**ENSKAT vko21***
Vanhat jutut täällä, toivottavasti linkki toimii!
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (69)
Aamulla oli vaan linkki joka ei auennut mihinkään. Mutta nyt oli samalla tapaa jo pikkukuvat teksissä. Ihat olivat nuo Eetunkin kuvat. Kiia oli syntyessään myös tummatukkainen ja nykyään vois jo sanoo blondiksi.
Sitten voisi vielä kommentoida jotakin kun eilen jäi lyhyeksi. Ainakin TIPULLE piti sanoa että meilläkin Kiia taitaa jo ymmärtää tuon ei sanan, ja samoin reagoi, välillä kiltisti ja välillä tulee murinaa. Heiluttamisenkin oli Sienna oppinut, voi kun ihanaa! Kiia oppi eilen taputtamaan, sekin on suloista. Eilen vielä illalla vakoilin kuinka se harjoitteli sängyssä ennen nukahtamista uutta taitoaan. Pitäisi varmaan ottaa vähän videonpätkää kameralla tuollaisista muistoksi.
Ja SUSANNAN ja miehen viikonloppusuunnitelmat kuulosti ihanalta. Mekin tossa eilen muistettin että laatikossahan on yhdet leffaliput vielä käyttämättä (oltiin saatu joululahjaa) ja suunniteltiin heti että nyt kyllä mennään käyttään ne pois. Mutta se olikin lyhyt riemu, olivat menneet pari viikkoa sitten vanhaksi. Voi ärsytys, pikkasen manailin kun ei noi liput nyt mitään halpoja oo!
SARA-MARIALLE olikin jo Hannnah vastaillut tuosta passista. Eli nopeeta saa, viikossa tai nopeemminkin jos tarve. Ja molempien vanhempien pitää olla viemässä hakemusta tai sitten joku valtakirja toiselta mukana.
GAIOLELLE vielä samaa toistelen kun muutkin, kaikki aikanaan, kyllä se piiperökin vielä alkaa pyörimään. Ja eikös se ole niin että yleensä jompikumpi kielellinen tai motorinen kehitys on aluksi vahvempaa ja toinen jää aluksi vähän paitsioon. Eihän sitä kaikkee ehdi reenailla:) Meillä oon ainakin huomannut että pitää paikkansa.
Muillekin enskoille heilutukset ja mukavat keskiviikkopäivät! Katotaan osaanko laittaa vielä Kiiasta kuvan tähän loppuun, eka pitäis vähän pienentää sitä ettei tuu koko ruudun kokoisena.
Niin joo, pakko vielä sen verran laittaa omaa napaakin että eilen Kiia nousi pystyyn mun jalkoja ja nojatuolia vasten ja tänään teki sen uusiksi samassa paikassa.
heltsy ja kiia 7,5kk+
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=34415e05-270d-11dd-b637-…!
Sorry, älkää pelästykö.
Laitetaan nyt vielä toinen tuoreempi kuva vertailuksi. Tää on otettu ennen vappua, uudemmat kuvat on vielä kamerassa.
Nyt kuuluu parahiksi pinniksestä huhuilua.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8e2ef3f6-270e-11dd-b637-…!
Ihana nähä noita teidän pienokaisten kuvia! Söpöjä tapauksia kaikki!
Täällä ollaan silmät ristissä, kun Pätkis päätti yöllä klo 03, että nyt on aamu, eikä äitikään nuku :( Syötiin, vaihdettiin kakkavaippa ja kukuttiin viiteen saakka, jolloin nukahti onneksi pariksi tunniksi. Pakko saada pimennysverho!
GAIOLE: siellä hammasta pukkaa, voi toista, kun vaivaa! Toivottavasti helpottais, kun puhkeavat kunnolla esiin. Jaksuja sinne! Passi/henkkariasioista ei valitettavasti ole kokemusta. Kiitos kääntyily-onnitteluista! Se sujuukin nyt niin, että äiti aina ihan yllättyy, kun tyttö myllähtelee masulleen hetkessä, kun selkänsä kääntää. Seuraavaksi sitten odotellaankin, alkaako ryömiminen kiinnostaa. Ja kylläpä se Piiperökin varmasti kohta alkaa kääntyillä - niin kuin totesitkin, että kaikki ajallaan.
MAMAJAJUSTUS: Tosi kiva, että alkaa Justus tottua uusiin ihmisiin ja tilanteisiin: onhan se kiva, ettei tartte jännätä, miten suhtautuu. Silloin aiemmin kerroinkin, että Pätkiksellä meinas olla vähän sama juttu. Se ei ole siis ihan kokonaan mennyt vieläkään ohi: tyttö oli väsynyt tässä viime mummola-käynnillä (nukahti heti autoon poistullessa ja jäi sitten vaunuihin nukkumaan), niin mummon sylittely meni itkuksi. Väsyneenä siis ei oikein meinaa kelvata kuin äidin tai isän syli.
HANNNAH: Lisää alelöytöjä olit tehnyt, heh! Ella on kyllä tosiaan supernukkuja, kuulostaa "ylelliseltä" :) Ainakin tuohon klo 6 heräilyyn verrattuna, mitä meillä Pätkis yleensä harrastaa. Rullapimennysverhoa meidän makkarin ikkunaan on ehkä hiukan hankala laittaa, joten sillä kyselin, että oliskohan sellaista pimentävää sivuverhoa/kangasta olemassa... täytynee kysäistä kangaskaupasta.
HERMIONE: No eipä haittaa, jos vahingossa sanot Pätkistä pojaksi :) Se ongelmahan noissa lempinimissä tahtoo olla.
SUSANNA: Kiva, että mennyt mukavammin viikonloppu ja kuulostatkin huomattavasti iloisemmalta :) Ja tiedossa vielä mukavaa parisuhdeaikaa miehen kanssa, vau! Stellasta tykkään minäkin ja ollaanpa satuttu pariin kertaan stellalaisten kanssa samoihin kekkereihinkin yhtä aikaa (yhteisiä tuttuja löytyy).
Täältä P-Karjalasta kun hekin ovat kotoisin. Pakko kommentoida miunkin, että onpa Saagalla tukkaa! Pätkiksellä sitä löytyy myös, mut ei ihan noin paljon.
TIPU: Ahaa, siellä Sienna osoittaa jo mieltään kieltoja vastaan: taitaa temperamenttia löytyä jo? Pätkis alkaa myös selvästi osoittaa nyt aiempaa
enemmän omaa tahtoa: eilen annoin rutisteltavaksi ja pällisteltäväksi jonkun värikkään mainoslehtisen ja sitten kun lähdettiin vaippaa vaihtamaan ja
otin lehden kädestä pois, niin voi mikä huuto tuli! Hermostui kamalasti, että himputin äiti, mitäs siihen tulet sotkemaan kivat rutistelu-leikit! Ja
teidän perhe ehkä kasvaa kissalla: hauskan näköinen rotu. Sööttejä kuvia Siennasta, miten minäkin ajattelin Siennan koko ajan tummaksi? Johtuisikohan
se tuosta vähän "eksoottisemmasta" nimestä.
Aloitin muuten kirjoittamaan tätä viestiä jo eilen, mut jostain syystä en päässyt kirjautumaan (grr...) eli jos sekoilen tekstissä jotain, niin se johtuu siitä. Ja jotain jäi nytkin kommentoimatta, Pätkis huutaa sitterissä, joten on mentävä.
Dajm + Pätkis about 5,5 kk
kiirettä ollut etten oo ehtinyt koneelle. Eipä nää oo oikein toiminutkaan nää sivut.
hermione ja Eetu tänään 8kk
Vähän vaihdellen toimii nämä sivut, välillä en näe kuvia ja nyt taas näkyy. Eetu on tosi tomeran näköinen nuorimies, aivan ihana! 8kk onnittelut sinne!
Heltsyn Kiia on oikea hymytyttö. Onko teillä, Heltsy, puuhis vielä pystyssä? Kuvassa näyttää olevan taustalla. Mä purin meidän puuhiksesta kaaret jo ajat sitten kun Sienna oli aina niissä jumissa ja nyt on koko mattokin siirtynyt historiaan. Lelut siitä on kyllä käytössä.
Sienna väsähti jo 14.40, kahdesta asti oli pelkkää kitinää. Ollaan oltu tänään vähän enemmän kotosalla ja se kostautuu heti kitinänä. Eilen oltiin perhekahvilassa leikkimässä ja Sienna suostui siellä syömäänkin paljon paremmin kuin kotona. Pitäisi kai aina lähteä ruoka-aikaan johonkin muualle...
Sienna seisoo tuettuna tosi jämäkästi ja keksin toissapäivänä kokeilla, pysyisikö se pystyssä niin, että kädet on sohvapöydällä, ilman että pidän kiinni. Hyvinhän se pysyi ja oli itseensä tosi tyytyväinen, uskalsi irrottaa toisen kädenkin pöydästä. Mitään ylösnousuhaluja sillä ei kyllä itsellään ole, eikä ryömiminenkään ole edistynyt yhtään. Kierimällä siis mennään paikasta toiseen.
