Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.

Vierailija
15.02.2026 |

Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.

Kommentit (253)

Vierailija
221/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäämpi tapa olisi puolittaa pulla ja laittaa toinen puoli jääkaappiin seuraavaa päivää varten.  Inhoan ja halveksin näitä ruokaa roskiin lappavia ihmisiä.  Katselin kerran koulun rehtoria, joka oppilaidensa nähden söi pitsan keskuksen ja heitti kaikki reunat roskiin.   Oli runsasreunainen pannupitsa. En vain voi sille mitään, että ruuan heittäminen roskiin on todella alhaista käytöstä.

No, pulla tai ne pizzan reunukset ei ole ruokaa, vaan jopa haitaksi elimistölle. Vehnäjauhoja, sokeria ja huonoja rasvoja.

Ruuan roskiin heittämistä en minäkään ymmärrä.

Minulle ravitsemusalan tuntija sanoi, että pulla on periaatteessa samaa kuin leipä ja että pulla silloin tällöin ei ole vahingollista normaaliterveille.

Vierailija
222/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Kristallipallostani on luettavissa, että sinä olet jotenkin kilo-orientoitunut. Ajatuksesi eivät kovin painavia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Menee kyllä tunteisiin jos itse tykkää niistä pullista ja olisi voinut viedä sen toisen mukanaan vaikka kotiin syötäväksi.

Toisen räpimän pullan jämät?

Kaverihan söi sen verran kuin halusi. Olisiko pitänyt väkisin syödä loputkin, ettei ap:lle tule paha mieli?

Rääpimän ? Jos kannen siitä ottaa, onko se rääpimistä ?

No en söis kannetonta

On tää niin kovin vakavaa!!!!!

Olisko parempi keskittyä siihen laskiaisen mäenlaskuun mieluummin, kun tää pulla-asia on noin vaikee.

Vierailija
224/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku. 💦💦💦💦

Vierailija
225/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muistaisin kyllä kun ystävä tulis mun luokse kahville. Jos tuo paketin kahvia,keitän kaikki,juodaan kupit ja loput lavuaariin. Mulla ainakin tulis hyvä mieli.

Ei kannata vaikka mieli tekisi. Teet itsestäsi rasittavan ihmisen muiden silmissä. Vaikkei muut sitä tilannetta ole näkemässä, niin se voi heijastua sinusta ympäristöön, tuo mentaliteetti. 

Kysyisit mieluummin kaverilta suoraan asiasta, miksi hän toimi niin. Vastaus voi avata enemmän kuin arvaatkaan.

Vierailija
226/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pulla!!!

Jotkut täällä on ystävyyttä heittämässä roskiin yhden pullan takia. Pullan!

Hiton löllöt.

Vierailija
227/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin heittänyt koko pullan roskiin. Yököttäviä leivoksia. Olisit vain iloinen, että ystäväsi kehtasi edes maistaa.

P.s. Minun asunnossani et olisi saanut syödä omaasikaan. Kontaminaatio on vaarallista

Vierailija
228/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan pulla!!!

Jotkut täällä on ystävyyttä heittämässä roskiin yhden pullan takia. Pullan!

Hiton löllöt.

En minä siitä pullasta niin välittäisi, mutta tuon tason käytöstapojen puute näkyy väistämättä muunlaisena sosiaalisena kömpelyytenä ja tahdittomuutena. Olen aika herkällä kädellä karsinut sosiaalisesti rajoittuneet ihmiset ulkopuolelle.

-eri

Vierailija
229/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäämpi tapa olisi puolittaa pulla ja laittaa toinen puoli jääkaappiin seuraavaa päivää varten.  Inhoan ja halveksin näitä ruokaa roskiin lappavia ihmisiä.  Katselin kerran koulun rehtoria, joka oppilaidensa nähden söi pitsan keskuksen ja heitti kaikki reunat roskiin.   Oli runsasreunainen pannupitsa. En vain voi sille mitään, että ruuan heittäminen roskiin on todella alhaista käytöstä.

No, pulla tai ne pizzan reunukset ei ole ruokaa, vaan jopa haitaksi elimistölle. Vehnäjauhoja, sokeria ja huonoja rasvoja.

Minulle ravitsemusalan tuntija sanoi, että pulla on periaatteessa samaa kuin leipä ja että pulla silloin tällöin ei ole vahingollista normaaliterveille.

Joten jopa asiantuntija on sitä mieltä, että leipä on samaa kuin pulla. Ja miten sitä leipää onkin hehkutettu terveysruokana. 

Vierailija
230/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin heittänyt koko pullan roskiin. Yököttäviä leivoksia. Olisit vain iloinen, että ystäväsi kehtasi edes maistaa.

P.s. Minun asunnossani et olisi saanut syödä omaasikaan. Kontaminaatio on vaarallista

Pullakontaminaatio. :D

Vierailija
231/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No söihän tuo kaverikin pullaa, ei vain kokonaan. 

Luin juuri ravitsemusasian ja lihavuustutkijan kirjan intuitiivisestä syömisestä ja siinä hän nimenomaan painotti, että jokainen syö mitä syö ja että ei ole epäkohteliasta kieltäytyä ruuasta, vaikka joku voi siitä mielensä pahoittaa. Ei tarvitse myöskään etukäteen päättää, minkä verran syö (tuo valmiin annoksen puolittaminen, mitä moni tarjoaa). Hän tekee siis asiakastyötä ja sanoi, että on aivan tavallista, että isokin osa epäterveellistä herkuista syödään jostain muusta syystä kuin siksi, että asiakas ITSE haluaisi (työpaikan kahvittelut yms) ja että tällainen on aivan turhaa.

Vierailija
232/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole merkitystä. Se, ettei joku ole vahingollista, ei tarkoita että sitä pitää syödä. Ja jos joku haluaa syödä terveellisesti, niin so what? Eipä silti ei kenenkään tarvitse perustella syömisiään tai syömättömyyttään kellekään.

Vierailija
233/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä kermavaahdosta, siitä tulee huono olo. Olisin kyllä itse kysynyt, haluatko sinä minunkin pullani.

Vierailija
234/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muistaisin kyllä kun ystävä tulis mun luokse kahville. Jos tuo paketin kahvia,keitän kaikki,juodaan kupit ja loput lavuaariin. Mulla ainakin tulis hyvä mieli.

Tai jos tuo kukkia niin laitat hetkeksi maljakkoon ja kun kaveri lähtee, pyydät että heittää mennessään ne ulos roskikseen. 

Tuosta tuli mieleeni. ite ostin kerran kaverille kimpun ruusuja. Ne oli ehkä ihan himpun verran nuukahtaneet, joten hän ei olisi halunnut ollenkaan ottaa niitä....mutta jäi jotenkin outo olo. Ei ne nyt niin pahasti olleet, että pystyyn kuolleita tietenkään. Säilytyksessä kärsineet ehkä. Mut ehkä joku on tarkempi. No ei olla kavereita enää kyllä muista syistä

Vierailija
235/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliasta olisi ollut sanoa että jätän tuosta osan  myöhemmäksi, mutta ei siinä kaverin edessä viskaa pois. Tai jos joku antaa jotain, ottaa vastaan, mutta myöhemmin tekee mitä haluaa sille. Ja ehkä sanoa ettei jatkossa hanki jotain isoa määrää syötävää.

Vierailija
236/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä opetus. Älä ostaa enään uudelleen koskaan tuollaiselle ihmiselle.

Hän saattaisi olla jopa kiitollinen. Erityisesti silloin kun laihduttaa, en tosiaan halua mitään tuomisia. Ja sitä paitsi minähän silloin tarjoan jos olen kahville kutsunut. Jos minä juon pelkän kahvin enkä syö mitään, tai syön rahkaa+marjoja ja hän syö pullansa (jonka tarjoaisin, ei ole PAKKO syödä), niin ei pitäisi olla kellekään ongelma.

Vierailija
237/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?  

Onko tämä jollain tavalla jonkun muun kuin ihmisen itsensä päätettävissä? Että syö syö nyt saatana, kun minä haluan. Ei kenelläkään ole siihen mitään velvollisuutta, oii syy mikä tahansa. 

Ääliö. Ja sitten ihmettelet kun sinusta ei tykätä? Kai on muitakin vaihtoehtoja kuin heittää tuliainen roskikseen? 

Jos ei-kiitosta ei uskota, niin kyllä sen pullan silloin voi vaikka roskiin heittää. Jos ei puhe mene perille niin teoilla sitten. Ja jos ei hyvällä niin pahalla. 

Vierailija
238/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.

Kohteliasta olisi sitten ollut sanoa ei kiitos, eikä haaskat toisen tuomisia tuolla tavalla. 

Toivottavasti ap ei ole niitä ihmisiä, jotka eivät usko sitä kun toinen sanoo "ei kiitos". Siihen reagoidaan kohteliaisuudessa eikä aleta tuputtamaan tai päivittelemään. 

Vierailija
239/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh, maailma on sen koommin muuttunut, mutta tästä hiton tuliaiskukttuurista pidetään krampin omaisesti kiinni. Hiton ongelmallinen tapa sekä saajalle ja antajalle. 

Tuliaiskulttuuri on hieno, sivistynyt tapa. Ikävä kyllä suurin osaa käy kylässä tyhjin käsin, eikä tajua edes kutsua vastavierailulle.  Jos tuliainen on väärä, se lahjoitetaan eteenpäin toiselle kaverille/ vanhemmille/ lapselle tai naapurille, ellei asianomainen ole sukulaiseton täyserakko, jolla on yksi tuttava eikä yhtään ystävää?

Vierailija
240/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"totestin että niin kuraa etten syö enempää. Iskä söi sitten..."

Arvaan ettei sinulle muut edes avaa ovea kuin iskä ja äiskä.😏