Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako L:ää tai E:tä kirjoitit?

Vierailija
24.04.2007 |

Mistä aineista ja olitko lukenut todella paljon?

Oletko luonnonlahjakkuusfiksu, vai onnistiko vain kokeissa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 M:ää. En lukenut yhtään mitään yhtään mihinkään. Olisi ehkä kannattanut. No, se on nyt myöhäistä enää murehtia tuota. Ei taida ketään enää kiinnostaakaan joku ylioppilastodistus :)

Vierailija
2/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin vuonna 91, enkä oo kovin pitkälle päässyt... Mikähän siinäkin on?

Vierailija
4/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 1988... Opiskelin lukiossa ihan ahkerasti, keskiarvo 9,4. Ehdin harrastaa monenlaista koulun ohessa. Kirjoituksiin luin jonkin verran. Yo-todistus täsmäsi koulumenestyksen kanssa (paitsi matikasta olisi pitänyt tulla L).

Vierailija
5/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin kirjoituksiin vähemmän kuin kaverini, mutta tein töitä tasaisesti koko lukion ajan.

Vierailija
6/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työpanostusta.

Esimerkiksi kiinnostaa saitko C:n paperit lukematta lainkaan vai ahersitko täysillä koko lukion ja luit yöt läpeensä, mutta saitkin vain B:n.

Vierailija
7/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kpl l: äidinkieli

4 kpl e: ruotsi, englanti, reaali ja saksa

(1 kpl m: pitkä matematiikka)

Ei tarvinnut hirveesti lukea, reaalissakin kirjoitin vain kemiaa ja fysiikkaa.

Vierailija
8/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kirjoituksiin laisinkaan. Muut arvosanat olivat C, M ja B. Äikän C selittyy sillä, että olin asunut 2 vuotta englanninkielisessä maassa juuri ennen kirjoituksia ja äikkä päässyt rapistumaan. B reaalista siksi, että painotin väärään aineeseen. Sain täydet pisteet yhdestä kysymyksestä, johon ilmeisesti olisi kannattanut panostaa, mutta siis valitsin aineen väärin.

Kai ne ällät olisivat suht helposti heruneet, mutta tosissaan 2 vuotta ilman, että edes avasin ainuttakaan lukiokirjaa, vieraassa maassa, ennen kuin kirjoitin.

Vierailija
9/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

L reaalista, luin paljon ja kirjoitin pelkkää bilsaa

E lyhyestä matikasta ja äidinkielestä

En ole luonnonlahjakkuus minkä huomaa jo arvosanoista, ennemmin lukutyyppi.

Vierailija
10/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtikäs mitään - olin tosi laiska lukiossa.

FM

Vierailija
11/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu uskomattomalta että noin helposti on herunut noin hyviä arvosanoja! Kokeissa siis periaatteessa vain jotain yleiskysymyksiä joihin ei ole tarvinnut kauheasti nippelitietoa päntätä?

Vai oletteko kaikki luonnostaan todella hyvämuistisia ja älykkäitä (keskivertoa älykkäämpiä)?

Vierailija
12/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on aikaa kun itse kirjoitin, mutta kielten kokeet oli sellanen helppo juttu ainakin, mitään tietoa ei oikein tarvinnut kuin kieliopista ja osata kuunnella kieltä. Matematiikassa ei nippelitietoa olekaan sillä tavalla. Äidinkielen koekin testaa kielioppia ja sitten sitä omaa luovuutta. Ainoastaan tietyt reaaliaineet vaativat sitä nippelitietoutta.

Ei ne vaikeat ole.

Vierailija
13/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut reaalia, koska ei ko. aineet kiinnostaneet ja olin muutenkin laiska lukemaan. Kielet ja matematiikka oli mulle ihan helppoja mutta äidinkieli taas ei, koska mulle oli jotenkin vaikeaa tuottaa paljon tekstiä, olen yksityiskohtien ihminen ennemmin kuin laajojen kokonaisuuksien.

Vierailija
14/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonompi vai parempi kuin L. Silloin kun kirjoitin oli vain älliä...

Vierailija
15/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan ei E:tä jaeltu ja älliäkin pysty kirjoittamaan vaan maksimissaan 6 kpl ja käytännössä kaikki piti tehdä yhtenä keväänä (oli häpee jättää jokin koe syksyyn).

Vierailija
16/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluaisin tässä yhteydessä korostaa sitä, että mulla oli aika vääränlaiset opiskelustrategiat. Olen " luonnostaan fiksu" eli opin nopeasti, en ollut tottunut perehtymään asioihin ja tarttumaan haasteisiin. Ammatinvalinnanohjauskin oli vähän niin ja näin, tiesin vain, etten halua mitään tavallista kuuden ällän tarinaa (lääkäriksi, juristiksi tms.). Ja etsinkin sitten omaa tietäni tosi vahvasti koko yliopistoajan, helpommallakin olisi voinut päästä.

Niin, niihin kirjoituksiin luin reaalia, en juuri muuta.

Vierailija
17/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 eximia äidinkielestä.

Olen kaksoistutkintolainen ja en edes opiskellut koko lukion oppimäärää. Ne kurssit, jotka suoritin, tein itseopiskeluna.

Olen laiska lukemaan, mutta olen aina pärjännyt hyvin koulussa. Kokeisiin olen yleensä lukenut viimeisenä iltana, enkä sitä ennen ole yleensä tehnyt edes läksyjä. Kirjoituksiin luin viikon verran enkä nyt niin kovin aktiivisesti, kertailin lähinnä.

Vierailija
18/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kirjoitin ennen E:tä. L:t sain äidinkielessä, ruotsissa ja reaalissa, M:n saksassa, C:n englannissa ja B:n lyhyessä matikassa. Englannin huonous johtuu siitä, että kuullunymmärtämiskokeessa olin pahassa flunssassa ja korvat ihan tukossa. En kuullut juuri mitään, mutta tuurilla sain sen hätäisesti läpi. Matikkanero en ole. Ihme, että sain sen ollenkaan läpi. Kieliin en lukenut, mutta reaaliin luin aika paljon.

Vierailija
19/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin vanha L=E, mulla ainakin tuli täydet pisteet pitkästä matikasta. Ope lähetti 2 pisteen vajauksella eteenpäin, mutta tuli takaisin täytenä. :)

Terv. 17

Vierailija
20/38 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin ennen kuin eximia tuli ylioppilastutkinnon arvosanaksi.

Kirjoitin vain neljä ainetta: Äidinkielen, ruotsin, englannin ja reaalin, joista kaikista sain siis l:n.

Olen lahjakas kielissä, enkä lukenutkaan kuin reaalia varten. Olen myös aika laiska, minkä vuoksi en kirjoittanut matematiikkaa tai c-kieltä ;) Niistä olisin varmaan saanut c:n tai m:n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi