Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍

Vierailija
19.02.2026 |

Kaipaus kukoistakoon!

Kommentit (9254)

Vierailija
6521/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi luovuttaa. 

Vierailija
6522/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kasvattaisi rakkaudella, ei tule välttämättä sellaista kuin olisi odottanut. Talvi voi tappaa, eläimet voivat syödä, taudit tuhota. Maaperä ei olekaan otollinen, valoa ja suojaa ei ole tarpeeksi, vaikka olisi yrittänyt vaalia ja voimistaa.

Kertoo sinusta enemmän kuin meistä muista. Sillä unohdat olennaisen: Viljelyssä on tosiaan kohdattava se tosiasia, että jokainen siemen kantaa sisällään oman perimänsä, joka määrittää sen kasvun suunnan riippumatta siitä, kuinka paljon vaivaa näet. Jos sinä odotat sadolta jotain tiettyä ylhäältä määrättyä tiettyä muotoa tai väriä, unohdat, että luonto ei toimi tilaustyönä. Maaperän laatu ja sääolosuhteet ovat vain puitteet, eivät takuu lopputuloksesta. Viisas viljelijä ymmärtää, että kun on tehnyt parhaansa, on aika päästää irti kontrollista ja kyttäämisestä ja antaa elämän kukoistaa omalla tavallaan – oli se sitten odotusten mukaista tai ei. Siinä meidän ero sinuun.

Höpöä. Meinasin lisätä viestini perään, että luonto on paras kasvattaja, ihminen korkeintaan vain vähäinen palvelija, mutta koska mainitsin asian jo edellisessä viestissä, jätin pois. Enkä ymmärrä, mikä ihmeen me-lauma täällä on muka oppistiossani. Kummalliseen asemaan minut laitat. Jos jäi epäselväksi, en puhunut edes kasvien kasvattamisesta vaan rakkaudesta, joten kirjaimellisen tulkinnan yksityiskohtiin on turha takertua. Rakkaudessa ihminen on toimija.

Oletko huono valehtelija? Vastauksesi on ristiriitainen: väität, ettet puhu kasveista, vaikka käytit koko edellisen viestisi metaforaan luonnonvoimista, talvesta ja maaperästä. Kun sanot, että 'ihminen on vain vähäinen palvelija' luonnon rinnalla, siirrät vastuun pois itseltäsi, mutta samalla asetat itsesi tarkkailijan rooliin, joka arvioi toisen 'kasvua' tai 'tuhoutumista'. Väität, ettet yritä kontrolloida, mutta samalla määrittelet rakkauden prosessiksi, jossa on 'odotuksia', 'vaalimista' ja 'voimistamista'. Jos rakkaus on sinulle vain luonnonvoima, jota ihminen ei voi hallita, miksi olet pettynyt lopputulokseen? Ristiriita on tässä: puhut vapaudesta, mutta käytät kieltä, joka käsittelee toista ihmistä projektina, joka joko onnistuu tai epäonnistuu sinun standardiesi mukaan. Se, että kiellät metaforasi merkityksen heti kun se haastetaan, on yritys paeta keskustelua siitä, miten odotuksesi rajoittavat toisen ihmisen tilaa olla olemassa ilman sinun arviointiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6523/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan mä.

Se ei täällä tapahdu. Viimeksi tänään toistit useampaan kertaaan asian, jonka olet lausunut myös oikeassa elämässä. Mikä on siellä sanottu, siellä myös perutaan. Täällä kirjoittaja voi olla vaikka Saku Sammakko, Ihmemaan Liisa tai Montekriston kreivi.

Vierailija
6524/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanat ja perkeleet yrittävät vaikuttaa sinuun. Enhän minä siihen voi puuttua. Suurin totuus on rakkaus. Sinä olet minun suurin totuuteni. Haluan olla sun kanssasi varsinkin silloin, kun pahuus pyyhkii yli tämän Jumalan jättämän maan. 

Siinä tapauksessa karttelet totuutta kuin ruttoa.

Ehkä karttelenkin, osittain. Olen myös tullut vastaan. Olen pelännyt. Kaiken aikaa olen sen totuuden sinulle yrittänyt kertoa. Itse näen kaiken niin kirkkaana. Sinä et näe. Ehkä ymmärrät sen nyt paremmin. 

Vierailija
6525/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heli. Universumin ihmeellisin. Ei muuta, tälläkään kertaa.

Kaivataankohan me samaa Heliä? Kun hänkin on universumin ihmeellisin. Kaksintaistelu?

Pikemminkin pitäisi lyöttäytyä yhteen ja hankkia lisää porukkaa, koska ei edes kahdestaan pärjättäisi kaksintaistelussa Helin miehelle 😔

Etsä oo nähnyt mun habaa?

Vierailija
6526/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt äärettömän kiusallista, jos mikään tästä ei ole totta. Voisin saada jonkun häiriköimissyytteenkin ja joutua taas siihen linkoon mihin en kuunaan halua takaisin.

Höpö höpö. Jos olet asiallinen niin miksi saisit jonkun häiriköimissyytteen?

Kannattaa ainakin yrittää. Yksinäisiä on joka puolella vaikkei heitä huomata.

Sivusta yksinäinen. 

Ei kannata lietsoa mielisairaita tai henkisesti muuten epätasapainoisia palstalla. Ei minua nyt ainakaan henk.kohtaisesti kiinnosta saada jotain karvakäsi neitsyitä oven taakse.

