Kun jäät eläkkeelle meinaatko kuitenkin tehdä vähän ansiotyötä?
Tässä mietintä käynnissä mulla. Toki vielä jonkin aikaa eläkeikään.
Kommentit (37)
En todellakaan. Alin eläkeikäni tulee täyteen elokuussa, mutta jättäydyin pois työelämästä jo viime syyskuussa.
Kyllä, pieni pakko. Palkka on ollut 15v niin huono, vaikka muuten olen porukassa viihtynyt hyvin, että pitää jatkaa muutama vuosi yli eläkeikän, saa kerrytettyä sellaisen, eläkkeen, että pärjää edes siedettävästi. kun Ilmarinen/kela sanoo, että brutto 1800€, niin sitten lopetan työnteon ja annan paikan nuoremmalle.
Voisin tehdä, yrittäjänä omalla toiminimellä. En halua tehdä palkkatyötä.
En missään nimessä. 40 vuotta riittää.
No en tietenkään. Jos rahapula olisi, jatkaisin nykyisessä eläkeikää pidemmälle.
En aio tehdä. Alin eläkeikäni on 65v 9kk ja sen jälkeen en taatusti tee töitä. Olen ollut hyväpalkkainen, nuuka ja sijoitusorientoitunut jo 30 vuotta, joten kun eläkepäivät koittavat, teen jotain aivan muuta.
Millaisia eläkkeitä teille tulee olemaan? Järkytyin, kun luin että oma silpputyöhistoriani perusteella eläkkeeni olisi 940€. Vielä 10 vuotta lastenhoitajan hommia jäljellä ennen eläkettä, en uskalla edes ajatella kuinka mitättömän pieneksi se tulee jäämään. T.N56v
Tuskin minulla tulee koskaan olemaan varaa jäädä eläkkeelle. Vähintään osa-aikaisesti on työskenneltävä, jos vain pystyy.
Lopetin työt 70 vuotiaana, eli 7 vuotta töissä ja eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia eläkkeitä teille tulee olemaan? Järkytyin, kun luin että oma silpputyöhistoriani perusteella eläkkeeni olisi 940€. Vielä 10 vuotta lastenhoitajan hommia jäljellä ennen eläkettä, en uskalla edes ajatella kuinka mitättömän pieneksi se tulee jäämään. T.N56v
;D
Takuueläke vajaa tonni ja jonka saa tekemättä koskaan päivääkään töitä!
Että ei kannata töitä tehdä.
Ei me noin 50 v tulla pääsemään koskaan eläkkeelle. Seuraava hallitus pitää siitä huolen.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä, yrittäjänä omalla toiminimellä. En halua tehdä palkkatyötä.
Näin meillä toimittiin,perustettiin oma yritys ja omaa osaamista myydään kotoa käsin ja tähän päälle eläke.
Olen jo 67 ja eläkkeellä. Heitän pientä keikkahommaa n 20k€ brutto vuodessa että mieli pysyy virkeänä
Ellei ole pakko niin en todellakaan!
Tein työtä 15-64 vuotiaana 49 vuotta, se riitti minulle. Ei enää ikinä palkkatyötä. Mökkiä kunnostelen ja puutarhaa itselleni, se riittää.
En vaikka tulen saamaan minimieläkkeen.
Suljin työpaikan oven lopullisesti sinä päivänä. Kyllä 45 vuotta sitä herkkua riitti.
En, minulla on kolme vuotta eläkeikään. Olen sitä mieltä, että vanhat eläkkeelle ja nuoret töihin.
Olen 70v ja teen edelleen 30 tuntia kuussa töitä henkilökohtaisena avustajana. Tuskin vien kenenkään nuoremman työtä.
Olispa töitä
-työtön