Aloitekyvyttömät Tinder-miehet - Tätäkö se nykypäivänä on?
Toisella kierroksella mennään. Aiempi liitto sai alkunsa nuorena baarissa törmäten, lähes markka-aikana ja aikana ennen deittisovelluksia.
Tinderiin menin; Koska miksipä ei. Alkuun kaverikivan haku mielessä, kun eron jälkeen ei ollut vielä minusta enempään. Löytyi hyviä kohtaamisia ja vakkarikaverit.
Nyt kuitenkin liikkeellä ilman paineita ja lähtökohtaisesti toiveena löytää tasaväkinen kumppani kuvioon. Tuomaan lisähyvää jo valmiiksi mukavaan elämään. Tinder siksi, että töiden kautta en ala sillä silmällä katselemaan ja kuppiloissa tulee käytyä harvoin ja silloin ei todellakaan ole haku päällä.
Ihmetyttää kuitenkin nämä nykymiehet; Mätsätään. Siinä kirjoitellaan ja selvitellään, millä mielin toinen on liikkeellä, onko harrastuksia, minkä ikäisiä lapsia jne. Perusjuttuja.
Juttu luistaa, kuvien perusteella naamat on mieleen ja itsellä tulee olo, että voisihan tuota käydä kahvilla, kävelyllä tai lounaalla. Katsomassa ilman paineita, miten tuo juttu luistaa livenä. Että olisiko siinä kemiaa ja kiinnostusta tavata uudestaan ja tutustua. Vai säästyykö molempien aika ja vaiva todetessa, että ei vain lähde.
Sen verran perässävedettäviä on elämäni miehet olleet, että olen päättänyt tällä kertaa, että miehen on tehtävä aloite ja ehdottaa tapaamista. Mutta näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Yli-innokas en ole, mutta osoittanut kyllä olevani liikkeellä kiinnostuneena.
Yksikin mukava tyyppi. Kerran kyseli päivän kuulumisia ja kerroin lähteväni makkaranpaistoon. Tokaisi, että mielellään tulisi mukaan, mutta on töihin lähtö. Vastasin, että moiseen tarjouksene voisin tarttuakin ja voisi olla mukava joku päivä nähdä livenä. Sen jälkeen: Syvä hiljaisuus. Ei mitään oma-aloitteisuutta ehdottaa, että millon nähtäisiin.
Mikä miehiä vaivaa? Missä on aloitekyky?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehilläkin on edellisessä suhteessa ollut jatkuva vetovastuu ja puoliso ollut perässä vedettävä pulkannaru jonka eteen saanut kaiken tehdä.
Miksi sinulle tämä ajatusmalli sallitaan, mutta miehelle ei? Peräänkuulutat kuitenkin tasaväkistä kumppania?
on oikeastaan hyvä ettei kaksi noin ajattelevaa päädykään yhteen. Eli jos molemmat on sitä mieltä että toisen pitää tehd aloite koska edelliset ei tehneet mitään, niin eihän siitä yhteiselosta mitään tulisikaan. Entiselle perässävetäjälle sopii paremmin liidaaja, eli kaksi samaa ajatusmallia eivät sovi yhteen. Jos apn tinderissä kukaan mies ei ota vetovastuuta niin kaikki heistä eivät millään voi olla samanlaisella menneisyydellä varustettu kuin ap, itsas päin vastoin, osa on just sellaisia joista ap jo kerran erosi, joten on turvallista olettaa että aloitelyvytön on aloitekyvytön ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron teille naisille pienen salaisuuden, ei ole mitään niin puoleensavetävää ja seksikästä kuin nainen joka osoittaa kiinnostusta ja pientä vaivan näköä miehen eteen.
Ne niiden entisen suhteet on todnäk näivettyneet kun naisen ei tarvitse tehdä mitään vaan miehet on vaan kulutustavaraa jota saa aina lisää, joten miksi näkisin vaivaa.
Minäpä kerron sulle salaisuuden. Mies kuin mies pelästyy jos nainen on aloitteellinen.
