Ihmiset eivät ymmärrä että oikeasti nautin yksinäisyydestä
Olen kokenut paljon vastoinkäymisiä ihmisten kanssa ja olen jotenkin yliherkistynyt sosiaalisille tilanteille niin että se vie valtavasti voimavarojani. Töissä on stressaavaa ja kiireistä eikä perheeni kanssakaan tilanne ole paras mahdollinen. Introverttinä palaudun helpommin kun saan paljon omaa aikaa ja ladata akkujani, möllöttää omassa rauhassani. Kylässä tätä en voi tehdä.
Miksi pitäisi siis tuntea syyllisyyttä siitä että lykkään kyläilyä enkä halua nähdä ketään? Vai pitäisikö minun niin tuntea? En jaksa kyselyitä elämästäni kun se ei muutenkaan ole mitenkään ihmeellinen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni yksinäisyydestä nauttiva kokee kuitenkin tarpeelliseksi kertoa asiasta koko maailmalle?
Ja kun heidän avautumistaan lukee pidemmälle, niin usein he kuitenkin tapaavat ihmisiä töissä, heillä on perhe ja he käyvät harrastamassa, joten he eivät ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä introvertteja haittaa, kuinka kuitenkin joka puolella korostetaan sitä kuinka sosiaaliset suhteet on tärkeitä henkiselle hyvinvoinnille ja sanotaan että ihmisellä pitää olla mielekkäitä sosiaalisia verkostoja.
No, mulla on vahva minä, joka perustuu arvoihini ja tiedän kuka olen. ( Joo, olen INFP). Aivan sama vaikka julkaistaisiin sata tutkimusta siitä, että pitäisi olla erilainen - se ei muuta mitään.
Sosiaalisten verkostojen tulisi olla mielekkäitä, jotta niistä olisi iloa tai terveyshyötyä. Jos ne tuntuvat taakalta, niin silloin ei ole järkeä niiden ylläpitämisessä.
- toinen INFP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni yksinäisyydestä nauttiva kokee kuitenkin tarpeelliseksi kertoa asiasta koko maailmalle?
Ja kun heidän avautumistaan lukee pidemmälle, niin usein he kuitenkin tapaavat ihmisiä töissä, heillä on perhe ja he käyvät harrastamassa, joten he eivät ole yksin.
Introverttihän ei ole sama kuin yksinäinen mistä sen kuvan edes olet saanut?
Se kuluttaa aikaa vain vähemmän ihmisten parissa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introverttihän ei ole sama kuin yksinäinen mistä sen kuvan edes olet saanut?
Se kuluttaa aikaa vain vähemmän ihmisten parissa. :D
Ja monesti nämä ihmiset on SUURIMMAKSI osaksi yksin ei täysin yksin kokoajan.
Ei taida täysin yksinäistä ihmistä ollakkaan ja vaikka olisi niin ei se täällä kirjottaisi. Tämähän on muiden ihmisten kanssa sosiaalista kanssakäymistä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Turha kaunistella. Olet vastenmielinen luuseri, jonka seurassa kukaan ei halua olla.
Juuri tämän vuoksi haluan olla yksin. Laatuelämää.
No, mulla on vahva minä, joka perustuu arvoihini ja tiedän kuka olen. ( Joo, olen INFP). Aivan sama vaikka julkaistaisiin sata tutkimusta siitä, että pitäisi olla erilainen - se ei muuta mitään.