Missä muuten Konala on? Kannattaako käydä?
Olen sisä-Suomesta. Tällä palstalla tuo Konala on sattuneesta syystä mainittu aika usein.
En ole koskaan käynyt siellä enkä oikein edes tiedä missä päin Helsinkiä se on.
Tiedän kyllä muuten lähes kaikki muut kaupunginosanne ja olen käynyt niissä, mutta Konala on jäänyt sellaiseksi mustaksi pisteeksi.
Kannattaako sinne tehdä vaikka kiva kevätretki ?
Kommentit (25)
Helsinkiin ei kannata mennä enää ollenkaan. Pilalla koko kaupunki.
Älä tee johtopäätöksiä paikasta tuon yhden palstahullun perusteella.
Konalasta löytyy todella hieno sisäkiipeilyhalli, joka on vierailun arvoinen.
Osittainen teollisuusalue, missä on useampi autoliike.
Ei mitään nähtävää, mene vaikka Porvooseen.
Tv Konalalainen
Vierailija kirjoitti:
Älä tee johtopäätöksiä paikasta tuon yhden palstahullun perusteella.
Konalasta löytyy todella hieno sisäkiipeilyhalli, joka on vierailun arvoinen.
Täytän kohta 62, ei taida kiipeilyhallit enää ottaa meikäläistä vastaan?
Ap (mies 61v)
En lähtisi sisä-Suomesta asti Konalavisiitille. Tuhansia kertoja käyneenä siellä on yhtä paljon nähtävää kuin tässä viereisessä Pitäjänmäessä. Konalassa tosin on oikea kauppakeskus, tosin pieni ja pimeä. Ja muutenkin hyvät ostosmahdollisuudet esim ulkoiluvarusteita, autojuttuja, rakennusalan kauppoja.
Rauhallinen alue vielä, ovat rakentamassa sen ihan tukkoon.
Tervetuloa Konalaan! 🥸👍🏻🥩💛
Näinhän se menee 🥳
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain eri mieltä. Esim. Suomenlinna on upea paikka. Myös keskusta monin osin, varsinkin kesäisin. Eteläisin rantspromenadin alue, keskuspuistokin. Santahaminassakin mielellään piipahtaidin, kun kävin siellä aikoinaan armeijaa.
Ap
Ei siellä ole mitään! Tuo koko alue +/- 5km on sellasta semi teollisuus / ei oikein tiedetä mitä tästä tulee / joutomaata. Eli älä suotta tuhlaa aikaasi.
80 luvulla Pitskun ja Kånalan nuorison jatkuva väittelyn aihe oli, kumpi on porokylä. Vastaus ei ikinä selvinnyt....
Olikohan Konalassa aikoinaan Konela-nimistä liikettä?
Mitä siellä myytiin? Tietäjät tietää 😊
Ap
"Olikohan Konalassa aikoinaan Konela-nimistä liikettä?"
Muistini mukaan oli. Ja Ladaahan siellä myytiin.
iigorit myi ladoja konalassa, pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tänne asti erehdyt,vihoviimeisin hetki kääntää keula paluusuuntaan on KONALA,Ristikossa poikkeat ja kiireellä pois.
Jos olet automies tai -nainen, Konala on varsinainen autoilun teemapuisto. Autoliikkeitä, katsastuskonttoreita, korjaamoja, varaosaliikkeitä, rengashotelleja. Itse asun noin viiden minuutin automatkan päässä ja hoidan kaikki autoon liittyvät asiat siellä.
Muuten se on ihan tavallinen asuinalue/liikealue/teollisuusalue. Ristikko on paikallisen kauppakeskuksen nimi. Jos sellaista kaipaat, Kaari on kyllä parempi, vain kymmenen minuutin ajon päässä.
Konalassa on kauppakeskus Ristikko, jossa on myös kiipeilyareena. Jos kiipeilystä tykkää niin kannattaa käydä. Olympiatason kiipeilyhalli jossa on isot boulderointitilat, paljon itsevarmistavia, yläköysireittejä, liidireittejä ja nopeuskiipeilyseinä.
Se on Pitskun takapiha ja B-luokka.