Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1301)

Vierailija
1221/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette vähän hassuja. Ei se nyt niin vakavaa ole. Älkää ostako liian kalliita vaatteita, niin ei ala harmittanaan.

Saatiin taas tää sama tyyppi linjoille. Kuka lie.

Trolli, Piafani tai Pia itse.

Vierailija
1222/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte jankuttaa. Jos joukossa on ent työntekijöitä, niin en ihmettele, että tuli huutoa ja lopulta potkut

Yrittäjähän on itse nyt myöntänyt että vaatteita on tuotu myös Aasiasta, vaikka missään näin ei ole aiemmin ilmoitettu. Ja myönsi, että info kuluttajille on ollut osittain harhaanjohtavaa. Tätä ei aiemmin myöntänyt, miksi nyt myöntää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jaksatte jankuttaa. Jos joukossa on ent työntekijöitä, niin en ihmettele, että tuli huutoa ja lopulta potkut

Katkaise sitten tämä jankutus ja kerro missä ne Bypiasin pienet kotimaan ompelimot sijaitsevat! Odotetaan selostusta.

Vierailija
1224/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että se Boho-tyyli on NiiiN last season mutta ton firman nettisivut on täynnä sitä!

Vierailija
1225/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin siellä on selkeästi hiertänyt myyjien keskuudessa, olen sitä ihmetellyt 10 v. käydessäni liikkeissä, miksi ihmeessätunnelma on useassa liikkeessä samanmoinen. Nyt se löytyi, huono johtaminen, tämä on ihan selvää nyt. Myyjät ovat alakuloisen tuntuisia, jännittyneitä, masentuneen oloisia, eivät oikein halua sanoa mitään. Henkilöstö voisi olla suuri voimavara! Mutta nyt se ikäänkuin vaimennettu, onpa ikävää.

Vierailija
1226/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo kotimaassa valmistettavat vaatteet totta? Sivuilla kun lukee siis Vastuullisuus kohdassa

Vierailija
1227/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että se Boho-tyyli on NiiiN last season mutta ton firman nettisivut on täynnä sitä!

Kyllä tantat vielä jossain perähikiällä sitä käyttää.

Vierailija
1228/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pialla on aina tuo hattu päässä. Peittelee kaljuuntumistaan.

Hattu on symboli. Hinnathan on vedetty täysin hatusta.

😂😂😂

Vierailija
1229/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjähän on itse nyt myöntänyt että vaatteita on tuotu myös Aasiasta, vaikka missään näin ei ole aiemmin ilmoitettu. Ja myönsi, että info kuluttajille on ollut osittain harhaanjohtavaa. Tätä ei aiemmin myöntänyt, miksi nyt myöntää?

Koska jäi kiinni.

Vierailija
1230/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi julkisesti myöntää, että olen ostanut muka suomalaisen vaatteen 200 eurolla, joka todellisuudessa on valmistettu 10 eurolla kiinalaisessa hikipajassa Italiassa. Apinaa on koijattu kovalla kädellä.  Kiva bongata kesällä kadulla näitä koltun ostaneita idiootteja.

Vierailija
1231/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis todellisuudessa yhtäkään tuotetta ole valmistettu Suomessa? Jos sivusto väittää niin kyseessä on petos.

Vierailija
1232/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

89 miljoonan liikevaihto on valtava yhden ihmisen vaatekaupalle. Businesstä tuo Pia ainakin osaa tehdä. Ja noilla hinnoittelukertoimilla voitotkin on varmasti valtavia.

No ei nyt sentään tommosia liikevaihtoja ole ollut. Joltain on jäänyt viiva tuosta numeroiden välistä (8-9 miljoonaa oikeampi). Tsekkasin just kaupparekisteristä Bypiasin liikevaihdon (=vuotuinen myynti): 8,5 miljoonaa euroa vuosina 2020-2024 paitsi vuonna 2023 oli lähes 9,5 meur myynti. Sitten muistamme että tuloista eli myynnistä vähennetään kulut ja siten saadaan voitto: se on ollut 0,5-2 meur vuositasolla tuolla ajanjaksolla. Lähempänä tuota alalaitaa parina viime vuonna. Viime vuoden lukuja kaupparekkarissa harvemmalla firmalla vielä on.

