Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini arvostelee ja haukkuu

Vierailija
27.09.2008 |

Hei!

Eli olen 19v viime maanantaina vauvan saanut tuore äiti. Vauvan kanssa kaikki on mennyt hyvin, että päästiin pois sairaalasta jo torstaina. Avomieheni joutui olemaan perjantaina pitkään töissä, joten päätimme että minä menisin vanhempieni luokse ensimmäiseksi yöksi yksin ja hän tulisi perässä perjantaina. No nyt on jo lauantai ja edelleen vauvan kanssa on ollut helppoa, ei itke paljon, nukkuu ja syö hyvin jne.. mutta ongelmaan...

Minun äitini on arvostellut ja suoraan sanottuna haukkunut minua ja loukannut sanomisillaan, vaikka tuskin hän niitä sinänsä on tarkoittanut.

Esim. to hän kysyi että pitäisikö hänen tulla viereiseen huoneeseen nukkumaan jos vauva alkaa itkeä yöllä... vastasin että miten niin, että kyllähän minä lapseni kanssa selviän! No jätti onneksi sen siihen..

Eilen illalla kun mieheni oli tullut tänne ja päätimme lähteä hakemaa iltapalaksi pizzaa lähi pitseriasta.. No äitin kommentti oli heti että heti sitä ollaan baanalle lähdössä vaikka lapsi on.. Mietimme mieheni kanssa että herran jumala, pitseria on lähellä ja reissussa menee sen 15min että mikä ongelma se muka on ja eihän me lasta jätettäisi hoitoon kuin siksi aikaa ja mielellään äitini ja isäni vauvaa katsovat.. No ei siinä vielä mitään.

Ajattelin syöttää vauvan ennen lähtöä ettei sitten nälässä olisi sitä aikaa mitä hakisimme pizzat.. No vauva nukkui äitini sylissä (johtuen siitä että juuri olin ollut suihkussa) ja kutittelin vauvani mahaa että hän heräisi... Äitini sanoi heti, että älä niin kovakouraisesti ja hän sitten silitteli vauvani poskea että sillä heräisi... No ei siinä sitten vielä mitään... nostin vauvani sitten omaan syliini ja heti tuli taas kommentti, voi pikku prinsessamme kun äitisi on niin kovakourainen kun nostaa sinut... ja huom en tosiaan mitenkään kovakouraisesti nostanut vauvaani vaan ihan normaalisti niskaa tukien jne...

Automatkalla miehenikin sanoi että kyllä heti helähti korvaan anopin kommentit ja että minä kuulemma tunnun todella stressaantuneelta vaikka olemme olleet vasta to lähtien vanhempieni luona. Itse en oikein tiedä miten reagoida näihin kommentteihin tai mitä tehdä. Sinänsä tuntuu välillä että miten minä voin luoda vauvaani kunnon äiti vauva suhteen jos äitini on kokoajan tuhoamassa sitä ja horjuttamassa itsetuntoani!

Minähän tässä se äiti olen ja minun vauvani tämä on EI minun äitini!!!

Hermostuttaa jatkuva arvostelu, neuvominen sun muut..

...ootko vaihtanu vaipan, ootko imettäny jos vauva vähänkin inahtaa...

Jtn neuvoja tilanteeseeni?

Ja onko parempi että lähden heti tänä iltana mieheni kanssa meidän kotiin, vaikka koko ensi viikko miehelläni on pitkiä työpäiviä ja olisin vauvan kanssa heti kaksin kotona, vaikka ei se sinänsä minua pelota yhtään ja tiedän että selviän ja se arkihan koittaa joka tapauksessa jossain vaiheessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos tuntuu siltä että pärjäät ensi viikolla vauvan kanssa kaksin kotona niin lähtekään ihmeessä omaan kotiin aloittamaan omaa arkea. Niin ja onnea perheenlisäyksen johdosta !

Vierailija
2/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän usko että osaat tehdä oikein mitään. On tietysti lukenut itsensä täyteen teiniäitien ongelmista ja on hiukan ylisuojeleva. Ihan juttelu saattaisi auttaa. Tämä on nyt sinun lapsesi ja pärjäät kyllä. Saattoi tietysti loukkaantua että ei tavallinen iltapala kelvannut vaan pitää oikein pizzaa hakea. Varaudu siihen että tulee enemmänkin kaikkea pientä, mutta ajattele se niin että hyvä kun välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi oletettavasti tarkoittaa hyvää, mutta sanoo sen sinun mielestäsi töykeästi. Ehkä hänellä ei ole oikein kykyä ilmaista itseään. Sinä taas tuoreena äitinä olet epävarma ja yliherkässä tilassa, ja otat kaiken kuulemasi itseesi. Onko tämä äidillesi ensimmäinen lapsenlapsi? Ja sinulle ensimmäinen lapsi? Jos on, niin taidatte käydä nyt molemmat vauvan uutuuden takia ylikierroksilla. Omassa kodissa ja omassa rauhassa pääset parhaiten kiinni uuteen arkeen ja tutustut vauvaasi, joten jos miehesi poissaolo ei haittaa (miksi hän ei muuten pidä isyyslomaa nyt?) niin lähde kotiisi. Niin, ja ne pizzat olisi kyllä miehesi voinut käydä ihan itsekin hakemassa. Tai sinä. Miksi teistä jompikumpi ei jäänyt vauvan kanssa, vaan lähditte molemmat? Tähän saatte tottua, että yhdessä ei enää lähdetä joka paikkaan.

Vierailija
4/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lähteä jotain pizzaa hakemaan ja jättää vauva heti äidillesi hoidettavaksi. Eikö miehesi olisi osannut pizzaa hakea ilman sinuakin?

Olisit tyytyväinen kun sulla on tukiverkostoa äläkä valita pikkujutuista. Mulla ei ole ollut koskaan ketään johon turvautua vaan olen todellakin saanut hoitaa vauvani ihan itse.

Vierailija
5/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin mieluummin yksin kuin sättivän turvaverkon varassa. Ja jos jo alku on tuota, ei se ainakaan helpota.

Vierailija
6/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit on ne, jotka saavat sinut kokemaan kaiken x10.

Jos tiedät, ettei äitisi paha ole niin eihän ole. Äitisikin on varmaan onnesta ymmyrkäisenä ja toisaaltaan ihmeissään uudesta roolistaan. Ja sama juttu se yleensä on tuoreilla vanhemmillakin.

Ja paljon onnea teidän koko perheelle!

Vierailija
7/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä hyvää musiikkia soimaan ja herkuttele jollain mistä pidät. Ihaile pientä tuhisijaa. Luota itseesi, kyllä sinä tiedät miten omaa vauvaasi pitää hoitaa.

Sano nätisti äidillesi, mitkä kommentit loukkasivat sinua.

Kaikkea hyvää teille!

t. "mummoäiti" (tältä palstalta opittu termi), jolla iltatähti-vauva

Vierailija
8/8 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te sinne äitisi luo jäitte vieläkin?

Kotiin ja äkkiä ennen kuin teillä on äitisi kanssa sukset ristissä oikein kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä