Suomi 2026: Mummo ei saa tallettaa 50 euroa pankkitilille ilman soittoa rahojen alkuperästä, rikolliset voivat kuitenkin tyhjentää tilin...
Ja suomalaiset firmatkin saavat ostaa Italian mafialta jätettä miljardeilla, eikä tämä ole keneltäkään pois.
Mutta jumankauta jos tmaksat pankille palvelumaksuja, tänne ei sinun rahaa talleteta vaan annetaan ulos!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Pankit ei kykene/halua puuttua isoihin rahanpesuihin. Mummojen kympit kiinnostaa jotta voidaan näyttää että jotain on tehty.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Juuri talletin 4000€ eikä kyselty mitään.
Mitä suurempi summa sitä vähemmän kysellään.
Vielä kymmenen vuotta sitten venäläinen kiinteistön osta toi matkalaukullisen valuuttaa pankkiin. Kukaan ei sitten kysellyt perään. Pankkivirkailija tietysti hiukan häkeltyi, että voidaan ottaa vastaan, mutta johto ei estänyt, tottahan igorit rahat otettiin vastaa eikä kiusallisia kysymyksiä tehty, eli olisi ollut aivan sopimatonta käytöstä. Tälläistä kiinteistökauppoja tehtiin ja eihän sitä ole vieläkään pysäytetty ja kokonaisia taloja vaihtaa omistajaa, kun on kyse osakehuoneistoista. Maltalta saatu passi kelpaa kauppaa. On tämä ihme maa, jossa aina voi kiertää selviä rajoja, ei suomettuminen lähde pesemälläkään virkamiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talletus on vaikeaa mutta vaikeaa on nostokin , omiaan rahojaan ei meinaa saada edes kuulustelujen jälkeen ja rosmot pystyy tyhjentämään sekunnissa tilit , jotakin vikaa järjestelmässä on
Nostin 30000 euroa eikä ollut mitään ongelmaa. Kerroin vaan suunnitelmastani. Helppoa.
Et kyllä nosta nykyään yhtään mistään tuollaista summaa ilman että ennakolta varaa sen.
Rahojen alkuperän selvittäminen alkoi EU-aikana. Kävin joskus 90-luvun puolivälissä Ruotsissa ja vaihdoin sitä varten kruunuja Suomessa pankissa. Kun vaihdoin jäljellejääneitä takaisin tultuani piti minun selittää tiskillä, mistä olin rahat saanut. Oli joitain satasia sen aikaisia markkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mieheltäni kysyi pankkineiti pankin tiskillä rahojen alkuperää, kun talletti 1500 eur käyeistä.
Mies kysyi pankkineidiltä: arvaatko miksi mulla on perse hellänä.
Pankkineiti punasteli, eikä kysellyt enempää.
Minä olen ajatellut vastailla jotain saman tyylistä. Kerran kun nostin 4000 eur käteistä autokauppoja varten niin kysyttiin mihin tarkoitukseen? Tuli jälkeen päin mieleen että olis pitänyt sanoa viinaan ja hu0r||n...
Ihan helppo oli muutama tonni tallettaa. Ilmoitin että myin auton pois, kun ei ollut rahaa pitää sitä. Eivät yrittäneet antaa sijoitusneuvoja.
Miten se mummo sen viisikymppisensä talletti?
Meni pankin tiskille ja pyysi laittamaan sen rahan tililleen? No eikös se virkailija voinut siinä silloin heti kysyä, mikä talletus se oli? Että piti sitten jälkeenpäin soitella perään ja kysyä?
Jos verkkopankissa laittaa rahaa jonkun tilille, ainahan silloin on laitettava jotain siihen kohtaan "viitenumero," tai "viesti.". Siitähän se selviää se rahan alkuperä, periaatteessa.
En ole tutustunut mihinkään talletus automaattiin, mutta eikö sellaista käyttäessä siinä pidä merkitä mitään, mikä talletus se on?
Itse olen sitä mieltä, että mitään viidenkympin talletuksia en rupesi itselleni tekemään. Käyttäisin sen viisikymppisen normaalisti, ja samalla jäisi vastaava raha tilille nostamatta. Siinähän se periaatteessa olisi ikäänkuin talletettuna tililleni.
Itse sain kerran äidiltä seitsemän tonnia rahaa käteisenä. En tallettanut mihinkään. Käytin sen normaaliin elämiseen eli ostin ruuat ja muut päivittäistavarat sillä. Samalla jäi oma käyttötili koskemattomaksi. Sinne se seitsemän tonnia pikkuhiljaa kertyi kun en koskenut palkkatiliini ollenkaan. Ei pankista kysytty, miksi en käytä tiliäni.
Pankkijärjestelmä on tehty aitoon jyydea tyyliin ihan p-si. Tavallista ihmisestä kuulustellaan kuin rikollista, jos haluu omia rahojaan pois pankista. Eihän niitä rahoja pankki omista?
Kaikkea turhaa kyttäämistä perustellaan aina sillä, ettei rehellisellä ole mitään salattavaa mutta kyse ei ole siitä vaan yksilön oikeudesta omiin varoihinsa. EU selän taakse on aina kätevää piiloutua. Pankkisääntöjä voi ihan kansallisella tasolla höllentää, jos tahtoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Pankit ei kykene/halua puuttua isoihin rahanpesuihin. Mummojen kympit kiinnostaa jotta voidaan näyttää että jotain on tehty.
Niillä saadaan kansa vastustamaan pankkien sääntelyä
Muistan jo 1990-luvulla kyselleen, miksi maksan asuntovelkani kerralla pois.