Perheellisten hoitorumba!
Hei!
Kaipailisin kohtalotovereita tulevaan hoitokierrokseeni. Meillä on kolme lasta , mutta perheen koko saisi vielä kasvaa yhdellä. Hoidot on aloitettava alusta. Pistämiset, punktiot, klinikalla laukkaamiset lasten kanssa ja mahdollisesti alkava raskaus ja sen jatkuminen jännittävät. Hoitoihin ei enää liity lopullisesti lapsettomaksi jäämisen pelko, mutta silti se on oma prosessinsa. Mielessä pyörii monenlaisia ajatuksia. Entä jos hoidot ei enää onnistukaan, niin jääkö päällimmäiseksi pettymyksen tunne? Miten perhe-elämä yhdistetään hoitorumbaan? Jos hyperi iskee niin kuka hoitaa lapset? jne.
Jos olet samassa veneessä kanssani, niin olisi kiva tehdä matkaa porukassa!
Noora
Kommentit (51)
Joo, tuo Greyn anatomia on ihan must joka viikko täälläkin =)
Hyvä, jos sen voimalla sait vähän purettua kyyneliä ulos! Se kummasti vain helpottaa. Mä kyllä vahvasti uskon ja toivon, että teidänkin hommelit jotenkin järjestyy. Onneksi vaikuttaa, että teillä on noita varasuunnitelmia ;)
Täällä jännitys tiivistyy, tunnin päästä saan soittaa labraan.. Lapset pitää onneksi aika kiireisinä, niin ei ehdi koko aikaa miettiä.
Niin, meillähän tää menee nyt just niin, että jos raskaaksi tulen, niin pienimmät ehtii täyttää kolme. ELi minimirahat odottaa, mutta se on vähäistä tämän rinnalla. Ois kuin lottovoitto saada se yksi lapsi, eiköhän sitä jotenkin silti selvittäis.
Nyt laittamaan lapsille jotain evästä, jos sais ne vaikka pötkölleenkin, niin pääsis itsekin vähän levähtämään.
samalla lailla näyttää menevän kuin kaikki 3 aiempaa icsiä... Eli kato on taas käynyt, yhdestätoista 6 oli hedelmöittynyt. Saas nähdä, miten huomenna käy. Aiemmin on siirtopäivänä ollut kaksi pakastukseen kelpaamatonta, jotka sitten on siirretty.
Mä kun niin toivoin, että ois saatu pakkaseen alkioita, niin ois varaa ehkä yrittää vielä, jos tämä menee mönkään. Noh, toivottavasti nyt päästään edes siirtoon.
Huoh.
Jännäksi menee! Kuusi siis tänään kunnossa? Jospa ne yllättävät ja ovat kaikki huomenna parasta 1-luokkaa! Toivotaan, että Kaikki menee mallilleen.
Joo, eipä ne raha-asiat tietenkään pääasia ole. Hienoa kuulla, että viidelläkin lapsella on mahdollista peruksilla mennä! Eiköhän siis neljälläkin. Jotenkin vaan tuntuu, että se neljäs olisi niin mukava saada mahdollisimman pian. Ja kyllähän se odottamisen odottaminen on tylsää. Olen tehnyt nyt kymmenen vuotta taidekäsityötä rautalangasta ja oman yrityksen perustaminen houkuttelee kovasti. Mutta voin perustaa sen vasta kun olen saanut tämän vauvaprojektin päätökseen. Täytyy vaan yrittää luottaa siihen että kaikelle löytyy aikansa.
Hertta oppi vetämään vessanpönttöä jatkuvalla syötöllä juuri äsken. Vissiin täytyy pelastaa maailma ja mennä hakemaan se pois!
Voimia huomiselle ja kuulumisia innolla odottaen. Ajattele sitten se piina vasta alkaa, kun tulosta jäännitellään!
Noora
Toivottavasti saitte vauvan turvallisesti masuun! Mahdollisimman mukavaa päivää toivon teille!
Täällä menkat alkoi aamulla. Jos olisivat alkaneet illalla niin olisi pystytty tänään seulomaan... Odotan kuumeisesti viestiä Väestöliitolta, että joustavatko yhtään. Sanoivat kyllä aiemmin että ensi viikolla ei enää seulota. Taitaa olla turha toivo...
Kyllä veti tiukille...
Noora kp1!
Voi, menipä teillä tiukille. Saitko vastauksen väestöliitolta?
Me päästiin siirtoon - JIPPII!! Ja vieläpä pakkaseen kolme alkiota yhteen olkeen. Eli jos tämä ei onnistu, niin ehkäpä olisi varaa yksi pakkasalkio yrittää. Nyt on iso kivi pudonnut sydämeltä, ainakin hetkeksi.
Mummu on kylässä, joten ei tämän pitemmästi tällä kertaa. Odottelen kuulumisia ;)
Onneksi olkoon pikkukakkoselle! Hienoa että saitte siirron onnistumaan, ja että saitte vielä pakkaseenkin!!! Vau!
Ja Noora, millaisia uutisia saitte? Pääsettekö? Meni kyllä aikas tiukille!
Meille ei ihmeitä, tänään otan viimesen primolutin, ja sitten alkaa menkkojen odottelu... Ja " ihanaa" mitä teidän Hertta oli oppinut, heh! Meillä Eetu " pesi" yks päivä käsiään vessanpöntössä... Yök!
napero
Jes! Hyvä alkiot! Ihanaa, onnea ison masun kasvatukseen. Miksiköhän laittoivat yhteen olkeen kaikki? Olisi ollut helpompi sulatella jos olisivat erikseen. Mutta niitähän ei siis tämän onnistuneen siirron jälkeen enää tarvitakaan!
Meillä ei käynyt ihan yhtä hyvin. Eli The Menkat alkoivat liian myöhään. Mulle tulee kesäksi semmoinen ekaluokkalainen hoitoon ja sitten se mun pikkusiskon vauva syntyy Juhannuksen jälkeen. En kyllä olisi raaskinut kesällä oksentaakaan! Kivempihän se on syksyn pimeillä olla vällyjen alla ja antaa ylen, vai mitä! Onpahan ainakin kesä aikaa saada lottovoitto...
Täytyy isännän kanssa keskustella tänään kun isot lapset on mummolassa, että koska on pakkaspienten aika. Uskaltaisikohan kokeilla luomukiertoon?
Piinattomia Piiniksiä Pikkukakkoselle ja Naperolle Hyviä Hormooneja!
Noora
Hei!
Onkos mitään tuntemuksia... Kaikista pahinta on, että ne raskaus ja menkkaoireet on niin samanlaisia.
Mahdollisimman piinattomia päiviä, Noora
Kiitos kysymästä, ihan hyvin pyyhkii=)
Jostain kumman syystä ei hirveästi ehdi piinailla. Välillä toki käy mielessä, varsinkin jos tuolla sisuksissa jotain kipuja tuntuu. Ja niitähän nyt on kaikenlaista nippailua ja vihlontaa, joka voi johtua ihan mistä vaan. Esim isojen kivien siirtelystä pihalla... Pöhlö, kun menen kaikkea tekemään, mutta pitää kai sitä elää normaalia elämää.
Just on kyllä niinku sanoit, nuo menkka- ja raskausoireet on niin samanlaisia, ettei niistä voi mitään päätellä.
Mitenkäs siellä teilläpäin sujuu? Saitteko jo puheltua pakkasella käynnin ajankohtaa?
Oot varmasti ihan oikeessa tuossa, että kesä parempi olla oksentamatta, kun kerran on tuollaista ohjelmaakin tulossa. Ja ajatteles, jos vaikka tulis kunnon intiaanikesä, ja sitten makaisit huonovointisena hikoillen... Mulla ei oo koskaan ollut mitään pahoinvointeja, tuplilta oli sitten kai tuplapahoinvoinnit, kun pari kahvikupillista vähän yökkäytti ja lievää kuvotusta oli havaittavissa. Toivottavasti menee yhtä mukavasti, jos nyt onnistuu.
Nyt täällä on sota käynnissä, pakko lähteä erotuomariksi. Palataan!
Pikaisia kuulumisia täältäkin, maanantaina alkoi menkat ja tänään aamulla otin ekan clomin, ja 24.5 olis sitten ultra, jossa EHKÄ näkyy jotain, jos on näkyäkseen... Mä kyllä oikeestaan ootan jo syksyä, ja siellä jatkuvia hoitoja...
Pikkukakkoselle oikein paljon onnee, ja menestystä!
Noora, kyllä tuntu pahalta sun puolesta, että meni noin, epäreiluu!!!
napero
Tosi hyviä kuulumisia Oulusta! Noin monta munistakin. Peukutan yhtymisen puolesta. Moneltako saat soittaa labraan? Kädet täristen on muutaman kerran tarvinut munkin soitella. Saitko nukuttua? Toivottavasti et ole kipuinen, koska tuossa vaiheessa jännitys on jo tarpeeksi kova ilman kipujakin.
Kävin jo illalla lukemassa ihanat kuulumisesi, mutten ehtinyt vastaamaan kun Greyn anatomiassa oli jännät paikat. No, sittenhän se loppuilta menikin itkuksi. Tuli itkettyä niitten ja omat murheet samalla kertaa! Me ei olla pystytty puhumaan tästä hoitoasiasta vielä mitään. Omituista, että en heti aukaise suutani. Jotenkin vaan tuntuu että on pakko odottaa pari päivää, että jos se pahamieli vähän lievenisi ennen sitä... Toisaalta (luultavasti defenssi) tuntuu, että ehkä tällä on joku tarkoitus. En todellakaan halua luovuttaa ajatusta neljännestä lapsesta, mutta yritän siirtää sen syksyyn. Mietin sitäkin, että meidän varmaan pitää yrittää ne kaksi pakkasrääpälettä, ennen kuin lähdetään alusta. Olisihan se huimaa, että saataisiin neljä lasta yhdestä hoidosta! Mulla on nyt vuosi aikaa vähän alle vuosi aikaa raskautua, että Hertta ei ehdi täyttää kolmea vuotta ennen laskettua aikaa. Jos sitten IVF veronpalautuksilla ellei pakkasbabyt jaksa sulaa. Meidän lääkäri puhuu nykyisin pehmeämmistä hoidoista ja ehkä ne meidän kohdalla olis sopivammat. Aina meillä on kaikki järjestynyt lopulta hienosti, ehkä tämäkin asia!
Jokatapauksessa voimia teille kummallekin tähän ja huomiseen päivään ja toivottavasti saat alkaa kasvattamaan isoa masua.
Olen linjoilla ja odottelen labrakuulumisia.