Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.

Vierailija
15.02.2026 |

Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.

Kommentit (253)

Vierailija
201/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.

Eikö silloin olisi kaikin tavoin järkevämpää kieltäytyä pullasta kokonaan? Ettei tarvitse roskiin paiskoa.

Vierailija
202/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Menee kyllä tunteisiin jos itse tykkää niistä pullista ja olisi voinut viedä sen toisen mukanaan vaikka kotiin syötäväksi.

Toisen räpimän pullan jämät?

Kaverihan söi sen verran kuin halusi. Olisiko pitänyt väkisin syödä loputkin, ettei ap:lle tule paha mieli?

Rääpimän ? Jos kannen siitä ottaa, onko se rääpimistä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.

Menee kyllä tunteisiin jos itse tykkää niistä pullista ja olisi voinut viedä sen toisen mukanaan vaikka kotiin syötäväksi.

Toisen räpimän pullan jämät?

Kaverihan söi sen verran kuin halusi. Olisiko pitänyt väkisin syödä loputkin, ettei ap:lle tule paha mieli?

Rääpimän ? Jos kannen siitä ottaa, onko se rääpimistä ?

No en söis kannetonta pullaa jos toinen on sen kannen vienyt. Omalle pullalle voisin noin tehdä ja jatkaa myöhemmin, mutta hillopullaan en koske, mantelia kiitos.

Vierailija
204/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä ymmärrä miksi se kansi sitten piti edes syödä. Loppuosahan siitä pullasta on se syötävin osa.

Mutta jotkut nyt vaan on todella outoja noiden ruokapäähänpinttymiensä kanssa, ja sen kanssa mitä suostuu syömään ja miten.

Välillä tuntuu että pitäisi olla terapeutteja jotka on erikoistuneet kaikenmaailman ruokailypäähänpinttymien kanssa avustamiseen, mutta eipä nuo joilla noita on koskaan suostu tunnustamaan että heidän outoilussaan on mitään outoa. 

Vierailija
205/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillopulla ei ole oikea laskiaispulla, mutta olisi voinut heittää roskiin kohteliaasti vasta sinun lähtösi jälkeen tai syödä sen.

Vierailija
206/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin vittuiluna jos joku toisi minulle kaupan laskiaispullaa epämääräisine leivontarasvoineen ja kestokermakkeineen. 

Jos ei kykene saamaan pullaa itse aikaiseksi ja kermaa vatkaamaa, sopii olla ilman. 

Itse olen tehnyt vanhemmillani niin että todellakin söin laskiaispullasta palan kantta ja totestin että niin kuraa etten syö enempää. Iskä söi sitten loput.

En ymmärrä että kohteliaisuuttaan pitäisi syödä huonolaatuista ja epäterveellistä apetta? Mitä kohteliaisuutta on tuoda toiselle huonolaatuista syötävää?

Laskaispullat on vieläpä ylihinnoiteltuja, samalla rahalla olisi saanuy pikkulevyn laatusuklaata.

Vierailija
207/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin vittuiluna jos joku toisi minulle kaupan laskiaispullaa epämääräisine leivontarasvoineen ja kestokermakkeineen. 

Jos ei kykene saamaan pullaa itse aikaiseksi ja kermaa vatkaamaa, sopii olla ilman. 

Itse olen tehnyt vanhemmillani niin että todellakin söin laskiaispullasta palan kantta ja totestin että niin kuraa etten syö enempää. Iskä söi sitten loput.

En ymmärrä että kohteliaisuuttaan pitäisi syödä huonolaatuista ja epäterveellistä apetta? Mitä kohteliaisuutta on tuoda toiselle huonolaatuista syötävää?

Laskaispullat on vieläpä ylihinnoiteltuja, samalla rahalla olisi saanuy pikkulevyn laatusuklaata.

Miksi et voi käyttäytyä sen verran ihmisiksi, että kieltäydyt syömästä sitä kuraa ja annat sen jollekin jolle se maistuu?

Vierailija
208/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
209/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.

Mä en olisi syönyt edes kohteliaisuudesta, jos ei olisi pulla maistunut tai jos olisin ollut dieetillä. 

Ap

Vierailija
210/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis antanut lopun jollekin köyhälle.

