Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.
Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.
Kommentit (253)
No olipa epäkohtelias ystävä. Sama kuin veisit hänelle kukkia ja hän heittäisi ne edessäsi roskiin. Aika vailla käytöstapoja on tämä ystäväsi. Jos hän ei pidä pullasta, tai ei halua sitä dieettinsä takia syödä, olisihan hän voinut kysyä, haluatko sinä lisää pullaa, vai laittaako hän pullan jääkaappiin sillä ei syö nyt enempää kerralla. Ja heittää sitten myöhemmin roskiin, jos ei sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Argh, maailma on sen koommin muuttunut, mutta tästä hiton tuliaiskukttuurista pidetään krampin omaisesti kiinni. Hiton ongelmallinen tapa sekä saajalle ja antajalle.
Tuliaiskulttuuri on hieno, sivistynyt tapa. Ikävä kyllä suurin osaa käy kylässä tyhjin käsin, eikä tajua edes kutsua vastavierailulle. Jos tuliainen on väärä, se lahjoitetaan eteenpäin toiselle kaverille/ vanhemmille/ lapselle tai naapurille, ellei asianomainen ole sukulaiseton täyserakko, jolla on yksi tuttava eikä yhtään ystävää?
Minä en ole erakko vaan haluaisin seuraa ja kavereita, mutta niitä ei juuri ole. Ei olisi ketään jolle nyt antaa turha tuliainen. Kahvipaketti on ihan jees. Jos tietää henkilön juovan kahvia.
Vierailija kirjoitti:
No olipa epäkohtelias ystävä. Sama kuin veisit hänelle kukkia ja hän heittäisi ne edessäsi roskiin. Aika vailla käytöstapoja on tämä ystäväsi. Jos hän ei pidä pullasta, tai ei halua sitä dieettinsä takia syödä, olisihan hän voinut kysyä, haluatko sinä lisää pullaa, vai laittaako hän pullan jääkaappiin sillä ei syö nyt enempää kerralla. Ja heittää sitten myöhemmin roskiin, jos ei sitä syö.
Kukkia ei tarvitse syödä. Se on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ovat jo aikuisia. Normaalipainoisia ja heillä on terve suhtautuminen ruokaan.
Meillä ei koskaan ollut pakko syödä jotain loppuun. Sai jättää. Joskus piti vääntää isänsä kanssa, kun se yritti vahtia keksinpuolikastakin, ettei vaan mene hukkaan. Onneksi sain sille järkeä päähän.
Hän sitten 🐖na söi lautasia tyhjäksi.
Yksi ylipainon syy voi olla, että lapsena kylläisyydentunteen säätelijä on "rikottu" sillä, että on pakko syödä lautanen tyhjäksi.
Minä taas opetin lapsilleni ottamaan ensin vain vähän ja sitten lisää jos maistui. Voihan sen keksinkin vaikka puolittaa. Normaalipainoisia ovat olleet aina.
Aloittajan ystävällä vähän viiraa päässä. Aloittajan täytyy nyt miettiä antaako tämän häiritä ystävyyttä.
On outoa käytöstä kyllä. Olisi kysynyt haluatko sinä lopun pullan viedä vaikka kotiisi!
Ruokahävikkiä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
On outoa käytöstä kyllä. Olisi kysynyt haluatko sinä lopun pullan viedä vaikka kotiisi!
Jotenkin tosi outoa olisi tarjota hävikki kylään tullee vieraalle vietäväksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Veisitkö muutkin biojätteet samalla?
Olisi voinut sanoa, että syö myöhemmin. Oli epäkohteliasta.
Minä kerran vein ystävälle ruukkukukan, ja kun olin lähdössä kotiin hän antoi sen minulle, sanoi ettei oikein tykkää. En enää vie hänelle mitään, harvoin enää käynkään.
Olisi vaikka tyrkännyt (talvi) parvekkeelle, ja jos olisin kysynyt joskus (en kyllä koskaan kysy) olisi voinut sanoa, että se kuoli hänen hyvässä hoidossaan.
Yhdelle ystävälle olen kyllä itse sanonut, että älä tuo joulukaktusta, en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.
Mä en olisi syönyt edes kohteliaisuudesta, jos ei olisi pulla maistunut tai jos olisin ollut dieetillä.
Ap
Selvä, jospa tämä ystävä oli syönyt aamupalan ja yritti väkisin KOHTELIAASTI syödä vaan ei pystynyt kun oli jo vatsa täynnä
Vierailija kirjoitti:
Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.
Olisi sitten sanonut että ei kiitos. Itse olisin kyllä sanonut että mitä ihmettä teet kun roskiin heitti. No en kyllä tuollaisen jälkeen enää koskaan tarjoaisi yhtään mitään, vaan söisin itse kaiken tuomani.
Kaikki ihmiset eivät pidä laskiaispullista, etenkin ne kaupan monta päivää säilytetyt einespullat ovat aika ällöjä.
Siinähän karsit, pöljä.