Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (151)
Alla amistutkinto. Se kertoo paljon.
On kyllä typerä nimi firmalla, ihan pelkästään sen perusteella en ostaisi mitään. Sama joku Bille Beino.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että kyseessä on muutaman toksisen uhriutuvan työntekijän masinoima maalituskampanja. Toki voi olla kyse myös huonosta johtamisesta. Ehkä molempia elementtejä on mukana.
Niin voi, mutta jostain syystä näillä tällaisilla yrittäjillä ei heru ymmärrystä tipan vertaa sille että alainen voi joutua vastaavan uhriksi esim mysteryshopperin toimesta.
Tai somekirjoittelun ja muun mustamaalauksen avulla.
Ehei. Silloin ei sellaista vaihtoehtoa olekaan että alainen olisi toiminut kaikin puolin oikein ja ihanasti kyseisessä tilanteessa asiakasta palvellessaan vaan asiakas (tai mysteryshopper) on tietenkin umpirehellinen ja oikeassa, kun paljastaa myyjän pilaavan firman maineen.
Tuossa tilanteessa ei muuten tule yrittäjältä mitenkään rakentavaa palautetta vaan oikeasti siinä käydään päälle kuin yleinen syyttäjä. Kaiken huipuksi nämä ei edes lue ajatuksen kanssa niitä palautteita, koska esim itse sain kerran hirveät huudot epäkohdasta, jonka mysteryshopper oli myyjässä huomannut mutta siinä palautteessa nimenomaan luki, etten se ollut minä vaan joku muu vuorossa olleista myyjistä, jolta nimilappu oli rinnuksesta ollut suurimmaksi osin jonkun huivin vai oliko hiusten alla eikä nimestä saanut siksi selvää. Sen sijaan minun nimen tuo mysteryshopper oli palautteeseen saanut laitetuksi eli nimilappuni oli ollut ihan näkyvillä.
En ole työskennellyt tämän Pian alaisuudessa, mutta ei tämä ainoa (nais)yrittäjä ole joka kohtelee alaisiaan huonosti.
Ja jos vain voin valita niin ikinäkoskaanmilloinkaan en enää mene naisyrittäjälle töihin varsinkaan mihinkään ns pikkuliikkeeseen. Se ilmapiiri on aivan karsea!
Ylimielinen palvelu ja kalliit huonolaatuiset vaatteet jotka tuotetta muualla. Todella huono hinta/ laatusuhde. En osta. Firma mätä sisältä( tunnen erään joka työskenteli liikkeessä).
Toivottavasti tieto leviää laajalle siitä miten tämä yrittäjä kohtelee omia, varmasti ihan hyviä, työntekijöitään. Asiakkaat tehkööt omat johtopäätökset. Ei ole syytä tukea eurollakaan narsistista sortajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.trustpilot.com/review/www.bypias.com
Trustpilot-arvosana 2,3 kertoo kyllä paljon. Eikä ole mikään muutaman peräkkäisen arvostelun tulos.
Pisti silmään yksi palaute tuolla, eihän tää voi olla mitenkään lainmukaista:
"Jos ostat myymälästä normaalihintaisen tuotteen ja palautat sen, et saa rahojasi takaisin vaan lahjakortin, joka on voimassa puoli vuotta. En ole aiemmin tällaiseen törmännyt. Yritys saa siis rahasi ja tuotteen, jonka voi parhaassa tapauksessa myydä ulos toiseen kertaan. Tästä palautuskäytännöstä ei ole mainintaa yrityksen verkkosivulla."
Ei myymälästä ostetuille tuotteille tarvi myöntää palautusoikeutta, omistaja saa itse päättää mitä tarjoaa vai tarjoaako mitään, pelkkä vaihto toiseen tuotteeseen tai lahjakorttiin on ihan normaali käytäntö isojen ketjujen ulkopuolella, kaikki eivät tarjoa edes tätä.
Vierailija kirjoitti:
Urpo kirjoitti:
Vieläkään ei osata edes kriisiviestinnän alkeita 🥴
🤣 voi nyyh, sehän onkin kaiken a ja o!
Go home woke spede!
No kyllä sillä aika paljon voi pelastaa, jos pska on osunut tuulettimeen. Woke en ole enkä näe, miten se edes tähän liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.trustpilot.com/review/www.bypias.com
Trustpilot-arvosana 2,3 kertoo kyllä paljon. Eikä ole mikään muutaman peräkkäisen arvostelun tulos.
Pisti silmään yksi palaute tuolla, eihän tää voi olla mitenkään lainmukaista:
"Jos ostat myymälästä normaalihintaisen tuotteen ja palautat sen, et saa rahojasi takaisin vaan lahjakortin, joka on voimassa puoli vuotta. En ole aiemmin tällaiseen törmännyt. Yritys saa siis rahasi ja tuotteen, jonka voi parhaassa tapauksessa myydä ulos toiseen kertaan. Tästä palautuskäytännöstä ei ole mainintaa yrityksen verkkosivulla."
Palautusoikeus kivijalkaliikkeestä ostettaessa ei ole lakisääteistä.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin jo toiseen bypias-ketjuun että kovin tutulta kuulostaa vaikka en ole kyseisessä firmassa töissä ollutkaan enkä edes kilpailijalla, mutta vastaavanlaisen yrittäjänaisen alaisuudessa. Enkä vain kerran vaan kahdesti.
Tukevasti keski-ikäinen nainen vaikuttaa olevan aivan vihonviimeinen työnantaja ja esimies. Ei jokainen, mutta aivan liian moni.
Joo kiukkuisia ja ilkeitä.
Olin vuosikausia huutavan ja ailahtelevan pomon alaisena. Ei ollut muuta mahdollisuutta, koska työpaikkoja oli liian vähän tarjolla silloin. Vain rahan takia kestin, muuten olisin nostanut kytkintä. Vatsa kipeänä menin joka aamu töihin. Koskaan ei tiennyt, millä tuulella rouva oli. Jos oli käynyt hyvä flaksi miesten kanssa, niin silloin hän jaksoi olla ystävällinen. Kun tuli bänät, niin silloin saimme me työntekijät tuntea sen nahoissamme.
Kun pääkonttorista joku kävi työpaikallamme, niin silloin rouva oli sulaa hunajaa ja esitti, että kaikki on oikein hienosti.
Sitten tuo rouva joutui pitkälle sairaslomalle ja jäi sitä kautta eläkkeelle. Työpaikan ilmapiiri muuttui välittömästi parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, paitsi että mun aikana ei ollut edes takahuonetta. Mutta se olisikin ollut turha, koska taukoja ei juurikaan pidetty ja tarvittaessa vessan virkaa ajoi ämpäri.
Kaunishan se myymälä oli ja kivat pellavat, josta siis osa on tehty Virossa ja loput sitten jossain samassa hikipajassa rantakojukaman kanssa. Mutta tuo jälkimmäinen ei ole rikos, toisin kuin työturvallisuuslain rikkominen ja TES:in systemaattinen ohittaminen.
Miksi åmpäri?
En ole ostanut enkä osta. Tarkastan aina arvostelut. Viimeksi jäi 500 euron tavara ostettua kun arvostelut oli huonot. Tilasin muualta ja maksoin vähän enemmän. Kyseessä urheiluväline jossa takuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuka selvittäisi miten voin perua antamani äänen vuoden Eeva äänestyksessä? Menin typeryydessäni äänestämään Pias rouvaa tajuamatta miten järkyttävissä työoloissa ja henkisessä kurjuudessa ihmiset joutuvat työskentelemään tuossa pellavan pehmeässä imperiumissa.
Myötätuntoni kaikille työpaikkakiusatuille.
Huonot pomot on per****stä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä typerä nimi firmalla, ihan pelkästään sen perusteella en ostaisi mitään. Sama joku Bille Beino.
Eiks eräs suomalainen nakkihuulitäytetty "Temutyyli Kim Kardashian" laulaja mainosta tuon merkin vaatteita somessa ? Se joka oli euroviisuehdokkaana, jollain ihme Oon paskaisena-biisillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainenkin?
Tulee mieleen lähinnä BilluBano....... apua.
Onhan tästä paikasta tehty ilmoitus työsuojeluviranomaiselle, jos nämä asiat vähänkään ovat totta? Onko jossakin toimipisteessä vähintään kymmenen työntekijää? Silloin työsuojelulain mukaan pitää olla myös työsuojeluvaltuutettu. Se on lakiin määrätty, ei suositus. Ottakaa nyt joku viranomaiseen yhteys!
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt sekä Oulun että Jyväskylän bypias liikkeissä, ja molemmissa surkea palvelu, lähes ylimielinen. Jyväskylässä etsin tiettyjä housuja, joita ei löytynyt valikoimasta niin myyjä oli ihan naama norsun v**tulla, Oulussa minua ei huomioitu lainkaan. Alaiset alkaa muistuttaa esimiestään...
Minä taas sain Jyväskylässä pari vuotta sitten ķivaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Potkut vaan yhteisöä myrkyttäville woke hiutaleille! Kyllä tässä maassa riittää väkeä jolle työ kelpaa. Se on kaikille parempi että utopiaa etsivät lapset hakee hommia muualta, eikä myrkytä yrittäjän elämää. Näitä vinkujia on nykyisin aivan liikaa!
Juuri tämä. Olen saanut aina hyviä asiakas-kokemuksia, niin puhelimitse, tilaamalla, palauttamalla, vaihtamalla kuin liikkeissään ostamallakin.
Osa on jo valmiiksi ja siksi kai ne yrittäjiksi alkaakin. Ei ole kenellekään alaiseksi mutta ei alaisille pomoksikaan joten näiden pitäisi pysyä yksinyrittäjinä.