Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja soitti klo 7.00

Vierailija
17.02.2026 |

voiko työnantaja tehdä näin?? Nyt viisaat naiset apuja.

Olin eilen kipeänä. No ilmoitin aamusta pomolle siitä, kuten pitää eli soittamalla. 
Olin päivän rauhallisesti kotona. Iltapäivällä oli ok olo. Kuume laski.(tai lämpö eli 37,5!)

Minulla on siivous työtä, niin että ma, ke ja pe on 7h päivä. Sitten ti tai to teen 5h päivän. Sen saa itse päättää kumpana päivän teen.

Olin ajatellut eilen että lähtisin tänään noin klo 9 tekemään sen 5h päivän.  Jos minulla on sellainen olo.

Klo 7.00. Puhelin kilisee. Pomo siellä soittelee. 

-Mikä sun vointi on? 
Vastasin että normaali, mitä se nyt kesken unta herätettyä voi olla.
-Sun pitää tänään tehdä ne eiliset työt, hän sanoi minulle..

Minä että ok? Aattelin tehdä tänään sen 5h kohteen? 
-no tee ensin tämä eilisen kohde korvauksena ja sitten se 5h tai siirrä se torstaille.

Ok, no ei sillä.

Miten tuo tuntui mielestäni niin höperöltä. Siis se että pomo ei ilmoita ed. Iltana minulle asiasta vaan soittaa kesken unien? 😂

Oliko tämä teistä kurinpalautusta minua kohtaan😱

Kun tökeröähän tuo oli! 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olit eilisen sairaslomalla, ja tänään teet normaalit tiistain työt. On pomon asia hoitaa ne eilisen työt ja siihen sijaisen. Jos ei muita löydy niin pomo tekee itse.

Yhden kerran joku kävi siivoamassa kun olin poissa. No minusta tuntuu väärältä että sitä siivousta ei hoideta vaan jätetään oman onnen nojaan  jos olen poissa. Milloinkahan tilaaja hermostuu tuohon? Myös itselle kasaantuu seuraavalle työpäivällä hommaa enemmän.

Se pomo tekee vaikka itse tai hnakkii sijaisen. Ei sulle kerrytetä rästejä. Jos olet kuukaudenkin sairauslomalla, ai kun palaat leikkauksesta- alat tekemään rinnakain vanhaa rästiä ja uutta-   Nyt olrt topakka ja sinne liittoon heti yhteys.

Vierailija
22/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työnantaja ja HR tietää, että jos joku soittaa olevansa kipeä maanantaina, eikä tuo lääkärintodistusta ja sitten maagisesti paranee tiistaiksi, niin kyse on ollut silloin siitä, että ryypättiin vielä sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olit eilisen sairaslomalla, ja tänään teet normaalit tiistain työt. On pomon asia hoitaa ne eilisen työt ja siihen sijaisen. Jos ei muita löydy niin pomo tekee itse.

Mistä tuon keksit? Jos pomo ilmoittaa, että teet tänään eilen tekemättä jääneet työt, niin siinäpä teet. Suurimmalla osalla meistä ei ole ketään tuuraajaa, esimerkiksi monissa valtion töissä teet kesälomalta palattuasi loman aikana kertyneet työt, ei siellä ole mitään sijaisia (kannattaa siis kadehtia pitkiä lomia ja niistä seuraavia tuplatyöaikoja).

Työsopimuksesta sitten katsotaan, onko siellä todella määritelty ap:n kertoma työaika vai ainoastaan 26 h/vko.

Vierailija
24/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari.  Työt häiritsee unia, tämä peli ei vetele.

useimmat työt voisi tehdä myös silloin, kun ihmiset ovat hereillä, eikä kaikkien tarvitsisi kärsiä aamuvirkkujen pahojen ihmisten vuoksi

Vierailija
25/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sille ja haistata paskat. Ensin soitat liittoon ja kysyt, mikä on kohtuullista tässä tilanteessa. Et sinä päivä kuumesairauden jälkeen vielä ole edes työkykyinen, vaikka olo olisikin hyvä, saati että tekisit kahden päivän työt yhdessä päivässä.

Älä nyt vain sössötä, ettet kuulu liittoon. Siinä tapauksessa hoida itse sotkusi ja ota loparit. Maanantaiflunssat on yleensä merkki liiallisesta alkoholinkäytöstä.

😳 no kiitos vinkeistä. 
Lämpöä oli muuten pomon tuomio 37,5 asteen kuumeesta. Ite myös aattelin, että hyvä kun lyhyt päivä edessä ja voi oman aikataulun ja voinnin mukaan mennä. 

Kuulun tietysti liittoon! Oikeastaan pakko tämmöisessä työpaikassa. 
Oli sunnuntai-maanantai flunssa kyllä.

Enkä käytä alkoholia, jos se nyt kiinnostaa

Vierailija
26/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan olisi kannattanut olla soittamatta ja ryhtyä vähentämään työtunteja, koska työt ei tunnu maittavan.

Vierailija
27/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli lämpöä, mutta ei ihan 38 asteen kuumetta on kuultu niin monta kertaa ns. sunnuntaijuojilta 😂😂😂

Vierailija
28/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran joku kävi siivoamassa kun olin poissa. No minusta tuntuu väärältä että sitä siivousta ei hoideta vaan jätetään oman onnen nojaan  jos olen poissa. Milloinkahan tilaaja hermostuu tuohon? Myös itselle kasaantuu seuraavalle työpäivällä hommaa enemmän

Se ei ole sun ongelma, se on työnantajan ongelma!

Vierailija
29/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita sille ja haistata paskat. Ensin soitat liittoon ja kysyt, mikä on kohtuullista tässä tilanteessa. Et sinä päivä kuumesairauden jälkeen vielä ole edes työkykyinen, vaikka olo olisikin hyvä, saati että tekisit kahden päivän työt yhdessä päivässä.

Älä nyt vain sössötä, ettet kuulu liittoon. Siinä tapauksessa hoida itse sotkusi ja ota loparit. Maanantaiflunssat on yleensä merkki liiallisesta alkoholinkäytöstä.

😳 no kiitos vinkeistä. 
Lämpöä oli muuten pomon tuomio 37,5 asteen kuumeesta. Ite myös aattelin, että hyvä kun lyhyt päivä edessä ja voi oman aikataulun ja voinnin mukaan mennä. 

Kuulun tietysti liittoon! Oikeastaan pakko tämmöisessä työpaikassa. 
Oli sunnuntai-maanantai flunssa kyllä.

Enkä käytä alkoholia, jos se nyt kiinnostaa

laihduta!

Vierailija
30/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi joskus päinvastoin.  Olen esimiestyössä hoitoalalla.  Klo 3:20 yöllä työntekijä soitti, että lapsi oksentaa, eikä hän tule aamulla töihin.  Hä halusi turvata oman aamu-unensa, ettei tarvitse aamulla herätä soittamaan.  Minulle tämä aiheutti sen, että mies ja lapset myös heräsivät ja kaikki pelästyivät, että mikä hätänä, kun puhelin soi yöllä.  Sen jälkeen pyysin, että klo 22-06välillä ei soitettaisi, koska en kuitenkaan yöllä rupea sijaisille soittamaan ennen klo kuutta.  Olen kyllä aamulla aikaisin joutunut soittamaan esim. iltavuorolaiselle tai vapaapäiväläiselle, että sopisiko vuoron vaihto-  Tämä yli 2000 hengen organisaatiossa.

Vierailija
31/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Tiedän samoja tapauksia kuin ap:lla- toimitilat jne- voi itse suunnitella miten jakaa tunnit- kunhan kaikki tehtynä. " Olet AP, koska miten se toimii, jos kaikki siivoajat päättävät mennä vain tiistaina töihin 5h ajaksi tiettyyn kohteeseen? Miten ne muut päivät tulee siivottua?

Huoh no et taida olla siivous alalla. Ehkäpä kohteet on jaettu siivoojien kesken? olisiko se mitään😂

Vierailija
32/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on töitä.

Vierailija
33/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi joskus päinvastoin.  Olen esimiestyössä hoitoalalla.  Klo 3:20 yöllä työntekijä soitti, että lapsi oksentaa, eikä hän tule aamulla töihin.  Hä halusi turvata oman aamu-unensa, ettei tarvitse aamulla herätä soittamaan.  Minulle tämä aiheutti sen, että mies ja lapset myös heräsivät ja kaikki pelästyivät, että mikä hätänä, kun puhelin soi yöllä.  Sen jälkeen pyysin, että klo 22-06välillä ei soitettaisi, koska en kuitenkaan yöllä rupea sijaisille soittamaan ennen klo kuutta.  Olen kyllä aamulla aikaisin joutunut soittamaan esim. iltavuorolaiselle tai vapaapäiväläiselle, että sopisiko vuoron vaihto-  Tämä yli 2000 hengen organisaatiossa.

Toinen esihenkilö täällä. Tuohan on ihan oma vikasi, ettet laita puhelintasi äänettömälle. Meillä saa soittaa vaikka joka tunti läpi yön, mutta työpuhelimeni on äänettömällä ja ne menevät vastaajaan.

Ihan näin esihenkilöltä esihenkilölle, hanki se vastaaja, niin ei ole ongelmaa. Näin kuka tahansa voi soittaa ongelmista ja sinä voit sitten kuunnella ne aamulla silloin, kun haluat.

Myös nimike esimies on jotain 10v vanha. Se on nykyään esihenkilö. Kannattaa käydä päivittämässä omaa esihenkilökoulutusta.

Vierailija
34/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Tiedän samoja tapauksia kuin ap:lla- toimitilat jne- voi itse suunnitella miten jakaa tunnit- kunhan kaikki tehtynä. " Olet AP, koska miten se toimii, jos kaikki siivoajat päättävät mennä vain tiistaina töihin 5h ajaksi tiettyyn kohteeseen? Miten ne muut päivät tulee siivottua?

Huoh no et taida olla siivous alalla. Ehkäpä kohteet on jaettu siivoojien kesken? olisiko se mitään😂

Olen ollut, siksi sanonkin, että AP:n väittämä on aika epätosi.

Et edes aloittaja vastannut kysymykseen ;)

Vierailija
35/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lääkärintodistus niin ei kyllä korvata tarvii.

Vierailija
36/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tuo oli lämpöä, mutta ei ihan 38 asteen kuumetta on kuultu niin monta kertaa ns. sunnuntaijuojilta 😂😂😂

Leimataanko kaikki maanantaina kipeänä olevat alkoholisteiksi? 😆

Mielenkiintoista😂

Vierailija
37/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulle sitten tulee sairasajanpalkka maanantaista ja tänään 7h työpäivästä ja torstaina siitä 5h paikasta. Kai se ihan kiva on kun on töitä?

Jos sua ei saa herättää klo 7 niin miten olis laittaa puhelin öisin äänettömälle?

Ei ekalta sairaspäivältä tule sairasajan palkkaa. Eka päivä on omavastuuta. Pomo siis oikeasti tarjosi aapelle tapaa saada koko viikon normaalin palkan, ja ap pitää sitä tökerönä. 

Vierailija
38/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tuo oli lämpöä, mutta ei ihan 38 asteen kuumetta on kuultu niin monta kertaa ns. sunnuntaijuojilta 😂😂😂

Leimataanko kaikki maanantaina kipeänä olevat alkoholisteiksi? 😆

Mielenkiintoista😂

Pelkästään ne, jotka ovat toistuvasti poissa joko maanantaina tai perjantaina ilman lääkärintodistusta.

Vierailija
39/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen työntekijän pitää tutustua työntekijän oikeuksiin ja velvollisuuksiin, niin ettei työnantajat pääse kusettamaan. Sano sille että teet tänään sen normaalin 5 tunnin päivän, etkä mitään ylimääräistä maanantailta. Vai luuletko että joku muu työntekijä joutuu tekemään sairasloman tunnit takaisin?????

Ehkä on extra palkka extra työstä.

Vierailija
40/47 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sikahan toi on kun kesken unien soittelee. No ei sillä jatka unia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi