Miksi ihmiset koko ajan neuvoo?
Onko muilla tällaista ongelmaa, että vähän väliä joku tulee neuvomaan miten elää, miten suhtautua asioihin ja mitä ajatella omista asioistaan ja millaisena ihmisenä itseään täytyisi pitää?
Olen törmännyt tähän koko ikäni ja nyt keski-ikäisenä alkaa todella riepoa. Vaikutanko minä jotenkin niin reppanalta, etten osaa olla edes omassa elämässäni vai onko ympärilleni vain osunut jotain dominoivia tättähääriä tai sisupekkoja jotka yleisestikin kertovat aina kaikille mitä pitäisi tehdä.
Olenko ainoa?
Kommentit (70)
Täällä onkin tosi hyvää keskustelua, kiitos näistä ajatuksista! Naurattaa itseänikin tuo roskapussipätijä.
Saatan siis itsekin joskus neuvoa, mutta teen sen aina niin, että kerron että omat tiedot perustuu johonkin muuhun kuin asiantuntemukseen toisen elämästä. Tyyliin huomasin että tuo kampaaja olikin tosi hyvä tai että luin juuri lehtijutun jossa kerrottiin näin ja näin, mitä mieltä olet siitä.
Tuntuu että tämä on joko pahentunut viime vuosina tai olen kiinnittänyt siihen enemmän huomiota. Olen nuoren näköinen ja juttelen usein aika avoimestikin asioista, koska harvoin on mielestäni ole asioita joita pitäisi erikseen alkaa peittelemään jos ne kuuluu niin sanotusti normaalin elämän piiriin. Kun sisältäpäin olen kuitenkin tukevasti keski-ikäinen, tämä kaikki neuvominen on alkanut tuntua kummalliselta. Enhän minäkään nyt Mirjalle 60v sano, kun hän kertoo että on kihti, että tiesitkö, että kannattaa olla syömättä silakkaa ja kannattaa varmaan sitä olutta vähentää :D
Ap
Neuvojat luulevat olevansa yläpuolella muita.
Älä neuvo, jos ei neuvoja pyydetä.
Joillain ihmisillä on tarve puuttua kaikkeen.
Ainakin joillakin se neuvominen ja päteminen liittyy siihen että haluavat päästä hyötymään itse jollain tapaa.
Nämä jostain syystä kuvittelevat, että he ovat ainoita maailman ainoita ihmisiä, jotka osaavat ottaa asioista selvää ja punnita eri vaihtoehtoja.
Tunnun yhden täysin torven. Hän on kova neuvomaan. Luultavasti on mokannut itse päivän selvissä asioissa.
Luulee olevansa avuksi.
olen junttien juntti landelta. naapurit varsinkin kaikki tietävät mökkiläiset "poikkeavat" neuvomaan. pahin yritti kaupustella k onkassa olevan kirja painon osakkuutta. sanoin en noin epävarmaan sijoita kotiutin juuri osakkeista 200000e ja myin kryptoja 80000e. eipä ole sijoitus neuvojaan poikennut kaupustelemaan. mutta aiheeseen kun heille sanoo viikon päästä tein juuri päinvastoin sinun neuvoasi se olikin oikein. narsisti demarit aina neuvomassa ja muiden taskuilla.
demari ja kepu aina neuvomassa miten muiden pitäisi olla ja sijoittaa. heidän as pisneksestä näkee miten pieleen voi mennä.
demari sanna fanille ei tahtonut mennä perille että meidän pöydässä ei häntä suvaita. vihdoin tajus kun me muut vaihdoimme pöytää.
Luepa iltapäivälehteä,siellä ei muuta olekaan.Tulee olo ettei ihmiset osaa yhtään mitään.Terveydestä,siivouksesta, seurustelusta ja ihan kaikesta on joku neuvomassa lehdissä.