Aloitekyvyttömät Tinder-miehet - Tätäkö se nykypäivänä on?
Toisella kierroksella mennään. Aiempi liitto sai alkunsa nuorena baarissa törmäten, lähes markka-aikana ja aikana ennen deittisovelluksia.
Tinderiin menin; Koska miksipä ei. Alkuun kaverikivan haku mielessä, kun eron jälkeen ei ollut vielä minusta enempään. Löytyi hyviä kohtaamisia ja vakkarikaverit.
Nyt kuitenkin liikkeellä ilman paineita ja lähtökohtaisesti toiveena löytää tasaväkinen kumppani kuvioon. Tuomaan lisähyvää jo valmiiksi mukavaan elämään. Tinder siksi, että töiden kautta en ala sillä silmällä katselemaan ja kuppiloissa tulee käytyä harvoin ja silloin ei todellakaan ole haku päällä.
Ihmetyttää kuitenkin nämä nykymiehet; Mätsätään. Siinä kirjoitellaan ja selvitellään, millä mielin toinen on liikkeellä, onko harrastuksia, minkä ikäisiä lapsia jne. Perusjuttuja.
Juttu luistaa, kuvien perusteella naamat on mieleen ja itsellä tulee olo, että voisihan tuota käydä kahvilla, kävelyllä tai lounaalla. Katsomassa ilman paineita, miten tuo juttu luistaa livenä. Että olisiko siinä kemiaa ja kiinnostusta tavata uudestaan ja tutustua. Vai säästyykö molempien aika ja vaiva todetessa, että ei vain lähde.
Sen verran perässävedettäviä on elämäni miehet olleet, että olen päättänyt tällä kertaa, että miehen on tehtävä aloite ja ehdottaa tapaamista. Mutta näin ei kuitenkaan tunnu käyvän. Yli-innokas en ole, mutta osoittanut kyllä olevani liikkeellä kiinnostuneena.
Yksikin mukava tyyppi. Kerran kyseli päivän kuulumisia ja kerroin lähteväni makkaranpaistoon. Tokaisi, että mielellään tulisi mukaan, mutta on töihin lähtö. Vastasin, että moiseen tarjouksene voisin tarttuakin ja voisi olla mukava joku päivä nähdä livenä. Sen jälkeen: Syvä hiljaisuus. Ei mitään oma-aloitteisuutta ehdottaa, että millon nähtäisiin.
Mikä miehiä vaivaa? Missä on aloitekyky?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä maassa kukaan maksa kuin omat pöperönsä, ellei olla jo naimisissa ja on yhteinen talous (vaikka olisikin omat rahat ja tilit). En minä ainakaan ole koskaan odottanut treffiseuran maksavan minun kahvejani.
Olen käynyt viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä 150 naisen kanssa treffeillä ja niistä tasan kaksi on ollut valmiita maksamaan omat juomat ja ruuat eikä yksikään olen ollut alotteellinen eikä yksikään ole koskaan järjestänyt mitään. 148 naista on sanonut että kun olen mies niin minun kuuluu maksaa ja kun olen mies niin minun kuuluu järjestää ja pyytää nainen treffeillä.
Se on ihan paska puhetta kun naiset sanovat haluavan tasa-arvoa kun naiset haluavat perinteisiä sukupuolirooleja ainakin miehen osalta
Pitääkö sun välttämättä sitten viedä ne syömään jos et pysty edes ruokaa tarjoamaan? Kukaan ei halua pihiä miestä vaikka parisuhteessa kulut menisikin tasan.
"Sovelluksissa pitäisi olla sellainen toiminto, että match poistuu, jos keskustelu ei ala 24 h sisään matchayksestä. Eli se, joka tykkää jälkimmäisenä, olisi vastuussa keskustelun aloituksesta. Ja jos ollut 3 vrk taukoa keskustelussa, niin match poistuu. Tällöin ei voisi olla lukematonta määrää hiljaisia matcheja, eikä aktiivisia keskustelujakaan. Kukahan tekisi tällaisen uuden sovelluksen..."
Tämä olisi sopiva yhdistettynä siihen, että kaikki oikealle -toiminto olisi aukottomasti estetty.
Nyt jos deittisovelluksessa saa tykkäyksen, niin ei mitenkään voi tietää onko toinen edes vilkaissut profiiliani. Vai vilkaiseeko mätsin tultua ja poistaa / keskustelee todella laiskasti parempaa odotellessa.
Joten pidän keskustelun avausta ja aktiivista keskustelua vasta oikeana tykkäyksenä. Siksi en aloittanut keskusteluja, kun siellä vielä olin.
Lopulta kyllästyin ja poistuin koko sovelluksesta.
Ja jos on 150:n naisen kanssa ollut treffeillä eikä kenenkään kanssa mätsää niin mahtaisiko syyllinen löytyä ihan peilistä...
Vierailija kirjoitti:
Sovelluksissa pitäisi olla sellainen toiminto, että match poistuu, jos keskustelu ei ala 24 h sisään matchayksestä. Eli se, joka tykkää jälkimmäisenä, olisi vastuussa keskustelun aloituksesta. Ja jos ollut 3 vrk taukoa keskustelussa, niin match poistuu. Tällöin ei voisi olla lukematonta määrää hiljaisia matcheja, eikä aktiivisia keskustelujakaan. Kukahan tekisi tällaisen uuden sovelluksen...
Ongelma taitaa olla kuitenkin se, että moni viihtyy todellisuudessa paremmin yksin kuin parisuhteessa. Mulla tämä kävi 2. vakavan suhteen jälkeen 45-vuotiaana. En viehäty käytännössä juuri kenestäkään enää. Löysin kuitenkin kiva FWB-suhteen vähän nuoremman miehen kanssa.
Miksi et itse vain poista niitä matcheja jotka eivät ole riittävän aktiivisia?
Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
markka aikaan ei ollut metoota. nykyään miehet eivät saa tehdä aloitteita.
Väärin. Kusipäämiehet vain nostetaan esiin herkemmin ja se on vaan hyvä. Kohteliaat,ystävälliset ja oman egonsa selättäneet miehet tekevät aloitteita ja niihin saadaan suht usein positiivista vastakaikua. Luuserit kitisevät jostain meetoosta. Kasvahan aikuiseksi poju.
T:M42
Joojoo Saija.
Itse myös naurahdin, että taisi siinä olla kirjoittajana olla ihan naispuolinen henkilö
Ei naiset taida käyttää kieltä noin. Ihan mies taisi kirjoitella.
Ei miehet pojuttele toisiaan.
Nimenomaan miehet pojuttelevat. Koskaan en naisen ole kuullut tuollaista sanakäyttöä harrastavan, mutta miehiltä useinkin. Onneksi ei omissa piireissäni, mutta miehille tuon tyylinen toisen vähättely on tavallista. Naiset taas sitten tekevät vähättelynsä hienovaraisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin että ongelman juuri on siitä että vähemmän viehättävillä vanhoilla naisilla on samat kriteerit ja tavoitteet kumppanin suhteen kuin nuorilla ja viehättävillä.
Kyllä minulla on paljon korkeammat vaatimukset näin 45-vuotiaana kuin parikymppisenä oli, eihän silloin parikymppisenä kenelläkään vielä mitään elämänkokemusta ollut.
Seuraan riittää enemmän kuin tarpeeksi.
Tätä mäkin ihmettelen, että laskeeko joku muka kriteerejä vanhetessaan kun normaalisti se menee ihan toisin päin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,kyllä ja vielä kerran kyllä! Itselläni käynyt aivan käsittämätön mäihä naiseni kanssa. Pelottavan älykäs välillä ja olen ihan toope häneen verrattuna. Ja huhhuh kuinka seksikästä se on. Olen sanonut itselleni montamonta kertaa että älä ajattele miksi hän sinun kanssasi pyörii,nauti vaan niin kauan kun lystiä riittää.
^ No ei ainakaan kyseinen leidi ole älyä vastavuoroisesti hakenut kun tollaisen debiiliin haksahtanut. V i t t u mikä hirveä kirjoitustyyli josta vähä-älyisyys oikein paistaa läpi. Syö paskaa ja kys paviaani.
Ja naises on pinnallinen H U O R A
Näin voi kirjoittaa vain suomalainen nainen.
Kyllä minä tuon luin miehen kirjoittamaksi. Sellaisen katkeran, joka ei ole riittävän älykäs ja saa pakkeja niiltä skarpimmilta leideiltä. Katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Haluat tasaväkisen kumppanin sekä haluat epätasaväkisen kun haluat että vain mies tekee aloitteet ja haluat että mies kantaa taloudellisen vastuun treffeistä. Sen takia naiset vaativat että mies tekee kaikkia aloitteet kun naisten mielestä on aloitteen tekijän velvollisuus maksaa. Tämän on kiin moni nainen sanonut ääneen ja julkisestikin että turha väittää muuta miksi haluatte että mies tekee aloitteet ja haluatte että mies järjestää ja pyytää treffeille
Kahvilassa ja muissa normaaleissa paikoissa kaikki kyllä maksavat omat tilauksensa. Jos toinen välttämättä haluaa vaikkapa jonnekin kalliiseen 7 ruokalajin illalliselle niin sitten tietysti se maksaa joka sinne haluaa. Kahvila on sellaista hintatasoa että molemmilla on siihen helposti varaa, joten kahvilassa maksaa molemmat omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä maassa kukaan maksa kuin omat pöperönsä, ellei olla jo naimisissa ja on yhteinen talous (vaikka olisikin omat rahat ja tilit). En minä ainakaan ole koskaan odottanut treffiseuran maksavan minun kahvejani.
Olen käynyt viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä 150 naisen kanssa treffeillä ja niistä tasan kaksi on ollut valmiita maksamaan omat juomat ja ruuat eikä yksikään olen ollut alotteellinen eikä yksikään ole koskaan järjestänyt mitään. 148 naista on sanonut että kun olen mies niin minun kuuluu maksaa ja kun olen mies niin minun kuuluu järjestää ja pyytää nainen treffeillä.
Se on ihan paska puhetta kun naiset sanovat haluavan tasa-arvoa kun naiset haluavat perinteisiä sukupuolirooleja ainakin miehen osalta
Lol. Et ole. Keksi parempi satu. Mä käyn treffeillä usein, ja aina on nainen olettanut että molemmat maksavat omat kahvinsa. Tai ehkä treffaat vain jotain köyhiä wt-hyväksikäyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat tasaväkisen kumppanin sekä haluat epätasaväkisen kun haluat että vain mies tekee aloitteet ja haluat että mies kantaa taloudellisen vastuun treffeistä. Sen takia naiset vaativat että mies tekee kaikkia aloitteet kun naisten mielestä on aloitteen tekijän velvollisuus maksaa. Tämän on kiin moni nainen sanonut ääneen ja julkisestikin että turha väittää muuta miksi haluatte että mies tekee aloitteet ja haluatte että mies järjestää ja pyytää treffeille
Oletko koskaan ajatellut että ei kaikkien miesten tarvitse pyytää naista treffeille? Minua ainakin pyytävät naiset. Roikkuvat kauankin mukana kyselemässä josko tavattaisiin ja treffejen jälkeen pitkänkin hiljaisuuden jälkeen laittavat viestejä että tavattaisko taas, minkälainen viikonloppu tulossa, olit tosi kiva. Kun valitsee oikean tavan toimia naisten kanssa niin on aika kysytty. Tälläkin hetkellä minu
Mielenkiintoista olisi lähteä kanssasi treffeille. En nimittäin ole koskaan käynyt treffeillä sellaisen miehen kanssa joka ei jäisi minuun roikkumaan, jopa aika suoran "en näe tälle jatkoa" -jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Et kuitenkaan toivottavasti odota sitten miehen tekevän niitä 'naisen' hommia tietenkään, jos etsit sitä perinteistä mallia.'
Jos mies ei tee kotitöitä ne varmasti sitten elättää koko perheen.
Tämä ei valitettavasti ole Suomessa mahdollista ryöstöprogression ja perheverotuksen puuttumisen taki.
On se. Mutta ilmeisesti ei sinulle. Joudut siis tekemään niitä kotitöitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaankin sapioseksuaali. Ei ole harvinaista, itseasiassa erityisesti naisilla jopa aika yleistä.
Minusta on kyllä aika outoa että heteronainen pitää KAIKKIA miehiä rumana 🤔 ei edes taviksina vaan RUMINA
Jos täysin objektiivisesti, ilman kiinnostusta jompaan kumpaan kehotyyppiin, ihmisiä katsoo, niin naiset ovat paljon kauniimpia kuin miehet. Sapioseksuaali näkee asian näin. Se ulkonäkö ei kiinnosta kuin visuaalisessa mielessä, ja jos vertaa maailman komeinta miestä keskivertonaiseen, niin kyllä se keskivertonainen on silmälle hellempi, ainakin jos sitä omaa visuaalista silmää miellyttää enemmän kaaret kuin kulmat. Mieskeho on aika rujo verrattuna naiskehoon.
Ulkonäkö sapioseksuaalile on toisarvoinen asia, ja se seksuaalinen halu herää muista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "moi" tarkoittaa, että sinut huomattiin. Vastaa siihen "no moi moi", niin sitten varmaan mies kirjoittaa enemmän. Kun valtaosa miesten kirjoitteluista ei johda mihinkään, ei monikaan jaksa alkaa kirjoittamaan jotain syvällistä aloitusta, johon ei koskaan saa mitään vastausta.
Sitä paitsi on raskasta esittää olevansa sydänjuuria myöten kiinnostunut ihmisestä, josta ei tiedä mitään. Se ihminen on pelkkä kuva ja tekstiä ruudulla tuossa vaiheessa, vaikka itse ajatteletkin, että se mies on kiinnostunut juuri sinusta. Ei ole, kun hän ei tunne sinua vielä.
Miksi ihmeessä tykkäilet sellaisten ihmisten profiileista jotka eivät kiinnosta? Tietysti siinä vaiheessa kun sen tykkäyksen laittaa niin se profiili on pitänyt todeta kiinnostavaksi.
Siis joudun tykkäilemään aivan karsean näköisten miesten profiileista. Ja idioottimaisista teksteistä joiden toivon olevan kiireessä kyhätyn. FB:n Dating-kokemust tämä. Miksi teen sen? Annan mahdollisuuksia. JOs olisin rehellinen jokaisen naaman kohdalla, vetäisin ruksit joka ikiseen. MIehet ovat perkeleen rumia. Mutta se, että ne ovat vielä niin helvetin yksinkertaisia, kyllä kruunaa kokemuksen. Tottakai laitan sydämen että viestittely voi alkaa Muuten se ei voi alkaa. Mutta kun sieltä tulee "Moi.". Siis:
moi
Kerroit syyn heti,toisella kierroksella,ei kiitos,vain neitsyet käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,kyllä ja vielä kerran kyllä! Itselläni käynyt aivan käsittämätön mäihä naiseni kanssa. Pelottavan älykäs välillä ja olen ihan toope häneen verrattuna. Ja huhhuh kuinka seksikästä se on. Olen sanonut itselleni montamonta kertaa että älä ajattele miksi hän sinun kanssasi pyörii,nauti vaan niin kauan kun lystiä riittää.
^ No ei ainakaan kyseinen leidi ole älyä vastavuoroisesti hakenut kun tollaisen debiiliin haksahtanut. V i t t u mikä hirveä kirjoitustyyli josta vähä-älyisyys oikein paistaa läpi. Syö paskaa ja kys paviaani.
Ja naises on pinnallinen H U O R A
Näin voi kirjoittaa vain suomalainen nainen.
Aijjaa. Incel-MIEHEN raivokas teksti. Tai vähän tyhmän. Heikko itsetunto motivoi.
Älä kysy muiden mielipiteitä, jos et halua kuulla vastauksia.