Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.

Vierailija
15.02.2026 |

Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Niin että roskiin vaan eikä ystävälle loppupullaa. 

Ja lautaselle syömättä jääneet ruoanjämät kuuluu ihan yhtälailla tarjoata kaveriile 🤮

Vierailija
122/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut ystävälleni että laihdutan. Olen onnistunutkin ja aion jatkaa samaan malliin. Ystäväni yritti myös, mutta hän ratkesi aika nopeasti takaisin mässäilylinjalle, kuten aina ennenkin.

Hän tuli kylään ja toi kaksi laskiaispullaa. Joimme kahvit ja herkuttelin sopivasti ison pullan kannella. Oli hyvää. Olen ylpeä, että nykyisin pystyn pitämään herkkumäärän kohtuullisena. Voin näin sallia itselleni herkkuja pari kolmekin kertaa viikossa ja paino putoaa siltikin.

Ystäväni söi tietysti oman pullansa kokonaan. Ihan ok, jokaisen oma asia. En ole niin törppö, että alkaisin kysymättä jakaa omia laihdutusneuvojani. Tiedän, että hän on pettynyt, kun taas epäonnistui. Olen kyllä valmis tsemppaamaan, kun hänellä on voimia yrittää uudelleen.

Sitä en tiennyt, että hän on sokerinhimossaan niin kiinni, että olisi halunnut syödä jopa ne minunkin pullan räippeet.

Ahaa! Ap siis kateuksissaan koitti vesittää "ystävänkin" laihdutusprojektin. Onhan se nyt kurjaa käydä yksinään Hesessä, kun ennen kaveri oli jakamassa sitä häpeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Voi hyvät ihmeet. Ei sitten ihan perus käytöstavat kiinnosta. Ei niin kuin minkäänlaista käsitystä ja ymmärrystä toisten tunteista ja mielipahasta. Ei tässä varmasti yhdestä pullasta sinänsä ole kyse, vaan tuosta halveksuvasta eleestä.

Ja on jotenkin käytöstapojen mukaista vetää itkupotkuraivarit siitä, että joku toinen ei tykkää syödä samoja asioita kuin itse? Voi vittulan väki tätä logiikkaa. Missä se kuuluisa kehollinen itsemääräämisoikeus oikein on? 

Vierailija
124/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha mikä ketju! Läskit luuserimamnat täällä haluavat ahmia pullat toisten roskiksestakin!

Menkää vaikka hiihtämään!

Opettele sinä kirjoittamaan tai edes tarkastamaan, mitä tekstiä räit ennen lähetystä. Vai luuserit? Pyh.

Vierailija
125/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyy, miksi en laittanut jääkaappiin. En halunnut myöhemmin sortua houkutukseen. Pidän kiinni uudesta ruokavaliostani.

Miksi en sitten antanut kaverille? En todellakaan tiennyt, että joku olisi valmis syömään toisen lautaselta ylijäämiä, ihan outo ajatus. 

Entä jos en olisi maistanut ollenkaan, vaan tarjonnut ystävälke kaksi pullaa.

Hän on ikuinen laihduttaja. Olisi varmaan loukkaantunut, että olisin "hieronut suolaa haavoihin" ja itse kieltäytynyt ja lisännyt hänen ylipainoaan ja epäonnistumistaan peräti kahdella suurella laskiaispullalla.

Niinpä! Jos ystävä olisi tehnyt toisin, niin nyt ap olisi täällä itkemässä, miten ystävä tahallaan sabotoi hänen laihdutustaan!

Vierailija
126/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi itse kutsuu sinut kotiinsa kahville ja sinä viet tarjottavat? Miksi? 

Vierailija
127/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää viedä mitään minnekään? Jos minä kutsun kotiini, niin tottakai tarjoan kaiken. Ja jos on mieltymyksistä jotain epäselvyyttä, niin saatan jopa KYSYÄ. Sama toisinpäin, jos menen ystävälleni hänen kutsustaan kylään, niin silloin se on hänen asiansa huolehtia. Mitään ongelmia ei ole ikinä ollut.

Vierailija
128/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Voi hyvät ihmeet. Ei sitten ihan perus käytöstavat kiinnosta. Ei niin kuin minkäänlaista käsitystä ja ymmärrystä toisten tunteista ja mielipahasta. Ei tässä varmasti yhdestä pullasta sinänsä ole kyse, vaan tuosta halveksuvasta eleestä.

Ja on jotenkin käytöstapojen mukaista vetää itkupotkuraivarit siitä, että joku toinen ei tykkää syödä samoja asioita kuin itse? Voi vittulan väki tätä logiikkaa. Missä se kuuluisa kehollinen itsemääräämisoikeus oikein on? 

Oletko aivan idiootti? Pulla heitettiin naaman edessä roskiin. Ap kirjoittaa täällä jälkikäteen, mikä tuskin loukkaa pullan heittelijää. Paitsi jos se moukka olitkin sinä. Voisit hyvin olla, kun ei mitään tajua vaikuta olevan. Noloa, aiaiai.

Vierailija
129/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on syömishäiriöinen kyttääjä, joka vahtii muiden syömisiä.

Vierailija
130/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljävuotias tyttäreni tytär syö vain kerman kannesta. Muu jää syömättä. 

Siinäpä voisi olla kasvatuksen paikka sitten, missä tuollainen käytös on OK ja missä ei. 

Vierailija
131/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on entinen "ystävä"!

"Mullakin oli yks ystävä kenen kanssa vietin paljon aikaa mutta ei enää"

"Puukottikko hän sinua selkään vai puhuuko pahaa selän takana niinkuin minun entinen ystävä?" 

"Ei sentään, lopetin ystävyyden kun hän söi laskiaispullasta vain sen kansi osan" . 

Vierailija
132/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi itse kutsuu sinut kotiinsa kahville ja sinä viet tarjottavat? Miksi? 

Hyvä kysymys. Voisi viedä vaikka kukan. 

Vierailija
133/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehollinen itsemääräämisoikeus siis oikeuttaa huonoon käytökseen? Nyt joku on tainnut ymmärtää vähän väärin jotain. Mikä ihmeen pakkomielle joillain on tuohon painonhallintaan, että se määrää elämässä ihan kaiken. Eihän tuo ole tervettä millään lailla. Hakekaa apua ajoissa. Ei ketään oikeasti kiinnosta vittuakaan miltä te näytätte.

Vierailija
134/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan idiootti? Pulla heitettiin naaman edessä roskiin.

Kaveri söi minkä söi ja kaveri otti siitä nokkiinsa. Ja siitä ettei tarjonnut niitä rääpittyjä jämiä takaisin. Kuka ylipäätään haluaan jotain toisen rääppimää ruokaa syödä. Ja aika naurettavaa löukkaantua, että jämät heitetään roskiin. Turha niitä on ruveta hilloamaan.

Vierailija
135/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!! Joillekin ruoka on rakkauden ele niin että jos siitä kieltäytyy, niin siitä aktivoituu jotain ihme torjuntaa. Mutta aikuisena voi myös osata ajatella toisin sitä asiaa myös toisen ihmisen näkökulmasta. 

Vierailija
136/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehollinen itsemääräämisoikeus siis oikeuttaa huonoon käytökseen? Nyt joku on tainnut ymmärtää vähän väärin jotain. Mikä ihmeen pakkomielle joillain on tuohon painonhallintaan, että se määrää elämässä ihan kaiken. Eihän tuo ole tervettä millään lailla. Hakekaa apua ajoissa. Ei ketään oikeasti kiinnosta vittuakaan miltä te näytätte.

Millä saatanan tavalla se on sinun asiasi, miten kukakin painostaan huolehtii? Mikä yllätys, ettei se kehorauha merkitsekään mitään siinä vaiheessa, kun joku EI halua tunkea älytöntä määrää jotain paskaa naamaansa. Mene roskikseen.

Vierailija
137/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap juttelitte tuon ystävän kanssa? Oliko muuten kivaa? Jos ei ole varaa tarjottavia ostaa niin, että joutuvat roskiin, niin ensi kerralla älä vie sellaisia. 

Oikeasti on todella töykeää ja toisen itsemääräämisoikeutta loukkaavaa kirjoittaa joku käsikirjoitus toiselle, että miten toisen täytyy toimia ja jos ei toimi, niin vetää selän takana herneet nenään. Jokainen saa päättää itse syömisistään. Ystävä söi sen minkä halusi. Ei se ap:lle enempää kuulu. 

Vierailija
138/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun ostat jotain pullaa tms jollekin ystävällesi niin kannattaa painottaa että EI TARVI SYÖDÄ JOS ET HALUA. Ja että sinä itse voit mielelläsi syödä kaikki tai viedä loput kotiin että ei kohteliaisuudesta tarvi alkaa vastentahtoisesti pullaa syömään. Kun siihen tälläset tarjoamiset menee ja sit menee hyvä pulla roskiin tai ihminen pakottaa itsensä syömään pahan pullan ja kummin päin vain niin tulee vaan paha mieli jollekin. Ja sitä et varmaan halunnut. 

Vierailija
139/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on törkeä syömsikyttääjä, joka ei kunnioita ystävänsa rajoja. 

Kehorauhalla on ihan syynsä. 

On muuten TODELLA TÖRKEÄÄ KÄYTÖSTÄ valittaa jonkun toisen syömisistä ja syömättömyydestä. Edes mielessään. Myös silloin kun joku kieltäytyy tarjotusta ruuasta. Etenkin silloin. Sille ei kysellä syytä eikä valiteta. 

Vierailija
140/188 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran kun ostat jotain pullaa tms jollekin ystävällesi niin kannattaa painottaa että EI TARVI SYÖDÄ JOS ET HALUA. Ja että sinä itse voit mielelläsi syödä kaikki tai viedä loput kotiin että ei kohteliaisuudesta tarvi alkaa vastentahtoisesti pullaa syömään. Kun siihen tälläset tarjoamiset menee ja sit menee hyvä pulla roskiin tai ihminen pakottaa itsensä syömään pahan pullan ja kummin päin vain niin tulee vaan paha mieli jollekin. Ja sitä et varmaan halunnut. 

Toivottavasti seuraava ystävä hieroo nämä pakkosyötetyt sokeripaskat ap:n naamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi