Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt jo katsomassa Humiseva harju elokuvan?

Vierailija
15.02.2026 |

Haluaisin mennä, mutta tiedän, että varmaan tulen ärsyyntymään todella pahasti, kun näen minkälaiseksi se elokuva on muutettu. Enkä suoraan sanottuna haluaisi katsoa mitään p.anokohtauksia. Cathyn ja Heathcliffin rakkaus oli niin paljon muuta... 

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä helvattia. Eihän se mikään rakkausromaani ole."

Enhän mä sitä väittänytkään miksikään Harlekiini-sarjan tyyliseksi rakkausromaaniksi. Romantiikkaa kun voi löytää monenlaisista eri genreistä.

Ei sitä kuitenkaan huokaillen lueta teekupin kanssa. Koko kirja oli tosi ahdistava. Joku aikalainenkin ihmetteli, miten sellaista pystyy kirjoittamaan tekemättä itsemurhaa.

Vierailija
122/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsee leffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista enää miten elokuva loppui. 

Vierailija
124/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes muista enää miten elokuva loppui. 

Minä muistan, kun pidätin kyyneleitä viimeiset 10 min. Lopulta piti antaa periksi. Elokuva oli parempi kuin odotin, olin todella skeptinen. Musiikki oli hyvä. 

Vierailija
125/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se loppui?

Vierailija
126/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsee leffa.

En ole nähnyt enkä aiokaan. Trailerin katsoin melkein loppuun. Ei ole minun elokuva. Arvosteluja olen lukenut ja katsonut youtubesta. Mikään niistä ei ylistä elokuvaa, päinvastoin. Kirja on luettu ainakin kerran aikanaan. Elokuvasovituksia muita en juuri ole nähnyt paitsi vuoden 1939. Uskaltaisin sanoa silti, että se lienee paras. 

Vierailija
127/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humiseva harju-elokuvan vuonna 1992 filmatisointi, missä pääosissa olivat Juliet Binoche ja Ralph Fiennes on ylittämätön. Tunnelataukseltaan ja hahmoiltaan jotka ovat uskollisia kirjan tapahtumille.

Katsokaa youtubesta hakusanalla Wurthering heights 1992, verratkaa itse.

No remaken remaket harvoin onnistuu, ovat vain surkeita imitaatioita alkuperäisestä.

Vierailija
128/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä helvattia. Eihän se mikään rakkausromaani ole."

Enhän mä sitä väittänytkään miksikään Harlekiini-sarjan tyyliseksi rakkausromaaniksi. Romantiikkaa kun voi löytää monenlaisista eri genreistä.

Ei sitä kuitenkaan huokaillen lueta teekupin kanssa. Koko kirja oli tosi ahdistava. Joku aikalainenkin ihmetteli, miten sellaista pystyy kirjoittamaan tekemättä itsemurhaa.

Olin teini lukiessani kirjan eka kerran (nyt 59v). Mielestäni surullinen romaani, ei ahdistava. Myöhemmin nuorena luin uudestaan, jäi kesken. Ei se kiinnostanut enää niin paljon. Kirjan toinen osa on lohdullisempi. 

Vierailija
129/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa. Elokuva oli sekava mausemakuvauksen ja Vili Vonkan yhdistelmä. Pääosan esittäjä Cathy oli alusta loppuun kuvattu niin läpeensä ilkeäksi, ettei lopussakaan pystynyt tuntemaan mitään myötätuntoa häntä kohtaan. Heatgcliftin huulluden sentään pystyi selittämään surkealla lapsuudelle.

Vierailija
130/141 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin katsomassa. Elokuva oli sekava mausemakuvauksen ja Vili Vonkan yhdistelmä. Pääosan esittäjä Cathy oli alusta loppuun kuvattu niin läpeensä ilkeäksi, ettei lopussakaan pystynyt tuntemaan mitään myötätuntoa häntä kohtaan. Heatgcliftin huulluden sentään pystyi selittämään surkealla lapsuudelle.

Sama juttu, ettei mitään myötätuntoa Cathya kohtaan, hahmo oli aika karsea ja ärsyttävä. Sen sijaan Heatchliffin suru tuntui sydämessä asti ja olisin voinut mennä valkokankaan läpi lohduttamaan 🥲 Kun ei elokuvassa ollut ihan samalainen sekopää kuin kirjassa. 

Vierailija
131/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa eilen. Pidän sekä kirjasta että tästä elokuvasta, joka kaikista versioista mitä on tehty, muistuttaa eniten Bronten luomaa ihanaa rakkaustarinaa. Heathcliff oli ihanan romanttinen sankari, jokaisen naisen märkä päiväuni ja Margot Robbie kaunein Catherine. Upea elokuva! Suosittelen kaikille romantiikan nälkäisille.

Vierailija
132/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Margot Robbie on kyllä kaunis.

ei kovinkaan luonnollisella tavalla.

https://www.rememore.com/blog/margot-robbie-plastic-surgery-separating-…

Apua te olette tyhmiä.

Kuvissa vertailtu teini/early 20s pallonaamaa vs. aikuistunutta naista. Sama efekti on käynyt monien kasvoille ihan ilman mitään leikkauksia tai pistoksia.

Tismalleen sama efekti. Netin julkkisjuoruilijat ja tuollaisten sivustojen pitäjät ympäri maailman ovat samaa typerää Seiska/Hello/The Sun/Daily Mail -porukkaa.

Osa julkkiksista on tehnyt tietysti aivan selkeästi kaikenlaista, enkä väitä etteikö Robbielle olisi jotain voitu tehdä, mutta noista kuvista ei tule ilmi mitään muuta kuin nuoren pallonaama ja sitten aikuistuneen naisen naama josta lähtenyt se lapsenpyöreys. Ja toki tyyli muuttunut, tukassa eri väri ja meikki erilainen - kuten yleensä aikuisena onkin, eikä jämähdetä siihen 20v tyyliin.

Vierailija
133/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa elokuvassa edes ollut seksiä sen kummemmin.

Mielestäni ei mitenkään kiinnostava leffa, mutta visuaalisesti kaunis eli maisemat ja asut hienoja. Musiikit myös hyviä. Hollywood-leffat nyt ei ikinä mitään sielukkaita ole, eli sellaista ei kannata niiltä odottaakaan. 

Kirjaan vertailuun ym. en edes lähde. Katsoin vain leffan ja kuuntelin Kulttuuriykkösen jakson siitä, that's it. 

Vierailija
134/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humiseva harju-elokuvan vuonna 1992 filmatisointi, missä pääosissa olivat Juliet Binoche ja Ralph Fiennes on ylittämätön. Tunnelataukseltaan ja hahmoiltaan jotka ovat uskollisia kirjan tapahtumille.

Katsokaa youtubesta hakusanalla Wurthering heights 1992, verratkaa itse.

No remaken remaket harvoin onnistuu, ovat vain surkeita imitaatioita alkuperäisestä.

Ai siitäkö johtuu joskus palstalla ilmennyt Ralph Fiennes -hehkutus? :D 

Itse olen syntynyt tuona vuonna, enkä usko että kyseinen leffa olisi minusta parempi kuin tämä uusi. Ei tämä uusikaan ole sellainen, että uudestaan katsoisin, mutta kannatti kuitenkin käydä katsomassa todellakin.

Vierailija
135/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan täällä joku kertoi lähteneensä kesken pois. Onko lienee poistettu avaus?

"Lienee" sanan käyttö lienee sinulle liian vaikeaa, siksi lienee parempi ettet sitä käytä. 

Vierailija
136/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt, mutta kiinnostaa se mumiseva karju. 😂

T: Tuntematon 

Vierailija
137/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se oli liian yltiöromanttinen ja siirappinen.

Vierailija
138/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Humiseva Harju the Barbie Movie by Hollywood. 😬

Emily Bronte kääntyy haudassaan. 

Eiköhän Bronte pyöri tanssisi haudassaan Lambadaa, jos tietäisi että hänen romaaneillaan vedetään elokuvasalit täyteen vielä melkein 200 vuoden jälkeen.

Nämä uusinta versiota kritisoivat taitavat olla sellaisia stereotyyppisen tiukkapipoisia keski-ikäisiä toimiston tätejä, joille kaiken pitää olla hyvin steriiliä, rauhallista, mutta ah, niin siveän kaunista - aivan kuten alkuperäinen Bronten kirja, missä seksuaalisuus on tukahdutettu, mutta äänensävyn ja viipyvien katseiden kautta annetaan romantiikan nälkäiselle Pirkolle pakahduttavan sensuelleja elämyksiä hänen istuessaan perintönojatuolissa rakasta kirjaa lukiessaan ja samalla  lämmintä teetä siemaillen. Voi millaisia unia seuraavana yönä näkyykään!

"Miten kerrot, ettet ole lukenut kirjaa kertomatta sitä."

Vierailija
139/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota. Kertooko se jostain.

Vierailija
140/141 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mennä katsomaan uutt versiota. Muistan vieläkin, joskin hämärästi, alkuperäisen filmin, jossa Laurence Olivier esitti Heathcliffiä enkä usko, että uusi vetää vertoja tuolle vanhalle versiolle. Jos tämä uusi tulee joskus telkusta, niin saatan katsoa.