**ENSKAT vko21***
Vanhat jutut täällä, toivottavasti linkki toimii!
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (69)
Hermione:
Oikeen tunnistit, on meillä Briot. Toi on se Happy malli kovalla kopalla. Ratas osa onkin sit violetti. Sit kun otan sen käyttöön niin tuntuu taas kun ois ihan uudet vaunut.
Susanna:
Saagallahan on tukkaa oikeen kunnolla. Neea vois tulla lainaan pari tukkoo.
Tipu:
Vai että kisua siellä suunnitellaan. Millanen toi ragdoll oikeen on?
Tosi kiva oli nähdä Saaga, Ella ja Sienna. Sulosia ovat kaikki. Heh, mä oon aina jotenkin mieltäny että Siennalla ois muka tummat hiukset.
Uskaltautukaahan muutkin laittamaan kuvia kullannupuistanne.
Buuffa ja Neea 8,5kk
Pikasesti jotakin tässä Eemil sylissä...
HERMIONE meki saatiin kaverilta toi hyppykiikku, enpä tiedä olisko muuten tullu hankittua. Mut kovasti tuntuu pikku ukko tykkäävän. : )
Ihania kuvia oli pikkusista : ) Saagalla tosiaan on tukkaa. : ) meillä vaan vähäsen vaaleeta haiventa. Meillä ei olekkaan Eemilistä nakukuvia sairaalasta, vasta sit kotoota. tämä ku oli ekan päivän kapalossa. ja lähti synnytyssalista suoraan lämpökaappiin.
mutta, meillä on kaikki kuvat vielä vanhalla koneella tai kamerassa, pitäis ne sieltä saada tälle koneelle.
pääkaupunkiseutulaiset on tänään treffannu. olispa mukava päästä mukaan. mut täältä on pikkusen pitkä matka. (n600km)
no nyt Eemil hermostuu, ku ei saa näpytellä. Palailen jahka taas kerkeän.
o ja e eilen 4,5kk
Kiitokset vaan treffiseurasta Iida-Linnea & tyttönen, Susanna & Saaga sekä Bianco & Kalle! Toivottavasti ei kenenkään päikkärirytmi seonnut pahasti. Mä sain Siennan ihan normaaliaikaan nukkumaan.
Buuffa: kyllä Sienna on ihan aito blondi, kuten äitinsäkin. Ragdoll on sellainen puolipitkäkarvainen kissarotu ja nimi tulee siitä, että se heittäytyy ihan veteläksi kun sitä nostaa kainaloista. Meidän hoitokissa on ragdoll, laitan sen kuvan tähän. Se joka meille mahdollisesti tulee on tosin vaaleampi, mutta muuten saman näköinen. Silmät noilla on aina siniset.
Tipu & Sienna 8kk+
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a9120b40-2664-11dd-b637-…!
Innostuin nyt tästä kuvatoiminnosta... Kirjoittelin täällä joskus ottaneeni "virallisen" puolivuotiskuvan Siennasta ja olin tyytyväinen siihen, miten se onnistui. Laitanpa sen nyt näkyville. Ikää tässä siis päivälleen 6kk.
Tipu & Sienna
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=02320e74-2665-11dd-b637-…!
Tipu, mun piti jo googlettaa toi sun mainitsema kissa-rotu ja näyttäis olevan ihan ylisuloisia kissoja. Mä oon kans kissafani, allergian vuoksi mies ei anna ottaa meille. Mua ei haittais vaikka mulla nenä vähän vuotaiskin mut mies kiltisti ajattelee mun terveyttä. Sienna on kyllä veikeän näköinen, ihan erinäköinen kuin kuvittelin =) ja kiva kun teillä oli mennyt treffit hyvin!
Buuffa, meillä on Brion kombit. Me ollaan rattailtu jo aika paljon, päiväunien ajaksi laitetaan se kova koppa vielä paikalleen. Vielä kun se siihen koppaan mahtuu.. Ootko sä tykännyt tosta systeemistä että on erikseen ne ratas ja koppa? mekin harkittiin sillon niiden ostamista mutta jotenkin ihastuin niin noihin meidän yhdistelmiin etten sitten enää muita halunnut katsoakaan. Rakkautta ensi silmäyksellä =)
Odottelija, tuntuu nykyään olevan lapsille kaikenmaailman keinua, bumboa ja kävelytuolia tarjolla. Mitenhän meidän vanhemmat on ennen vanhaan pärjännyt ilman...? meillä ei tosiaan oo mitään ylimääräisiä, yritetään antaa virikettä muuten. En mä niitä mitenkään paheksu, ei vaan itsellä ole ollut oikein rahaakaan ylimääräistä niihin tuhlattavaksi.
Susanna, hieno tukka Saagalla! ja muutenkin tomeran oloinen tyttö. Kiva että pääsette miehesi kanssa viettämään kahdenkeskistä aikaa!
Hannnah, Ellakin on oikein tähtisilmä söpöliini.
Mun mies ei oikein mielellään antais mun laittaa meidän kuvia nettiin. Jutskailen sen kans vielä illalla mut jos Eetun kuvia ei ilmaannu, niin mies on sen sitten kieltänyt. Meillä oli ihan ihme aamu tänään. Eetu heräs klo5 eikä alkanut uudestaan nukkuu. Sitten mä päätin että nyt annetaan pullosta korviketta (oon aikeissa pikkuhiljaa lopetella imetystä) ja sehän pitkin hampain sen joi. Nukahti mun kainaloon ja heräs vasta 8.45!!!!!! syötiin aamupuuro 2h normaaliaamua myöhempään. Saas nähdä miten huomisaamuna käy.
hermione ja Eetu 2päivää vajaa 8kk
Ihania kuvia kaikilla! Pitää minunkin sanoa, että kylläpä Saagalla on ihana tumma tukka! Meidän poju on nyt alkanut kaljuuntua :( Luulin jo, että syntymätukka pysyisi kun on pysynyt jo näin kauan. Joo, kokeilenpas minäkin tuota kuvan laittoa nyt...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e381d878-2666-11dd-a5bf-…!
tosta korvikkeen annosta että viimeks (noin kolme viikkoa sitten) kun mies oli yrittänyt antaa Eetulla Nannia, se ei ollut suostunut juomaan! siks tarjosin aamulla kun ajattelin että kyllä se nälkäänsä sitä varmasti juo kun on pienempänäkin kelvannut. Hyvä kun kelpas, mulla jo vähän mietitytti että mitä jos se ei ala korviketta juomaankaan...
Siennasta ihana kuva!!
Buuffallekin mulla piti vielä kirjoitella että et varmasti ole ainoa jonka mies luulee että kotona olevalla äitillä on aikaa tehdä kaikki kotityöt. Lapsihan menee siinä sivussa, joopa joo! voin kuvitella miten kiirettä sulla pitää kun Neea liikkuu jo niin paljon. Mullakin on välillä kiire vaikkei Eetu vielä paljoa liiku, viihdytystä tarvii! Tsemppihaleja!!
Missäs muuten on heltsy?
nyt syöttöhommiin
tuossa siis Justus kylpee tokaa kertaa sairaalassa kahden päivän ikäisenä. Laitan vielä toisen kuvan, missä Justus on 2 kk 2 päivää. Teetettiin tuosta kuvasta kiitoskortti niille, jotka ei olleet ristiäisissä mutta jotka lähetti tai antoi lahjoja (kaverit, kaukaisemmat sukulaiset) ja sitten ristiäiskuvasta ristiäisissä olleille lähisukulaisille.
Kylläpä täällä onkin nyt porukkaa linjoilla, kun ehtii tulla uusia viestejä koko ajan, kun minä näiden kuvien kanssa säädän.. vähän pelottaa, et jos laittaakin vahingossa sellaisen kuvan, jossa näkyy itse tai muita ihmisiä.
Kiva että Eetu antoi Hermionen nukkua pidempään! Joo, treffataan vaan kesällä, silloinhan on kiva vaikka istuskella torilla.
Nyt yritän siis laittaa tuon toisen kuvan vielä..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3d312c78-2668-11dd-a5bf-…!
Kiitokset kaikille treffeistä! Oli mukava nähdä lapsoset ja äiditkin ihan livenä. Kalle nukahti päikkäreille melkein saman tien kun lähdettiin kävelemään kahvilasta, ja nukkuu edelleen tuossa ulkona. Varmaan kuitenkin kohta herää, mutta ehdin muutaman rivin kuitenkin kirjoitella.
Kiva kun moni on laittanut kuvia pienistä! Täytyy jossain vaiheessa kaivella otoksia koneen uumenista.
Odottelija: hienoa että Eemil tykkää hyppykiikusta! Me saataisiin myös kaverilta se kiikku lainaan, mutta aina kun ollaan nähty, on kiikku unohtunut ottaa mukaan...
Tipu: voi mä haluaisin myös kissan. Me jouduttiin luopumaan kisulista vähän ennen Kallen syntymää kun se sairastui, ja ei nyt sitten ole hankittu uutta. Ehkä jossain kohtaa sitten taas.
Susannan Saagan tukkaa mä vielä ihastelen, ihan mahtava tumma pehko! Tyttö on varmaan tyytyväinen vähän vanhempana kun on noin paksut hiukset.
Kiva että Hermionella ja Eetulla on paljon ohjelmaa. Meillä ainakin Kalle kyllä kyllästyy, jos ollaan ihan vaan kotona. Ja mulla on myös pirteempi mieli. Ootko kertonut millaiset matkarattaat ostitte, multa on voinut myös mennä ohi?
Jaahas, siihen loppu kirjoittelut tältä erää, vaunuista kuuluu "laalaalaa". Eli hyväntuulinen poika mulla heräämässä! Lisää juttua toisella kertaa!
Bianco+Kalle kohta 7 kk
Hermionen huhuiluun vastaan. Mies on vallannut meillä koneen illoiksi kun ahertaa viimeisen tentin ja harkkatyön kanssa ja päivisin pitää niin kiirettä ettei ehdi pidemmäksi aikaa kirjoittaa. Äsken otin päikkyunet sohvalla 45min kun väsyttää, Kiia halus herätä tänään jo puoli kuuden jälkeen vaikka sängyssä makoiltiinkin seiskaan. Saa nähdä kuinka pitkään saan rauhassa istua, kovin vaihtelee meillä nuo päiväunien pituudet.
Kerrassaan ihania kuvia ootte lapsukaisista laittaneet! Mulla on sama tilanne kun Hermionella, mies on joskus aikaisemmin kieltänyt kuvien laiton, jos saan luvan myöhemmin niin laitan Kiiasta kanssa. Niistä jäi erityisesti mieleen tuuhea tukkainen Saaga ja nauravainen Sienna, mutta ihanuuksia kaikki tietty.
Kuvista puheen ollen, kärryteltiin tänään hakemaan Kiian loput 6kk kuvat, voi että kun neiti tuntuu olevan siihen aikaan verrattuna jo kovin iso! Toki onhan kuvauksesta jo aikaa 1kk ja 3vko ja siinä ajassa on tullut kaksi hammasta, opittu ryömimään lujaa, konttaamaan hiljaa, nousemaan polviseisontaan ja ihan viimeiseksi vielä viikonloppuna istumaan tuetta. Oli se vaan oikeesti viimeinen hetki saada vauvamaisia kuvia. Sekin oli mukavaa kun saatiin kuvaajan "testi"kuvat omaksi. Oli siis tehnyt ekan version kuvia mutta ei ollut niihin jostain syystä tyytyväinen vaan teki toisen. Nää testit on suurennoksia mutta ilman sitä pohjustuspahvia ja mun silmään kuitenkin ihan hyviä joten niitä on mukava antaa vaikka kavereille kun kaikille ei alunperin raaskittu omaa tilata.
Mutta höh, tää jäi nyt tähän. Kiia heräs jo hetki sitten ja nyt tarvii mennä syöttöpuuhiin.
Jotenki ihan älyttömän saamaton olo. ei jaksa kunnolla edes keskittyä painamaan nimimerkkejä mieleen. Muutenki ollu saamattomuutta liikkeellä jo jonki aikaa. Vapun aikoihi käytiin etelä suomessa ja sieltä ku kotiuduttiin niin en oo edes kunnon vaunulenkillä käyny. Tänään vähän kävelin ja jalat paino tonnin, jotenki tosi tahmeeta. Mielelläni vaan makaisin sohvalla ja söisin jotain hyvää. Ja sit pännii ku turvottaa ja pitäis saada kiloja pois. : ( Tiedä sitte mistä tää matalapaine johtuu. Tiedän kyllä et ku vaan lähtis liikkumaan niin kaikki olis helpompaa ja olo parempi, mutt kun ei saa itteä niskasta kiinni niin ei saa.
Niin että GAIOLE kun huhuilit mua teillekkin siivoilemaan niin kyllä se on ollu työn ja mietinnän takana täälläkin. Aikasta kauan sai hommat odotella. : )
Mä oon ihan kade HERMIONEN sosiaaliselle elämälle. Mulla ei täällä paikkakunnalla ole kavereita enkä oikein oo kerenny mammoihinkaan vielä tutustumaan ku ollaan oltu niin paljon pois. Ens viikolla kyllä pitäis mennä syömään entisten työkavereiden kans. Sitä sit odotan ku kuuta nousevaa.
TIPULLA on kissakuumetta, kivan näkönen kisu. : ) Meillä mun lapsuuden kodissa oli kissa, ihan semmonen maatiaskissa. Nyt meillä on itellä tuo koiruus.
