Muut sairastelevat vauvaperhee!
Kuinka usein teillä on oltu sairaana kuluneen talven aikana? Meillä neiti 9kk on ollut sairas jo 6-7krt kuluneen talven aikana, isosisko 2v9kk siinä samalla aina myös. Aika raskas talvi ollut..Muilla samanlaista? Ensimmäinen tyttäreni ei sairastanut kertaakaan ennen 1v. Harmittaa tämä tällainen. Nuorempi kärsii allergioista, lienevätkö herkempiä sairastumaan allergiset...
t.Saraida ja tytöt 2v9kk ja 9kk
Kommentit (10)
Kaksoset (6kk) ovat sairastelleet lähestulkoon koko ajan 2-viikkoisesta asti. Vähän väliä ollut nuhaa, kuumetta, yskää, silmätulehduksiakin. Korvatulehduksia ollut molemmilla muistaakseni 3 kertaa. Tähän kun lisää vielä koliikin (3vk-3kk), niin hohhoijaa. Esikoinen (4v) ollut pari kertaa flunssassa tänä talvena, minä samoin. Ei meilläkään ole koskaan näin paljon sairasteltu (esikoinenkaan). Allergisia ei olla.
Alia ja pojat 6kk
Meilläkin 9 kuinen sairastanut jo 6 korvatulehdusta neljän kuukauden sisään. Myös nuha on lähes normaali olotila ollut. Ja on se niin hassua, kun naapurin samanikäinen, jota ei imetetty lainkaan on terve kun pukki :)
aivan kammoksuttaa enää lähteä mihinkään, kun jokaiselta kyläreissulta saa flunssan ja sitten on korvatulehdus, kun flunssa vähän aikaa riehuu..tällä 8 kk vanhalla ..isosisko sairastuu yleensä ensin ja tuntuu, että joulusta asti (jouluki meni sairastellessa) on ollu vain flunssaa ja heti kun helpottaa, niin joku tulee kylään yskäsenä tai flunssasena ja heti selvä tartunta...minä en onneksi ite ole sairastellut vaikka mies onki. Oksennustaudeilta ollaan vältytty, vaikka se täällä riehu, mutta keuhkoputkentulehdus ja jatkuvia korvatulehduksia ja sitte tätä valvomista on muutenki..ja kun isompi 3v sairastuu niin yöt valvotaan takuulla .tuntuu, että pienempi kuitenkin nukkuu paremmin..ja on alkanu ärsyttää, kun yks nainen kyllä varmasti tietää, että sairastetaan jatkuvasti niin se tuo aina poikansa meillä leikkimään just sillon, kun sairastaa eikä välitä..se tuli kotiin kattomaan tätä vauvaa, kun tulin laitokselta niin flunssasena..en ole uskaltanut sanoa päin naamaa, mutta nyt ollaan niin paljo sairastettu, että varmasti uskallan ensi kerran..yleensä se kyllä menee niin, että huomaan vasta sitte ku poika yskii ja pyytää niistämään...
Tiedätkin varmaan meidän tarinan tuolta heinäkuisista..eli kylllä, sairaita muksuja on ollut meilläkin syksystä asti. Tyttö siis sairasti 8 korvatulehdusta ennen 8kk ikää+ Noroviruksen ja silmätulehduksia x ainakin 6 kpl. Tähän päälle isoveikan korvatulehdukset x 3, silmätulehdukset x5, Noroviruksen ja Kawasakintaudin, joka vaati sairaalahoitoa. Tämä kaikki siis syksystä lähtien!
Tyttö on ollut muutenkin vaativampi versio ihmislapsesta, painonnousun kanssa ollaan taisteltu laitokselta lähtien. Isoveljellä taas on mieletön uhma ollut päällä jo vuoden päivät ja kiukkua riittää siltäkin saralta:)
Eli todella voin kuvitella sen väsymyksen ja epätoivon, mitä sairaiden lasten kanssa eläminen tuo tullessaan. Univelkaa kertyi niin paljon, etten mä sitä varmaan koskaan saa nukkumalla pois:D
Onneksi nyt tunnelin päässä on valoa, putkituksen jälkeen vauva on pysytellyt lähes 2kk erossa korvatulehduskierteestä!
e/e 0706/0504
Onko teillä isommat lapset päivähoidossa?
Meilläkin kyllä vauva sairastanut enemmän ja aikaisemmin kuin esikoinen aikanaan, koska isomman takia liikutaan puistoissa ja kerhoissa. Yhden lapsen kanssa ei tietenkään yhtä aikaisin lähde liikkeelle.
Ja kiitos kaikille vastanneille. Sairastetaanhan sitä näköjään muuallakin. Minusta tuntuu, ettei meillä ole muuta tehtykään. Nyt ollaan taas kuumeessa ja itselläni myös oli 39,5 vielä eilen kuumetta. Toivottavasti joskus menee ohitse nämä flunssat...
Elinana:Moikkamoi jälleen kerran!;D Voin hyvin ymmärtää väsymyksesi, teillä myös ollut vaikeaa korvatulehdusten kanssa ja se Kawasakin tautikin vielä... Itsekään en muista milloin viimeksi olisin nukkunut kunnolla. Tuntuu, etteikö nämä taudit ikinä lopu!!! Ja mikä ihanuus itse sairaana yrittää kanniskella pari tuntia itkevää lasta ja rauhoitella isompaa uhmaikäistä riehujaa..Tiedän, tämä on kamalaa. Onneksi te olette pysyneet nyt putkitusten myötä terveenä. Minä en oikein tiedä mistä nämä pöpöt meille kantautuvat, vai onko vaan pikkuruisella Monalla niin huonompi vastustuskyky vai kantaako isompi taudit tullessaan. Eipä näistä aina ota selkoa, mitään perustauteja lapsillamme ei ole. Meillä oli myös Monan painon kanssa ongelmia aluksi, ei meinannut nousta, sitten tuli allergiaa ja ihottumia. Tämä on kyllä melkoista aikaa ollut, tästä jos hengissä ja selväjärkisenä selviytyy, niin selviytyy sen jälkeen melkein mistä vain. ;D
t.Saraida joka eilen makasi 39,5 asteen kuumeessa ja toissayönä lähes samanmoisessa kantoi vauvaa, joka huusi kaksi tuntia putkeen, kunnes luovutti lapsen isälleen välillä hoidettavaksi.
PS.Sitä ennen mies oli matkalla, sillä aikana nämä skidit tulivat kipeiksi ja hoidin heitä yötä ja päivää myöten, kunnes sairastuin itse...;O Tuli vähän sellainen olo, että mistähän tässä rangaistaan. Omat lapset ovat niin rakkaita kuitenkin...
Meillä on parhaillaan kaikilla oksennustauti joka rantautui meille heti kaamean flunssan jälkeen. Oikeesti tuntuu siltä että joulusta asti ollaan sairastettu, juuri kun viimeinen perheenjäsen paranee niin ensimmäinen köhii taas. Meillä lapset kotihoidossa, imetän vauvaa 7kk edelleen, ei tupakoida yms. mutta silti taudit jyllää. Ulkoillaan paljon ja kerhoissakin ois kiva käydä mutta tuntuu et aina löytyy niitä jotka viis veisaa muista ja tuo sairaan lapsensa kerhoilemaan.
On kyl tosi kurjaa ja raskasta kaikille kun lapsi ja varsinkin vauva sairastaa. Toivottavasti vastustuskyky ainakin tän talven jäljiltä ois huipussa ja ens talvi menis kivuttomasti.
Voimia kaikille perheen ja itsensä hoivaamiseen!
ollaan sairasteltu koko talvi ja kevät, tyttö on nyt 9,5 kk ja imetän vielä. Se siitä imetyksen tuomasta suojasta sitten...Olen ihmetellyt itsekin mistä nämä flunssat johtuvat, kun tuntuu että olen itsekin koko ajan kipeenä. Yleensä olen terve kuin pukki ja max. kerran vuodessa flunssassa, mutta lapsen saannin myötä tuntuu kaikki immuniteetti hävinneen.
Mies tuossa tuumaili tämän flunssailun johtuvan univajeesta, vaikka meillä nykyään nukutaankin suht hyvin yöt, mutta eipä sitä voi verrata nukkumiseen ennen vauvaa. Tiedä sitten, voipi olla jotain perääkin tuossa väitteessä, kyllähän se vastustuskyky heikkenee jos elimistö ei ole tarpeeksi saanut lepoa!
Tai sitten nykyään virukset ovat niin muuntautumiskykyisiä, että ovat sitkeämpää laatua ja iskevät yhä uudestaan ja uudestaan ja aiheuttavat jälkitauteja yms...
Jaksamista muidenkin sairastelijoiden perheisiin! Täällä odotellaan lääkäriin menoa tänään. Minäkin imetän edelleen, eikä tupakoida ja muutenkin olen tarkka hygieniasta esim. pestään kädet ennen ruokailua tai jos tullaan muualta kotiin jne. Vaan tämä on nyt tällainen talvi näköjään ollut. Jaksuja vain muillekin pienten sairastelijoiden vanhemmille!
on sairastettu koko talvi, eikä loppua näy!
Isommalla (3- vuotiaalla) on ollut mm. korvatulehduksia, 2 rajua oksennustautia, nielutulehduksia yms. Toinen lapsi (6kk) on jatkuvassa flunssassa ja korvatulehduskierteessä. Itekkin ollaan jatkuvasti flunssassa, vaikka yleensä ollaan aina terveitä. Kyllä on jo voimat vähissä.
upuna