Tuun hulluksi tän huimauksen kanssa
Päivittäinen keinuminen ja "tipahtelu" on jatkunut jo 5 kk eikä mikään tunnu auttavan. Oon ihan loppu tän kanssa.
Kommentit (85)
Keinuttava huimaus johtuu yleisimmin niska- ja kallonpohjajumeista. Ap:n tipahtelu-termiä en ymmärrä tässä yhteydessä. Lyhyet nykäykset, ikään kuin joku kiskoisi sinua yhtäkkiä jonnekin, on myös tyypillistä niskajumeille. Myös purentalihasten jumit kannattaa selvittää. Kunnon hieroja, osteopaatti tai akupunktio voivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on alhainen verenpaine ja putoilen siitä syystä. On kirottua, tsemppiä.
Niin mullakin, tänään viimeksi meinasin pudota naamalleni kun kintas tippui, äkkiä katsoa ympärille ettei kukaan vaan nähnyt. Kyllä eniten pelottaa jos pimenee eli pyörtyy ja joku hysteerikko näkee ja soittelee ambulanssia
Niskajumit voivat saada aikaan myös verenpaineen putoamista. (Onkohan tämä se tipahtelu?)
Niskan hoidon lisäksi kannattaa hieroa myös ohimoita ja päänahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ménièren tauti?
Ei aiheuta jatkuvaa huimausta.
Ap
Mulla todettiin tämä 6 v sitten, sitä ennen monta kuukautta huimas. Sain nesteenpoistolääkkeen ja nyt harvoin tulee noita kohtauksia.
Olen kärsinyt keinuttavasta huimauksesta yli 20 vuotta, ei ole mitään varmaa diagnoosia. Alussa se oli paha, kuin keinuvassa laivassa olisi kävellyt, mutta ajan myötä on lievittynyt. Istuessakin keinuttelee. Satunnaisia "tipahteluja" on myös, kuitenkin harvoin.