Aloitteellinen nainen on esim lähes kaikkien miesten seksifantasioiden perusmalli. Se on niin harvinaista, että siitä unelmoidaan. Koskee muutakin kuin seksiä.
Ei se itseasiassa ole yhtään harvinaista.
''Miksi minä haluaisin haukkua miehiä? Tosiasia on se, että miehet ovat hämääntyneet aloitteista, miksi tämä on joillekin miehille niin vaikea ymmärtää? Itse en enää tee miehille aloitteita. Aivan sama.''
No jos teet niitä aloitteita samalla energialla kuin täällä niin ei mikään ihme, että ovat jättäneet homman siihen.
Vierailija kirjoitti:
En ole Tinderissä vaan fb:n Dating-sovelluksessa. Käytännössä samanlainen, mutta meille vanhemmille ihmisille. Sielläkin tykätään, ja jos molemmat tykkäävät toisistaan, voi viestin vasta lähettää. Tällä pystyy estämään esim. itseään vanhempien miesten yhteydenotot periaatteessa aika hyvin.
Ongelma; hirveästi tulee "Moi" "Moi mitä kuuluu?" tai jopa laiskimmillaan niitä kädenheilutus-hymiöitä. En todellakaan edes vastaa näihin. Mies ei vakuta kovin kiinnostuneelta jos näkee kuvani, tekstini ja kaikkeen tähän informaatiomäärään hänellä on kolmen kirjaimen vastine: Moi.
Pitäisikö ruveta moikkailemaan kaikkia? Eikö ole yhtään sanavalmista persoonallista miestä maailmassa jäljellä :D
Ei Tinderissäkään voi viestiä lähettää ellei molemmat tykkää. Sitä paitsi mikä estää sinua laittamasta ekaa viestiä? Suurin osa naisista minulle laittanut myös "moi", eli ette te sen parempia ole
Aloitteellinen nainen on esim lähes kaikkien miesten seksifantasioiden perusmalli. Se on niin harvinaista, että siitä unelmoidaan. Koskee muutakin kuin seksiä.
Siksi koska se tarkoittaa sitä miehille ettei heidän tarvitse kuin avata vetskari ja nojata kädet pään alla taaksepäin. Koskee muutakin kuin seksiä.
Juu. Eli aito kontaktinhakuhalu, motiivi parisuhteeseen, paljastuu kyllä jo ensimmäisessä viestissä. Pelkkä moi tarkoittaa sitä että mies on ehkä laittanut samana iltana ilmaisen seksin toivossa sellaisen 50 naiselle. Helppo vakipanosuhde, nainen joka on epävarma itsestään ja tämmöisiin ajautuu, sopii tietysti kaikille. Itse ohitan kaikki yllämainitut "moimottelijat", niiden lisäksi kauniiksi kehumiset ja sydämet kuvien alla tms. ruusutarrat ja muun paskan, jos ei viestissä mitään älykästä sisältöä ole.
Jos miehellä ei ole aitoa kiinnostusta juuri minuun, en näe ainutlaatuisen, rohkean rakkaustarinan aineksia.
Vierailija kirjoitti:
''Miksi minä haluaisin haukkua miehiä? Tosiasia on se, että miehet ovat hämääntyneet aloitteista, miksi tämä on joillekin miehille niin vaikea ymmärtää? Itse en enää tee miehille aloitteita. Aivan sama.''
No jos teet niitä aloitteita samalla energialla kuin täällä niin ei mikään ihme, että ovat jättäneet homman siihen.
Eli ei näytä teitä naisten aloitteet kiinnostavan :D
Miehille käy kuka vaan, kun siinä on reiät.
Vierailija kirjoitti:
Kai nämä valitsemasi miehet ovat edes jotenkin komeita jolloin heillä voi olla yhtä aikaa muitakin treffattavia naisia?
Komeammat itsetietoiset miehet tietävät että ei ole pakko tarttua ekaan löytyvään naiseen kuin hukkuva pelastusrenkaaseen vaan voi katsoa rauhassa ja kokeilla eri tuttavuuksia kun ei haittaa jos sieltä alussa joku tippuu kelkasta.
Vähemmän komeiden miesten pitää olla täysillä hyvällä rytmillä heti alussa tutustumisessa mukana kun vaihtopenkille naisen toimesta pääsee parissa epäonnisessa sekunnissa.
Oma kokemus on päinvastainen, komeilla on enemmän rohkeutta alkaa juttelemaan. Vähemmän komeat pelailevat jotain ihme pelejä. Outoa, että joku kuvittelee tekevänsä naiseen vaikutuksen sillä että ei osoita kiinnostustaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska se tarkoittaa sitä miehille ettei heidän tarvitse kuin avata vetskari ja nojata kädet pään alla taaksepäin. Koskee muutakin kuin seksiä.
Juu ovat perässävedettäviä.
lukutaidottomia ovat nykymiehet. kuvat kiinnostaa, tietysti ja runkkailu - ei seurustelu. Jos mies olisi kiinnostunut, hän kyllä lukisi myös tekstin.
Uusfeministit halusivat voimaantuneina siirtää ohjia enemmän naisten käsiin, sitten kun se mahdollistetaan niin eipä kelpaakaan vaan taas syyllistetään miehiä. Uusfeminismi mädättää koko yhteiskunnan pikkuhiljaa perustuksia myöden.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Eli aito kontaktinhakuhalu, motiivi parisuhteeseen, paljastuu kyllä jo ensimmäisessä viestissä. Pelkkä moi tarkoittaa sitä että mies on ehkä laittanut samana iltana ilmaisen seksin toivossa sellaisen 50 naiselle. Helppo vakipanosuhde, nainen joka on epävarma itsestään ja tämmöisiin ajautuu, sopii tietysti kaikille. Itse ohitan kaikki yllämainitut "moimottelijat", niiden lisäksi kauniiksi kehumiset ja sydämet kuvien alla tms. ruusutarrat ja muun paskan, jos ei viestissä mitään älykästä sisältöä ole.
Jos miehellä ei ole aitoa kiinnostusta juuri minuun, en näe ainutlaatuisen, rohkean rakkaustarinan aineksia.
Anna kun arvaan, sinulla on jokin upea naisellinen tekosyy, miksi et tee miehille aloitteita.
Tosissaan kiinnostunut ihminen tekee aloitteen. Jos muuta yritätte itsellenne selitellä niin olette väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti kiinnosta, jos ne aloitteet ovat töykeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti kiinnosta, jos ne aloitteet ovat töykeitä.
Ikinä en ole töykeää aloitetta tehnyt, mitä järkeä siinä olisi? Enkä muuten ole tinderissä. Ihan irl olen aloitteen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi tinderöidä joskus miehinä. Sen jälkeen nauraisit itsekin tuolle kuvitelmallesi 50 matchista per ilta.
Taidanki jättää pois tuon tekstini kaikesta mitä olen tutkinut, missäpäin maailimaan olen seikkaillut, mikä koulutus on - samoin kaikki tiedot tästä uudesta elämänvaiheestani maalla (luontaistaloutta kohti) ja kirjoittaa tekstikohtaan: "Moi" :D
Jos se sopiva löytyisikin moimottelemalla, pelkän kuvan perusteella? Kun miesten taidonnäytteiden perusteella vain kuva (eli ulkonäkö ja ikä) tekevät naisesta kiinnostavan, eivät hänen ajatuksensa.
Se "moi" tarkoittaa, että sinut huomattiin. Vastaa siihen "no moi moi", niin sitten varmaan mies kirjoittaa enemmän. Kun valtaosa miesten kirjoitteluista ei johda mihinkään, ei monikaan jaksa alkaa kirjoittamaan jotain syvällistä aloitusta, johon ei koskaan saa mitään vastausta.
Sitä paitsi on raskasta esittää olevansa sydänjuuria myöten kiinnostunut ihmisestä, josta ei tiedä mitään. Se ihminen on pelkkä kuva ja tekstiä ruudulla tuossa vaiheessa, vaikka itse ajatteletkin, että se mies on kiinnostunut juuri sinusta. Ei ole, kun hän ei tunne sinua vielä.