Ihmiset eivät enää hahmota vartalon normaaleja mittasuhteita
Katsoimme isossa porukassa taitoluistelua. Porukassa oli 18-40-vuotiaita naisia ja miehiä.
Jostain virisi keskustelu, kuinka taitoluistelijoiden perseet ovat hirveän matalalla, että kuinka taitoluistelijoilla voi olla noin ROIKKUVAT pakarat? Ihmiset olivat aidosti sitä mieltä, että näillä naisilla oli poikkeuksetta pitkä selkä ja perse 'matalalla'.
Kuuntelin keskustelua järkyttyneenä. Oli hirveän vaikea käsittää, mistä tälläiset kommentit oikein tulivat, kun ruudulla pyöri olympitasoisia huippu-urheilijoita, lajissa, jossa tunnetusti pakaralihakset kehittyvät huomattavasti. Kaikilla näillä urheilijoilla oli upeat vartalot, huomattavasti tavallista paremmat.
No, tälle mysteerille löytyy tietenkin vastaus somesta. Kuvakulmilla ja filttereillä on esitelty nyt niin runsas valikoima perseitä, että ihmiset ovat nähtävästi unohtaneet täysin, miltä normaali vartalo, normaalissa asennossa edes näyttää!
Kerroin tästä tapauksesta toiselle kaverille, jolta kuulin, että hänen pitkiä jalkojaan on aina kehuttu, kunnes nyt viime vuosina hänen jalkansa ovat yhtäkkiä muuttuneet ihmisten silmissä lyhyiksi. Ainakin kuvissa....
Kyllä näistä kuvakulmista ja filttereistä on puhuttu jatkuvasti jo todella kauan, mutta ei sillä ole nähtävästi vältetty tätä muutosta.
Iso osa ihmisistä ei enää hahmota vartalon normaaleja mittasuhteita.
Kommentit (44)
Jaa. No luulisi ihmisten näkevän oman ja kavereiden perseet ja näkevän, että hyllyvää ja roikkuvaa on.
Tämä on täysin totta. Omassa kaveripiirissä on vähän vastaava tapaus naisesta, jonka pitkiä jalkoja on aina kehuttu. Hän aloitti salitreenin ja otti paljon poseerattuja kuvia itsestään. Jossain vaiheessa hän alkoi puhumaan, kuinka salilla peilistä ei enää näytä itseltään. Jotenkin ne poseeratut kuvat olivat muodostuneet hänelle normaaliksi versioksi hänen omasta vartalostaan, eikä se ei-poseerattu enää tuntunut normaalilta, vaan väärältä. Oli todella ikävää seurata vierestä, miten hänen kroppansa oli paremmassa kunnossa kuin ikinä, mutta hän ei osannut itse arvostaa sitä muuten kuin niissä yliposeeratuissa kuvissaan.
Tällä tarinalla on tosin onnellinen loppu. Raskaus korjasi tuon ongelman. Tyttären kasvun seuraaminen sitäkin enemmän.
Pitkät jalat ja jonkun osan roikkuminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Takapuoli voi olla kiinteä tai roikkuva ihan riippumatta siitä onko ihmisellä suhteessa pitkät vai lyhyet jalat. Puhutte siis kahdesta ihan eri asista.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät jalat ja jonkun osan roikkuminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Takapuoli voi olla kiinteä tai roikkuva ihan riippumatta siitä onko ihmisellä suhteessa pitkät vai lyhyet jalat. Puhutte siis kahdesta ihan eri asista.
Kyllä, aloituksessa on puhetta enemmän kuin yhdestä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No luulisi ihmisten näkevän oman ja kavereiden perseet ja näkevän, että hyllyvää ja roikkuvaa on.
Iso osa ihmisistä tuijottaa kännykkäänsä jopa kaveriensa seurassa eli ei siinä pahemmin kerkeä kiinnittää huomioita kavereiden perseisiin. Sitä paitsi nehän postaa niistä kuvia someen!
Mä seuraan instassa voimailevia naisia. Siellä aina välillä tulee vastaan videoita, joilla he esittelevät, miten reippaasti valaistus ja poseeraaminen vaikuttavat kropan ulkonäköön. Oikeissa kulmissa ja valaistuksessa heillä on six pack ja vesimelonin kokoinen ja muotoinen persus. Sitten he siirtyvät pois valosta ja seisovat normaalisti: six pack katoaa ja näyttää normaalipainoisen ihmisen mahalta, ja persuskin näyttää melko tavalliselta. En ole mielestäni mitenkään erityisen harhainen ihmisten kehojen suhteen, mutta kyllä ne videot ovat herättäneet siihen, miten paljon kehon ulkonäköä saa muutettua tavallisesta ihan vaan valolla ja asennolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille kuuluu kenenkään syntymässä pitkät jalat saaneista tai heidän painostaan... olette sivistymättömiä moukka. 👹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs helveti arvostelija sinä olet kenenkään ruumiinrakenteesta.
Somessa näkee vain niitä naisia, joiden takapuoli alkaa vyötäröltä. Itselläni on tuollainen "matala" takapuoli ja olen pitänyt sitä kauneusvirheenä, kun se saa selän näyttämään pitkältä.
Varsinkin kotiin ulkeutuneet ihmiset, jotka eivät muuta teekään kuin notkuvat netissä näitä manipuloituja kuvia katsellen, arvostelevat todella rumasti muita ihmisiä.
Ilmeisesti nämä eivät omista edes peilejä tai osaavat poseetata aina peilin edessä itse itselleen edustavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs helveti arvostelija sinä olet kenenkään ruumiinrakenteesta.
Luetun ymmärtäminen vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä seuraan instassa voimailevia naisia. Siellä aina välillä tulee vastaan videoita, joilla he esittelevät, miten reippaasti valaistus ja poseeraaminen vaikuttavat kropan ulkonäköön. Oikeissa kulmissa ja valaistuksessa heillä on six pack ja vesimelonin kokoinen ja muotoinen persus. Sitten he siirtyvät pois valosta ja seisovat normaalisti: six pack katoaa ja näyttää normaalipainoisen ihmisen mahalta, ja persuskin näyttää melko tavalliselta. En ole mielestäni mitenkään erityisen harhainen ihmisten kehojen suhteen, mutta kyllä ne videot ovat herättäneet siihen, miten paljon kehon ulkonäköä saa muutettua tavallisesta ihan vaan valolla ja asennolla.
Naulan kantaan.
Kuvataan naamaa alaviistosta niin kaikkien naamataulu näyttää plösöltä kaksoisleukaiselta. Kuvataan vähän yläviistosta tai sivusta, niin johan näyttää paremmalta.
Jossain piirustuskurssilla opitaan että ihminen on noin 8 x pään mittainen pituudeltaan.
Esim. tissit on 1x pään mitta leuasta alaspäin, napa 1x päänmitta tisseistä, haarat sitten taas 1x päänmitta. Ja jaloissa reisi ja pohje on molemmat 2x päänmitta polven molemmin puolin. Yhteensä siis 8x päänmitta päälaesta jalkapohjiin.
Sitten on tietty ne kuuluisat yksilölliset erot mutta ei ne yleensä kovinkaan suuret ole.
Vierailija kirjoitti:
Somessa näkee vain niitä naisia, joiden takapuoli alkaa vyötäröltä. Itselläni on tuollainen "matala" takapuoli ja olen pitänyt sitä kauneusvirheenä, kun se saa selän näyttämään pitkältä.
Mitä todennäköisimmin sulla on ihan normaali takapuoli, niin kuin noilla instanaisillakin, he vain poseeraavat.
Olen pt ja lähes valmis fysioterapeutti, enkä toistaiseksi ole nähnyt vielä yhtäkään naista, jolla olisi oikeasti sellainen instaperse. Pakaroissa on tottakai eroja, mutta noitten instabebejen perseet näyttävät luonnossa ihan normaaleilta ja alkavat ihan normaalista kohtaa.
Ap, tästä aiheesta on jonkun verran ollut keskustelua omissa piireissä viimeisen vuoden aikana. Pääasiassa tähän on syynä vartalofilttereiden kehitys. Jalkojen pidentämisestä on tullut enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei riitä enää kuvakulmat, valaistukset, kavennukset ja levennykset, nyt venytetään joka suuntaan.
Peilin kautta kuvattu kuva pienentää myös aina semmoiset 15-20 kg. Olen itse nuorena ottanut itsestäni kuvan johonkin deitti-ilmoon peilin kautta tietämättä tätä. Mies oli treffeillä pettynyt. Sama ihminen, tunnisti naamasta, mutta peilin kautta otettu otos on aina hoikempi versio sinusta.
Jos tähän vielä lisää lievän yläkulman, saa jopa 50 kg pois painostaan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä todennäköisimmin sulla on ihan normaali takapuoli, niin kuin noilla instanaisillakin, he vain poseeraavat.
Olen pt ja lähes valmis fysioterapeutti, enkä toistaiseksi ole nähnyt vielä yhtäkään naista, jolla olisi oikeasti sellainen instaperse. Pakaroissa on tottakai eroja, mutta noitten instabebejen perseet näyttävät luonnossa ihan normaaleilta ja alkavat ihan normaalista kohtaa.
Ap, tästä aiheesta on jonkun verran ollut keskustelua omissa piireissä viimeisen vuoden aikana. Pääasiassa tähän on syynä vartalofilttereiden kehitys. Jalkojen pidentämisestä on tullut enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei riitä enää kuvakulmat, valaistukset, ka
Tässä on varmaan perää. Useinhan nuo jalkojen venytykset huomaa kyllä edelleen, mutta silti ne on alkaneet muuttua omassakin mielessä normaaliksi ja omat jalat on alkaneet näyttää vähään lyhyiltä omaan silmään.
Mun mieheni ihmetteli miten taitoluistelijoillakaan ei enää ole kapeita vyötäröitä. Pyysin näyttämään kuvan kapeasta muokkaamattomasta vyötäröstä ja ei todellakaan ollut muokkaamaton.
Jokainen kullikin on lyhyt jos se ei ole ranteen mittainen. Normaalilla ihmisellä on mahdollisuus olla monimiljonääri 25v ikäisenä. Mr. olympia kisakauden ulkopuolella on dadbod.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ihmetteli miten taitoluistelijoillakaan ei enää ole kapeita vyötäröitä. Pyysin näyttämään kuvan kapeasta muokkaamattomasta vyötäröstä ja ei todellakaan ollut muokkaamaton.
Sinä ihan miehesi tuot tänne asiantuntijaksi luitelioiden arvostelussa. 🤮🤮🤮🤮
Puhut ihan soopaa. Hahmota itseäsi,ja vastaile itsellesi.