Työnantaja soitti klo 7.00
voiko työnantaja tehdä näin?? Nyt viisaat naiset apuja.
Olin eilen kipeänä. No ilmoitin aamusta pomolle siitä, kuten pitää eli soittamalla.
Olin päivän rauhallisesti kotona. Iltapäivällä oli ok olo. Kuume laski.(tai lämpö eli 37,5!)
Minulla on siivous työtä, niin että ma, ke ja pe on 7h päivä. Sitten ti tai to teen 5h päivän. Sen saa itse päättää kumpana päivän teen.
Olin ajatellut eilen että lähtisin tänään noin klo 9 tekemään sen 5h päivän. Jos minulla on sellainen olo.
Klo 7.00. Puhelin kilisee. Pomo siellä soittelee.
-Mikä sun vointi on?
Vastasin että normaali, mitä se nyt kesken unta herätettyä voi olla.
-Sun pitää tänään tehdä ne eiliset työt, hän sanoi minulle..
Minä että ok? Aattelin tehdä tänään sen 5h kohteen?
-no tee ensin tämä eilisen kohde korvauksena ja sitten se 5h tai siirrä se torstaille.
Ok, no ei sillä.
Miten tuo tuntui mielestäni niin höperöltä. Siis se että pomo ei ilmoita ed. Iltana minulle asiasta vaan soittaa kesken unien? 😂
Oliko tämä teistä kurinpalautusta minua kohtaan😱
Kun tökeröähän tuo oli!
Kommentit (47)
Onko aapeella nyt isompi ongelma tuo, että soitetaan klo 7 aamulla?
Itselleni olisi enemmän ongelma se, että jos on ollut sairaslomalla, niin sen päivän rästejä yritettäisiin teettää minulla.
Meillä kyllä systeemi toimii niin, että sairaslomalaista paikkaa muut ja kun henkilö palaa töihin, tekee sen päivän hommat jne.
Vain jotain yksittäisiä juttuja on voinut jäädä sijaisilta tekemättä ajanpuutteen vuoksi. Monesti nuo saikutkin tulevat vähän yllättäen, meillä ihan niinkin, että kohteessa pitäisi jo olla, kun tulee soitto, että kipeänä ollaan, niin lennosta kiskaistaan joku tekemään. Varsinkin kohteissa, joissa aikaraja, esim.myymälät, joista monesti siivoojan pitää olla pois, kun liike avataan, voi aikaa jäädä niukasti.
Jos mä soitan torstaina pomolle ( siivousala), että olen kipeä ja meillä pitäs ihan joka päivä ilmoittaa jos saikku jatkuu, omalla ilmoituksella saa olla tietyn verran poissa. No eniveis,mun pomo alkaa siinä torstai soittamisen aikana jo sumplimaan tuuraajaa mulle koko viikonlopun yli, et olen vain aha, jos mulle la ja su jo tuuraajaa hommaat,niin ilmeisesti tällä ilmoituksella siis voin olla poissa. Vaikka mulla olis perjantai iltana jo normaali olo,mut kotona saa olla. Yleensä mä hommaan nykyään vaan sairastodistuksen,koska terkkari ei ota vastaan ja lähettää vaan puhelimitse todistuksen kotiin.
Kyllä esimiehellä on työnjohto-oikeus, eli voi määrätä sulle tälle päivälle (jos olet terve) sen pidemmän kohteen. Ja torstaille sen lyhyemmän kohteen.
Mutta tässä tapauksessa kun sulla oli eiliselle sovittuna työvuoro, niin siitä täytyy maksaa normaalipalkka + tänään pidempi kohde ja torstaina se lyhyempi kohde.
Toki tarkasta mitä sun työsopimus ja työehtosopimus sanoo tai onko tästä paikallisesti sovittu jotain yleisestä käytännöstä poikkeavaa.
Mitä ihmeellistä tässä oli ? Työnantaja kai nyt sentään määrittelee, mitä tehdään.
Mulla on luurissa 2 korttia, toinen priva ja toinen duuni. Ma-pe 8-16 duuni luurissa äänet päällä.
jjaaa. Ai niin, en minä, mutta kun ne muut.
Paljonko sulla oli sunnuntaina lämpöasteet?