Miten paljon miehesi tekee kotitöitä ja mitä?
Kommentit (27)
Tiskit laittaa koneeseen, konetta ei päälle ;)
Vaatteittenpesukonetta ei ole koskaan edes laittanut päälle. Pyykkejä ei ripusta (en halua).
Imuroi noin kerran kuussa, minä melkein joka päivä.
Ei pese lattioita, minä kerran viikossa.
Lasten kanssa viettää paljon aikaa.
Hoitaa autoon liittyvät jutut (kaikki).
Hoitaa kaikki korjaushommat kotona.
Hoitaa pihaa. Niin sa saunan lämmittää aina (piha puusauna).
Mies töissä, minä kotona. Hyvä järjestely meille, kukaan ei ole siis katkera ;)
eli hoitaa lasta, imuroi, pesee lattioita ja vessaa. tekee ruokaa, tiskaa yms.. Ei meillä oo kauheesti eritelty miesten ja naisten hommia kotona.
Vaikka tekee paljon töitäkin...siis palkkatyötään.
ei mitään muuta- mies on yrittäjä...
Kaikki ns miesten työt eli autoon, pihaan ja taloon liittyvät. No, tankkaan minäkin auton ja talvella luon lunta milloin mies ei ehdi. Mies korjaa pikkuviat, vaihtaa lamput&sulakkeet yms.
Lapsia hoitaa tasavertaisesti kanssani, siis iltaisin ja viikonloppuisin. Päivällä kun on töissä ja minä äitiyslomalla.
Pesee pyykkiä, ripustaa kuivumaan, imuroi, siivoaa keittiön&wc:t ja pesee lattiat siinä missä minäkin. Mun vastuulla on pölyjen pyyhkiminen, koska mies ei tee sitä tarpeeksi usein (ei " näe" pientä pölyä) enkä minä halua moittia siitä. Ikkunat pestään usein yhdessä. Vaatekaappien siivoaminen ja järjestäminen on pääasiassa mun heiniä, samoin yleinen järjestyksne pito mikä hoituu tässä kotona ollessa päivisin.
Ruoanlaitto menee aika tasan, kumpikin tykätään laittaa ruokaa. Tiskit hoitaa koneeseen kumpi ehtii.
Minä imetän ja hoidan lapset. En tee mitään kotitöitä. Mies tekee kaiken ja käy töissä. Jos mies leikkii lapsen kanssa, saatan ripustaa pyykit kuivumaan.
En minä ainakaan vaadi, mies osallistuu ihan omasta aloitteesta. Oletko kateellinen?
Mun mies on suoraan sanonut, että ei itse jaksaisi kotona kolmen pienen kanssa ja että töissä pääsee vähemmällä. Tiedä siitä sitten, mutta ollaan molemmat todella tyytyväisiä tähän työnjakoon.
t.10
ainakaan noin paljon. Tekee kuulemma mielellään ja se on vastapainoa/hermolepoa töistä. Justiin eilen tästä keskusteltiin, kun kehotin relaamaan joskus ja lomailemaan kunnolla.
T. nro 9
Ps. nro 11- onneksi moni NYKYmies auttaa vaimojaan- jaksava vaimo on koko perheen etu:)
Voi olla hyvinkin mahdollista, että miehesi tekee nämä työt hymyssä suin, mutta ei se siltikään poista sitä asiaa, että teillä työt eivät mene tasan. Jakonne on epäreilu miestäsi kohtaan.
Laiskalta kuulostat. Kyse ei ole kateudesta, mä en haluaisi rankaista rakastani tuollaisella työmäärällä, vaikka siihen suostuisikin.
Minä teen myös miestentyöt, kolaan lumet ja leikkaan ruohot, pesen auton. Auton huollot ja korjaukset huolehtii mies.
Jos nainen tekee enemmän kuin mies, on mies sovinistisika, jos mies tekee enemmän kuin nainen, on nainen oikeutettu käytökseensä ja mies on nykyajan sivistynyt mies.
Kelatkaa vähän.
Miten naiset voivat kuvitella saavansa tasa-arvoa, jos sitä ei osata itsekään noudattaa, vaan aletaan heti syrjiä toista.
nro 11 - oletko MIES VAI NAINEN, kun noin kovasti puollustat miehiä?
käy kaupassa pikkuostoksilla ja tekee ruuan pyytämättä, tekeekin sit melkein aina meillä sitä ruokaa kun tykkää siitä ja osaa tehdä parempaa.
Monen kerran pyytämisen, vaatimisen ja käsekemisen jälkeen voi jopa imuroida, laittaa astiat tiskikoneeseen ja päälle. Kaikista ärsyttävintä on se että hänen mielestään ruuan laittajan ei tarvitse siivota keittiön jälkiä, niitä jälkiähän meinaan tulee ja paljon. Jos minä taas laitan ruuan, niin joka tapauksessa saan siivota keittiönkin ja yleensä siivoan keittiötä muutenkin siellä kokkaillessani. ei ole reilua.
Mies ei pyynnöistä, vaatimuksista eikä käskyistä huolimatta pese vessaa, pesukoneen laittaa vaan kädestä opastaen. Väittää ettei osaa käyttää meidän konetta.
Onko vähän huonosti koulutettu mies?
Äitinsäkin on sanonut ettei mieheni tee hirveästi kotitöitä, silloinkaan kun asui kotona tai vielä kun käy usein lapsuudenkodissaan työmatkojen vuoksi.
Saako tälläistä tapausta enää siis paremmille tavoille?
Mulle on ihan sama, onko se kotiorja nainen vai mies, ei se ratkaise tää ongelmaa.
On väärin, että perheessä toista osapuolta kuormitetaan suhteettomasti. Toki miesten kuuluu tehdä kotitöitä jos vaimo kotona lasten kanssa, mutta jos tekee kaikki miestentyöt, tasan puolet muista kotitöistä ja käy töissä, niin eipä kuulosta minun korvaani reilulta. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
Pölyjä ei pyyhi eikä pese vessaa. Ne ovat minun kontollani aina. =)