Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (3544)

Vierailija
2561/3544 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä miestä työllä paiskattu. Kuvata päivät päästyään mummelia  pellavissaan. Ja toki välillä akryyleissä.

Ja kaataa rouvalle viinaa välillä lasiin. 

Varastomiehestä miespalvelijaksi.

Vierailija
2562/3544 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hola, cin cin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/3544 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta korjattavaa YLEn jutusta ei sitten löytynytkään?

Vierailija
2564/3544 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti  myynti pysähtynyt kuin seinään (ellei sitten itse osta itselleen) uutisen jälkeen ja nyt kallis juristiarmeija tekee kaikkensa jotta totuus hikipajoista voitaisiin kumota mutta aika heikko oli loppukliimaksi. Sanamuodon pääsivät korjaamaan. Sisältö pysyi ennallaan.

Vierailija
2565/3544 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodih nyt on näköjään kova kiire ottaa tuotantoon vanhoja Viron ompeluja. Tod monta vanhaa mallia oho palaa repertuaariin. Sillälailla. Juu ei yhtään yritetä viedä fokusta hikipajakeskustelusta.....  

Vierailija
2566/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dodih nyt on näköjään kova kiire ottaa tuotantoon vanhoja Viron ompeluja. Tod monta vanhaa mallia oho palaa repertuaariin. Sillälailla. Juu ei yhtään yritetä viedä fokusta hikipajakeskustelusta.....  

Joo, esim. ne mamelukki-housuthan on jo ihan last season. Eilen vilkaisin liveä, siellä pari nuorempaa naista esittelivät kikatellen uutuuksia, katsojia oli enää alle 200.

Vierailija
2567/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, esim. ne mamelukki-housuthan on jo ihan last season. Eilen vilkaisin liveä, siellä pari nuorempaa naista esittelivät kikatellen uutuuksia, katsojia oli enää alle 200.

Miten niin last season? Eihän tuommosia mamelukkeja ole vielä yhtään missään myytykään. Mä voisin ostaa semmoset. En ehkä Pialta mutta muuten...

Vierailija
2568/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toissakertaisessa livessä Pia sanoi, että "minähän olen sellainen designeri että hommaa pukkaa, en siksi kerkeä altaalla makoilemaan..." 

Vierailija
2569/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten itse ymmärrän niin neljä henkilöä kertonut tästä ja yleistetty että kaikki ovat vaihtaneet lappuja vaikka todellisuudessa kaikki heistä eivät ole leikanneet eli eipä se nyt valhetta ole ollut, hieman ehkä oikaistu ilmaisussa. Mutta asiaa ei ole työntekijöiden puolelta lähdetty muuttamaan eli pysyneet sanojensa takana.

Niin neljä henkilöä kertonut keksityn tarinan, Yle kirjoittanut siitä. Joku / jotkut tehneet korjauspyynnön ja Yle korjannut epämääräisesti jutun loppuun. Kyllä syö Ylen uskottavuutta todella! 

Tuossa korjauksessa ei ole mitään epäselvää.

Neljä henkilöä on NÄHNEET lappujen leikkelyä.

Kaikki heistä eivät ole itse leikanneet niitä itse - mutta ovat nähneet niin tapahtuneen. Osa on myös itse leikellyt niitä.

Jos noin yksinkertaisen tekstinpätkän ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, kannattaa olla hieman huolissaan.

Vierailija
2570/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten itse ymmärrän niin neljä henkilöä kertonut tästä ja yleistetty että kaikki ovat vaihtaneet lappuja vaikka todellisuudessa kaikki heistä eivät ole leikanneet eli eipä se nyt valhetta ole ollut, hieman ehkä oikaistu ilmaisussa. Mutta asiaa ei ole työntekijöiden puolelta lähdetty muuttamaan eli pysyneet sanojensa takana.

Niin neljä henkilöä kertonut keksityn tarinan, Yle kirjoittanut siitä. Joku / jotkut tehneet korjauspyynnön ja Yle korjannut epämääräisesti jutun loppuun. Kyllä syö Ylen uskottavuutta todella! 

Kaikki heistä eivät ole itse leikanneet niitä itse - mutta ovat nähneet niin tapahtuneen. Osa on myös itse leikellyt niitä.

Jos noin yksinkertaisen tekstinpätkän ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, kannattaa olla hieman huolissaan.

Minäkin olen elämässä nähnyt kaikenlaista vai olenko, olenko sittenkin nähnyt unta tai keksinyt hyvän mielikuvituksen omaavana kaiken.... Noh, kyllähän voisin medialle kertoa naapurin Penan tehneen niin , kun minusta tuntuu että niin varmaan teki. Eihän sen mihinkään faktaan tarvitse perustua. Onneksi on niin luotettava media kuin YLE.

Vierailija
2571/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei savua ilman tulta.