Meillä on illalla taloyhtiön kesäkauden avajaiset tossa pihan grillin tuntumassa, taidetaan käydä tytön kanssa katsomassa mikä siellä on meininki. Ollaan asuttu tässä yli 2 vuotta, muttei tunneta juuri ketään. Täällä kun ei ole esim. lapsiperheitä juuri ollenkaan.
Laitanpa taas kuvan, tässä neiti on noin 7,5kk vanha.
Tipu & Sienna 8kk+
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=20f26f2f-27f6-11dd-9536-…!
Eetu jo vähän kitisee tossa lattialla, tänään taas ei millään viihtyis yksinään. Eilen oli ne voikka-kaverit kylässä monta tuntia ja Eetu jaksoi hyvin leikkiä niiden kans. Mukavaa oli! Eetu näyttäis jollain lailla oppineen liikkumaan taaksepäin, se vaan ei oo kovin hyvä juttu kun itku tulee kun ilkeät lelut vaan karkaa kauemmas.
Tosi suloinen on Kiiakin, tosiaan ihanan pirtsakka hymy =)
ja Siennastakin ihana kuva! mukavaa iltaa naapureiden kans. Vai että siellä seisotaan topakasti, hieno juttu. Eetu kiittää onnitteluista!
nyt piti poika ottaa syliin, taidetaan lähteä tohon pihalle keinumaan jos vaikka kitinät unohtuis.
Dajmille ja Pätkikselle piti vielä toivotella parempia öitä
onkos muuten Ilona ja Riitu ihan jättäytyneet pois enska-porukasta kun ei aikoihin ole mitään kuulunut?
eli Biancon Kallelle 7kk onnittelut! eikös meidän pojila ollut kk ikäeroa.. ja ostettiin ihan tavis matkikset, Emma merkkiset. Kriteerit oli mulla että ne pitää olla mahd.yksinkertaiset+kevyet , helppo kasata / koota kun yksinään pojan kans liikun autolla.
Odottelija, en mä ollut kovin seurankipeä sillon ku Eetu oli pienempi. Tykkäsin olla kotona. Nyt jo ihan Eetunkin takia mukava löytää hänelle samanikäistä seuraa ja samalla itse saa juttuseuraa. Jokos siellä on matalapaine hellittänyt?
nyt on ihan pakko tehdä jotain muuta, ei jaksa Eetua enää kiinnostaa edes mun kaulakorun näpläily. Mun kaula on muuten ihan kuolassa, mitä sitä ei tekis sen eteen että saa olla hetken netissä =)
Voi miten ihania kuvia taas tullu Eetusta, Kiiasta ja Siennasta.
Kiva nähä miten vauvat on muuttunu syntymästään. Ja muutenki kiva nähdä minkä näkösistä palleroista täällä kuulee juttuja. : )
HERMIONEN Eetulle onnittelut 8kk täyttymisestä. Peruutusvaihde oli löytyny. : ) Ja toi kuolaaminen on tosissaan niin ihanaa, aina sitä tuppaa itelläki olemaan joka paikka kuolassa.
DAJMIN Pätkikseltä alkaa löytyä omaa tahtoa. : ) Hyvä niin. Meillä Eemil kiukkuaa nykysin ihan hirveesti nukkumaan mennessä. Karjuu ja käsillä huitoo kun ottaa niin pattiin ku välillä pitäis nukkua.
TIPUN Sienna oli hienosti seissy pöytää vasten. ja niin hienosti istu tossa kuvassa lattialla lelu kädessä. : ) Ja eiköhän ne omatki nousemis halut sieltä tule kun keksii kunka kiva on päästä vähän ylemmäs. Mukavaa iltaa teille, toivottavasti on kivoja naapureita.
HERMIONELLE ja SUSANNALLE kiitokset matalapaine lohdutteluista. Nyt on jo paljon parempi. Tänään olen käyny 1,5h vaunulenkillä, pessy ikkunoita, pessy pyykkiä ja muutenki järkkäilly paikkoja. Niin ja se mun saamaton ja osalistumaton mieheni on imuroinu ; ) Kummasti sitä saa enemmän ittestään irti ku aurinko paistaa. Ja mulla kyllä vaikuttaa aika paljon toi kuukautiskiertoki. Viikkoa ennen alkamista oon kiukkunen, saamaton, turvoksissa jne...
Niistä puheen ollen niin TIPUko se sano et oli ollu täysin kivuttomat? Niin mullakin. Tosiaan vasta vessassa huomaa et oho. Mut kiva näin, ne kuukausittaset kivut ei ollu mitenkään mukavia...
Ja ehkä sekin on auttanu et eilen aamulla sain nukkua ku mies nous Eemilin kanssa. Mä en ole ikinä ollu mikään aamu ihminen...
Eipä meille sen kummempaa. Paitsi että Eemil on nyt keksiny ton konttausasennon, siinä heijailee itteensä eteen ja taakse vähän väliä. Viime yönä näin jo unta et oppi konttaamaan. Toivottavasti ei vielä!! Niin ja tuolla ylenpänä jo vähän sivusinki aihetta, mut meillä on nukkuminen menny ihan höpöhöpöks. Vaunuihin nukahtaa ihan ok mut sisällä se on yhtä taistelua ja kiukkuamista. Välillä tosi ärsyttävää. Ja sit nukkuu semmosia puolen tunnin pätkiä. Välillä onneks pidempiäki mut ihan liian usein noita pikku unia. Ja niinku voitte kuvitella niin sitten on väsyny ja kiukkune. Ei vissiin kerkee nukkumaan ku pitäis kokoajan olla menossa...
No näköjään meille sitten kuitenki kuulu kaikenlaista... : ))
nyt pyykit kuivumaan ja syömään!
Odottelija ja Eemil
Ja Biancon Kallelle kanssa (jos Hermione muistit oikein:)
Me käytiin pitkästä aikaa perhekerhossa tänään, oli ihan mukavaa ja Kiiakin viihty mainiosti kun oli paljon uusia leluja ja muuta katteltavaa. Kun lähdettiin oltiin meidän hissiä just korjaamassa ja jouduttiin meneen kävellen alas, tullessa (2,5h myöhemmin) olikin edelleen lappu hissin ovessa ja kävelyksi meni. Kuudenteen kerrokseen siis kannoin Kiian matkarattaineen. Huh, tuli vähän kuuma äiskälle vaikka rattaat ei painakkaan kun jotain 7kg. Onneksi en lähtenyt yhdistelmillä, niitä en olisi saanut ylös yksin. Ja onneksi en myöskään poikennut ruokakaupassa niinkuin ensin suunnittelin.
Mites muuten Hermione liikkuuko Eetu ryömimisasennossa taaksepäin vai onko joku muu tyyli valittu?
Tipu: edelleen tuo puuhis tuossa olkkarissa vie tilaa vaikka se ei enää ole niin kiinnostava kuin ennen. En vaan ole saanut laitettua poiskaan vielä. Johtuu lähinnä siitä että pitäisi jotenkin vähän pesasta tuota mattoa kun muutamat puklut siihen(kin) tullut.
Sienna siellä jo harjoittelee seisomista, ohhoh. Mitäs jos neiti päättääkin jättää tylsät ryömimiset ja konttailut väliin.
Mitenkäs Dajmin ja Pätkiksen yö meni? Toivottavasti ei ollut aikaista herätystä tänä aamuna.
Kuinka monella isommalla on muuten jo pottaharjoittelut menossa? Tai koska ootte ajatelleet sellasen touhun aloittaa? Mä mietin että josko jo kohta kävis pottaostoksilla kun tuo istuminen sujuu mutta taidetaan jättää reenailut vasta reissun jälkeiseen elämään.
h&k
Vaihteeksi ei-vauva-asiaa: kertokaas, mitä mun pitäisi tehdä. Mulle laittoi Facebookissa kaveripyynnön ja viestin "Moi! Mitä sulle kuuluu nykyään?" henkilö, jonka nimi kuulostaa tutulta, mutta en kuolemaksenikaan muista mistä se on tuttu. Kuva ei auta yhtään, ei näytä kovinkaan tutulta, mutta voi johtua kyllä huonosta kuvakulmasta. Pitäisikö mun ignoorata koko juttu vai kysynkö pokalla, että mistäs me taas tunnetaankaan? Olen nyt pohtinut pääni puhki enkä saa kyseistä henkilöä mieleen... Nolottaa, mutta kun ihmisiä on tähän ikään mennessä tullut tavattua aikas paljon harrastusten, opiskelujen ja töiden kautta eikä kaikki voi tehdä niin suurta vaikutusta.
Tällaiset elämää suuremmat ongelmat tällä kertaa;)
Tipu & Sienna, joka möykkää lattialla ja yrittää tehdä helistimellä reikää meidän parkettiin
Odottelija, hyvä että siellä on jo parempi fiilis. Mullakin on välillä sellaisia kausia ettei tekis mieli astua kodin ulkopuolelle ollenkaan. Toivottavasti saisitte nukuttua paremmin!!
heltsy, siellä on treenailtu rappusissa =) aika kovaa hommaa varmasti! Taitaa se Eetu olla ihan ryömimis asennossa, ei se konttausasentoon ole noussut vielä.Silleen jännästi käsillä pukkaa itseään taaksemmas. Pottailut on ollut mielessä mut ei olla saatu "perintöpottaa" vielä meille, katsotaan sitten kun se saadaan. Kesällä varmasti aloitellaan.
