Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.
Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.
Kommentit (187)
Se oli vaan yksi pulla. Ei kai se yksi pulla vierailun kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?
Jos noin on ettei halua syödä voi kohteliaasti sanoa että laitan tämän jääkaappiin ja syön myöhemmin kun nyt ei mahdu jaksa ei tee mieli nyt juuri. Sen voi antaa jollekin toiselle joka pitää siitä. Kissat taas syö kermavaahtoa mielellään. Myös lapset.
Vierailija kirjoitti:
- AP - tulepa käymään luonani täällä Keiteleen kupeessa - roskiin on menossa viimeviikkoinen kaikista jämistä kyhätty lasagnentapainen, purkki tankoparsaa vuoden 2020 pe-päiväyksellä sekä hometta kasvava ketsuppi. Saat ne ilomielin - josko tuskasi hieman hellittäisi...?
Onpa kummallinen viesti.
Lopettakaa varastelu siitä on monen palkka raha kiinni että asiakas maksaa ne ostokset .
Vierailija kirjoitti:
Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.
Rivien välistä on luettavissa, että ap:n ystävä on v*ttumainen. Ei siitä muuta voi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Se oli vaan yksi pulla. Ei kai se yksi pulla vierailun kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?
😂
Vierailija kirjoitti:
Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.
Voi hyvät ihmeet. Ei sitten ihan perus käytöstavat kiinnosta. Ei niin kuin minkäänlaista käsitystä ja ymmärrystä toisten tunteista ja mielipahasta. Ei tässä varmasti yhdestä pullasta sinänsä ole kyse, vaan tuosta halveksuvasta eleestä.
Olen kertonut ystävälleni että laihdutan. Olen onnistunutkin ja aion jatkaa samaan malliin. Ystäväni yritti myös, mutta hän ratkesi aika nopeasti takaisin mässäilylinjalle, kuten aina ennenkin.
Hän tuli kylään ja toi kaksi laskiaispullaa. Joimme kahvit ja herkuttelin sopivasti ison pullan kannella. Oli hyvää. Olen ylpeä, että nykyisin pystyn pitämään herkkumäärän kohtuullisena. Voin näin sallia itselleni herkkuja pari kolmekin kertaa viikossa ja paino putoaa siltikin.
Ystäväni söi tietysti oman pullansa kokonaan. Ihan ok, jokaisen oma asia. En ole niin törppö, että alkaisin kysymättä jakaa omia laihdutusneuvojani. Tiedän, että hän on pettynyt, kun taas epäonnistui. Olen kyllä valmis tsemppaamaan, kun hänellä on voimia yrittää uudelleen.
Sitä en tiennyt, että hän on sokerinhimossaan niin kiinni, että olisi halunnut syödä jopa ne minunkin pullan räippeet.
Onpa oudon paljon ihmisiä, jotka luulevat muidenkin ihmisten ajatusten pyörivän painon ja yleensä ulkonäön ympärillä, kuten heidän oma tapansa on, ja sitä myöten vaikuttavan kaikkeen käytökseen. Ei ei ei. Pelottavaa, kuinka paljon on tyhjäpäisiä ihmisiä. Paljon pelottavampaa kuin pullaa syövät tuhdit ihmiset.
Vein kerran pullapitkon, kun menin ystävälleni kyläilemään. Sitä ei syöty, vaan jotain hänen itsensä leipomaa. Sitten tapasimme pian uudelleen. Hän toi sen pullaputkon minulle takaisin ja totesi vähän tympeällä äänellä, ettei hän tällä mitään tee. Jos ne palautuksen saatesanat olisi olleet ystävällisemmät, palautus olisi ollut ok. Kaikki eivät leivo itse.
Neljävuotias tyttäreni tytär syö vain kerman kannesta. Muu jää syömättä.
Moni kysyy, miksi en laittanut jääkaappiin. En halunnut myöhemmin sortua houkutukseen. Pidän kiinni uudesta ruokavaliostani.
Miksi en sitten antanut kaverille? En todellakaan tiennyt, että joku olisi valmis syömään toisen lautaselta ylijäämiä, ihan outo ajatus.
Entä jos en olisi maistanut ollenkaan, vaan tarjonnut ystävälke kaksi pullaa.
Hän on ikuinen laihduttaja. Olisi varmaan loukkaantunut, että olisin "hieronut suolaa haavoihin" ja itse kieltäytynyt ja lisännyt hänen ylipainoaan ja epäonnistumistaan peräti kahdella suurella laskiaispullalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- AP - tulepa käymään luonani täällä Keiteleen kupeessa - roskiin on menossa viimeviikkoinen kaikista jämistä kyhätty lasagnentapainen, purkki tankoparsaa vuoden 2020 pe-päiväyksellä sekä hometta kasvava ketsuppi. Saat ne ilomielin - josko tuskasi hieman hellittäisi...?
Onpa kummallinen viesti.
Samaa mietein, eihän tässä Ap.n aloituksessa ollut biojätteistä ja pilaantuneista elintarvikkeista kyse, vaan käytöstavoista ja laskiaisen kunniaksi viedystä laskiaispullasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.
Niin että roskiin vaan eikä ystävälle loppupullaa.
Jaksaako kovin moni syödä kahta laskiaispullaa?
Vierailija kirjoitti:
Moni kysyy, miksi en laittanut jääkaappiin. En halunnut myöhemmin sortua houkutukseen. Pidän kiinni uudesta ruokavaliostani.
Miksi en sitten antanut kaverille? En todellakaan tiennyt, että joku olisi valmis syömään toisen lautaselta ylijäämiä, ihan outo ajatus.
Entä jos en olisi maistanut ollenkaan, vaan tarjonnut ystävälke kaksi pullaa.
Hän on ikuinen laihduttaja. Olisi varmaan loukkaantunut, että olisin "hieronut suolaa haavoihin" ja itse kieltäytynyt ja lisännyt hänen ylipainoaan ja epäonnistumistaan peräti kahdella suurella laskiaispullalla.
Heipat sulle, tyhjäpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät ihmeet. Ei sitten ihan perus käytöstavat kiinnosta. Ei niin kuin minkäänlaista käsitystä ja ymmärrystä toisten tunteista ja mielipahasta. Ei tässä varmasti yhdestä pullasta sinänsä ole kyse, vaan tuosta halveksuvasta eleestä.
Aivan niin. Kun jotain tuliaisia tuodaan, ajatus on tärkein. Aina ne tuomiset ei voi osua kohdilleen, mutta tuojan mieltä ei pitäisi pahoittaa osoittamalla se hänelle.
Haha mikä ketju! Läskit luuserimamnat täällä haluavat ahmia pullat toisten roskiksestakin!
Menkää vaikka hiihtämään!
Mietipä tarvettasi miellyttää. Ei tarvi viedä pullaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivien välistä on luettavissa, että ap:n ystävä on v*ttumainen. Ei siitä muuta voi lukea.
Rivien välistä on luettavissa myös, että AP kantaa ystävälleen näitä herkkujaan, vaikka ystävä on monesti sanonut, että älä tuo mitään. Ystävä on aikaisemmin kiltisti syönyt se, mitä AP on hänelle vienyt, mutta nyt tuli raja vastaan, eikä pystynytkään koko pullaa syömään.
AP:n ystävä on näitä, jotka ovat "alkaneet vetää rajojaan".
Läski olis halunnut oman pullansa jälkeen ahmia vielä kaverinkin jämät....
Ällöä.