Säästän melkein koko palkkani, tavoitteena taloudellinen riippumattomuus nelikymppisenä! Onko muita jotka elää säästeliäästi?
Asun miehen talossa, mies ostaa ruuvat, ajan hänen kakkosautolla ja onneksi vielä maksaa kaikki asuinkulut, niin pystyn säästämään melkein koko palkkani kun usein vielä miehen kanssa käydään yhdessä ostoksilla jolloin maksaa ostokset. Onko muita jotka säästää melkein koko palkkansa?
Kommentit (33)
Mulla toistaiseksi tulot n.1400€ ja siitä maksan kaikki omakotitalon kulut, laskut, ruoan, bensan, hygienian ja lääkkeet. Ei jää mitään säästöön.
Ap on lokki enkä koskaan haluaisi elää noin, että elän toisen kustannuksella. Vaikka tuloni on nyt pienet niin maksan sentään itse elämiseni.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis h u o r a.
toikin tapa ok, jos vaimo tekee oikeesti kunnolla kotityöt, maksaa sihteerinä menot, varaa ajat, hoitaa pihan tankkaa-katsastaa, siivoo täydellisesti, valmistaa kunnolla ateriat, kaikki kotityöt.
tuota mainitsemaasi ammattia - niin hehän yleensä vaihtavat asiakasta, eivätkä elä yhteistaloudessa.
jokainen saa käyttää varantonsa kuten haluaa mikä toimii perheyksikössä. jos vaurautta ja käyttörahaa runsaasti moinen järjestely ei tunnu missään.
vastaava tapaus. miehellä brutto n kymmenentuhatta, rouvalla noin 1800 brutto. no todellakin- mies sanoi
pidä vaan pienet rahat itelläs. no vaimo kuitenkin maksoi kotiin jotain tekstiilejä tai mihelleen urheiluun jotain, tai konjakkia.
kuitenkin vaimo hoitaa yhä kodin, mies ei edes siivoa mm.
kunhan se heille sopii.
pidä muuten asiallisuus. heillä on vakiintunut parisuhde. nimittele vain itseäsi peilin edessä tarvitsemillasi nimityksillä.
Hyvähän ap:n on säästää kun toinen maksaa kulut. Ei tuo mitään säästeliäästi elämistä ole, kun ei maksa mitään kuluja itse.
Meidän työeläkeläispariskunta kun on maksanut vuokran, sähköt, ruoat, auton leasingin+vakuutukset + bensat, puhelimet ja netin ja muut tuiki tarpeellisen niin yleensä jää säästöön kummaltakin sata €/kk. Viime viikolla hajosi vuonna 2010 ostettu pyykinpesukone ja uusi (noin 700 € kotiin tuotuna ja vanha samalla kierrätykseen) ostettiin säästöillä. Aina hyvä kun jotain voi laittaa säästöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis h u o r a.
toikin tapa ok, jos vaimo tekee oikeesti kunnolla kotityöt, maksaa sihteerinä menot, varaa ajat, hoitaa pihan tankkaa-katsastaa, siivoo täydellisesti, valmistaa kunnolla ateriat, kaikki kotityöt.
tuota mainitsemaasi ammattia - niin hehän yleensä vaihtavat asiakasta, eivätkä elä yhteistaloudessa.
jokainen saa käyttää varantonsa kuten haluaa mikä toimii perheyksikössä. jos vaurautta ja käyttörahaa runsaasti moinen järjestely ei tunnu missään.
vastaava tapaus. miehellä brutto n kymmenentuhatta, rouvalla noin 1800 brutto. no todellakin- mies sanoi
pidä vaan pienet rahat itelläs. no vaimo kuitenkin maksoi kotiin jotain tekstiilejä tai mihelleen urheiluun jotain, tai konjakkia.
kuitenkin vaimo hoitaa yhä kodin, mies ei edes siivoa mm.
kunhan se heille sopii.
pidä muuten asiall
Mä ainakin paljon mielummin maksan yhtälailla kuluja kuin eläisin niin, että joutuisin kokopäiväisen kolmivuorotyön lisäksi tekemään myös kaikki kotityöt yms. Mä olen aikuinen itsenäinen nainen enkä mikään alistuva orja.
