Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (3544)
Aikamoinen hintaero kyllä. Totta kai yrittäjällä on kuluja ja voittoakin haluaa, mutta brändin arvoa tuollainen kyllä syö. Ihana ja laadukas kotimainen 60 euron pellavahuivi onkin 4.5 euron kiinalainen massatuotantohuivi, mutta mielikuvillahan näitä myydäänkin. Huivi voi olla toki silti ihan kiva ja hyvä.
Jassoo. Ihan on vaan inhimillisen syyn vuoksi väitetty hikipajahuivin olevan omaa suunnittelua ja pistetty sille 60 euroa hintalappu vaikka sitä myydään muualla 4.5 eurolla..
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen hintaero kyllä. Totta kai yrittäjällä on kuluja ja voittoakin haluaa, mutta brändin arvoa tuollainen kyllä syö. Ihana ja laadukas kotimainen 60 euron pellavahuivi onkin 4.5 euron kiinalainen massatuotantohuivi, mutta mielikuvillahan näitä myydäänkin. Huivi voi olla toki silti ihan kiva ja hyvä.
Eiköhän yrittäjä määrittele katteet itse. Tuskin Balmuir yms katteet on yhtään pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo. Ihan on vaan inhimillisen syyn vuoksi väitetty hikipajahuivin olevan omaa suunnittelua ja pistetty sille 60 euroa hintalappu vaikka sitä myydään muualla 4.5 eurolla..
Luitko jutun, myydään muualla? Eli tukussa myydään, sama kuka ostaa tukusta pistää katteet päälle. Vai meinaatko että jos olisit yrittäjä ja matkustaisit ostamaan huivin Italiasta tulisit Suomeen niin myisit sen samaan ostohintaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko jutun, myydään muualla? Eli tukussa myydään, sama kuka ostaa tukusta pistää katteet päälle. Vai meinaatko että jos olisit yrittäjä ja matkustaisit ostamaan huivin Italiasta tulisit Suomeen niin myisit sen samaan ostohintaan???
Ymmärsitkö itse, kuluttajalla on oikeus tietää missä tuote on tehty, millaisissa olosuhteissa, mistä tuote on tehty. Kysymys on räikeästä valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän yrittäjä määrittele katteet itse. Tuskin Balmuir yms katteet on yhtään pienemmät.
Tietenkin saa määritellä, mutta kertoisi tuotetiedoissa ne oikeat faktat eli kiinalaisten hikipajahuivi pratosta eikä väittäisi huivia suomalaiseksi suunnitteluksi ja valmistusmaaksi italia / eu (vaikka tuo vika osa teknisesti totta onkin)
Tuollaisella 60 euron hinnalla huivin pitäisi jo ollakin suomalaista suunnittelua, laadukasta matskua ja valmistuspaikan ihan muu kuin kinkkien hikipaja.
Älkää tarttuko tuotteen hintaan. Jokainen saa hinnoitella tuotteet kuten haluaa. Huivia on käytetty jutussa esimerkkinä siitä mitä itse suunniteltu ja lähituotettu, tässä firmassa tarkoittaa.
Kiinalaiset ovat alkaneet kopioimaan bypiasin suunnittelemia tuotteita?
Yrityksen fb-sivulla taas damage control ku heti arvonta pystyssä😂 sama oli viime kuussa kun mediaan tuli uutiset niin heti arvontaa kehiin
Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa ja yrittäjä saa kirjaimellisesti yrittää. Joten
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisiahan nuo katteet ovat muuallakin. Vaikka citymarketin vaatteissa. Tosin ei siellä huivit noun paljon maksa.
Bypias on kuiten itse suunnitellut, miten pulju toimii?
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen fb-sivulla taas damage control ku heti arvonta pystyssä😂 sama oli viime kuussa kun mediaan tuli uutiset niin heti arvontaa kehiin
Pia on pitänyt arvontoja ihan säännöllisesti ennen kohuakin. Et taida olla seurannut firmaa ennen tätä mellakkaa?
Eikö bypiasin sivuilla lukenut, että yrityksen toiminta on läpeensä vastuullista, ja kaikki vaatteet ovat yrityksen omaa designia?
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia kiskurikatteita vetävät kaikki Kiinan tavaraa myyvät kaupat paitsi tietenkin temut ja aliexpressit ymsp.
Niin? Siis saahan yrittäjä myydä tuotteitaan mihin hintaan haluaa, mutta eri asia onko ostajia. Ihan sama vaikka myy kiinahuivia 1000 eurolla, jos joku hölmö sen hinnan maksaa. Ongelma tässä oli valehtelu alkuperästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tiedättekö missä Balmuirin rätit valmistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset ovat alkaneet kopioimaan bypiasin suunnittelemia tuotteita?
Näinkin on varmasti käynyt. Kiinakaupat ovat kopioita täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia kiskurikatteita vetävät kaikki Kiinan tavaraa myyvät kaupat paitsi tietenkin temut ja aliexpressit ymsp.
Niin? Siis saahan yrittäjä myydä tuotteitaan mihin hintaan haluaa, mutta eri asia onko ostajia. Ihan sama vaikka myy kiinahuivia 1000 eurolla, jos joku hölmö sen hinnan maksaa. Ongelma tässä oli valehtelu alkuperästä.
Minä itse yrittäjänä pyrin minimoimaan tuotantokulut ja maksimoimaan voitot. En ole tuo Pia, eri alalla työskentelen.
Jengi ei nyt tajua että tuo hinta ei ole tässä se juttu. Ihan normikate ostaa sisään 5€ ja myydä 60€ (tässä tapauksessa 30€). Mitä luulette että niiden henkkamaukkojen rättien valmistus maksaa? Ehkä 0,50€, ja se myydään 10€. Tai mkä on grilliltä 10€ makkaraperunoiden raaka-aine hinta? Ehkä n. 1,5€.
Ei tuo hinta ole tässä se juttu, vaikka Ylen jutussa kommarityyliin sitä vähän liikaa korostetaankin.
Taitaa olla rouvan yrittäminen yritetty, vuoden päästä itkee naistenlehtien jutussa, että häntä on maalitettu, ja kiusattu, että on ymmärretty väärin lippujen vaihto, enkä kiusannut työtekijöitä, he kiusasivat minua.