raamatussa?