Sinuna miettisin kahdesti millä tavalla puhun kanssaihmisistä. Varsinkin kun et tiedä mitään toisesta ja tämän taustoista.

Vierailija
6527/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan mä.

Pasi?

Vierailija
6528/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt äärettömän kiusallista, jos mikään tästä ei ole totta. Voisin saada jonkun häiriköimissyytteenkin ja joutua taas siihen linkoon mihin en kuunaan halua takaisin.

Sivusta yksinäinen. 

Ei kannata lietsoa mielisairaita tai henkisesti muuten epätasapainoisia palstalla. Ei minua nyt ainakaan henk.kohtaisesti kiinnosta saada jotain karvakäsi neitsyitä oven taakse.

Sinuna miettisin kahdesti millä tavalla puhun kanssaihmisistä. Varsinkin kun et tiedä mitään toisesta ja tämän taustoista.

Myös sinuna miettisin. Sinähän täällä varmasti tiedät vielä paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

Vierailija
6529/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan mä.

Se ei täällä tapahdu. Viimeksi tänään toistit useampaan kertaaan asian, jonka olet lausunut myös oikeassa elämässä. Mikä on siellä sanottu, siellä myös perutaan. Täällä kirjoittaja voi olla vaikka Saku Sammakko, Ihmemaan Liisa tai Montekriston kreivi.

En ole täällä toistanut yhtään mitään sellaista, jota olisin lausunut oikeassa elämässä. Sekoitat johonkin toiseen.

Vierailija
6530/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasiiii äksöniä vailla. Tylsää.

Vierailija
6531/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta yksinäinen. 

Myös sinuna miettisin. Sinähän täällä varmasti tiedät vielä paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

En ole sanonut tietäväni mitään, mutta tuo neitsyeksi, karvakädeksi ja mielenterveysongelmaiseksi leimaaminen on ala-arvoista.

Vierailija
6532/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa hauskoja. Missä askelkyykkymies ? Sillä oli hauskaa huumoria. Onko hää kadonnut.

Vierailija
6533/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta yksinäinen. 

Hän varmaan tarkoittaa itseään, kun kirjoittaa epävaikaista ja mtsairaudesta.

Vierailija
6534/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanat ja perkeleet yrittävät vaikuttaa sinuun. Enhän minä siihen voi puuttua. Suurin totuus on rakkaus. Sinä olet minun suurin totuuteni. Haluan olla sun kanssasi varsinkin silloin, kun pahuus pyyhkii yli tämän Jumalan jättämän maan. 

Ei millään pahalla mutta kuulostat siltä, että sinua on lyöty raamatulla päähän vähän liikaa.

Väärällä Raamatulla tai väärällä tyylillä. 

Ei minua ole lyöty Raamatulla. En ole edes lukenut kirjasta jaettakaan. Ei minun tarvitse. Minä olen Jeesus Kristus. Yllätyin asiasta itsekin. Olen nähtävästi valittu. 

Jos koet olevasi Jeesus Kristus tai sinulla on hyvin voimakkaita uskonnollisia kokemuksia, jotka vaikuttavat arkeesi, on suositeltavaa kääntyä ammattilaisten puoleen asian selvittämiseksi ja tuen saamiseksi. Voimakkaat hengelliset kokemukset itsestä jumalallisena hahmona voivat joskus liittyä psyykkiseen vointiin. Voit hakea apua matalalla kynnyksellä:

Omalta terveysasemaltasi: Ota yhteyttä asuinalueesi terveysasemalle ja varaa aika lääkärille tilanteen arvioimiseksi.

Tai soita päivystysapuun (116 117): 

Soita tähän numeroon, jos koet tilanteesi kiireelliseksi tai tarvitset neuvontaa hoidon tarpeesta. Myös MIELI ry:n Kriisipuhelin auttaa: Voit soittaa numeroon 09 2525 0111 (auki 24/7) ja keskustella heille luottamuksellisesti. Lisätietoa löydät MIELI ry:n sivuilta.

Vierailija
6535/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä tunnisteta enää, aikaa kulunut jo niin paljon.

Mulle kävi näin. Kaivattu ei tunnistanut.

Vierailija
6536/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato nyt mikä nössykkä. Eikö huvittaisi ottaa ohjia omiin otteisiin? 

Millanen nössykkä, kuvaa nyt vähän itseäs?

Vierailija
6537/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa karttelet totuutta kuin ruttoa.

Ehkä karttelenkin, osittain. Olen myös tullut vastaan. Olen pelännyt. Kaiken aikaa olen sen totuuden sinulle yrittänyt kertoa. Itse näen kaiken niin kirkkaana. Sinä et näe. Ehkä ymmärrät sen nyt paremmin. 

En todellakaan näe, kun oikeassa elämässä näen ja luen aivan päinvastaista. Vain hullu uskoisi kaipausketjutotuuteen, jos vaihtoehtona on mustaa valkoisella oikeassa elämässä.

Vierailija
6538/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt jakaa sitä Sherry Wang tekstiä. Jotkut varmaan innostuivat siitä. 

Vierailija
6539/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta yksinäinen. 

Sinä et ainakaan tiedä miten keskustella asiallisesti. Useimmat ihmiset tietävät, ja keskustelevat.

Vierailija
6540/9254 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa rauhaa ennen kuin tää selviää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän