Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1185)
Ai että Pia on nyt huonona :DDD
Vierailija kirjoitti:
Mietin mikä järki on antaa jatkuvasti potkuja koeajan jälkeen, mutta ilmeisesti työnhakijoita on niin paljon että on aina saatu uusi sisään. Näin vältytään esimerkiksi kokemuslisiltä, kesälomilta, äitiyslomilta, ym. ikävyyksiltä joita liittyy pitkäaikaiseen työntekijään
Tulee varmaan jolla matikalla halvemmaksi. Ottaa sesongin alussa pari koeajalle ja potkii pois, kun sesonki loppu.
Pussinsuu on jo auki eikä Pia saa sitä enää kiinni. Totuus on tullut jo ilmi, ja lisää faktaa on vielä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt ne työntekijöiden kanavat mitä olisi pitänyt käyttää, ja mikä hyöty niistä olisi saavutettu?
Monesti jo kerrottu, äläpä ole niin laiska.
Sitä hyötypuolta ei ole kukaan valottanut mitenkään. Jos ajattelen itseäni, tekisin aivan samoin eli ottaisin huonosta firmasta lopputilin ja varottaisin siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi että kaikki tässä ketjussa keskustelevat on kateellisia tai työntekijöitä. Enpä ole kumpaakaan :D Näin röyhkeä liiketoimintakulttuuri vaan herättää mielipiteitä.
Kateellisuus tulee ilmi siinä, että kyseinen liiketoimintakulttuuri kattaa aivan joka ikisen kansainvälisen brändin. Piiaa sinun on kuitenkin helppo kateellisena hutkia, koska hän on sinun kaltainen tavallinen suomalainen nainen.
Tämä on oppikirjaesimerkki naapurikateudesta. Et sinä loisvuittoneja kadehdi, mutta kaltaistasi Piiaa kyllä. Siksi olet niin tavattoman pöyristynyt ja innoissasi tästä hutkimisesta ennen tutkimista.
Väitätkö, ettei luisvuittonit ole aitoja luisvuittoneita vai että luisvuitton kohtelee työntekijöitään kuten Bypias?
Aika kovia väitteitä.
Nyt vinkkinä, että voisi työntekijät kuvata todistusaineistoa lappujen poisleikkaamisesta. Kyllä varmaan vaikka Seiska ostaisi kuvat. Tai voihan ne laittaa nimettömänä nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nämä nyt ilmi tulleet asiat ovat olleet tiedossa jo kymmenen vuotta sitten. Eräs ystäväni on ollut heillä töissä ja jo silloin kertoi näistä asioista, joten mulle tämä juttu ei tullut millään lailla yllätyksenä. Kyse ei siis todellakaan ole mistään kateuden masinoimasta kohusta.
Tapahtumat voivat olla totta tai sitten ei. YLE uutisoi pikkufirmasta vain ja ainoastaan siksi, että tiesi sen lietsovan kateuskiimaa ihmisissä. Nyt jengi kiimaisena maalittaa pk-yrittäjää, jota ei ole tuomittu tai edes tutkittu mistään väärinkäytöksestä. Ystäväsi on voinut kokea huonoa kohtelua, mutta tämä kohu on jo aivan eri ulottuvuuksissa juuri sen surullisen kuuluisan kateuskertoimen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin luulet jonkun muun vaatebrändin perustuvan? Kaikki brändit luksusbrändejä myöden perustuvat aivan samaan sapluunaan. Kyse on vain siitä, että sinun mielestäsi naapurin kampaaja Piia ei saisi kyseisellä sapluunalla tehdä rahaa. Eli kyse on ikivanhasta kateudesta. Eli sitä kadehdit johon voit itse samaistua.
Naapurin kampaaja Piia tosin väitti, että design on hänen itsensä suunnittelemaa ja jätti kertomatta, että tuotteiden alkuperä onkin valmista tusinatavaraa, mitä on muillakin myynnissä. Jos olisi tämän kertonut alunperin niin koko kouhua ei olisi syntynyt. Mutta ei luultavasti niitä miljooniakaan.
Joo ja loisvuittonit suunnittelevat aivan kaiken itse, jne., jne. Huoh.
Ja nyt Pia vertaa itseään Louis Vuittoniin.
Kuule kultapieni, ei nyt sentään.
Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin
En huolisi ilmankaan noita rääsyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vitsi että kaikki tässä ketjussa keskustelevat on kateellisia tai työntekijöitä. Enpä ole kumpaakaan :D Näin röyhkeä liiketoimintakulttuuri vaan herättää mielipiteitä.
Kateellisuus tulee ilmi siinä, että kyseinen liiketoimintakulttuuri kattaa aivan joka ikisen kansainvälisen brändin. Piiaa sinun on kuitenkin helppo kateellisena hutkia, koska hän on sinun kaltainen tavallinen suomalainen nainen.
Tämä on oppikirjaesimerkki naapurikateudesta. Et sinä loisvuittoneja kadehdi, mutta kaltaistasi Piiaa kyllä. Siksi olet niin tavattoman pöyristynyt ja innoissasi tästä hutkimisesta ennen tutkimista.
Luisvuittonilla suunnitellaan tuotteet itse. Ei osteta tukusta ja liimailla merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, ettei luisvuittonit ole aitoja luisvuittoneita vai että luisvuitton kohtelee työntekijöitään kuten Bypias?
Aika kovia väitteitä.
Et taida tuntea ketään vastaavilla luksusbrändeille tai heidän alihankkijoilleen työskennellyttä henkilöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin luulet jonkun muun vaatebrändin perustuvan? Kaikki brändit luksusbrändejä myöden perustuvat aivan samaan sapluunaan. Kyse on vain siitä, että sinun mielestäsi naapurin kampaaja Piia ei saisi kyseisellä sapluunalla tehdä rahaa. Eli kyse on ikivanhasta kateudesta. Eli sitä kadehdit johon voit itse samaistua.
Naapurin kampaaja Piia tosin väitti, että design on hänen itsensä suunnittelemaa ja jätti kertomatta, että tuotteiden alkuperä onkin valmista tusinatavaraa, mitä on muillakin myynnissä. Jos olisi tämän kertonut alunperin niin koko kouhua ei olisi syntynyt. Mutta ei luultavasti niitä miljooniakaan.
Joo ja loisvuittonit suunnittelevat aivan kaiken itse, jne., jne. Huoh.
Häh, niinhän se suunnitteleekin. Enkä muutenkaan lähtis vertaamaan
Tällä ei nyt ole tekemistä sukupuolen vaan yrittäjän epärehellisyyden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nämä nyt ilmi tulleet asiat ovat olleet tiedossa jo kymmenen vuotta sitten. Eräs ystäväni on ollut heillä töissä ja jo silloin kertoi näistä asioista, joten mulle tämä juttu ei tullut millään lailla yllätyksenä. Kyse ei siis todellakaan ole mistään kateuden masinoimasta kohusta.
Tapahtumat voivat olla totta tai sitten ei. YLE uutisoi pikkufirmasta vain ja ainoastaan siksi, että tiesi sen lietsovan kateuskiimaa ihmisissä. Nyt jengi kiimaisena maalittaa pk-yrittäjää, jota ei ole tuomittu tai edes tutkittu mistään väärinkäytöksestä. Ystäväsi on voinut kokea huonoa kohtelua, mutta tämä kohu on jo aivan eri ulottuvuuksissa juuri sen surullisen kuuluisan kateuskertoimen ansiosta.
Höpö höpö. Olen toisen alan kotimainen yrittäjä, ja olen jo pitkään ihmetellyt juuri Bypiasin tuotteiden ja vastuullisuusväitteiden ristiriitaa. Ostan vain vastuullista muotia ja maksan siitä mielelläni. Harmittaa muiden vaatealan yrittäjien puolesta tuollainen kusetus. Työntekijöiden huono kohtelu vielä siihen päälle. Ei ole kateudesta kiinni, itsellä on ihan tarpeeksi nostetta, eikä tarvitse huijata tai kohdella työntekijöitä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
By Pias on inspiroinut minua kovasti. Sen vaatteet on ihanan näköisiä ja tykkään pellavasta. Myymälätkin on niin kauniisti sisustettuja. Todellinen ilo näiden kaikkien kukertavien kaapukauppojen jälkeen.
Mistä tämän kohun tietää kateudeksi? Siitä, että Pia just kerkesi avata uuden liikkeen, esiintyä lehdessä yms. Ajankohta sopii juuri siihen, että pahantahtoisuuden voimalla jotkut haluavat nyt painaa tämän yrittäjän alas.
Asiallinen ja oikeutettu kritiikki ei saa koskaan siipiä tällä tavalla.
Toisaalta ei savua ilman tulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin mielenkiinnosta katsomassa mitä tämä myy ja näytti ihan samoilta kuin kiinakaupoissa. En ostaisi, en kummastakaan.
Tätä te anonyymit jaksatte aina hokea, mutta saiskos ihan konkreettisia linkkejä noihin kiinankauppojen versioihin joskus?
Näihin pellaviin törmää etenkin rantalomakohteiden halpamyymälöissä tai jossain katukojuilla. Itse olen löytänyt USA:sta. Samaa bulkkia, eri laput. Näillä firmoilla ei ole mitään nettimyyntiä. Kyllä mua huvittaa, kun suomalaiset vetää sunnuntaiparhaimmissaan by pias ja maksaneet itsensä kipeiksi ja toisille nämä on rantavaatteita.
Edelleen samoja hokemia ilman konkreettisia esimerkkejä tai linkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan Turussa ole menestynyt. Googletin äsken ja viime vuoden keväällä vielä hehkutettiin keskustan myymälää Yliopistonkadulla, mutta jo marraskuussa se lopetettiin ja liike vietiin Raision perukoille Kuninkojankaareen. Siis sinne autoliikkeiden ja muiden sentyylisten joukkoon. 😂 Vähemmän hohdokasta, sanoisin. Eivät riittäneet Pian rahat pitää liikettä Turussa, mutta miten lie tällä hetkellä kaupankäymisen kanssa, paljonko päivittäin myyvät siellä periferiassa? 😁
Eli meitä turkulaisia Pia ei pystynyt kovin pitkään huijaamaan.
Turkulaiset onkin fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vaatteita on alussa tuotettu kuten brändi antaa ymmärtää. Sitten on iskenyt ahneus. Sama juttu Merimekolla, Arabialla ym, mutta en ole kuullut että Marimekon myyjät paskoisivat ämpäriin
Jep. Valitettavasti pienimuotoisen alun jälkeen toimintaa skaalattiin ylöspäin, mutta VÄITTÄMIÄ (esim. oma design, valmistusmaa) ei muistettu / haluttu korjata.
Jos Kiinasta ostaa vaatteita katumarkkinoilta, niin siellä voi vilahtaa esim Lindexin merkillä varustettuja rättejä. Eikä siinä mitään, Lindex ei edes väitä, että heidän vaatteensa olisi Euroopassa tehty tms.
Näihin pellaviin törmää etenkin rantalomakohteiden halpamyymälöissä tai jossain katukojuilla. Itse olen löytänyt USA:sta. Samaa bulkkia, eri laput. Näillä firmoilla ei ole mitään nettimyyntiä. Kyllä mua huvittaa, kun suomalaiset vetää sunnuntaiparhaimmissaan by pias ja maksaneet itsensä kipeiksi ja toisille nämä on rantavaatteita.