Tipu, olisko se kauheeta jos kysäiset siltä "kaverilta" että mistä tunnetaan? voihan se olla vähän noloa mutta mulla ainakin jäis vaivaamaan jos en selvittäis asiaa. Ilmoittelehan sitten miten kävi =)
Me kävästiin nopeesti kaupungilla kun mies tuli töistä. Eetu on nyt nukkunut jo puol tuntia. Pitäis käväistä tiskikone tyhjentämässä ja sit odotella teho-osastoa alkavaksi.
hermione ja Eetu 8kk
piti jo päivällä laittaa että MamajaJustus, ihania kuvia pojasta!!!
kesällä sitten tori-treffit pystyyn!
Joo samaa mieltä hermionen kanssa et kysy siltä suoraan et mistä tunnette, muuten jää vaivaan pian. Ja kerro sit tosiaan miten kävi.
Mä tulin äsken reeneistä. Oon tässä alottanut uudelleen harrastukseni joka oli vuoden tauolla. Pelaan siis salibandya. Voi vitsi kun nautin taas kun pääsee kunnolla rääkään itseään ja reenaileen vanhaan malliin!
Jaa-ha teho-osasto on jo alkanut, nyt telkkarin ääreen.
h&k
Niin siis Tipulle tietty oli tuo edellinen. Vaikka kai sen hoksaa muutenkin..
Pitkästä aikaa...
Ensiksikin terkut ja ihania uutisia Weer@lta! Heille syntyi pikkuinen tyttö 10.5. Osa, ainakin pienempien enskojen äidit, muistaa varmaan Weeran odotus-puolelta. Weera ei ole päässyt ollenkaan kirjautumaan sisään näille sivuille, mutta liittynee pian seuraamme. Ollaan siis Weeran kanssa entisiä työkavereita, niin kuulin uutisen puhelimessa.
Odottelija: Missäs päin Suomea te asuittekaan? Tuttu tunne tuo ajoittainen matalapaine.. Mulla meni viime viikko ja tämä alkuviikko niin, että laitoin vaan pojan parvekkeelle ja makailin itse sohvalla tai yritin vähän tehdä kotihommia, mutta en vaan saanut raahattua itseäni ulos. Toisaalta olen ajatellut, että lapsen takiahan sitä kotona ollaan, joten jos ei aina jaksa ulkoilla yms. niin mitäpä se haittaa. Viimeisimmän viestin perusteella matalapaine onkin helpottanut kunnolla, jos olet ahkeroinut ikkunanpesussakin.
Eiliseksi sovin sitten treffit mammakaverin kanssa. Kävelin vaunujen kanssa kaupunkiin ja käytiin torilla kahvilla, kylläpä piristi mieltä, kun aurinkokin paistoi.
Hermionen Eetu on kyllä ihan Eetun näköinen : ) Kun joistakin nimistä on selvä mielikuva, miltä sennimisen lapsen pitää näyttää. Söpö kaveri. Kylläpä nauratti, kun olit hauskasti kirjoittanut, kuinka lelut karkaa kauemmas.. eli ei varmaan kauaa mene, kun pientä tutkimusretkeilijää pitää alkaa vahtia koko ajan.
Oi, Heltsyn Kiia oli oppinut taputtamaan. Meinasit ottaa videolle sitä. Meillä on tosi monta sellaista videopätkää, joissa poju vaan töllistelee kameraa - on hetki sitten esim. nauranut, mutta tietysti loppuu heti kun saa kameran päälle : ) Kyselit pottaharjoittelusta. Meillä ei tietysti vielä ole ajankohtaista, mutta ajattelin aloittaa heti kunhan poju oppii istumaan, koska ainakin tällä hetkellä suolen toiminta on aika säännöllistä, voi tietysti muuttua vielä monta kertaa ennen sitä. Säästäisi yhden vaipan pesunkin siinä.
Sienna on oppinut hienosti seisomaan. Muistan kun mun kummipoika oppi seisomaan tukea vasten, niin kerran seisoikin niin, että piti lattiaan asti ulottuvaa vyötä kädessään, luuli varmaan itse saavansa siitä tukea =D
Tipu: entäs jos kertoisit itsestäsi pintapuoliset kuulumiset, ehkä tutun kuulumiset sitten valoittaisi sitä, kuka se on? Minä en ole vieläkään saanut aikaiseksi kirjautua sinne Facebookiin, vaikka monet on pyytäneet.
Omaa napaa:
Justus vetäisi toissayönä kuuden ja puolen tunnin pätkän syömättä, tosin viime yönä palattiin normaalin kahden tankkauksen rytmiin. Eipä tuo kaksi kertaakaan mun mielestä ole paha, kun poika on aika nopea syömään ja on viime aikoina nukahtanut hyvin uudelleen.
Tänään ollaan lähdössä toiseen mummolaan. Ajomatkaa tulee melkein kolme tuntia, saa nähdä miten menee. Jään sinne vielä viikonlopun jälkeen pariksi päiväksi ja äiti (tai siis pojan mummi) tulee sitten alkuviikosta tuomaan meidät kotiin ja jää vuorostaan pariksi päiväksi tänne, lomalla kun on. Voi olla, että en sitten ehdi kirjoittelemaan.
Kesäkuun alussa mies jääkin sitten lomalle, ihanaa. Tosin meillä on pojan kanssa tullut sellaiset arkirytmit ja -rutiinit, että saa nähdä, miten sitten kolmestaan sujuukaan... Sain mieheltä kiitosta lastenhoidosta tässä yhtenä päivänä. Olen aina välillä ajatellut, että pitääköhän se mua laiskana, kun en aina ole niin kamalasti saanut noita kotitöitä tehtyä... Mies oli pari tuntia Justuksen kanssa kotona niin, että Justus ei nukkunut ollenkaan (usein Justus on ollut päikkäreillä kun mä olen käynyt jossain) ja oli ollut erityisen vaativalla päällä, oli pitänyt viihdyttää koko ajan. Mies totesi, että pitää kyllä onnitella, kun olet keksinyt viihdytystä pojalle jo kahden kuukauden ajan =D Vaikka osallistuukin paljon hoitoon viikonloppuisin ja iltaisin ja on tosiaan ollut ennenkin pojan kanssa kaksin.
Nyt vielä viime hetken pakkailuille.. Aurinkoista viikonloppua kaikille!!
Mama & Justus kesäkuun alussa jo 3 kk
On tulossa mukavia ja mieleisiä yllätysvieraita iltapäivällä, en varmaan illallakaan enää jouda koneelle. Tulin toivottelemaan mukavia viikonloppuja kaikille!
MamaJaJustus, hyvää reissua teille ja toivotaan että kyläily menee mukavasti!
heltsy, mäkin olen tehis-fani. Vähän menee Abbyllä huonosti nyt =(
nyt vähä järjesteleen paikkoja ennenku vieraat tulee.
Ai niin Weeralle onnittelut!!!!!
hui, Eetu on tossa selän takana jo päässyt siirtymään eri huoneeseen kynnyksen yli. Taitaa se nyt lähteä liikenteeseen ihan kunnolla =)
h+e
Moido kaikille! Olen pääasiassa tuonne maalismammoihin kirjoitellut, mutta kun siellä niin hiljaista, niin päätin sitten tänne tulla. :)
Meillä neiti tosiaan huomenna 2kk ja viime lauantaina hän sai etunimeksi Minea. Hyvin on Minean kanssa mennyt ja neiti herääkin yöllä enää kerran ja muutamana kertana nukkunut aamu viiten saakka :D ihanaa, kun sitten saa itekkin paremmin nukuttua ja huomaa heti, että on paljon virkeämpi mieli ja olo! :)
Eilen oli neuvola ja samalla lääkärin tarkastus ja Minea painoi 4760g ja pituutta oli 57,8cm. Eli semmoinen sopivan siro tyttö! :) Neiti innostui myös lääkärillekkin porisemaan.. :) eli kovasti Minea siis jo "porisee" ja myös hymyilee ja naureskelee. :D
Hoksasis tuossa, että joku oli laittanut että Weera saanut nyytin tässä piakkoin.. minä ainakin olin yhtäaikaa siellä odotuspuolella hänen kanssa ja muistan kuinka tuntui, että hänellä on vielä piiiiitkä aika siihen kun on laskettuaika..mutta äkkiä se aika kyllä menee..
Olen tässä alkanut rintareppua etsiskelemään.. semmoinen babybjörn active kuulloistais parhaalta siis verrattuna ainakin siihen originaliin, kun siinä ei ole sitä selkätukia siellä alhaalla. Vaikka siis repulla ei ole tarkoitus kuljettaa mitään pitkiä matkoja, kunhan vaan kotosalla ja mummuloissa ja yms, mutta silti tuntuu, että se selkätuki siellä alhaalla olisi hyvä olla, siis selälle vaan parempi. Mutta sanokaapas nyt kaikki mielipiteitä ja jos on komemuksia, niin kertokaa ihmeessä?????!!!! ( ja saa siis muistakin rintarepuista kertoa ;) )
Mutta kohta varmaan neiti tuolla heräilee ja täytyis vielä käydä sähköpostit lukemassa. Onkos muita enskoja muuten oulusta tai lähikunnista???
Hyvää viikonloppua!
Nyt yritän kirjoitella, Kalle toivottavasti nukkuu vielä tovin. Ensin kiitokset Kallen 7 kk onnitteluista: hienosti Hermione muistit! Ja paljon onnea myös 8 kk Eetulle! Ihan mahtavasti Eetu jo liikkuu! Kalle ei vielä pääse liikkeelle vaikka kovasti haluaisi, tympii vain valtavasti kun mihinkään ei pääse vaikka räpistelee käsiä ja jalkoja :)
Meillä onkin ollut tiivis viikko, on ollut treffejä, muskaria ja eilen oltiin vielä babybiossa. Tänään ollaan ihan vain kotosalla, paitsi jos Kalle herää ajallaan päikkäreiltä niin saatetaan käväistä vielä poliisilaitoksella hakemassa Kallen passi. On ollut oikein mukavaa kun on ollut paljon ohjelmaa, ja huomaa että oma mielikin on pirteä. Tuolla auringonpaisteella on varmasti myös vaikutusta!
Tänään mulla on illalla hieroja, vasen olkapää on ihan jumissa kun kanniskelen Kallea pääasiassa sillä kädellä (sit on oikea käsi vapaa tekemään muuta). Täytyy tunnustaa, että vähän huonosti olen niskoja venytellyt, ja nyt sitten se kostautuu. Täytyisi ryhdistäytyä.
Kalle on pikkuhiljaa opetellut juomaan maitoa nokkamukista: tähän saakka on mennyt vain vettä eikä ole huolinut maitoa ollenkaan, mutta nyt saan kerralla jo sellaisen 20-30 ml maitoakin uppoamaan. Mun olisi tarkoitus lopettaa kesäkuun aikana imetys, joten olisi kyllä hyvä että oppisi juomaan maitoakin mukista. Tuttipullohan meillä ei edelleenkään kelpaa, ja oonkin panostanut nyt tuohon nokkamukiin. Niistä paras näyttäisi olevan sellainen, jossa on pehmeä nokka - sieltä tulee maitoa kun Kalle puree sitä, ja se tuntuu tajuavan tuon jutun.
Ensi viikolla lähdetään reissuun, ja siihen täytyisi myös vähän valmistautua. Annoin Kallelle tänään muksu-puuroa sitä silmälläpitäen että jos otettaisiin sitä lentokoneeseen mukaan. Karmeita irvistyksiä sain aikaan, taitaa äidin peruskaurapuuro olla Kallen mielestä aika paljon parempaa... Sitä on vaan vähän paha keitellä lentsikassa. Meillä on siis iltalento, ja ajattelin että yritän kuitenkin pitää kiinni noista normaalesta ruoka-ajoista.
Maman Justuksella oli ollut hieno yöunipätkä! Sehän voi olla, että nuo pidemmät unet alkaa kohta lisääntymään ihan itsellään. Kalle ainakin ihan vaan huomaamatta jätti yösyöttöjä pois. Hyvää matkaa teille!
Heltsy kyseli pottaharjoittelusta. Me ostettiin juuri kirppikseltä potta. Odottelen vielä vähän aikaa että Kalle alkaa istua tukevammin, mutta kyllä sitten heti ajattelin aloitella harjoittelua. Usein meillä kyllä toimii suoli jo syödessä, mutta joskus saatettaisiin ehtiä jos heti syönnin jälkeen veisin pottailemaan.
Tipu: kyllä mä kysyisin kenestä on kysymys, ei mun mielestä ole noloa. Häiritsemään se vaan jäisi, jos en tietäisi! Kiitos muuten pää alaspäin -nostovinkistä minkä näytit treffeillä, Kalle tykkää siitä ihan valtavasti ja sillä saa mainiosti katkaistua pienet kitinät jos joku asia alkaa tympimään ;)
Odottelijan Eemil oli löytänyt konttausasennon, hienoa! Onhan se maailma varmasti eri näköinen tuosta perspektiivistä vaikka ei liikkeelle pääsisikään.
Muillekin enskoille heilutuksia! Nämä mun viestit on näköjään harvassa, mutta sitten aina kilometrin mittaisia! Toivottavasti jaksoitte lueskella edes jotain...! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Bianco+Kalle 7 kk
Dilemma ratkaistu: kaveri kävi kylässä ja muisti kyseisen Facebook-yhteydenottajan. Oli yhtä aikaa yliopistossa, istuttiin samoilla luennoilla mun sivuaineen tiimoilta (sille se taisi olla pääaine). Taidettiin joskus kävellä jotain matkoja yhdessä, mutta ei kyllä oltu sen enempää kavereita, ja siksi en muistanutkaan. Kiitos vaan osallistumisesta pohdiskeluihin!
Heltsy kyseli pottailusta. Mä ajattelin, että heti kun Sienna istuu tosi tukevasti (vielä vähän horjuu) niin voitais kokeilla. Tyttö on aika ennakoitavissa ainakin kakka-aikojen suhteen, joten voisi olla jopa mahdollista, että pottaan saataisiin jotain aikaiseksikin. Pian varmaan siis aloitellaan. Minkäslaista pottaa olit ajatellut ostaa?
Odottelijan Eemil jo harjoittelee konttausasentoa! Virkistäpäs vähän vanhan muistia ja kerro vielä, kuinka vanha poika olikaan? Meillä ei ole vielä konttausasennosta tietoakaan.
MamaJaJustus: eikö olekin kiva, kun saa mieheltä tunnustusta siitä, että on hoitanut lasta hyvin! Vaikka kyllähän sen itsekin tietää, että ihan hyvää työtä tekee, mutta tuntuu silti hyvältä kuulla toisenkin ymmärtävän sen. Mä ainakin leijun aina kun mies muistaa mainita, että hienosti menee.
Hermione: siitä se sitten lähtee, jos Eetu vaihtaa jo huonettakin huomaamatta. Meillä Sienna kanssa karkailee olohuoneesta keittiöön, makkariin ja omaan huoneeseensa, kaikkein kauempiin huoneisiin ei ole vielä lähtenyt.
Aurelia: ihana nimi tytöllä! Tuli heti mieleen, että jos meillä olisi toinen tyttö niin Mineahan sopisi hienosti nimeksi Siennan kanssa... Noh, menen kai vähän asioiden edelle... Rintarepusta kyselit: meillä on sellainen ikivanha Baby Björn, kirppislöytö, mutta käytin sitä vasta siinä vaiheessa, kun Siennaa voi jo pitää kasvot eteenpäin. Ihan hyvin se toimi, mutta tällä hetkellä neliöliina tuntuu kyllä paremmalta ratkaisulta, kun tyttö on jo iso (yli 9kg). Joku muu osaa varmaan vastailla paremmin eri reppujen eroista.
Bianco: Kallelle myöhästyneet 7kk onnittelut. Olitte sitten päässeet Baby Bioon, menikö hyvin? Hauska juttu, että Kalle tykkää roikottamisesta! Meillä on ainakin kaikkein hurjimmat leikit, roikotukset ja pompotukset hauskimpia.
Oltiin eilen illalla tunnin verran taloyhtiön "kesäkauden avajaisissa", aika mummovoittoista väkeä oli. Yhteen nuoreen pariskuntaan tutustuin vähän paremmin ja Sienna tietysti veti väkeä puoleensa. Tänään oli yksi kaveri käymässä ja toi kassillisen siskonsa lasten vanhoja vaatteita, tosi siistejä ja kivoja. Olen saanut niiltä ennenkin vaatteita ja aina otan kiitollisuudella vastaan.
Kiva yllätys oli myös puhelu Kelasta aamulla. Mun vanhempainvapaa loppuu 9.6. ja olin hakenut kotihoidon tukea heinäkuun puolestavälistä eteenpäin kun mulla on 5 vuosilomaviikkoa pitämättä sitä ennen. Kelan täti soitti ja kertoi, että kotihoidon tukeen ei vuosiloma vaikuta eli laittaa hoitovapaan alkavaksi jo 10.6. Jee, kaikki irtoavat rahat vaan tännepäin! En ollut tiennyt tuollaistakaan, kiva että vaivautui soittamaan.
Siinäpä meidän kuulumiset. Mun äiti tulee huomenna ja tarkoitus on käydä yhdessä valokuvanäyttelyssä, katsoa tietysti euroviisuja ja sunnuntaina mennä katsomaan Värttinää Maailma kylässä -festareille. Mukava ja nähtävästi aurinkoinen viikonloppu siis tiedossa.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Tipu & Sienna 8kk+
Hermione: mä en nää kuvaa.. aukeeko se sulle?
Täällä ollaan jo aamuhulinoissa. Kiia tutkii just mitä kaikkee ton yhen kaapin alahylly sisältää joten lyhyeks jää visiitti.
Suunnittelen tässä et lähettäiskö Kiian kanssa käymään jo aamusta kaupoilla, jääkaappi ainakin on ihan tyhjää täynnä.
Palataan taas, nyt neiti on jo matkalla eteiseen..
h&k