Vierailija
1233/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen alihankkija The Moshi, jonka nimen Bypias mainitsee Cassis-huivin kohdalla on mysteerifirma, joka ei kerro itsestään avoimesti juuri mitään. Sanoo toimivansa Pohjois-Intiassa ja Pohjois-Kiinassa. Huivien valmistusmaita ei mainita tuote-esittelyissä. Tuotantoketju on samanlainen kuin Bypiasin kohdalla, kaikkea muuta kuin läpinäkyvä ja se on ongelmallista koska emme tiedä faktoja. Eihän tuon huivin valmistuskustannukset voi olla kuin muutaman euron, koska katteita on maksettava valmistajalle, alihankkijalle ja jälleenmyyjälle. Minkä laatuisen huivin saa tuolla summalla ja millä työpanoksella?

Lapsityövoima, erityisesti orjapakkotyövoima, on merkittävä ongelma silkkiteollisuudessa useissa Intian osavaltioissa, etenkin Uttar Pradeshin pohjoisosassa. Lapset, usein dalit-kastia tai köyhistä perheistä, pakotetaan työskentelemään vaarallisissa olosuhteissa maksaakseen pois perhevelkoja, joita työnantajat ovat myöntäneet vanhemmille.

Vierailija
1234/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viis veisata siitä, että omaa henkilökuntaa potkitaan päähän vuodesta toiseen? Lainvastaista työvyorokyykytystä, haukkumista, huutamista, kiukuttelua, surkeaa ohjausta, ylimielistä vähättelyä? Viimeisimpänä, julkisesti tiedotteissaan väittää henkilökuntansa valehtelevan?

Okei, nauti mekostas!

Mä olen kokenut tuota ihan samaa niin K Kauppiaan kuin yksityisen päiväkodin johtajan toimesta.  Palkkojakaan ei saanut ajallaan, osa ei koskaan. Miksi niistä ei tullut kohua? Miksi tästä tuli? Molemmat nämä yrittäjät järkkäsivät sarjatuotantona ihmisiä pitkille sairauslomille ja lopulta itse sekosivat ja sössivät yrityksensä.  K kaupan lastauslaiturilla maksettiin käteisellä tavarantoimittajille ennen viimeistä romahdust. Ja mikä oli yhteistä näille yrittäjille?  Kaikki vaikeudet olivat Muiden Syytä!  (Narsisteja)

Vierailija
1235/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi referoida tätä juttua, joka on maksumuurin takana.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6d56f34c-66ed-4a1f-be58-c09548ee47e1

Vierailija
1236/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pialla on aina tuo hattu päässä. Peittelee kaljuuntumistaan.

Pidennykset vai peruukki hatun alla?

Pidennykset aina, siitä on kertonut julkisesti. Ylpeä hiuksistaan

Vierailija
1237/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByPias vaatteita on paljon myynnissä kirppareilla ja se kertoo mielestäni tuotteiden arvosta enemmän kuin mikään muu. 

Kirppareilla on myynnissä aivan hitokseen Leviksiäkin.

Levikset sentään kestää isältä pojalle, Bye Piakset hajoaa ennen pesua

Vierailija
1238/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis ByPias vaatteita niin en kyllä enää edes kehtaisi niitä käyttää

Vierailija
1239/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ainoa Bypias-vaate, kirppikseltä ostettu paita. Ei tee enää mieli käyttää sitä nyt kun olen lukenut tämän ketjun ja tiedän rouvan toimintatavat. 

Voi voi miten menee tunteisiin sulla. 😀 

Ota rennosti ja pue yllesi mitä huvittaa mutta älä jaksa kitistä siitä ääneen.

Ps. Mulla ei yhtäkään tuon talon tuotetta 

Ja silti täällä lukemassa ja moittimassa muita. Häpeä!

Vierailija
1240/1301 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIEDOTUS: Aion jatkossakin ostaa Bypiaksen tuotteita. Lupaan boikotoida muita suomalaisia suunnittelijoita ja vaatevalmistajia sekä tässäkin ketjussa mainittuja kilpailijoita. Boikotoin myös näitä toimittajia ja aiheeseen liittyviä avautujia sekä somettajia. Niin paljon ***uttaa tämä jeesustelu ja p***anjauhaminen. Haluan nauttia Bypiaksen esteettisyydestä ja liihotella pellavamekoissani jatkossakin. Ja ennen kuin alatte nimitellä mua Piaksi, niin antakaa olla. EN OLE PIA, mutta haluaisin olla, kuten moni muukin teistä.

Nyt sinulla menee vähän liian lujaa.  Moni haluaisi olla Pia? Nyt jotain tolkkua tuohon höpötykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän