Kuukausi syömättä herkkuja, miksi en ole laihtunut?
Ylimääräiset kiloni ovat tulleet vuosien varrella makeista herkuista, suolaisesta mätöstä en niin välitä. Kuukausi sitten aloitin herkkulakon ja jätin kaiken makean pois (suklaa, keksit, jäätelö, pulla yms). Olen syönyt tavallista kotiruokaa tämän kuukauden, enkä mielestäni mitenkään tavallista enempää. Painoni ei ole laskenut kuukauden aikana ollenkaan, vaikka huomaan vatsan turvotuksen helpottaneen. Miksi paino ei laske? En ole tämän kuukauden aikana ehtinyt juuri liikkumaan, vaikka yleensäkään en ole mikään superaktiivinen liikkuja.
Kommentit (25)
Kyllä minä todella haluan pudottaa painoani. Ylipainoa on +10 kg, eikä tämä ole terveellistä keholleni. Olisin vain odottanut, että olisin kuukauden aikana laihtunut edes 0,5 kg. Olen kuitenkin mättänyt sokeria ihan huolella viime vuosina.
Ap
Ihminen voi ihan hyvin laihtua vaikka pelkästään herkuilla. Terveyden kannalta se ei toki ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu kun lopetin alkoholin kokonaan. Ei vaan paino tippunut yhtään. Luulin toisin. Pari vuotta oon nyt ollut juomatta.
Sama. Tämä alkoholin pois jättäminen laihduttaessa on suuri huijaus 😠
Itse olen kyllä selkeästi lihonut alkoholin käytön aloittamisen jälkeen, ihan kuukausissa. Tuntuu kuin olisi turpoamassa kuin pallo.
Miten niin et ole ehtinyt liikkumaan. Ihan turha selittää. Minäkin herään 6:30 töihin 7:30 ja kotona 18:30 syön ja tunnin lenkille. Vkl käynkin kahden tunnin lenkin
Joo, ei tarvi rankaista itseään jos vähä herkuttelee välillä. 😉 Siitä vaan! Vapauta itsesi.
Mieluummin olisin kyllä huolissani suolan käytöstä, ei senkää mättäminen keholle hyvää tee, mässäily sipseillä ja ranskiksilla. Suola voi olla pahasta.... Eli ei sitäkään liikaa 😣 saltyy 🧂😵