Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitekyvyttömät Tinder-miehet - Tätäkö se nykypäivänä on?

Vierailija
18.02.2026 |

Toisella kierroksella mennään. Aiempi liitto sai alkunsa nuorena baarissa törmäten, lähes markka-aikana ja aikana ennen deittisovelluksia.

Tinderiin menin; Koska miksipä ei. Alkuun kaverikivan haku mielessä, kun eron jälkeen ei ollut vielä minusta enempään. Löytyi hyviä kohtaamisia ja vakkarikaverit. 
Nyt kuitenkin liikkeellä ilman paineita ja lähtökohtaisesti toiveena löytää tasaväkinen kumppani kuvioon. Tuomaan lisähyvää jo valmiiksi mukavaan elämään. Tinder siksi, että töiden kautta en ala sillä silmällä katselemaan ja kuppiloissa tulee käytyä harvoin ja silloin ei todellakaan ole haku päällä.

Ihmetyttää kuitenkin nämä nykymiehet; Mätsätään. Siinä kirjoitellaan ja selvitellään, millä mielin toinen on liikkeellä, onko harrastuksia, minkä ikäisiä lapsia jne. Perusjuttuja. 

Juttu luistaa, kuvien perusteella naamat on mieleen ja itsellä tulee olo, että voisihan tuota käydä kahvilla, kävelyllä tai lounaalla. Katsomassa ilman paineita, miten tuo juttu luistaa livenä. Että olisiko siinä kemiaa ja kiinnostusta tavata uudestaan ja tutustua. Vai säästyykö molempien aika ja vaiva todetessa, että ei vain lähde. 

Sen verran perässävedettäviä on elämäni miehet olleet, että olen päättänyt tällä kertaa, että miehen on tehtävä aloite ja ehdottaa tapaamista. Mutta näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Yli-innokas en ole, mutta osoittanut kyllä olevani liikkeellä kiinnostuneena. 

Yksikin mukava tyyppi. Kerran kyseli päivän kuulumisia ja kerroin lähteväni makkaranpaistoon. Tokaisi, että mielellään tulisi mukaan, mutta on töihin lähtö. Vastasin, että moiseen tarjouksene voisin tarttuakin ja voisi olla mukava joku päivä nähdä livenä. Sen jälkeen: Syvä hiljaisuus. Ei mitään oma-aloitteisuutta ehdottaa, että millon nähtäisiin.

Mikä miehiä vaivaa? Missä on aloitekyky? 

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin että ongelman juuri on siitä että vähemmän viehättävillä vanhoilla naisilla on samat kriteerit ja tavoitteet kumppanin suhteen kuin nuorilla ja viehättävillä.

182/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissaan kiinnostunut ihminen tekee aloitteen. Jos muuta yritätte itsellenne selitellä niin olette väärässä.

Asia on juuri näin.

Itse en ole ikinä ollut tinderissä, mutta jos olisin, ehdottaisin kaikille tapaamista  jossain kahvilassa pikaisesti. Vaikka samalle illalle peräkkäin useammat treffit. Sitten jatketaan siitä niiden kanssa, joiden kanssa tapaaminen onnistui.

Kirjoittelu on oikeasti ajanhukkaa.

Jos nainen ehdottaa tapaamista ja mies ei tartu tähän, matchin voi saman tien poistaa. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderhu o r a kusi l u u s k a. Syö paskaa ja saa syöpä- 

Vierailija
184/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanki jättää pois tuon tekstini kaikesta mitä olen tutkinut, missäpäin maailimaan olen seikkaillut, mikä koulutus on - samoin kaikki tiedot tästä uudesta elämänvaiheestani maalla (luontaistaloutta kohti) ja kirjoittaa tekstikohtaan: "Moi"  :D

Jos se sopiva löytyisikin moimottelemalla, pelkän kuvan perusteella? Kun miesten taidonnäytteiden perusteella vain kuva (eli ulkonäkö ja ikä) tekevät naisesta kiinnostavan, eivät hänen ajatuksensa.

Ehkä olet liian fiksu tinderin ukoille.  Mitä olen kaverilta nähnyt, niin ei siellä miesten taso päätä huimaa. 

Älykkäämmillä on omat seuranhakusovellukset.

Mitkäs ne on? OnlyFans?

Mensalaisilla ainakin aikoinaan oli oma treffisaitti. Siellä tapasin mieheni. 

Vierailija
185/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ongelmat löytyvät AP:n ristiriitaisessa viestissä per se.

Suomalaiset naiset ovat nykyään täysin kyvyttömiä minkäänlaiseen itsekritiikkiin tai vastuuseen omasta elämästään tai valinnoistaan. Syyllinenhän on aina suomalainen mies. Tai yhteiskunnan rakenteet ja kuviteltu patriarkaatti.

Mikä sinussa on vialla, kun näitä kierroksia tulee lisää? Mitä teet väärin, kun miehet muuttuvat kanssasi perässävedettäväksi? Miksi valitset vääränlaisia miehiä?