Vierailija
2572/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen elämässä nähnyt kaikenlaista vai olenko, olenko sittenkin nähnyt unta tai keksinyt hyvän mielikuvituksen omaavana kaiken.... Noh, kyllähän voisin medialle kertoa naapurin Penan tehneen niin , kun minusta tuntuu että niin varmaan teki. Eihän sen mihinkään faktaan tarvitse perustua. Onneksi on niin luotettava media kuin YLE.

En usko, että tällä palstalla tavoitat ihan hirveän laajasti lukijoita, joiden ymmärrys median toiminnasta on niin vaillinnaista, että tuollainen hourailu vaikuttaisi yhtään keneenkään. 

Päinvastoin. Nyt kun YLE on korjannut juttua ja korjaus oli noin mitätön, ja sitten tänne palstalle ilmaantuu tällaisia kommentteja, niin nämä vain tarjoavat jatkuvasti lisää tukea median tiedoille. 

Seurasin tätä keskustelua aiemmin ja totean saman kuin tuolloin; Pialla olisi ollut monta eri reittiä selvitä tästä kohusta, mutta hän on valinnut sen kaikkein huonoimman. Saa nähdä meneekö yritys nurin. Sietäisi mennä, mutta epäilen, että kaikkia asiakkaita ei lopulta kiinnosta ja homma jatkuu pienimuotoisena.+

Vierailija
2573/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei savua ilman tulta.

Kumpi oli ensin, muna vai kana?

Vierailija
2574/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kumpi oli ensin, menestys vai hikipaja? Hikipaja vai menestys? 
Onko mitään muuta ollutkaan kuin hikipaja? 
Suomen tuotannosta esittelyä edelleen kaipaan vaikka se kaksi viikkoa sitten loppuikin, tai ainakin nettisivuilta poistui. Olisi niin kiva tietää missä päin suomea suurimmaksi osaksi kotimaista tuontantoa oleva tuotantolaitos sijaitsi.  Kirkkonummella? Hangossa? Senkö takia pysyy pois Suomesta kun  laaja ompelijoiden joukko pillastui  kotimaisen tuotannon siirryttyä  Eurooppaan?

Vierailija
2575/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kumpi oli ensin, menestys vai hikipaja? Hikipaja vai menestys? 
Onko mitään muuta ollutkaan kuin hikipaja? 
Suomen tuotannosta esittelyä edelleen kaipaan vaikka se kaksi viikkoa sitten loppuikin, tai ainakin nettisivuilta poistui. Olisi niin kiva tietää missä päin suomea suurimmaksi osaksi kotimaista tuontantoa oleva tuotantolaitos sijaitsi.  Kirkkonummella? Hangossa? Senkö takia pysyy pois Suomesta kun  laaja ompelijoiden joukko pillastui  kotimaisen tuotannon siirryttyä  Eurooppaan?

Jessus sentään jaksat jauhaa. Et saa koskaan tietää. 

Vierailija
2576/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertoo, että olet idiootti.

Vierailija
2577/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ja homma jatkuu varmasti vielä paljon suuremmassa mittakaavassa👍🌞

Vierailija
2578/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommassa hikipajassa?

Vierailija
2579/3544 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia nyt on että ruma, valehdeltu totuus tullut ilmi sekä mittava asiakasromahdus. Harrastelkoon rouva nyt hetken mutta konkurssi tulee. Kannattaisi varastomiehenkin etsiä nyt kiireesti alansa töitä.

Vierailija
2580/3544 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yritys hakenut YLEn uutiseen oikaisua ja varmaan kiistetty asiaa viimeiseen asti kun oli artikkeliin korjattu: 

Korjaus 12.3. klo 15.32: Jutussa kirjoitettiin aikaisemmin, että neljä lähdettä kertoi leikanneensa Bypiasin vaatteista alkuperästä kertovia lappuja ja kiinnittäneensä tilalle Bypiasin laput. Kaikki neljä lähdettä ovat todistaneet tilanteita, joissa näin on toimittu, mutta kaikki heistä eivät ole itse leikanneet lappuja.

Ei kyllä paljon paremmaksi totuus siltikään korjauksesta huolimatta muuttunut..

Tässähän käy ilmi että Yle uskonut valheita mitä nämä työntekijät ovat kertoneet, tarkistamatta faktoja. Hyvä että ovat korjanneet, tisin korjaukset voisi olla jutun alussa! Mutta eihän Yle halua myöntää , että ovat tehneet virheen. Alunperinkin koko juttu on haiskahtanut ajojahdilta yritystä kohtaan. 

Mitä väliä, ketkä työntekijät ovat lappuja vaihtaneet, pääasia, eli se, että lappuja on leikattu ja vaihdettu.

Sinänsä korjaus jopa alleviivaa sitä, että kaikki yrityksen toiminnasta kerrotut asiat pitävät paikkansa.

Hesarissahan oli iso juttu myös.