Vierailija
211/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittaja aiemmin huomannut ystäväsi käyttäytyneen "huonosti"? Eli tuliko tämä epäsosiaalinen tai olisiko parempi vailla tunneälyä oleva käytös aivan puskista?

Oletko ajatellut, että ystäväsi voi olla autismin kirjolla? 

Tuttuni (nainen) käyttäytyy huonosti. Hänen lapsistaan yksi on vaikeasti autistinen ja loput kaksi selvästi kirjolla.

Vasta vuosien kuluttua ymmärsin hänen kummallisen "huonon käytöksen" (joka muutkin päivittelivät) johtuvankin aivan muusta kuin kotikasvatuksen puutteesta eli hän ei ole neurotyypillinen. Olkaamme armollisia.

Vierailija
212/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?  

Kerroit juuri klassisen esimerkin typerimmistä kommenteista, mitä laihduttajalle voi sanoa. 🙄

Toinen, oikeastaan vielä tyhmempi, on "eihän sinun tarvitse laihduttaa."

Vierailija
213/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa jotain, siitä pitää irrottaa otteensa.

Annoit pullan. Päästä siitä irti. Pullan saaja tekee sillä, mitä haluaa.

Vierailija
214/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.

Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?  

Ylipainoisen puhetta. Kyllä. Kokonainen pulla todella voi vaikuttaa, koska se on älytön kaloripommi kermavaahtoineen ja hilloineen. 

Vierailija
215/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en olisi syönyt edes kohteliaisuudesta, jos ei olisi pulla maistunut tai jos olisin ollut dieetillä. 

Ap

Sry, korjaan tuota viestiäni. En ollut ap mutta kirjoitin vahingossa vaistomaisesti loppuun ap koska minulla on useita välilehtiä läppärillä auki ja olen tehnyt avauksia joihin laitan loppuun ap. :D Eli tuo viesti ei ollut tämän ketjun Ap:n.

Vierailija
216/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi käyttäytyä sen verran ihmisiksi, että kieltäydyt syömästä sitä kuraa ja annat sen jollekin jolle se mais

Sivusta: kieltäytyminen on suotavaa, mutta ei kellään ole velvollisuutta alkaa miettiä "kelle tämän antaisin". Ei minulla ainakaan ole käden ulottuvilla ihmisiä joille antaisin yhtäkkiä laskiaispullan. 

Vierailija
217/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rakastaa ja hemmottelee ruoalla?

Ystävä ei syönyt ja ap on kriisissä monta päivää.

Tietysti ystävän olisi pitänyt lähettää se pulla Afrikan nälkäiselle lapselle 😁

Vai olisiko ap halunnut/jaksanut syödä toisenkin pullan?

Vierailija
218/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo aikuisia. Normaalipainoisia ja heillä on terve suhtautuminen ruokaan.

Meillä ei koskaan ollut pakko syödä jotain loppuun. Sai jättää. Joskus piti vääntää isänsä kanssa, kun se yritti vahtia keksinpuolikastakin, ettei vaan mene hukkaan. Onneksi sain sille järkeä päähän.

Hän sitten 🐖na söi lautasia tyhjäksi.

Yksi ylipainon syy voi olla, että lapsena kylläisyydentunteen säätelijä on "rikottu" sillä, että on pakko syödä lautanen tyhjäksi. 

Vierailija
219/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylikkäämpi tapa olisi puolittaa pulla ja laittaa toinen puoli jääkaappiin seuraavaa päivää varten.  Inhoan ja halveksin näitä ruokaa roskiin lappavia ihmisiä.  Katselin kerran koulun rehtoria, joka oppilaidensa nähden söi pitsan keskuksen ja heitti kaikki reunat roskiin.   Oli runsasreunainen pannupitsa. En vain voi sille mitään, että ruuan heittäminen roskiin on todella alhaista käytöstä.

No, pulla tai ne pizzan reunukset ei ole ruokaa, vaan jopa haitaksi elimistölle. Vehnäjauhoja, sokeria ja huonoja rasvoja.

Ruuan roskiin heittämistä en minäkään ymmärrä.

Vierailija
220/253 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omille vanhemmillesi?

Hyi helve tti millainen kuspää olet. Toivottavasti heillä on muita lapsia joille voivat jättää perintönsä jos sitä yhtään on jäämässä.