Tällä palstalla siskot julistaa, että ovat vuosikymmeniä vastanneet lasten kasvatuksesta ja suurinpiirtein kaikesta muustakin ihan yksin. No mistä näitä miehiä sitten tulee? Miehet ovat joskus olleet poikia ja pojilla äidit.

Ympäri mennään, yhteen tullaan.

Jos sinulla on kerran niin kiva elämä, mitä sanot, mitäs täällä huutelet?

Vierailija
186/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät miehistä, joilla on muutenkin paljon valinnanvaraa. Vaikutat ihan fiksulta, joten sun kanssa on kiva kirjoitella, mutta treffeille valitaan nuorempia ja nätimpiä. Kokeilepa mätsätä joku ruma, joka vaikuttaa bion perusteella fiksulta niin 99% varmuudella tulee treffikutsua.

Niin eli pariudu 5 astetta tasoasi alemmas niin joku olmi tulee nylkyttämään sinua ja lopputulos on kuitenkin ero koska olmi ei kiinnosta itseä millään tasolla

Homman nimi on se, että jos miehet ovat deiteillä ja deittailussa paskaa, niin naiset ovat sinkkuja. Ei niin että he alkavat parittelemaan paskan kanssa

Ja todellisuudessa se mies mitä naiset kuvittelee että on 5 astetta omaa tasoa alempi olmi, onkin pari astetta yli naisen oman tason.

Näinhän se kierosilmäinen, kalju, vanha ja kömpelö mies uskoo. Kun äippykin niin kehuu, että ihan paras on. Niin komea ja upea.

187/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanki jättää pois tuon tekstini kaikesta mitä olen tutkinut, missäpäin maailimaan olen seikkaillut, mikä koulutus on - samoin kaikki tiedot tästä uudesta elämänvaiheestani maalla (luontaistaloutta kohti) ja kirjoittaa tekstikohtaan: "Moi"  :D

Jos se sopiva löytyisikin moimottelemalla, pelkän kuvan perusteella? Kun miesten taidonnäytteiden perusteella vain kuva (eli ulkonäkö ja ikä) tekevät naisesta kiinnostavan, eivät hänen ajatuksensa.

Newsflash: mies ei koskaan kiinnostu naisesta hänen ajatustensa perusteella. Nainen on mielenkiintoinen ihan muista syistä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
188/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät uskalla tehdä aloitteita, koska pelkäävät joutuvansa maksaa naisekin virvokkeet treffeillä. Etiketin mukaan treffeille kysyjä aina maksaa, joten jos ei kysy, niin silloin ei tarvitse maksaa treffikumppanin virvokkeita.

Noin köyhää en kyllä haluaisikaan tavata!, 😂 

Minulle ii tarvi tarjota vaan mieluummin maksan itse, mutta jos on niin köyhä, että kahvikupin hinta pelottaa niin ei meille varmaan juuri yhteistä tekemistä löydy. 

Ei jatkoon tuollainen pelokas, vainoharhainen ja rutiköyhä. 

Ei taitaisi jäädä pelkään virvokkeiden ostamiseen. Seurauksena kulumatami. Miksei tarjoa sitä kokista miehelle?

Tuohan sanoi että mieluummin maksaa itse. Silloin varmaankin haluaa miehen joka myös maksaa omansa. 

Suomessa on tapana, että molemmat maksavat omat tilauksensa ennen kuin tunnetaan paremmin. 

Vierailija
189/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on kiinnostava, jos on. Sen jälkeen tulee teksti. Mitäpä jos tidereissä olisi pelkästään teksti, kuten ennen vanhaan kirjeenvaihtoilmoituksissa?.  Niidenkin pohjalta muodostui pareja.

Vierailija
190/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kierroksella pyörivän aapeen kannattaisi unohtaa tuo vihamielinen asenne ja ottaa vähän iisimmin jos siis oikeasti seuraa haluaa. Huonot vibat tuli välittömästi.

Vierailija
191/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newsflash: mies ei koskaan kiinnostu naisesta hänen ajatustensa perusteella. Nainen on mielenkiintoinen ihan muista syistä. 

Jotkut joo ei varmasti kiinnostukaan, mutta kyllä se naisen ajattelu saa sen miehen pysymään. 

Vierailija
192/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset siis haluaa tasa-arvossa kaapia kerman vaan päältä, miehen pitää olla parisuhderintamalla edelleen se muinaisaikojen ritari mutta nainen saa tehdä kaikkea kivaa mitä mieskin. Vain ne ikävät jutut on kiva jättää toiselle.

Vierailija
193/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut joo ei varmasti kiinnostukaan, mutta kyllä se naisen ajattelu saa sen miehen pysymään. 

Kyllä,kyllä ja vielä kerran kyllä! Itselläni käynyt aivan käsittämätön mäihä naiseni kanssa. Pelottavan älykäs välillä ja olen ihan toope häneen verrattuna. Ja huhhuh kuinka seksikästä se on. Olen sanonut itselleni montamonta kertaa että älä ajattele miksi hän sinun kanssasi pyörii,nauti vaan niin kauan kun lystiä riittää. 