Hyvän kuvan olit Siennasta saanu, turhaa olis ollu maksaa kuvaajalle. : )
parisuhdeasiat oli täällä puhuttanu... Kyllä meillä ainaki taistellaan enemmän ku mitä ennen. Varsinki väsyneenä kolisee. Mä en kestä yhtään jos mies alkaa öiseen aikaan kommentoimaan jotaki. Ja sit se korpee et toinen voi mennä miten haluaa ja mä oon kiinni tääl kotona. aika vähän kuitenki osalistuu esim. vaipan vaihtoihin, nukutukseen jne, enemmän tuo istuu koneella ja pelaa. ja on siis nyt kotona lomalla!! mä sitte hoidan lapsen ja kodin. noin niinku enimmäkseen. joskus harvakseltaan tekee ruokaa tai siivoaa.... omasta mielestään kyllä paljonki.
mua jopa vähän jännittää miten pärjäävät täällä ku meen sinne syömään. vaikka toisaalta on hyvä et sit sen on pakko hoitaa ku mä en ole täällä.
joo, onpa tosi positiivis sävytteinen viesti tänään. taidan lopettaa ku ei nyt ole oikein hyvää sanaa sanottavana. värjäsin hiuksetki tänään ja niinku voitte arvata nyt on pää aivan järkyttävän näkönen!!!!!
mutta nyt lopetan tän valitus viestin ja painun vaihteeks sinne sohvalle.
mukavampaa illan jatkoa teille.
o ja e
Kiitoksia treffiseurasta Biancolle ja Kallelle, Tipulle ja Siennalle ja Iida-Linnealle ja tyttöselle!
Saaga nukahti siellä kahvilassa jo. Oli kyllä ihan yliväsyny. Yleensä ku käy päikkäreille klo 12 kieppeillä. Mut hyvin sit nukku yli neljään.
Odottelija tsemppiä matalapaineeseen. Mullekin tulee noita kausia ettei vaan saa tehtyä mitään, vaikka tietää kuinka hyvä olo tulis ku kävis vaunuilemassa.
Mua ottaa kans pattiin toi kuinka mies voi mennä ja tulla ja ite on "kahlittuna" kotiin tai ainaki sit pitää ajatella ja suunnitella ja varata omille menoille oman "ajan". Oon tässä kyllä pähkäillyt et minä tässä se äiti olen ja tekisin mitä tahansa ni silleensä tärkeämpi olen lapselle ja muuksi tätä ei voi muuttaa.
Älkää ny ymmärtäkö väärin tietysti isäkin tärkeä ja mukana mut kuitenki erilailla.
Äiti on aina äiti. :)
heltsy: kiva ku pääsit poikkeamaan!
Hermione: Hyvä et Eetu oli suostunut juomaan korviketta. Oon yrittäny Saagalle kanssa antaa mut ei oo suostunu juomaan. Suu menee vaan hyvin tiukasti kiinni ku tajuaa mitä yritän antaa.
Mama: Ihania kuvia sullakin! Välillä kyllä kuvat "katoaa", mut se taitaa ollaki tämän niin hyvin toimivan palstan vika, heh...
Eipä muuta tällä erää!!
S&S
yritämpä kuvia laittaa minäkin. Kiva heltsy kun kävit kirjoittelemassa. Mä palailen huomenna paremmalla aikaa. Odottelijalle tsemppihaleja matalapaineeseen!!
jos toi kuva nyt tulee niin siinä Eetu on sairaalassa kolmen päivän ikäinen.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=17da30f7-2699-11dd-a5bf-…!
tulee vaan teksti "keskustelut hetkellisesti pois käytöstä" kokeilen kerran vielä mut sitten luovuta. Jännä että toi teksti tuli mut ei se kuva.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=520c9bdf-269a-11dd-a5bf-…!
"keskustelut hetkellisesti poissa käytöstä" TAAS!
jeps, palailen huomenna.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=82733f55-269b-11dd-a5bf-…!
täytän koko palstatilan tällä yrittämisellä =( kokoajan herjaa vaan että keskustelut pois käytöstä...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5ccbf172-26f7-11dd-b637-…!
tossa Eetu siis sairaalassa kolmen päivän vanhana. Tumma tukka oli syntyessä, nyt ihan vaalea. Yritän laittaa tässä toisen kuvan jonka otin eilen.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ada5020b-26f8-11dd-b637-…!
Hermione: mä en nää kuvaa.. aukeeko se sulle?
Täällä ollaan jo aamuhulinoissa. Kiia tutkii just mitä kaikkee ton yhen kaapin alahylly sisältää joten lyhyeks jää visiitti.
Suunnittelen tässä et lähettäiskö Kiian kanssa käymään jo aamusta kaupoilla, jääkaappi ainakin on ihan tyhjää täynnä.
Palataan taas, nyt neiti on jo matkalla eteiseen..
h&k
tuli vähän väärä kuva, mut ei se mitään, katoin noi numerot vähän huonosti...