Lapsilisä kuuluu kaikille
Olisi täysin epäoikeudenmukaista, jos sitä alettaisiin rajaamaan joiltain pois.
Verokohtelua voisi muuttaa, ettei sitä voisi siirtää lapselle kertyväksi säästöiksi.
Kommentit (98)
Ihan ok että kaikille lapsille tulee lapsilisää, eikä valita kuka saa ja kuka ei. Eikös ole satasen kieppeillä yhdestä lapsesta , suurenee jos enemmän lapsia. Muistan itse että oli tarpeeseen, en ole suurituloinen ja 1 lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös lapsilisää.
Lapseton
Sun pitää tehdä lapsi niin sitten saa lapsen menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä rikkaat tarvii ei kun leikkuriin tämä etu.
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen menoihin. Juuri tämän takia lapsilisän verokohtelu pitääkin muuttaa, ettei voisi muuttua lapsen säästöksi, koska tarkoitettu menemään lapsen kuluihin.
Lapsilisää ei ole tarkoitettu lapsen säästöiksi, eikä lapsen rikkaille vanhemmille.
ap
Mä ostan lapsilisällä eli noin satasella kuussa lapselle ruokaa. Omistani laitan sitten rahaa hänen vaateostoksiinsa, harrastuksiinsa sekä hänen säästötililleen.
Tai sitten maksat omistasi lapsen kulut ja laitat lapsilisän hänen tililleen, kokonaan tai osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä rikkaat tarvii ei kun leikkuriin tämä etu.
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen menoihin. Juuri tämän takia lapsilisän verokohtelu pitääkin muuttaa, ettei voisi muuttua lapsen säästöksi, koska tarkoitettu menemään lapsen kuluihin.
Lapsilisää ei ole tarkoitettu lapsen säästöiksi, eikä lapsen rikkaille vanhemmille.
ap
Mä ostan lapsilisällä eli noin satasella kuussa lapselle ruokaa. Omistani laitan sitten rahaa hänen vaateostoksiinsa, harrastuksiinsa sekä hänen säästötililleen.
Juuri näin tulee toimia. Olet yksi harvoista ketjuun osallistujista, joilla on järkeä päässä. Jotain logiikan tajua.
ap
Siis mä en ihan ymmärrä aloittajan logiikkaa. Kun sitä lapsilisää ei ole korvamerkitty. Jos lapsella on katto pään päällä, vaatteita yllään ja ruokaa pöydässä niin jo niistä voi päätellä että siihen lapseen menee se satanen kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös lapsilisää.
Lapseton
Jos haluat lapsilisää, niin sun tarvii hankkia lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rikkaat" saa rahansiirtoa valtiolta maassa joka painaa alamäkeen kuin olympiakelkkailija. Hyvä Suomi!
Lapset syntyvät varattomina. Valtio avustaa lapsilisällä heidän välttämättömiä kuluja, ettei tämä rasite koidu täysin vanhemmille.
ap
Lapsilisän ehtona on ollut käynti äitiysneuvolassa ja lapsen sekä äidin terveyden seuraaminen. Tällä on saatu lapsikuolleisuus maailman alhaisemmaksi vuosikymmeniä. Nämä rikkailta pois vinkujat hyväksyvät sitten varmaankin sen, että päivähoitomaksut, veroprosentit jne. ovat kaikille samat. Eikä mitään yh-korotuksia.
Lapsilisä pois hyvätuloisilta ja rikkailta
Tekoälyn antama vastaus siitä mitä käyttötarkoitusta varten lapsilisää maksetaan.
Mihin käyttötarkoitukseen lapsilisä on myönnetty
Lapsilisä on tarkoitettu alle 17-vuotiaan
lapsen elatusta varten. Sen keskeisin tarkoitus on korvata osittain lapsen hoidosta ja kasvatuksesta aiheutuvia kustannuksia sekä turvata lapsen taloudellista perusturvaa perheen tulotasosta riippumatta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en ihan ymmärrä aloittajan logiikkaa. Kun sitä lapsilisää ei ole korvamerkitty. Jos lapsella on katto pään päällä, vaatteita yllään ja ruokaa pöydässä niin jo niistä voi päätellä että siihen lapseen menee se satanen kuussa.
Niinpä. Eikä sekään ole ongelma, jos lapsen perheeltä ei mene lapsesta aiheutuviin menoihin edes lapsilisän verran rahaa (mikä on tietysti epätodennäköistä mutta mahdollista, jos vaikka lähipiiri avustaa lapsen elatuksessa). Lapsilisä on lapsen huoltajalle maksettava etu, jonka hän saa käyttää miten tahtoo.
Lapsilisä kuuluu ainoastaan niille jotka sitä tarvii lapsilisä ei ole tarkoitettu lapsen säästötilille, vaan lapsen elättämiseen jos on niin paljon tuloja että lapsilisä laitetaan säästöön silloin se otetaan pois näin sen olla pitää.🤨🤔
Vierailija kirjoitti:
Haluan myös lapsilisää.
Lapseton
Totta kai. Se kuuluu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Putiikki sitten äitien luovuttaa siittä isälle osuus? Lapsilisähän maksetaan äidin tilille
Eikä makseta. Se maksetaan sille tilille, mikä kelalle on ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ottaa osaa lapsen perheelle tuomaan kulurasitukseen. Aika röyhkeää, ettei saaja kunnioita veronmaksajia sen vertaa, että käyttäisi tuon rahan siihen tarkoitukseen mihin se myönnetään. Vaan yhtäkkiä hokkuspokkus tämä elatustustuki muutetaankin säästöiksi ja sijoituksiksi.
Ei ihme että puhutaan tuen poistamisesta eräiltä, kun ei ymmärretä että se lapsilisä on lapsen kuluihin menevää rahaa.
Minä olisin aikoinani kieltäytynyt lapsilisistä jos olisin ollut niin tyhmä etten olisi tajunnut että mihin se on myönnetty.
ap
Jos on epärehellinen luonne niin minun logiikkaani on kieltämättä vaikea käsittää ja hyväksyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on epärehellinen luonne niin minun logiikkaani on kieltämättä vaikea käsittää ja hyväksyä.
ap
Sinun logiikkasi on täysin käsittämätön. Se käytännössä ihan sama, siirtyykö se satanen vanhemman tililtä palkkapäivänä vai meneekö se lapsilisänä suoraan Kelasta lapsen tilille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä kuuluu ainoastaan niille jotka sitä tarvii lapsilisä ei ole tarkoitettu lapsen säästötilille, vaan lapsen elättämiseen jos on niin paljon tuloja että lapsilisä laitetaan säästöön silloin se otetaan pois näin sen olla pitää.🤨🤔
Onpas yksinkertaista ajattelua... Mihin tää sun mielipide perustuu? Kateuteen? Tuntuuko se epäreilulta vai mikä logiikka siinä että kaikki lapsiperheet saa lapsilisää ja se on susta väärin?
Olen kuullut, että monet haluaisi lapsilisät pois tummaihoisilta.