Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jäät eläkkeelle meinaatko kuitenkin tehdä vähän ansiotyötä?

Vierailija
16.02.2026 |

Tässä mietintä käynnissä mulla. Toki vielä jonkin aikaa eläkeikään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta vielä. ja päivääkään en töitä sen jälkeen tee! 

Mieluummin kärsin vaikka pientä nälkää.

Vierailija
22/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me noin 50 v tulla pääsemään koskaan eläkkeelle. Seuraava hallitus pitää siitä huolen.

Joo, ja minäaijon jatkaa eläkkeelläkin työskentelyä silkkaa v:ttumaisuuttani, ettei nuoremmat pääse näihin salaisiin erikoishommiin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ryhtyä myymään huumeita ja torpedoksi.

Vierailija
24/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.  Eläkeasunto etelästä on jo hankittu.  

Vierailija
25/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni oisin ihan vapaana, mutta vähän välii ex työpaikaltain soitetaan ja pyydetään hommiin kun yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi työntekijöitä kaikkiin vuoroihin. Pakkohan se on mennä, omatunto käskee ja käynkin hommissa parina päivänä viikossa ja myös silloinki jos tarvitaan yllättäen apuu esim. joku jääny saikulle. Kohta mie oon kyllä vanhempi kuin hoidettavat. 

Vierailija
26/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64 ja pääsisin nyt eläkkeelle. Ei kiirettä - hallitushan aikoo rokottaa eläkeläisiä joten pakko saada eläke vähän nousemaan.

Seuraavan hallituksen aikana olemme tuskin rikkaampia mutta ainakin lama kääntynee vähitellen nousuun. Voisin silloin ottaa jonkun pätkähommelin..  

Vierailija
27/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä.täyttyi 2,5 vuotta sitten. Jatkan töissä entiseen tapaan. 

Vierailija
28/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan rahan vuoksi ole mikään tarve. Varallisuutta on kertynyt ja hyvä eläke tiedossa, kun se reilu vuoden päästä alkaa, kun olen jo ilmoittanut työnantajalle jääväni eläkkeelle toukokuussa 2027.

Toinen asia on, että voisin ihan mielenkiinnosta ja omasta halusta toimia osa-aikaisena mentorina nuorille leijonille, jotka ovat työuran alkupuolella.

Vierailija
29/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tarjottiin kyllä mahdollisuutta tehdä myös freelancena mutta ei kiinnosta. Sen verran monta vuosikymmentä tuli veivattua samoja asioita.

Vierailija
30/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni oisin ihan vapaana, mutta vähän välii ex työpaikaltain soitetaan ja pyydetään hommiin kun yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi työntekijöitä kaikkiin vuoroihin. Pakkohan se on mennä, omatunto käskee ja käynkin hommissa parina päivänä viikossa ja myös silloinki jos tarvitaan yllättäen apuu esim. joku jääny saikulle. Kohta mie oon kyllä vanhempi kuin hoidettavat. 

Vanhemmillani sama tilanne. Jäivät kolme vuotta sitten eläkkeelle, mutta jatkuvasti pyydetään äitiä sairaalaan töihin ja isää mukaan johonkin projektiin. Nytkin isä (69v) on Chilessä työmatkalla.

Vierailija
31/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillani sama tilanne. Jäivät kolme vuotta sitten eläkkeelle, mutta jatkuvasti pyydetään äitiä sairaalaan töihin ja isää mukaan johonkin projektiin. Nytkin isä (69v) on Chilessä työmatkalla.

Tätä on näköjään liikkeellä. Munkin äiti 70+ käy terveysaseman vuodeosastolla apukätenä. 

Vierailija
32/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En , jäin juuri eläkkeelle ja tein töitä 49 vuotta , se saa riittää ja jos rahat ei riitä  niin syön vaikka jäkälää ja juon kuravettä päälle .

Vierailija
33/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä, mutta navetta on edelleen tuttu eli ei pääse laiskistumaan. 

Vierailija
34/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman Oy:n kautta jatkan niin pitkään kun asiakkaita löytyy ja omaa innostusta ja jaksamista riittää. Ala on  sellainen että sitä voi tehdä pitkälle 80 vuotiaaksi. Sitten kun ei enää innosta niin lopetan. 

Rahallisesti ei todennäköisesti ole pakko jatkaa mutta ompahan tekemistä. 

Vierailija
35/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 vuotta vanhustyötä riitti, nyt on nuorempien vuoro.

Vierailija
36/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sen verran, ettei ketään työtöntä palkata.

Vierailija
37/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia eläkkeitä teille tulee olemaan? Järkytyin, kun luin että oma silpputyöhistoriani perusteella eläkkeeni olisi 940€. Vielä 10 vuotta lastenhoitajan hommia jäljellä ennen eläkettä, en uskalla edes ajatella kuinka mitättömän pieneksi se tulee jäämään. T.N56v

Työeläkkeestä on niin pieni että saat lisäksi kansaneläkettä. Kantsii tsekata eläkelaskurista.

Laskuri näyttää mullekin kansaneläkettä työeläkkeen päälle 😭 Olen sentään tehnyt töitä 15v lähtien, tosin kuulun niihin joilta eläkekertymä varastettiin. Mitä eläkkeelle jäämiseen tulee niin en aio. Mulla on kaikenlaisia viritelmiä joista pitäisi saada useampi satku kuussa lisätuloja. Eläkkeeseen enää nelisen vuotta aikaa ja sen jälkeen vapaus! Työttömänä pyörittele sen ajan peukaloita tässä.

Vierailija
38/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64 ja pääsisin nyt eläkkeelle. Ei kiirettä - hallitushan aikoo rokottaa eläkeläisiä joten pakko saada eläke vähän nousemaan.

Seuraavan hallituksen aikana olemme tuskin rikkaampia mutta ainakin lama kääntynee vähitellen nousuun. Voisin silloin ottaa jonkun pätkähommelin..  

Ei kannata yrittää saada isompaa eläkettä, eläkkeiden veron progressiota tullaan nostamaan. Valtion tapa leikata eläkkeitä on verotus. Minä olen vähentänyt työntekoa ja aion jäädä kokonaan pois ennen eläkeikää, niin ei nuorempien tarvitse kadehtia isoa eläkettäni.

Vierailija
39/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin jo alle viisikymppisenä yrittäjäksi. Varmaan eläkettä alan nostamaan heti kun saan, mutta duunia painan oman yrityksen kautta jonkun verran. Voi optimoida sitten verotuksen, että firmasta nostaa kaiken osinkoina ulos, ettei veroja joudu maksamaan niin paljon eläkkeestä.

Vierailija
40/42 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle heti kun se oli mahdollista. Keikkatöitä olisi runsaasti tarjolla, kielsin  ehdottomasti edes yrittämästä minua sinne.  Tykkään laiskasta elämästä, olen tehnyt kunnialla palkkatyöni ja sillä selvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän