Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1344)

Vierailija
1241/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi julkisesti myöntää, että olen ostanut muka suomalaisen vaatteen 200 eurolla, joka todellisuudessa on valmistettu 10 eurolla kiinalaisessa hikipajassa Italiassa. Apinaa on koijattu kovalla kädellä.  Kiva bongata kesällä kadulla näitä koltun ostaneita idiootteja.

En ole koskaan nähnytkään kellään noita ja ihmetellyt miten menestyy kun einäy missään Vaatteita 

Vierailija
1242/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään oo Piia, mut en mä sen rätei ja lumpui osta, kun en oo ennenkään ostanu. 👍

Enkä mäkään ole, enkä myöskään osta mutta en myöskään kuvitellut, että ne on jotenkin eettisempiä kuin muut vaatteet tai valmistus olisi Suomessa. 

Hyvä ettet kuvitellut, mutta yritys on silti johtanut kuluttajia harhaan. Odotellaan vielä, löytyisikö heiltä yhden yhtä Suomessa valmistettua tai edes alusta loppuun itse suunniteltua vaatetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte jankuttaa. Jos joukossa on ent työntekijöitä, niin en ihmettele, että tuli huutoa ja lopulta potkut

Yrittäjähän on itse nyt myöntänyt että vaatteita on tuotu myös Aasiasta, vaikka missään näin ei ole aiemmin ilmoitettu. Ja myönsi, että info kuluttajille on ollut osittain harhaanjohtavaa. Tätä ei aiemmin myöntänyt, miksi nyt myöntää?

Koska jäi kiinni.

Vuosia haukkunut bulkkituotantoa, aliarvioinut kiinakauppaa ja kehunut kuinka kaikki hänen disaigninsa ovat vastuullisesti tuotettu. Just, kiinalaisisista kankaista kiinalaisten ompelemana Italian Pratosta. Lapsityövoimaa, 24/7 työpäiviä ilman taukoa, alle 3 euron tuntipalkalla

Vierailija
1244/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi mä nauroin tälle
"BYPIASilla me tarjoamme avoimen työilmapiirin, jossa jokaisella bypiaslaisella on mahdollisuus vaikuttaa. Kohtelemme työntekijöitämme tasa-arvoisesti ja kevyen hierarkiamme ansioista kommunikointi työntekijöidemme kanssa on helppoa ja vaivatonta."

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
1245/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TIEDOTUS: Aion jatkossakin ostaa Bypiaksen tuotteita. Lupaan boikotoida muita suomalaisia suunnittelijoita ja vaatevalmistajia sekä tässäkin ketjussa mainittuja kilpailijoita. Boikotoin myös näitä toimittajia ja aiheeseen liittyviä avautujia sekä somettajia. Niin paljon ***uttaa tämä jeesustelu ja p***anjauhaminen. Haluan nauttia Bypiaksen esteettisyydestä ja liihotella pellavamekoissani jatkossakin. Ja ennen kuin alatte nimitellä mua Piaksi, niin antakaa olla. EN OLE PIA, mutta haluaisin olla, kuten moni muukin teistä.

Saat aivan vapaasti tehdä niin, kukaan ei ole yrittänytkään sitä kieltää. 

Mikä siinä sun persettäsi kutittaa, että meitä kiinnostaa vaatteiden alkuperä? 

Meitäkin ärsyttää paskanjauhaminen, siitähän tässä on kyse. Kun Pia puhuu paskaa.

Kiinnostaa joo, mutta et ole kuitenkaan valmis maksamaan suomalaiselle ompelijalle. Mukavaa vaan louskuttaa temun kuteissa 

Vierailija
1246/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän tyyppinen kohu oli saaren taiastakin mutta edelleen porskuttaa. Riittää että asiakkaat tykkää. Muiden mielipiteet ei vaikuta mihinkään. 

Vierailija
1247/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen ohi, mutta musta on mielenkiintoinen ilmiö, että kokoomuslaiset arvot omaava henkilö (niinkuin esimerkiksi tämä Pia) on niin hurahtanut "boho-tyyliin". Tätä näkee kyllä muillakin. On jotenkin ristiriitaista.

Vierailija
1248/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmasta yhteiskuntaluokasta hyppääminen rikkaiden joukkoon näköjään ei ole hyväksi. 

Vierailija
1249/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän sellanen kuva tästä yrityksen eilisestä ulostulosta, että tarkan laskelmoidusti kielletään kaikki ja odotetaan että pöly laskeutuu ja homma jatkaa rullaamista ja asiakkaita taas riittää.

Kuitenkin mennä siinä rajoilla että ilmeisesti mitään laitonta ei olla tehty mutta menty reilusti hyvien tapojen yli ja ohi sekä toimittu useammalla osa-alueella kyseenalaisin toimin. "Henkilöstöjohtamisesta" puhumattakaan.

Hankala uskoa että täällä pari entistä työntekijää vaan trollaisi eri keskustelupalstoilla kun on joutunut esim.tekemään töitä. Jos näin olisi aikamoisen kohun ovat onnistuneet samaan 😂 

Vierailija
1250/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rouva vaikuttaa sosiopaatilta. Sosiopaatithan tunnetusti menestyvät liikemaailmassa. Ja kun heidän tunnekylmä toimintansa tulee julki, niin he kiistävät kaiken, syyttävät muita ja ottavat väärinymmärretyn bisnesneron viitan harteilleen.

Vierailija
1251/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki Pialle. Jätä muut tuotteet pois ja myy pelkästään Virossa hyvästä pellavasta ja viskoosista valmistettuja tuotteita. Omaisuutta on jo joten eiköhän tuollakin itsensä elättäisi. Taisi joskus mainita että miehensäkin on jo jäänyt eläkkeelle. Oliko tämä puoliso joku varastomies ko. firmassa?

Vierailija
1252/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Eevaa oikeistolaiseksi lehdeksi. Se on sitten kovasti muuttunut vuosien varrella. Noi vuoden Eevakandidaatit on kaikki jotain vasemmistolaisia. Olisin Piaa äänestänyt jos sitä ei sieltä olisi canceloitu.

Vierailija
1253/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia koordinoi hyvän ketjun, osti bulkkituotteita kohtuu hyvällä maulla ja osasi värikoordinoida ja tarjota muodottomia yhden koon kiinanrättejä 100% katteella suomalaisille. Ssi taakseen Bypias heimon, joka syö Mrs kädestä, ostaa vuodesta toiseen hajoavia rättejä ja maksaa kaiken Pian elintason. Hyvä me huijatuksi tulleet, nyt valoja!

Vierailija
1254/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen ohi, mutta musta on mielenkiintoinen ilmiö, että kokoomuslaiset arvot omaava henkilö (niinkuin esimerkiksi tämä Pia) on niin hurahtanut "boho-tyyliin". Tätä näkee kyllä muillakin. On jotenkin ristiriitaista.

Miten niin? En mä näe siinä mitään ristiriitaa. Monilla varakkaammilla on sellaista sisustustakin ollut.

Vierailija
1255/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä menee ylös, tulee aina alas.

Vierailija
1256/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällaisten kohujen kohdalla ole yleensä hyvä tehdä ns. brändiuudistus? Ehdotan "Bypias Samarialainen - muotia uskovaisille". Saa käyttää!

Vierailija
1257/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piasta ei tullutkaan Eevaa?

Mahtaako paita kauppa enää pitkään elättää?

Vierailija
1258/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pia koordinoi hyvän ketjun, osti bulkkituotteita kohtuu hyvällä maulla ja osasi värikoordinoida ja tarjota muodottomia yhden koon kiinanrättejä 100% katteella suomalaisille. Ssi taakseen Bypias heimon, joka syö Mrs kädestä, ostaa vuodesta toiseen hajoavia rättejä ja maksaa kaiken Pian elintason. Hyvä me huijatuksi tulleet, nyt valoja!

Hyvä te! 😂 Nokkela hän ainakin on ollut kun keksi rahastaa suomalaisten naisten heikkoudella kauneuteen ja unelmiin. Mulla ei ole niihin ollut varaa vaan olen tyytynyt halvempiin boho-tyylisiin tuotteisiin.

Toivottavasti joku muu yrittäjä tarttuu tähän boho-tyyliin ja alkaa myydä rehellisin tiedoin saman kaltaisia vaatteita ja sisustuselementtejä.

Vierailija
1259/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus luin naistenlehdestä tämän yrityksen menestystarinan ja kuvauksen tästä henkilöstä, epäilin heti jotain. Ensiksi sain ylimielisen vaikutelman itse yrittäjästä ja tuli olo, että onpas noussut hattuun. Siis vaikutti todella omahyväiseltä. Liikeideaa myös epäilin. Tutullani on vaateliike ja tiedän, että hän tuo liikkeeseensä ulkomaanmatkoilta vaatteita ja koruja ym. muuta. Ei siinnä mitään. Ok. Ei tuttuni ole väittänytkään että hän niitä itse suunnittelisi. Siksi kait osasin epäillä lukemaani tästä kohuyrittäjästä jo silloin. Mutta en ole hänen kohderyhmänsä muutenkaan. En näyttäisi miltään kyseisissä mekoissa. Mutta näitähän tosiaan myydään mielikuvan kanssa, niin kuin joku kommentoi. Ovat itselleni liian tätimäisiä.

Vierailija
1260/1344 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kerrotun yritystarinan ensimmäinen, se "itse suunniteltu" pellava-asu ollut tuotannossa? Jos on, niin ainakaan Suomessa sitä ei valmistettu, vaan Virossa. Näin Pia kertoi yrityksen syntyhistoriasta Ylen jutussa 2025:

" Koska Suomesta ei löydy ompelimoa, joka voisi ottaa tukun tilauksia hoidettavakseen, on lähdettävä Viroon."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi