Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jäät eläkkeelle meinaatko kuitenkin tehdä vähän ansiotyötä?

Vierailija
16.02.2026 |

Tässä mietintä käynnissä mulla. Toki vielä jonkin aikaa eläkeikään.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

70vuotiaaksi aion pysyä töissä. M40

Vierailija
62/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni oisin ihan vapaana, mutta vähän välii ex työpaikaltain soitetaan ja pyydetään hommiin kun yksinkertaisesti ei ole tarpeeksi työntekijöitä kaikkiin vuoroihin. Pakkohan se on mennä, omatunto käskee ja käynkin hommissa parina päivänä viikossa ja myös silloinki jos tarvitaan yllättäen apuu esim. joku jääny saikulle. Kohta mie oon kyllä vanhempi kuin hoidettavat. 

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Kukaan ei sinua sinne pakota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eläkkeellä kaksi ja puoli vuotta. Jatkan oman alani töitä, kuten kaikki taiteilijat. Verotus vain on kova: pienestä työeläkkeestä ja taiteilijaeläkkeestä 25 %, ansiotuloista ja tekijänoikeuskorvauksista 35 %.

Vierailija
64/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti kyllä kuin mahdollista. Luultavasti työkyvyttömyyseläkkeelle ei ole asiaa kun ei koskaan flunssaa kummempaa ole ollut mutta tilannehan saattaa muuttua koska vaan. Tällä hetkellä ikää vajaa 50 ja eläkettä kertynyt 2900e. Jos jaksais sinne tavoiteikään niin arvio jotain 4.5k. Sijoituksia kyllä sen verran että voisin jotenkin nihjuttaa siihen asti että eläke alkaa juoksemaan mutta aika köyhää se olis, pitänee vielä joku vuos jaksaa sinnitellä töissä ja sijoittaa

Vierailija
65/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan nauttia lomasta

Vierailija
66/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vaikka päivän viikossa työ piristäisi ja pitäisi jotenkin normaalielämässä kiinni,  Niin monissa maissa tehdään, mutta ei varmaan meillä olisi sallittua, vaikka töitä olisikin tarjolla. Vähintään himoverotus iskisi tai eläkettä pienennettäisiin.

Pitäisi ainakin olla jotain vapaaehtoistyötä tarjolla, vaikka vanhusten ulkoiluttamista, mihin ei yhteiskunnalla ole resursseja.

Vierailija
67/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä työttömänä korkeakoulutettuna ole ollut melkein 10 vuoteen palkallisia töitä, niin mistä ihmeestä niitä löytyisi eläkeiän jälkeenkään?

Tekemistä sen sijaan piisaa kyllä vaikka kuinka. Yritän kovasti olla olematta kenellekään hyödyksi, kun ei kerran palkkaakaan saa mistään.

Vierailija
68/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia eläkkeitä teille tulee olemaan? Järkytyin, kun luin että oma silpputyöhistoriani perusteella eläkkeeni olisi 940€. Vielä 10 vuotta lastenhoitajan hommia jäljellä ennen eläkettä, en uskalla edes ajatella kuinka mitättömän pieneksi se tulee jäämään. T.N56v

Jotain samaa luokkaa mulla nyt, oon 53. Mutta mun ei tarvitse miettiä eläkkeen suuruutta, varallisuutta on perintönä tullut sellaiset pari miljoonaa. Haluaisin olla töissä vielä joitakin vuosia, teen jo osa-aikaa, mutta saa nähdä, kun töihin tuli uusi niin hirveä pomo ja uuden työpaikankaan hakua ei suuremmin hotsita. Kaipaisin vanhoja työkavereita jne.

Vierailija
69/69 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin saa tehdä mitä huvittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme