Miksi suomalaisten sängyt, tyynyt ja peitot ovat niin vaatimattomia verrattuna amerikkalaisiin?
Tai, en tiedä onko ihan yleiseurooppalainen ilmiö. Hurjan paljon ohkaisemmat peitot, täkit, patjat... Kaikki on isompaa Amerikassa, sängytkin
Hieman kärjistävä vertailu:
https://assets.pbimgs.com/pbimgs/ab/images/dp/ecm/202530/0359/197/023.j…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/3399_-_Fiescheralp_…
Kommentit (23)
Amerikassa ihmisetkin on isompia Tuollainen Ikean lastulevyrotisko ei kestäisi sellaista
🥒👅💦🤤
Mulla ainakin. Tokmannilta tms halvemmasta päästä. Patjat jyskistä. Päiväpeite, siisti ja mieleiseni kyllä, kirpparilta.
Hyvälaatuiset ja näyttävät ovat hirvittävän kalliita kukkarolleni.
En pystyisi nukkumaan noin paksun peiton alla.
Koska meillä kaikki on saatanan kallista.
Ostin "paremmat" Ikean patjat, meni yli tonni. Lakanoihin muutama satanen ja peittoihin, tyynyihin 500€
Tuollaista jenkki tyylistä ei Suomesta saa varmaan alle 8 tonnin
Vierailija kirjoitti:
Ai "hieman"😂
😂 Mutta olen tosissani miettinyt tuota joskus! Suomessa on ihan tavallista vaikkapa tuon paksuiset peitto ja tyyny ja patja. Olen käynyt sekä USA:ssa että Kanadassa, ja aina vieraanakin tuntui, että ihan upposi kaikkeen niihin tyynyihin ja peittoihin
-ap
Minulla on ohut peite, sopii minulle paremmin kuin paluu peitto.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Meillä on jotakin noiden kahden välistä, ei topattuja verhoiluja mutta ei askeettistakaan. Panostukset on patjoissa, peitoissa ja tyynyissä. Peitot untuvaa, tyyny minulla höyhentä ja miehellä älyvaahtoa. Kymmenen sentin petari älyvaahtoa. Entinen petari kesti 10 vuotta, minkä jälkeen alkoi tuntua selässä ja laitettiin vaihtoon. Nyt ei taas ole selkävaivoja. Uusi petari hankittiin, kun oli huonekaluliikkeessä minus 50 prosenttia. Kannattaa panostaa terveyteen.
Suomalaiset ovat niin hoikkia ja kapoisia.
Eka kuva näyttää pölyisellä ja alkaa koskea selkään jo kuvan katsominen.
Toka on selvästi jostain asuntolasta. Et voi verrata lavastettua sisustuskuvaa johonkin koulun asuntolaan.
Vertaatko seuraavaksi elokuvien aamiaisia (joita kukaan ei syö, hörppää vain mehua kun koulubussi jo tööttää) kaurapuurolautaseen?
Jälkimmäinen kuva taitaa olla Itä-Euroopasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai "hieman"😂
😂 Mutta olen tosissani miettinyt tuota joskus! Suomessa on ihan tavallista vaikkapa tuon paksuiset peitto ja tyyny ja patja. Olen käynyt sekä USA:ssa että Kanadassa, ja aina vieraanakin tuntui, että ihan upposi kaikkeen niihin tyynyihin ja peittoihin
-ap
Sisustustyylikin on meillä erilainen. Siellä runsaampaa, "isompaa". Jääkaapeista lähtien. Meillä taas vähän vaatimattomampaa. Onhan meillä koditkin pienempiä.
Varmaan osin jäänteitä sotien jälkeisestä pula-ajasta, silloin oli vielä pitkälle 50-luvullakin vaikea saada esim kankaita. Ei sitä silloin tuhlattu valtaviin lakanakerroksiin. Tuo säästäväinen tyyli sitten jäänyt tavaksi vaikka materiaaleista ei olekaan enää pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen kuva taitaa olla Itä-Euroopasta
Toi sänky petivaatteineen on kuin joku kämäsen vuokrakesämökin sänky. Kokolattiamatto tosin ei ole tyypillinen meille.
Yhdysvalloissa talojen yleisin rakennusaine on pahvi, kevelevy ja vaneri.
Ilmastokin tosin yleisesti ottaen lämpimämpi kuin meilla.
Kotimaassamme rakennukset ovat pääosin lämpimiä joten täällä emme tarvitse peitteitä kokoa virtahepo tai lainapeite jota Yhdysvalloissa tarvitaan norsunnussimisen kestävien sänkyjen lisäksi.
Paska vertailu, kun kurjuuskuva ei edes ollut Suomesta.
Ei taida se elämä olla kuin kuvissa sielläkään. Poika opiskeli vuoden USAssa ja asui siellä asuntolassa. Kaikki omat petivaatteet piti viedä, siis siellä oli sängynrunko ja patja, ei mitään muuta. Onneksi kysyi yhdeltä siellä jo yhden talven viettäneeltä että mitä ehdottomasti mukaan, vastaus: kunnon peitto. Vei sit oman untuvapeittonsa ja kas, oli asuntolan ainoa, joka ei palellut tammikuussa, kun ulkolämpötila laski muutamaksi viikoksi 0 tienoille. Kaikilla muilla on pino erilaisia vilttejä peittoina. Eivät olleet kuulleetkaan kunnon peitoista, ja sanotaanko, että ei ollut mikään köyhemmän kansanosan koulu, lukuvuosi maksoi 90.000$.
Mun täkki on villaa, ohut mutta lämmin ja taatusti laadukkaampi kuin ameriikan höttö.
Ap, miksi sinun saavutuksesi ovat niin vaatimattomia verrattuna amerikkalasiten saavutuksiin?
Köyhä kansa ei ole varaa ostaa lämpimiä tuotteita, ovat liian kalliita.
Ehkä lihavat tarvitsevat suuremmat sängyt.
Ai "hieman"😂