Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitekyvyttömät Tinder-miehet - Tätäkö se nykypäivänä on?

Vierailija
18.02.2026 |

Toisella kierroksella mennään. Aiempi liitto sai alkunsa nuorena baarissa törmäten, lähes markka-aikana ja aikana ennen deittisovelluksia.

Tinderiin menin; Koska miksipä ei. Alkuun kaverikivan haku mielessä, kun eron jälkeen ei ollut vielä minusta enempään. Löytyi hyviä kohtaamisia ja vakkarikaverit. 
Nyt kuitenkin liikkeellä ilman paineita ja lähtökohtaisesti toiveena löytää tasaväkinen kumppani kuvioon. Tuomaan lisähyvää jo valmiiksi mukavaan elämään. Tinder siksi, että töiden kautta en ala sillä silmällä katselemaan ja kuppiloissa tulee käytyä harvoin ja silloin ei todellakaan ole haku päällä.

Ihmetyttää kuitenkin nämä nykymiehet; Mätsätään. Siinä kirjoitellaan ja selvitellään, millä mielin toinen on liikkeellä, onko harrastuksia, minkä ikäisiä lapsia jne. Perusjuttuja. 

Juttu luistaa, kuvien perusteella naamat on mieleen ja itsellä tulee olo, että voisihan tuota käydä kahvilla, kävelyllä tai lounaalla. Katsomassa ilman paineita, miten tuo juttu luistaa livenä. Että olisiko siinä kemiaa ja kiinnostusta tavata uudestaan ja tutustua. Vai säästyykö molempien aika ja vaiva todetessa, että ei vain lähde. 

Sen verran perässävedettäviä on elämäni miehet olleet, että olen päättänyt tällä kertaa, että miehen on tehtävä aloite ja ehdottaa tapaamista. Mutta näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Yli-innokas en ole, mutta osoittanut kyllä olevani liikkeellä kiinnostuneena. 

Yksikin mukava tyyppi. Kerran kyseli päivän kuulumisia ja kerroin lähteväni makkaranpaistoon. Tokaisi, että mielellään tulisi mukaan, mutta on töihin lähtö. Vastasin, että moiseen tarjouksene voisin tarttuakin ja voisi olla mukava joku päivä nähdä livenä. Sen jälkeen: Syvä hiljaisuus. Ei mitään oma-aloitteisuutta ehdottaa, että millon nähtäisiin.

Mikä miehiä vaivaa? Missä on aloitekyky? 

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät miehistä, joilla on muutenkin paljon valinnanvaraa. Vaikutat ihan fiksulta, joten sun kanssa on kiva kirjoitella, mutta treffeille valitaan nuorempia ja nätimpiä. Kokeilepa mätsätä joku ruma, joka vaikuttaa bion perusteella fiksulta niin 99% varmuudella tulee treffikutsua.

Mun mielestä kaikki miehet on rumia 

Tämä. En ole koskaan nähnyt tuntematonta miestä, joka olisi minun silmääni hyvän näköinen, en usko että sellainen on mahdollista. Viehätys tulee minulle aivan muista asioista kuin ulkonäöstä, ja sitten jos luonne on viehättävä niin se miehen ulkonäkökin alkaa viehättää. 

Onpas outoa, jos ei ole ikinä elämässään nähnyt tuntematonta hyvännäköistä miestä! Itse kyllä ihailen komeita miehiä ja hyviä pyllyjä (harmi kun niitä hyviä pyllyjä ei nää tinderissä), mutta vasta miehen luonne on se mikä saa lopullisen kiinnostuksen aikaan.  

Hän on varmaankin sapioseksuaali. Ei ole harvinaista, itseasiassa erityisesti naisilla jopa aika yleistä. 

Vierailija
202/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

markka aikaan ei ollut metoota. nykyään miehet eivät saa tehdä aloitteita.

Väärin. Kusipäämiehet vain nostetaan esiin herkemmin ja se on vaan hyvä. Kohteliaat,ystävälliset ja oman egonsa selättäneet miehet tekevät aloitteita ja niihin saadaan suht usein positiivista vastakaikua. Luuserit kitisevät jostain meetoosta. Kasvahan aikuiseksi poju.

T:M42

Joojoo Saija.

Itse myös naurahdin, että taisi siinä olla kirjoittajana olla ihan naispuolinen henkilö

Ei naiset taida käyttää kieltä noin. Ihan mies taisi kirjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,kyllä ja vielä kerran kyllä! Itselläni käynyt aivan käsittämätön mäihä naiseni kanssa. Pelottavan älykäs välillä ja olen ihan toope häneen verrattuna. Ja huhhuh kuinka seksikästä se on. Olen sanonut itselleni montamonta kertaa että älä ajattele miksi hän sinun kanssasi pyörii,nauti vaan niin kauan kun lystiä riittää. 

^ No ei ainakaan kyseinen leidi ole älyä vastavuoroisesti hakenut kun tollaisen debiiliin haksahtanut. V i t t u mikä hirveä kirjoitustyyli josta vähä-älyisyys oikein paistaa läpi. Syö paskaa ja kys paviaani. 

Vierailija
204/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,kyllä ja vielä kerran kyllä! Itselläni käynyt aivan käsittämätön mäihä naiseni kanssa. Pelottavan älykäs välillä ja olen ihan toope häneen verrattuna. Ja huhhuh kuinka seksikästä se on. Olen sanonut itselleni montamonta kertaa että älä ajattele miksi hän sinun kanssasi pyörii,nauti vaan niin kauan kun lystiä riittää. 

^ No ei ainakaan kyseinen leidi ole älyä vastavuoroisesti hakenut kun tollaisen debiiliin haksahtanut. V i t t u mikä hirveä kirjoitustyyli josta vähä-älyisyys oikein paistaa läpi. Syö paskaa ja kys paviaani.  

Ja naises on pinnallinen H U O R A 

Vierailija
205/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.a oudoksi on homma mennyt joillakin. Itse olen aina seuraa löytänyt. Rahalla en ole koskaan voinut leveillä tai hienoilla titteleillä mutta naisia jos kaiken näköisiä ja kokoisia ollut nuoresta saakka. 

Ehkäpä ne rakkaan isäpapan opit olivat sitten kultaa mitä naisiin tulee. 

-Ole kunniottava

-Älä ole pelottava macho

-Ole ystävällinen

-Unohda ego 

-jos saat naisen nauramaan kanssasi olet jo puoliksi voittanut.

Hösöttävä miestyperys

Vierailija
206/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo

Vätysmiehet? Jos tuolla tavalla puhut ja ajattelet miehistä niin en ihmettele miksi ovat lähteneet livohkaan

Eihän tuo kaikkia miehiä vätyksiksi sanonut. Ainoastaan niitä vätyksiä. Älä ota itseesi, jollet sitten ole sellainen vätys. Jos olet, niin sitten tuosta kannattaa jotain koittaa oppia. 

Vierailija
207/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksissa pitäisi olla sellainen toiminto, että match poistuu, jos keskustelu ei ala 24 h sisään matchayksestä. Eli se, joka tykkää jälkimmäisenä, olisi vastuussa keskustelun aloituksesta. Ja jos ollut 3 vrk taukoa keskustelussa, niin match poistuu. Tällöin ei voisi olla lukematonta määrää hiljaisia matcheja, eikä aktiivisia keskustelujakaan. Kukahan tekisi tällaisen uuden sovelluksen...

Ongelma taitaa olla kuitenkin se, että moni viihtyy todellisuudessa paremmin yksin kuin parisuhteessa. Mulla tämä kävi 2. vakavan suhteen jälkeen 45-vuotiaana. En viehäty käytännössä juuri kenestäkään enää. Löysin kuitenkin kiva FWB-suhteen vähän nuoremman miehen kanssa.

Vierailija
208/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ne miehet katsoo miten aloitekykyinen sinä olet naisena koska ovat kyllästyneet perässävedettäviin vimboihin ja feilaat joka kerta.

Vierailija
209/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

markka aikaan ei ollut metoota. nykyään miehet eivät saa tehdä aloitteita.

Väärin. Kusipäämiehet vain nostetaan esiin herkemmin ja se on vaan hyvä. Kohteliaat,ystävälliset ja oman egonsa selättäneet miehet tekevät aloitteita ja niihin saadaan suht usein positiivista vastakaikua. Luuserit kitisevät jostain meetoosta. Kasvahan aikuiseksi poju.

T:M42

Joojoo Saija.

Itse myös naurahdin, että taisi siinä olla kirjoittajana olla ihan naispuolinen henkilö

Ei naiset taida käyttää kieltä noin. Ihan mies taisi kirjoitella.

Ei miehet pojuttele toisiaan.

Vierailija
210/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin luultavasti sinua monellakin tavalla älykkäämpi mies. Naiseni on vaan huikea yksilö ja osaan pitää hänet tyytyväisenä mitä sinä et koskaan saavuta koska olet egosi vanki.Toivottavasti kukaan nainen ei joudu sinun kynsiisi. 

Vierailija
211/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovelluksissa pitäisi olla sellainen toiminto, että match poistuu, jos keskustelu ei ala 24 h sisään matchayksestä. Eli se, joka tykkää jälkimmäisenä, olisi vastuussa keskustelun aloituksesta. Ja jos ollut 3 vrk taukoa keskustelussa, niin match poistuu. Tällöin ei voisi olla lukematonta määrää hiljaisia matcheja, eikä aktiivisia keskustelujakaan. Kukahan tekisi tällaisen uuden sovelluksen...

Ongelma taitaa olla kuitenkin se, että moni viihtyy todellisuudessa paremmin yksin kuin parisuhteessa. Mulla tämä kävi 2. vakavan suhteen jälkeen 45-vuotiaana. En viehäty käytännössä juuri kenestäkään enää. Löysin kuitenkin kiva FWB-suhteen vähän nuoremman miehen kanssa.

Miksi? Itselleni kävi niin että olin tinderissä ja tuli todella hyvin niitä mätsejä. Melkein 200 muutamassa kuukaudessa. Olin tykännyt yhtä naista ja juttu oli sitten jäänyt vähän kun niitä uusia tuli ja tuli ja treffejäkin oli. Jossain vaiheessa sitten selasin niitä mätsejä uudestaan ja laitoin viestiä että pöö, vieläkö kiinnostaa. Sain nopeasti vastauksen että kiinnostaa. Tavattiin puoli vuotta mätsin jälkeen ja heti oli kipinää. Oli välillä pieni välirikkokin naisen aloitteesta mutta ei mennyt kuin pari viikkoa niin kyseli perääni jatkettaisko sittenkin, olit jotenkin niin fiksu ja todella kiva mies. 

Vierailija
212/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa miehistä Tinderissä etsii oikeastaan vain egobuustia.

Vierailija
213/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse asettaa kriteereitä muille - miehen pitää tehdä aloite, miehen pitää sitä ja tätä - niin siitä itse asettamastaan kriteeristä ei ole valitusoikeutta.

Vierailija
214/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tein paljonkin aloitteita naisiin netissä. 

Naiset vaan harvemmin vastasivat toisteilla.

Jolloin vaihdoin lopulta markkinaa ulkomaille.

Tinder-roskaan en koskisi pitkällä tikullakaan.

Vierailija
215/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sulla meni tunteisiin 😂😂😂

-sivusta 

Vierailija
216/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin voi kirjoittaa vain suomalainen nainen.

Vierailija
217/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.a oudoksi on homma mennyt joillakin. Itse olen aina seuraa löytänyt. Rahalla en ole koskaan voinut leveillä tai hienoilla titteleillä mutta naisia jos kaiken näköisiä ja kokoisia ollut nuoresta saakka. 

Ehkäpä ne rakkaan isäpapan opit olivat sitten kultaa mitä naisiin tulee. 

-Ole kunniottava

-Älä ole pelottava macho

-Ole ystävällinen

-Unohda ego 

-jos saat naisen nauramaan kanssasi olet jo puoliksi voittanut.

Hösöttävä miestyperys

Eli on typerää olla kunniottava,ystävällinen ja hauska.ok. Hei kaikille jotain! Toivottavasti löydät tuon vastakohdan itsellesi.

Vierailija
218/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan. Tinderissä egobuustia etsivät kaikki naiset.

Vierailija
219/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse tein paljonkin aloitteita naisiin netissä. 

Naiset vaan harvemmin vastasivat toisteilla.

Jolloin vaihdoin lopulta markkinaa ulkomaille.

Tinder-roskaan en koskisi pitkällä tikullakaan.

Menitkö ulkomaille markkinoille ja ostit sieltä naisen? Aika hurjaa.

Vierailija
220/232 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että vain nainen ajattelee noin.

Itse etsin sellaista vahvaa ja älykästä naista. Minusta on kiva viettää aikaa, yhteisiä viikonloppuja kauniiden älykkäiden naisten kanssa joilla on selkeät näkemykset asioista ja oma elämä kunnossa. Kiva käydä syvällisiäkin keskusteluja. Itse pidän puoliani ettei juttu mene liian pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi