Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSKAT vko21***

19.05.2008 |

Vanhat jutut täällä, toivottavasti linkki toimii!

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ja hellät tunteet. : )

Pikainen viikonlopun toivotus kaikille, anoppi ja appi on tulossa meille. Joten kirjottelut taitaa jäädä vähiin.

AURELIAN tyttö oli saanu ihanan nimen. Tunnen yhden mainion Minean. : )

TIPU hyvä että selvis facebook asia. mäkään en oo vielä saanu aikaseks kirjautua sinne, vaikka moni on pyydelly. Niin ja Eemil on 4,5kk.

HERMIONELLE tulossa mukavia yllätysvieraita, kiva kiva. Ja Eetu on nyt sitten päättäny kerralla lähteä liikenteeseen kun asian hoksas. : )

MAMAJAJUSTUSKO se kyseli mistä päin olen? Täältä Oulusta. Tai siis kotosin olen pääkaupunki seudulta mut oulussa nyt asutaan.

BIANCON Kallelle myöhästyneen 7kk onnittelut.

ja heilutukset kaikille muillekkin!!! Nyt pitää mennä hommiin ennen ku appivanhemmat tulee. Pitää saada niille jotain sapuskaa pöytään. : )

Kiva muuten et tulevat, meillä kun on eemil alkanu pikkasen vierastamaan.ettei ihan unohdu.

toivottavasti ihanan lämpöstä ja mukavaa viikonloppua kaikille.!

Tää on muuten taas tosi hidas

Odottelija ja eemil

Vierailija
62/69 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa tän nyt tännekin ku eka meni väärään paikkaan...

Ihania kuvia teillä kaikilla:)

Hermione: Sulla kyllä tosiaan on vilkas seuraelämä. Mä aattelin kans tossa syksyllä lähtee MLL:n perhekahvilaan niin jos sitten sais mammakavereit sitä kautta.

Eetulle 8kk Ionnittelut=)

Sara-Maria: Hauskaa mummolareissua sinne=)

Gaiole: Jaksuja äipälle ja Piiperölle hampaiden tulon kanssa. Mistäs ostiti muuten tuon viilentävän purulelun? Kuulostaa hyvältä idealta:)

MamajaJustus: Mä en jostain syystä nää teiän kuvia:( Kiva ku Juuso on tykänny olla ukin ja mummin kaa ja et hän alkaa tottumaan kyläilyihin:)

Susanna: Ihana kuulla että saatte viettää laatuaikaa miehen kaa kaksistaan. Eiköhän se parisuhdekin siinä taas tuu paremmalle mallille:)

Tipu: Jokos tiedätte et saatteko sen kisun? Täytyy kyllä sanoa et ihana karvainen otus on :)

Bianco: Kallelle 7kk onnittelut:)

Heltsy: huh ku Kiialle on tullut paljon uusia taitoja lyhyen ajan sisällä. Onnittelut niistä:)

Odottelija: Täällä kans yks saamaton nainen;) Ainakin välillä tuntuu siltä ettei jaksa mitään, mut onneks on sit niit päivii et jaksaa touhuta vaikka mitä. Tai ainakin mulla menee hiukka sykleissä tuo väsymys ja pirteys. (minäkö maanis-depressiivinen...) ;)

Weeralle onnittelut pienokaisen syntymän johdosta:) Toivottavasti pääset pian kirjautumaan tänne!

Aurelia: Ihana nimi teiän tytsyllä. Minea on kans yks mun suosikki:)

Ja sit omaa napaa... Mulla ollu alku viikko vähän matalapainetta mut nyt jaksaa taas kirjottaa. Me alotettiin tuossa viime viikonloppuna perunan maistelut. Lauri tykkäs ihan hirveesti mutta Leeville ei taas maistunut millään. Kaikki tuli suusta ulos sitä mukaa mitä meni sisälle. Pitää vissiin koittaa bataattia tai porkkanaa. Laurille tuli masu aika kipeeks perunasta mut Leeville ei tullu mitään. Pidän nyt hiukka taukoa ja koitan muutaman päivän päästä uusiks...

Meillä Leevi kääntyy jo mahalta selälleen ja selältä pääsee kyljelleen mut sit tulee kädet tielle. Laurilla ei oo vielä aikomustakaan kääntyä mihinkään suuntaan. Viihtyy hyvin selällään:) Hänellä varmaan jo pieni kokokin vaikeuttaa uusien taitojen omaksumista.

Mä oon nyt ihan yksin kotona. Mies läks poikien kaa mummolaan ku mun on ihan pakko saada kouluhommia tehtyä Jäi vähän rästejä syksyltä ni ne pitäs saada poies. Aattelin et nyt on helpompi ku sit ku pojat alkaa vierastaa ja tulee eroahdistuskausia. Äitillä on kyl ihan järkyttävä eroahdistus:) Mulla oli heit ikävä jo ennen ku he ees lähtivät pois. Ja jotenkin huono omatunto myös tavallaan siit et ei oo poikia hoitamassa, vaikka tiedän et mies on ihan yhtä hyvä heit hoitamaan ku minäkin.

No kai se pitäs alkaa oikeesti tekee niit kouluhommia:)

-Butterfly & Lauri ja Leevi 3 ja puol kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan laittaa pojista yhden kuvan sairaala-ajalta:)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d40f8f76-2968-11dd-9536-…!

Vierailija
64/69 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äsken lenkiltä ja nyt ennen kuin meen makaan sohvalle katteleen euroviisuja täytyy tulla ilmoittautumaan. Ihana ilma oli juosta kun ilta-aurinko paistoi eikä vielä ollut kylmä.

Meillä on edelleen hissi rikki. Ärsyttävää kun joutuu kantaan tavaroita, rattaita ja Kiiaa edes takaisin. Aamulla oltiin uimassa, ens kerralla onkin sitten valokuvaus ohjelmassa. Mö kävin Kiian unien aikana vähän shoppaamassa, piti käydä ostaan reissua varten shortsit ja löysinkin ne. Ja vähän muutakin, lähinnä Kiialle ja tarttuhan sieltä miehellekin paita mukaan.

Butterfly: ihan ekana pakko sanoo että aivan ihana kuva pojista! Kerrassaan suloinen! Tsemppiä koulutehtäviin, koita saada tehtyä vaikka ikävä vaivaakin, sitten on hyvä olo kun hommat on poissa päiväjärjestyksestä.

Bataatti tosiaan voisi olla vähän miedomman makuinen vaihtoehto perunalle, josko Leevikin tykkäisi siitä.

Odottelijalle mukavaa viikonloppua anopin ja apen kanssa.

Tipu: mä en oo vielä ehtinyt yhtään tutustuun pottavalikoimaan, en siis osaa sanoa vielä oikein mitään niistä. Oiskohan sellanen selkänojallinen malli hyvä?

Hyvä että sun facebook kaveri selvis, helpompi ehkä vaihtaa kuulumisiakin kun tietää taustat.

MUkavaa viikonloppua sinnekin päin, ohjelmat kuulosti ainakin kivoilta.

Bianco: teidänkin reissu on jo tosi lähellä, meillä lähtö 4.6.

Aurelia: tervetuloa joukkoon juttelemaan! Minea on ihana nimi, meillä tuttavapiirissä yksi Minea 1v.

rintarepusta en osaa sanoa mitään, mutta kantoliinasta kylläkin:)

Mitenkäs Hermionen ja Eetun viikonloput on sujunut, oliko mukava ilta vieraiden kanssa?

Mamalle ja Justukselle mukavaa mummolareissua!

Nyt on viisut jo vauhdissa ja mies huudellut sohvalle jo monta kertaa.

heltsy ja kiia ens viikolla 8kk

Vierailija
65/69 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluu vaihtelevaa mummolareissua. Automatka sujui mukavasti nukkuen. Toissa yönä uudessa matkasängyssä Justus vetäisi ennätyspitkän unipätkän, 21-4.30, ja syötön jälkeen vielä puoli yhdeksään. Viime yönä sitten palattiin taas normaaliin kahden syötön rytmiin. Mut tuo oli jo toinen yhden syötön yö samalle viikolle :) Eilen Justus oli pääasiassa kuin itse aurinko, mutta päiväunien jälkeen hermostui, kun yritin syöttää ulkona ulkovaatteet päällä (kun oltiin just itse pihassa kahvilla). Tänään taas on ollut sellaista pikkukitinää koko päivän, taitaa alkaa kaikki uusi väsyttää. Eli aikalailla rutiineihin tykästynyt pikkumies meillä on, mutta kokonaisuutena kuitenkin ihan mukavasti on mennyt. Ja äitikin on saanut aamulla nukkua vähän pidempään ja syödä rauhassa, kun mummi on hoitannut poikaa mielellään.

Jospa kesällä tuo ulkoilu hereillä ollessa sujuisi paremmin, kun ei tarvitse pukea, tällä hetkellä Justus liittää tuon pukemisen vahvasti nukkumiseen. Tosin saa nähdä, miten se nukkuminen sitten onnistuu...

Aurelialle tervetuloa tännekin puolelle turisemaan! Kaunis nimi Minealla. Minä taas olen kotiutunut tänne puolelle ja tuo Maaliskuisten pino on jäänyt, kahden pinon aktiiviseen seuraamiseen kun ei oikein riitä aikaa.

Mitähän muuten Anabelalle ja Cotinelle Odotus-puolelta kuuluu? Synnyttivät varmaan ihan minun jälkeen..

Butterfly: Aivan ihana kuva teidän pojista, toiset kun nukkuu sylikkäin : )

Monelle muullekin piti kommentoida, mutta en enää muista... Ois pitänyt avata Word rinnalle kun luin...

No, mukavaa sunnuntai-iltaa ja alkuviikkoa kaikille!

Vierailija
66/69 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä viikko ja viikonloppu. Mies lähti pojan ja koiran kanssa lenkille, hetki omaa aikaa siis tiedossa. Perjantaina sitten iski muhun kunnon flunssa ja kuumekin nousi. Oltiin mummolassa ja siellä sainkin kivasti levätä, tartti vaan poika syöttää. Tultiinkin sitten jo eilen kotiin. Viime yönä mies hoitikin sitten pojan syöttämisen ja mä nukuin korvatulpat korvissa toisessa huoneessa että sain kunnolla levättyä. Aamulla olikin sellanen olo, että onneks tuolla pojalla on jo nälkä :) Ihanasti on meillä mies nyt hoitanut poikaa viikonlopun ajan että oon saanut levättyä. Kuume jo läks mutta kunnon räkätauti jäi vielä. Jos nyt jotain koittais keritä kommentoimaan.

Mukava lisä tuo kuvatoiminto, mutta jostain syystä en kaikkia kuvia nää. Mistäköhän sekin mahtaa johtua. Pitänee omia kuva-arkistoja koittaa kaikella ja laittaa meidänkin poitsusta kuva esille ellei tosiaan miehellä oo siihen jotain sanomista, mutta tuskinpa on.

Hermione: Hyvä jos korvike kuitenkin alkaa eetulle maistumaan, vaikka välillä ei niin hyvin alas oo mennykkään. Mainio kuva Eetusta

Gaiole: Meillä on mummolaan matkaa n. 500 km. Junalla ku mennään niin matkaan kuluu vajaat 7 tuntia, onneks sentään vain yksi vaihto tiedossa. Kyllähän se oma aika tekee ihmeitä parisuhteellekkin ja äidin omalle mielelle ja saapi iskä samalla vauvan kanssa vietettyä omaa laatuaikaa. Mä oon meillä kyllä se joka pyytää saada mennä jonnekkin ilman poitsua ja onneks tuo mies mielellään jääkin poitsun kanssa kotia kunhan vaan maitoa jättää.

Hannah: kiitoksia uinti-neuvoista. Pitänee näin tehdä ja vielä tuolla infossa kysellä lisää kaikesta mahdollisesta. Harmi vaan, että mä joudun laittaa miehen tuonne info tilaisuuteen ku oon ite silloin mummolassa vierailemassa. Hieno kuva oli Ellasta

Susanna: Saagalla on ihanan tummat ja pitkät hiukset.

Buuffan Neeastakin tosi hyvä mainio kuva. Minkä ikäsenä ootte noita aurinkolaseja alkanut pienellä käyttämään?

Aurelia: Kivan nimen oli teidän tyttö saanut. Yötkin teillä sujuu hyvin ja äitikin saa levätä.

Bianco: Siellä on ollut menevä viikko takana. Kallekin on oppinut nokkamukista juomaan, siitä se lähtee :) Mihis päin ootte reissuun menossa (varmasti on puhetta ollut mutta harva on tämä pää)?

Tipu: Hieno kuva teidän siennasta .Hyvä että facebookin tuttavan henkilöllisyys selvisi. Kelaltakin olit hyviä uutisia saanut, mukavaa että sieltä soitettiin ja selvennettiin asiaa. Kaikkea kun ei itse aina tiedä, eikä edes joka paikasta tietoa saa vaikka kuinka yrittää hakea.

Odottelija: toivon mukaa teillä on mukava viikonloppu appivanhempien kanssa, vierastiko eemil heitä ollenkaan?

Butterfly: Ihana kuva teidän pojista. Toivottavasti sait koulutehtävät tehtyä. Lähteekö teillä mies mielellään poikien kanssa liikenteeseen?

heltsy: varmasti inhottavaa raahata kamoja, hissi varmasti helpotta elämää. Toivottavasti teidän hissi ei oo kaua poissa käytöstä.

Mama: Mukavia unia on teillä justus tällä viikolla nukkunut. Hyvinhän teidän mummolareissu oli mennyt, mukavaa :)

Tällä viikkolla käytiinkin poitsun kanssa 3 kk neuvolassa ja uusimmat mitat oli 61,9 cm ja 6560 g. Hyvin poitsu kasvaa, ei kuulemma tarvi ruveta mitään vielä lisää antamaan kun maito tuntuu riittävän.

Mummolaan lähdetään junalla ens viikolla ja ollaan loppuviikko sillä reissulla, sitten meillä alkaakin vauva-uinti. Uintikertoja on 8 kesäkuussa.

Ensimmäinen ulkomaan matka on varattuna koko perheelle ja pitääkin nyt lähteä passin hankintaan kunhan vaan saa passikuvan ensin otettua. Mitenköhän mahtaa toi imettäminen reissussa onnistua ja noiden rintakumien puhtaana pitäminen? Voipi nimittäin olla että siihen mennessä ei niistä vielä eroon päästä.

Mutta nyt lepäileen sohvan kulmaan ja parantelemaan oloa

-Sara-Maria ja poitsu -

Vierailija
67/69 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas aikamoinen hässäkkäviikko, eikä taida olla seuraavallakaan viikolla helpotusta luvassa. Kuluneella viikolla oli tosiaan vielä kevään vika muskari ja sit sellanen kunnan lastentapahtuma, parina iltana koirareenejä ja miehen lomailun myötä kauppoja tuli kierrettyä ja pihahommia tehtyä. Viikonlopuksikin oli kiireiset suunnitelmat, jotka "hiukan" tyssäsivät. Ostettiin torstaina ruokakaupasta grillattu broileri, joka olisi pitänyt jättää syömättä. Pe-aamuyöstä alkoi mahaan sattua ja aloin rampata vessassa ripuloimassa, hetken kuluttua juostiin vessassa "kilpaa" miehen kanssa (no on meillä onneksi 3 vessaa), parhaimmillani istuin pöntöllä ja oksensin ämpäriin, mies välttyi tuolta oksentelulta, mutta kamala päänsärky ja kuume (minulla 38,3, miehellä 37,8) meillä oli molemmilla. Minä söin tuota julmetun kanaa huomattavasti enemmän ja sen kyllä huomasi perjantain kunnostakin, nukuin oikeastaan koko päivän, viimeisen kerran oksennettuani iltapäivällä, en uskaltanut seitsemään tuntiin edes nousta sängystä, yritin kyllä mutta jo istuminenkin alkoi huipata. Kerta kaikkiaan kamala tauti. Ellalla oli aikamoinen tylsyyskiukuttelupäivä kun äiti ja isi molemmat vaan makaa, mä sängynpohjalla aivan "taju kankaalla", isi sentään kykeni makaamaan olkkarin lattialla että sai edes jonkun verran viihdytettyä Ellaa. Eilinen päivä sitten sujui paremmin ku äitini ja tätini seurustelivat Ellan kanssa, sai itse vielä lepäillä, oli vielä eilenkin aika heikko olo, kun ei kauheesti uskaltanut syödä mitään ja päänsärky hellitti vasta eilen illalla kun uskalsin ottaa Panadolia. Tänään sitten olinkin jo kuta kuinkin elävien kirjoissa ja kävimme Ellan ja äitini ja tätini kanssa kylpylässä, tosin sielläkin sain nautiskella rauhassa olostani kun oli nuo kaksi lapsenviihdyttäjää mukana. Ilta sitten menikin kotona hässäkkä&sairasteluviikon sotkuja siivotessa. Nyt alkaa taas jo väsy painaa luomia, mutta muutamat kommentoinnit vielä ennen kuin nukahdan...

hermione: jotain kirjoittelit noista kaikenmaailman härveleistä mitä vauvoille/lapsille on nykyään kehitetty. mulla on ollu niitten suhteen vähän se linja et uutena en lähde mitään tuollaisia tarpeettomia vempaimia ostamaan, mutta jos jostain saan omaksi/lainaan tai löydän edullisesti käytettynä niin sitten voin hankkia. hyppykiikun löysin kirpparilta edullisesti jo odotusaikana. sellainen joku legon elefantti"mopo" saatiin käytettynä (Ellan kummien lasten vanha). kävelytuolinkin ostin 10 eurolla käytettynä ja uskon että saan siitä omani pois kun sen pistän myyntiin, eipä sillä nyt kovin kauaa enää tarvi körötellä. kävelytuoli on ollut meillä kätevä aamuisin, kun on kaksi isoa koiraa jotka touhottavat ympäri kämppää kuvitellen etten ymmärrä että heillä on pitkän yön jäljiltä kamala pissahätä ja nälkä. Siinä koirien aamuhärdellissä Ellalla on suuri vaara jäädä jalkoihin, mutta tuossa kävelytuolissa on ikään kuin "turvakaaret" ympärillä, koiratkin osaavat paremmin varoa, kun tietävät että Ella saattaa jyrätä "kärryllään" tassuille.

mamajajustus: teidän kuvasta pisti silmään tuo retrokangas, punaisia nalleja valkoisella pohjalla, täältä löytyy meinaan samaa kangasta ainakin Ellan tyynyliinasta ja eiköhän tuolla jossain kaapin perukoilla taida olla sellaiset verhotkin, olleet aikanaan minun huoneessani :)

odottelija: juups, väsymys tuppaa olemaan silloin tällöin haitaksi tuolle parisuhteelle. Mä olen ainakin väsyneenä niin pirun kiukkuinen, onneksi mies tosin tietää sen. Ja ollessani riittävän väsynyt, monesti sanonkin miehelle että nyt on taas sellainen päivä et mulle ei kannata puhua mitään, koska saatan räjähtää aivan mitättömästä asiasta. Jälkeen päin vaan kaduttaa.

...

Vierailija
68/69 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurelia: tervetuloa vaan tälle puolellekin kirjoittelemaan, täällä on viime aikoina ollut hyvinkin aktiivista keskustelua. siis aina silloin kun nämä sivut ovat sattuneet toimimaan.

heltsy: pottajutuista kyselit... mä ostin potan kirpparilta 50 sentillä jo useempi kuukausi sit, kun sattu oleen sellanen pieni söpö vaaleanpunainen. Ellan ollessa 7kk:n ikäinen istuskeltiin tossa olkkarin lattialla ja telkasta tuli joku ohjelma missä joku tenava kävi potalla, sillon muistinet meillon potta, hain sen siihen olkkariin ja "koeajettiin" potta ihan vaatteet päällä. siinä oli ellan milestä vallan mainio istuskella ja leikkiä. innostuin ja heti seuraavan ruokailun jälkeen otettiin oikea (ilman vaippaa) istunto ja tuli pissa&kakka. Ella tosin ymmärsi sanat pissa ja kakka, joten ilmeisesti tiesi mitä odotetaan. Olen Ellan kohdalla käyttänyt samaa metodia kuin koirienkin (sisäsiistiksiopetuspuuhissa) eli kehunut aina "hieno pissa/hieno kakka", vaikkei se aina oikeasti niin hienoa ole kun pissa lirisee suihkussa tai saunassa omia reisiä pitkin :) Mutta kaipa se on jonkin verran tehonnut, koska oppi oikeastaan heti kerrasta tuon pottahomman. Eli nyt ollaan noin 1,5 kuukauden ajan tehty kakat pääsääntöisesti pottaan. Myös sana potta ymmärretään, eli jos meinaa alkaa kakata vaippaan, höpötän heti että mennään potalle, niin osaa aivan selvästi pidättää hetken ja jatkaan punnerrustaan vasta potalla. Tuo isukki tuppaa olemaan hiukan hitaampi huomaamaan nuo kakkailut, joten hän on joutunut joitakin kertoja pyllypyykille, löydettyään yllärit vaipasta, ja taitaa olla myös hitaampi syöttämään, koska isukin kanssa syödessä on muutaman kerran ehtinyt tulla vaippaan. Siinäkin tosin riittäisi kun sanoisi että mennään kohta potalle, niin osaisi kyllä pidättää sen aikaa että saa lautasen tyhjäksi. Mutta aina nuo isit taitavat jäädä kakkosiksi äideille näissä hommissa :)

Mutta mutta, nyt nukkumaan... ehti jo näköjään vuorokausikin vaihtua, mutta tämä nyt tulee vielä viime viikon pinoon...

hannnah ja ella 8,5kk

Vierailija
69/69 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko taas pätkiä tekstiä ku herjaa et on liian pitkä viesti...

hannnah