Aloitekyvyttömät Tinder-miehet - Tätäkö se nykypäivänä on?
Toisella kierroksella mennään. Aiempi liitto sai alkunsa nuorena baarissa törmäten, lähes markka-aikana ja aikana ennen deittisovelluksia.
Tinderiin menin; Koska miksipä ei. Alkuun kaverikivan haku mielessä, kun eron jälkeen ei ollut vielä minusta enempään. Löytyi hyviä kohtaamisia ja vakkarikaverit.
Nyt kuitenkin liikkeellä ilman paineita ja lähtökohtaisesti toiveena löytää tasaväkinen kumppani kuvioon. Tuomaan lisähyvää jo valmiiksi mukavaan elämään. Tinder siksi, että töiden kautta en ala sillä silmällä katselemaan ja kuppiloissa tulee käytyä harvoin ja silloin ei todellakaan ole haku päällä.
Ihmetyttää kuitenkin nämä nykymiehet; Mätsätään. Siinä kirjoitellaan ja selvitellään, millä mielin toinen on liikkeellä, onko harrastuksia, minkä ikäisiä lapsia jne. Perusjuttuja.
Juttu luistaa, kuvien perusteella naamat on mieleen ja itsellä tulee olo, että voisihan tuota käydä kahvilla, kävelyllä tai lounaalla. Katsomassa ilman paineita, miten tuo juttu luistaa livenä. Että olisiko siinä kemiaa ja kiinnostusta tavata uudestaan ja tutustua. Vai säästyykö molempien aika ja vaiva todetessa, että ei vain lähde.
Sen verran perässävedettäviä on elämäni miehet olleet, että olen päättänyt tällä kertaa, että miehen on tehtävä aloite ja ehdottaa tapaamista. Mutta näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Yli-innokas en ole, mutta osoittanut kyllä olevani liikkeellä kiinnostuneena.
Yksikin mukava tyyppi. Kerran kyseli päivän kuulumisia ja kerroin lähteväni makkaranpaistoon. Tokaisi, että mielellään tulisi mukaan, mutta on töihin lähtö. Vastasin, että moiseen tarjouksene voisin tarttuakin ja voisi olla mukava joku päivä nähdä livenä. Sen jälkeen: Syvä hiljaisuus. Ei mitään oma-aloitteisuutta ehdottaa, että millon nähtäisiin.
Mikä miehiä vaivaa? Missä on aloitekyky?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Jos itse asettaa kriteereitä muille - miehen pitää tehdä aloite, miehen pitää sitä ja tätä - niin siitä itse asettamastaan kriteeristä ei ole valitusoikeutta.
Sinäkö täällä sanelet, mitä oikeuksia muilla on?
Vierailija kirjoitti: Kaikki ongelmat löytyvät AP:n ristiriitaisessa viestissä per se. Suomalaiset naiset ovat nykyään täysin kyvyttömiä minkäänlaiseen itsekritiikkiin tai vastuuseen omasta elämästään tai valinnoistaan. Syyllinenhän on aina suomalainen mies. Tai yhteiskunnan rakenteet ja kuviteltu patriarkaatti. Mikä sinussa on vialla, kun näitä kierroksia tulee lisää? Mitä teet väärin, kun miehet muuttuvat kanssasi perässävedettäväksi? Miksi valitset vääränlaisia miehiä? Tällä palstalla siskot julistaa, että ovat vuosikymmeniä vastanneet lasten kasvatuksesta ja suurinpiirtein kaikesta muustakin ihan yksin. No mistä näitä miehiä sitten tulee? Miehet ovat joskus olleet poikia ja pojilla äidit. Ympäri mennään, yhteen tullaan. Jos sinulla on kerran niin kiva elämä, mitä sanot, mitäs täällä huutelet?
Tässä viestissä kiteytyy hyvin, miksi suomalainen mies on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Et kuitenkaan toivottavasti odota sitten miehen tekevän niitä 'naisen' hommia tietenkään, jos etsit sitä perinteistä mallia.'
Jos on perinteisiä arvoja, ei se tarkoita, että eletään kaikessa kuin 40-luvulla. Minä teen mennen tullen sekä miesten että naisten hommia, joten odotan että mies tekee samoin.
No sitten voit varmaan myös tehdä sen aloitteen, kun se on kuulemma miesten hommaa ja pystyt tekemään miehen hommat kanssa.
Typerää inttämistä.
Se mikä on typerää on tulla tänne paasaamaan 'miesten ja naisten hommista' ja sitten paasata kuinka aloitteen tekeminen onkin kuitenkin miesten hommaa ja sanoa, että pystyy tekemään kaikki miesten hommat, mutta ei aloitetta. Jatka inttämistä niin paljon kuin haluat.
Suomalaisella miehellä on useimmiten todella huono itsetunto. Naisen pitäisi olla kuin äiti, joka ottaa ohjat ja buustaa pienen pojan itsetuntoa, kehuu ja taputtaa päähän. Jos sitä ei tapahdu, mies masentuu ja yrittää siirtyä seuraavaan deittiprofiiliin, josko se seuraava kertoisi miten hyvä poika se mies on. Sitten kun löytyy nainen, joka jopa kehuu ja antaa hyvää palautetta, sitten mies innostuu ja töräyttää kurkkutorvi suorana, miten olisi kiva saada sitä pil*ua. Lopuksi jää jäljelle se ties kuinka mones esto ja Pattayalle katkeroituneena ostettu lentolippu.
Onhan niitä poikkeuksiakin, kuten se kaveri tässä ketjussa, joka kertoi isältään saamista hyvistä neuvoista. Jatka samaan malliin, olet harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Et kuitenkaan toivottavasti odota sitten miehen tekevän niitä 'naisen' hommia tietenkään, jos etsit sitä perinteistä mallia.'
Jos on perinteisiä arvoja, ei se tarkoita, että eletään kaikessa kuin 40-luvulla. Minä teen mennen tullen sekä miesten että naisten hommia, joten odotan että mies tekee samoin.
No sitten voit varmaan myös tehdä sen aloitteen, kun se on kuulemma miesten hommaa ja pystyt tekemään miehen hommat kanssa.
Typerää inttämistä.
Se mikä on typerää on tulla tänne paasaamaan 'miesten ja naisten hommista' ja sitten paasata kuinka aloitteen tekeminen onkin kuitenkin miesten hommaa ja sanoa, että pystyy tekemään kaikki miesten hommat, mutta ei aloitetta. Jatka inttämistä niin paljo
Aijai, nyt tuntuu menevän pahasti ihon alle, osui vissiin herkkään kohtaan :D Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse asettaa kriteereitä muille - miehen pitää tehdä aloite, miehen pitää sitä ja tätä - niin siitä itse asettamastaan kriteeristä ei ole valitusoikeutta.
Miehet asettaa käsittämättömiä kriteereitä naisille ja sitten vingutaan täällä palstalla, miten naiselle ei kelpaa tavallinen kunnon mies. Eikö tämä päde siis kuin vain toisinpäin?
''Aijai, nyt tuntuu menevän pahasti ihon alle, osui vissiin herkkään kohtaan :D Ei mulla muuta.''
Jos se tekee päivästäsi paremman niin sovitaan vaikka niin :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaativat miehiltä liikaa. Ei hyväksytä miehen videopeliharrastusta, pitää olla auto, pitää olla kavereita/sosiaalinen elämä, pitää hyväksyä naisen lapset osaksi omaa elämää, pitää olla tunteellinen ja tiedostava feministimiesnyhverö, pitää olla useita kodin ulkopuolella tapahtuvia harrastuksia, pitää urheilla, pitää tienata kuusinumeroinen summa eurokolikoita vuodessa (verojen jälkeen), pitää sitä tätä ja tota.. plääh.
Mies jolla nämä on, hän valitsee sen parhaimman. Jos hän saa sen paria kymppiä vielä käyvän nuoremman naisen, hän sen ottaa eikä välttämättä enää edes muista viestitelleensä vanhemman naisen kanssa. Ihan sama juttu naisillakin: se duunaritaustainen tavis-Tomppa unhoittuu jos se charmantti komistus vastatykkäyksen antaa sekä on vielä sanallisesti lahjakas.
Mies käyttää aina tätä ulinaa perusteluna, kun on oikeasti pelkästään selkärangaton kusipää, jota kukaan nainen ei katsele.
Haluat tasaväkisen kumppanin sekä haluat epätasaväkisen kun haluat että vain mies tekee aloitteet ja haluat että mies kantaa taloudellisen vastuun treffeistä. Sen takia naiset vaativat että mies tekee kaikkia aloitteet kun naisten mielestä on aloitteen tekijän velvollisuus maksaa. Tämän on kiin moni nainen sanonut ääneen ja julkisestikin että turha väittää muuta miksi haluatte että mies tekee aloitteet ja haluatte että mies järjestää ja pyytää treffeille
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä maassa kukaan maksa kuin omat pöperönsä, ellei olla jo naimisissa ja on yhteinen talous (vaikka olisikin omat rahat ja tilit). En minä ainakaan ole koskaan odottanut treffiseuran maksavan minun kahvejani.
Olen käynyt viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä 150 naisen kanssa treffeillä ja niistä tasan kaksi on ollut valmiita maksamaan omat juomat ja ruuat eikä yksikään olen ollut alotteellinen eikä yksikään ole koskaan järjestänyt mitään. 148 naista on sanonut että kun olen mies niin minun kuuluu maksaa ja kun olen mies niin minun kuuluu järjestää ja pyytää nainen treffeillä.
Se on ihan paska puhetta kun naiset sanovat haluavan tasa-arvoa kun naiset haluavat perinteisiä sukupuolirooleja ainakin miehen osalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet asettaa käsittämättömiä kriteereitä naisille ja sitten vingutaan täällä palstalla, miten naiselle ei kelpaa tavallinen kunnon mies. Eikö tämä päde siis kuin vain toisinpäin?
Aivan järktttävän käsittämättömät kriteerit: normaali painoinen, mieleltään terve ja se ettei vihaisi miehiä
Vierailija kirjoitti:
Haluat tasaväkisen kumppanin sekä haluat epätasaväkisen kun haluat että vain mies tekee aloitteet ja haluat että mies kantaa taloudellisen vastuun treffeistä. Sen takia naiset vaativat että mies tekee kaikkia aloitteet kun naisten mielestä on aloitteen tekijän velvollisuus maksaa. Tämän on kiin moni nainen sanonut ääneen ja julkisestikin että turha väittää muuta miksi haluatte että mies tekee aloitteet ja haluatte että mies järjestää ja pyytää treffeille
Oletko koskaan ajatellut että ei kaikkien miesten tarvitse pyytää naista treffeille? Minua ainakin pyytävät naiset. Roikkuvat kauankin mukana kyselemässä josko tavattaisiin ja treffejen jälkeen pitkänkin hiljaisuuden jälkeen laittavat viestejä että tavattaisko taas, minkälainen viikonloppu tulossa, olit tosi kiva. Kun valitsee oikean tavan toimia naisten kanssa niin on aika kysytty. Tälläkin hetkellä minua odottaa treffeille kolme eri naista, sekä pari sellaista vähän jo turhautunutta kun en heidän haluista huolimatta ole ehtinyt.
Jos mies ei tee kotitöitä ne varmasti sitten elättää koko perheen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tee kotitöitä ne varmasti sitten elättää koko perheen.
Tämä ei valitettavasti ole Suomessa mahdollista ryöstöprogression ja perheverotuksen puuttumisen taki.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että ongelman juuri on siitä että vähemmän viehättävillä vanhoilla naisilla on samat kriteerit ja tavoitteet kumppanin suhteen kuin nuorilla ja viehättävillä.
Kyllä minulla on paljon korkeammat vaatimukset näin 45-vuotiaana kuin parikymppisenä oli, eihän silloin parikymppisenä kenelläkään vielä mitään elämänkokemusta ollut.
Seuraan riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tinderhu o r a kusi l u u s k a. Syö paskaa ja saa syöpä-
Lol. Saitko pakit? Eikö herunut? 😄
Vierailija kirjoitti: Kaikki ongelmat löytyvät AP:n ristiriitaisessa viestissä per se. Suomalaiset naiset ovat nykyään täysin kyvyttömiä minkäänlaiseen itsekritiikkiin tai vastuuseen omasta elämästään tai valinnoistaan. Syyllinenhän on aina suomalainen mies. Tai yhteiskunnan rakenteet ja kuviteltu patriarkaatti. Mikä sinussa on vialla, kun näitä kierroksia tulee lisää? Mitä teet väärin, kun miehet muuttuvat kanssasi perässävedettäväksi? Miksi valitset vääränlaisia miehiä? Tällä palstalla siskot julistaa, että ovat vuosikymmeniä vastanneet lasten kasvatuksesta ja suurinpiirtein kaikesta muustakin ihan yksin. No mistä näitä miehiä sitten tulee? Miehet ovat joskus olleet poikia ja pojilla äidit. Ympäri mennään, yhteen tullaan. Jos sinulla on kerran niin kiva elämä, mitä sanot, mitäs täällä huutelet?
Missä ne isät ovat olleet? Ja miksi ovat näyttäneet huonoa miehen mallia?
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaankin sapioseksuaali. Ei ole harvinaista, itseasiassa erityisesti naisilla jopa aika yleistä.
Minusta on kyllä aika outoa että heteronainen pitää KAIKKIA miehiä rumana 🤔 ei edes taviksina vaan RUMINA
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha ja kelpaat vain satunnaiseen seksiin. Ei kukaan mies tässä iässä halua lähteä hyysäämään traumatisoitunutta naista.
Miten siihen seksiin asti voisi päästä, jos ei edes tavata?
Kyllä mä harrastan seksiä jokaisen tindermatchin kanssa. He eivät vain itse tiedä sitä. T. Tinder mies
Typerää inttämistä.