Vanha idea, mutta toimii melko hyvin itsellä, turvapuskuria kerrytin n.10 vuotta systeemillä tonni kuussa säästöön. Tonni kuussa eli n.12k vuodessa teki hyvän henkilökohtaisen turvaverkon n.120k säästöjä jotta voin eläköityä 5-kymppisenä. Sillä plus päivärahalla elelee säästeliäs sinkku 14+ vuotta normaalielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuvat! 🥴
Se on RUUVVAT!
ruuat on oikein
Meillä sanotaa ruuvat
Mä olen aikuinen itsenäinen nainen enkä mikään alistuva orja.
Tämä on jotenkin mielenkiintoinen kommentti. Koet siis että nainen joka on kotona, elää miehensä rahoilla, tekee kotitöitä, kenties hoitaa lapsia jos niitä on, matkustaa ja shoppailee miehen rahoilla on orja. Sen sijaan nainen joka on palkkatöissä 7-15 joka päivä kellon tarkasti potkujen uhalla, tekee mitä pomo käskee ja milloin pomo käskee, on täysin vapaa ihminen? Jaa a..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyis ikinä tohon. T n50v joka on aiba maksanut kaikki itse
Etkä varmaan ole taloudellisesti riippumaton?
AP:han on nyt täysin miehestään taloudellisesti riippuvainen, normaalissa palkkatyössä oleva ja elämänsä itse kustantava on vapaampi.
Aika taitavasti pitää sijoittaa, jos parinkymmenen vuoden tuloilla aikoo elää loppuelämän.
Onnea pitää olla myös mukana taidon lisäksi.
Inflaatio kuitenkin syö pääomaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen itsenäinen nainen enkä mikään alistuva orja.
Tämä on jotenkin mielenkiintoinen kommentti. Koet siis että nainen joka on kotona, elää miehensä rahoilla, tekee kotitöitä, kenties hoitaa lapsia jos niitä on, matkustaa ja shoppailee miehen rahoilla on orja. Sen sijaan nainen joka on palkkatöissä 7-15 joka päivä kellon tarkasti potkujen uhalla, tekee mitä pomo käskee ja milloin pomo käskee, on täysin vapaa ihminen? Jaa a..
Voi luoja. Opettele tollo lukemaan. Mä en ole mikään kotona makaava lehmä. Ap:kin trollissaan käy muka töissä.
Mä en jaksa sun kaltaisia tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha idea, mutta toimii melko hyvin itsellä, turvapuskuria kerrytin n.10 vuotta systeemillä tonni kuussa säästöön. Tonni kuussa eli n.12k vuodessa teki hyvän henkilökohtaisen turvaverkon n.120k säästöjä jotta voin eläköityä 5-kymppisenä. Sillä plus päivärahalla elelee säästeliäs sinkku 14+ vuotta normaalielämää.
Päivärahaa saadakseen pitää jo nykyään hakea töitä. Ja eiköhän kohta aleta ottaa varallisuus niissäkin huomioon.
Esim omakotitalo maalla muttei ihan perähikiällä, noin 10.000 vuodessa kuluu per aikuinen ja sisältää aikalailla kaiken asumisesta ja autoista kampaajaan ja vaatteisiin. Kulutustottumuksia on niin monenlaisia.
Itse käyn kampaajalla 4 krt vuosi ja vain mallin palautus kuosiinsa, kauneudenhoito käsittää shampoon ja saippuan, hammashoitoon panostan, vaatteita ja kenkiä max 5kpl/vuosi, teatteria ei ole lähellä eikä muitakaan kalliita huvituksia eli harvinaista kulutusta ne. Autot kai isoin kuluerä kun julkista liikennettä ei ole.