Vierailija
194/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät uskalla tehdä aloitteita, koska pelkäävät joutuvansa maksaa naisekin virvokkeet treffeillä. Etiketin mukaan treffeille kysyjä aina maksaa, joten jos ei kysy, niin silloin ei tarvitse maksaa treffikumppanin virvokkeita.

Et menetä mitään tällaisissa miehissä, joiden talous ei kestä edes virvoiketta. Ei niistä saa miestä suhteeseen, vain kivireen.

Miksi kukaan maksaisi yhtään mitään pelkästä pskanjauhamisesta?

Eli kun sä menet kiinnostavan ihmisen kanssa treffeille niin se on mielestäsi paskanjauhamista? Miksi edes etsit parisuhdetta?

Vierailija
195/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo paljon, että saat miehet viestittelemään enemmän kuin yksi moi

Tiedätkö. Se johtuu siitä että minulla ainakin on siellä tinderissä sen verran hyvin kysyntää että naisen täytyy kiinnostaa todella kovasti ollakseen se kuumin. En ehdi jutella 100 naisen kanssa.

Ja joulupukkikin on ihan oikeasti olemassa!

Ei ole Joulupukki olemassa. Mutta naisille tuntuu olevan kova paikka hyväksyä että miehillekin on kysyntää. Jos esim tykkään vaikka 10/100 naisesta niin kyllähän niistä usein on 8 parin päivän päästä mätsejäni. Miten ajattelet että heidän kaikkien kanssa kävisin sellaisia jutteluita jotka johtaisivat eteenpäin. Jos sitten joskus käy niin että onkin ollut viikkojen hiljaisuus alun hyvän keskustelun jälkeen ja laittaa viestiä naiselle että "pöö kuis sun päivä" nii tulee että luulin että ei kiinnostanutkaan kun oli hiljaista, mut a ollaan heti kuitenkin todella kiinnostuneita. Jostain syystä naisille täytyy sanomalla sanoa että on ihan molempien tehtävä yhdessä huolehtia siitä että juttu jatkuu ja usein se hiljaisuus johtuu siitä että on aika monta muutakin naista ja jos se mies kerran kiinnostaa niin tehkää itse asialle jotain. 

196/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siitä olen samaa mieltä. Mutta sillä ei alkuun päästä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
197/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tinderissä, mutta eikö siellä nyt ole maailman helpointa tehdä aloitetta, kun kerran on jo tullut match eli kumpaakin kiinnostaa? Siitä vaan juttelemaan ja katsomaan miltä kemia vaikuttaa. Jos toinen ei vastaa niin poistaa matchin.

Vierailija
198/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ap sinua hieman nuorempi nainen ja kävin viime vuonna treffeillä 24 eri miehen kanssa. Näistä suurin osa itse kutsui minut treffeille. Niitä treffejä olisi ollut joku 5-10 lisää, jos olisin ihan joka ikiseen treffipyyntöön vastannut myöntävästi.

Vierailija
199/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kaikki ongelmat löytyvät AP:n ristiriitaisessa viestissä per se. Suomalaiset naiset ovat nykyään täysin kyvyttömiä minkäänlaiseen itsekritiikkiin tai vastuuseen omasta elämästään tai valinnoistaan. Syyllinenhän on aina suomalainen mies. Tai yhteiskunnan rakenteet ja kuviteltu patriarkaatti. Mikä sinussa on vialla, kun näitä kierroksia tulee lisää? Mitä teet väärin, kun miehet muuttuvat kanssasi perässävedettäväksi? Miksi valitset vääränlaisia miehiä? Tällä palstalla siskot julistaa, että ovat vuosikymmeniä vastanneet lasten kasvatuksesta ja suurinpiirtein kaikesta muustakin ihan yksin. No mistä näitä miehiä sitten tulee? Miehet ovat joskus olleet poikia ja pojilla äidit. Ympäri mennään, yhteen tullaan. Jos sinulla on kerran niin kiva elämä, mitä sanot, mitäs täällä huutelet?

Eikös näillä pojilla ole isiä?

Vierailija
200/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva on kiinnostava, jos on. Sen jälkeen tulee teksti. Mitäpä jos tidereissä olisi pelkästään teksti, kuten ennen vanhaan kirjeenvaihtoilmoituksissa?.  Niidenkin pohjalta muodostui pareja.

Mutta toisinpäin. Jos on pelkkä kuva niin ethän sä nyt sellaisesta tykkää. Ihan sama miltä nainen siinä kuvassa näyttää jos ei ole kunnon esittelytekstiä niin vasuriin menee. Turha edes luulla että mies jolla on paljon kysyntää ja kykenee nimenomaan juttelemaan naisten kanssa todella paljon ja tekemään vaikutuksen naiseen tykkäisi tyhjästä profiilista. Samahan se on toisinpäin. Ja sen tekstin pitää olla todella hyvä että herättää sen kiinnostuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan