Yle: Taksi Loiste-nimimen firma tarjoaa asiakkaileen pelkästään kantasuomalaisia kuljettajia
Kommentit (39)
Omalla kohdallani se ainoa väkisinmakaamista yrittänyt kuski oli ihan kantis.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo lisää matkustajien turvallisuutta, kun tutkimusten mukaan juuri suomalaiset miehet ovat niitä väkivaltaisempia, onhan Suomi toiseksi vaarallisin Eu maa naiselle. Joka viikko joku nainen menettää henkensä, suomalaisen miehen käden kautta.
Itse en ainakaan hyppäsi miehen kuljettamaan taksiin, turvallisuus syistä, vaan pyydän naiskuljettajan.
Tuo niinsanottu tutkimus on jo ajat sitten todettu puutteelliseksi ja vääristyneeksi. Siinä ei mm. ole lainkaan otettu huomioon naisten ilmoituskynnystä eri maissa ja kulttuureissa. Suomessa naiset ilmoittavat viranomaisille matalalla kynnyksellä. Itä-Euroopassa ja välimeren maissa sen sijaan eivät. Eteläisemmissä machokulttuureissa on aivan tavallista antaa vaimolle avaria harva se päivä, eikä siitä puhuta mitään.
Voit siis painua tuon kieroutuneen miesvihasi kanssa vaikka Syyriaan kokemaan mitä on olla arvoton nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamifoobiaa ja rasismia! Tämä ei ole mitään muuta kuin valkoisten SAIRASTA rasismia. Milloin tämä loppuu? Minä tulen hulluksi. Suomen maine on pilalla näiden islamifoobikoiden takia! N42
Tilastokeskusksen ja poliisin julkisten tilastojen mukaan tietyt muslimikansalaisuudet syyllistyvät Suomessa yli 20 kertaa useammin seksuaalirikoksiin kuin kantaväestö. Revi siitä.
X ei ole luotettava lähde, koska sen omistaa oikeistolainen Elon Musk. N42
Kuka siitä on puhunut? Etkö osaa lukea? POLIISIN JA TILASTOKESKUKSEN JULKISET TILASTOT.
Mukavaa, että edes jokin pikkufirma suosii omia. Niin vastenmielistä kuin se vasureista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan tällaisesta palvelusta vaikka markkinahintaa korkeamman hinnal.
🙄. Täällä ei pitäisi olla edes tarvetta tuollaisille palveluille, mikäli poliitikot olisivat johtaneet tätä maata niin kuin pitäisi. Demokratioissa ei kansanvalta nykyään toteudu, missäköhän diktatuurissa eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islamifoobiaa ja rasismia! Tämä ei ole mitään muuta kuin valkoisten SAIRASTA rasismia. Milloin tämä loppuu? Minä tulen hulluksi. Suomen maine on pilalla näiden islamifoobikoiden takia! N42
Tilastokeskusksen ja poliisin julkisten tilastojen mukaan tietyt muslimikansalaisuudet syyllistyvät Suomessa yli 20 kertaa useammin seksuaalirikoksiin kuin kantaväestö. Revi siitä.
Elon Musk omistaa suomalaisen Tilastokeskuksen?😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jonkin omistaa oikeistolainen ei tarkoita ettei se ole luotettava. Kannattaisikin lukea uutisia sekä vasemmistolaisista että oikeistolaisesta lähteistä niin löytäisit varmaankin siitä keskeltä jotain oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä on puhunut? Etkö osaa lukea? POLIISIN JA TILASTOKESKUKSEN JULKISET TILASTOT.
Osaa se lukea, mutta vain itselleen mieluisia tekstejä. Muun ajan elää pää pensaassa ja vihaten.
Vierailija kirjoitti:
Minä vuonna? Veitkö käräjille?
"Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan täydellisen suomen kielen taidon vaatimus taksikuskilta voi olla lainvastaista syrjintää kansalaisuuden tai etnisen alkuperän perusteella, yksikönpäällikkö Robin Harms sanoo."
Miksi yhdenvertaisuuspäällikkö olettaa, että kansalaisuus tai etninen alkuperä estävät suomen osaamisen? Ennakkoluuloista ajatella, että maahanmuuttaja ei oppisi maan kieltä tai, vielä pahempaa, että "etnisyys" (tällä ilmeisesti tarkoitetaan tummaihoisuuutta...) haittaisi suomalaisen henkilön suomen kielen taitoa.
Ilman muuta pitää saada suosia kotimaista. Kuka vidu määrää että ulkkikset ensin. Jos ovat kilpailukykyisiä mm. turvallisuuden suhteen, asiakkaat käyttää niitä muutenkin ilman minkään valtuutetun pakotusta. Maksaako valtuutettu vahingot syrjimättömyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Bohumil Kotlár!
Onko päivää jona ei tulisi tällaista uutista? Silti on näitä palstan Nneljäkakkosia, jotka elävät pää metrin syvyydessä perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Asioita, joita ei tapahtunut.
SK kirjoitti:
Pelkästään kantasuomalaisten palkkaaminen kuljettajiksi on selkeästi syrjivää, ja olettaisin sen myös olevan yhtä lailla laitontakin. Hyvän kielitaidon vaatiminen kuljettajilta ei sinänsä nähdäkseni ole syrjivää, mikäli kielitaidon arviointi on pätevää.
Ja olen hieman ihmeissäni siitä, että pelkästään naisia kuskeiksi palkkaava ja asiakkaiksi hyväksy yritys ei myös ole laiton.
Ei tarvitse palkata ketään, jos yrittäjä ajaa, ja yrittäjä voi palkata kenet haluaa.
Tarvitsin kyydin stadin rautatieasemalta teatteriin. Pöljä menin jonon ensimmäisen auton kyytiin. Idän ihme lähti liikkeelle ennenkuin ehdin edes sanoa minne olen menossa. Hän alkoi etsiä vauhdissa osoitetta, jota ei aluksi löytänyt. Sanoin hänelle, että pysähdy kunnes olet löytänyt osoitteen. Ei pysähtynyt.
Jos joskus seuraavaa kertaa idänihmeen kyytiin tulee, mun täytyy kai pitää ovea auki siihen asti, että kuski on löytänyt osoitteen. Jos ei löydä, vaihdan autoa.
Tai etsin rivistä kuskin, joka osaa riittävästi suomea/ tuntee Helsingin. Ulkomailla ollaan asemalla taksin ulkopuolella kysytty, osaatko perille ja paljonko kyyti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää vasemmistolainen,totuus tuntuu tosi pahalta,lemmikit puree.
Ihan oikein. Yhdenvertaisuuststo suu kiinni.
Mikä oma äärifeministien tutkimus sinulla siellä on? Ennen taksiuudistusta kuskit olivat yhtälailla miehiä ja raiskauksia ei tapahtunut. Kumma homma ensin oli miehiä, ei raiskauksia. Sitten jotain muuttui ja tuli raiskaukset. Mieti hetki