Hesari puolustaa nuorten huonoa käytöstä taidetestaamisissa
Mulla alkaa viimeinenkin kunnioitus rapista Hesaria kohtaan.
Huono käytös = nuoret opettelee. Voi raasu-nuoria, ne vain opettelee. Heitä pitää ymmärtää. He eivät koskaan voi käytökselleen mitään, autopilottina on asetus "saa p*rseillä", eikä sitä asetusta saa pois päältä.
Kaiken huippu on se, että Hesari epäsuorasti antaa nuorille luvan olla antamatta taideteoksille arvostusta, koska yleisön pitää olla keskiössä. Ihanaa - eli yleisö saa tuhota elämyksen taiteessa, urheilusuorituksissa, elokuvissa?
EI. Yläasteikäinen nuori ei ole enää mikään päiväkoti-ikäinen tai ekaluokkalainen. Yläasteteini pystyy halutessaan käyttäytymään.
Otetaan ensin nuorilta some ja ylirento Tiktok pois. Rap-musiikki myös laittaa kaiken läskiksi. Palautetaan arvokkuus. Kunnioitus. Annettu auktoriteetti eikä ansaittu auktoriteetti.
Kommentit (26)
Tuossa näkyy koko Hesarin ideologian ydin. Mitään ei saa vaatia keltään.
Ei tiktok ja some aiheuta perseilyä, niitä voi käyttää ihan sivistyneestikin. Ne ovat miehet näissä sovelluksissa jotka aiheuttavat perseilyä.
Ap on itse tyypillinen perseilijä. Aikuinen mies, joka perseilee.
Kuulostaa normipäivältä homocity-lehden toimituksessa
Ilmeisesti ovat olleet muttiaisia muuten en ymmärrä. Kyllä teinit osaavat käyttäytyä kaikki muu on rajojen kokeilemista. Jos joku museovalvoja järkyttää jotain neitiopoikaopettajaa eikä pedagoogisesti osaa heitä ohjata niin voi voi. Sellaista se elämä on, kyllä se lipuntarkastajakin käskyttää jopa sinne lattiatasoon saakka.
Mitä muuta voikaan enää odottaa tuolta äärivasemmistolaiselta aviisilta? Hesari on vasemmistolaisin lehdykkä mitä suomessa painetaan.
Hesari on Suomen johtava woke-julkaisu.
Näin se näköjään myös tällä palstalla, että muut saavat ns. "päästellä höyryjä" toisiaan kohtaan olemalla ilkeä, alistava ym. Kun tällä palstalla kaikki ilkeät ihmiset laitetaan ykköseksi, niin toki se tuo epäjärjestystä maailmaan. Miten käy koko maailman, jossa ilkeiden ihmisten aloitukset ovat täällä aina ykkösenä? Näin se tämä ns. kasvatus toimii?!
Hesari ei kulttuurista välitä enää muutenkaan. Nostaa vain mainstream-artisteja ja tunnettuja nimiä. Annetaan jollekin kaupunginteatterin surkeille näytelmille huippupisteet, joiden perusteella saadaan salit täyteen ja sieltä tullaan sitten pettyneenä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama renkutus.
Sano vielä että olen incel. Ei, olen nainen, työssäkäyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ovat olleet muttiaisia muuten en ymmärrä. Kyllä teinit osaavat käyttäytyä kaikki muu on rajojen kokeilemista. Jos joku museovalvoja järkyttää jotain neitiopoikaopettajaa eikä pedagoogisesti osaa heitä ohjata niin voi voi. Sellaista se elämä on, kyllä se lipuntarkastajakin käskyttää jopa sinne lattiatasoon saakka.
Tämä kai tässä hyysäristöä hiertää: joku on komentanut m utiaista olemaan hiljaa.
Hesarin ajatus on nykyisin vallalla oleva "lapsi ei ole kuriton, hän vasta opettelee taitoja."
Siihen pohjaa metodi Muksuoppi, jossa lapsi opettelee tekemään viisaita valintoja
Joo, paitsi että muiden ei tarvitse katsella sitä että 14-vee teini "opettelee". Muiden ei tarvitse kärsiä siitä että joku yläastenuori ei vielä osaa.
Aina ne hiljaiset ja hyvät oppilaat kärsivät.
Kummasti se häirikkökin oppii kun tehdään vanhanaikaisesti eli jätetään mukavuuksista pois. Se oppiminen tapahtuu pikavauhtia ja kummasti sieltä takin alta kuoriutuu hyvin käyttäytyvä nuori.
Miksi Hesari yrittää normalisoida sen, että jo muutenkin marginaalissa eläviä esiintyjiä homotellaan julkisesti työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, joka on ei-muslimi ulkkis, sanoi ihan samaa. Takuulla mammukkoja, joilla on veressä kaiken taiteen vihaaminen koska se ei sovi uskontoon.
Mä voin mennä kassajonoon meuhkaamaan, ja jos joku tulee valittamaan niin sanon että mä vasta opettelen. Vähän kauan vaan kestää.
Nuorilla kyllä löytyy itsehillintää tärkeiksi kokemissaan asioissa.
Se että nuoret eivät enää koe hiljaisia ja rauhallisia tiloja tärkeiksi (kirjasto, museot, tapahtumat) johtuu että heidän aivo ja hermosto on pilattu nopealla viihteellä. Kännykkä pois ja nuori lenkille, luonnon helmaan, ihmettelemään ympäristöä.
Palautetaan verkkaisuus, kuvaruuduton elämä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se ilmenee?
Kerrohan, ap, miksi luet Hesaria?
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan, ap, miksi luet Hesaria?
Se tulee mun Google-syötteeseen kun menen Googleen. Siihen tulee muidenkin lehtien artikkeleita.
Mutta tarkoituksesihan oli vääntää itse asia muille raiteille.
Hesari paljasti karvansa. Tuo on pääkirjoitus eli koko lehden linjaus.
Huonoa käytöstä pitää ymmärtää ja su-vaita. Ahhh, mihinkähän kaikkeen muuhun tätä voikaan yhteiskunnassa soveltaa? Huonosti käyttäytyvä on uhri joka vasta opettelee?
Mitä jos laitettaisiin osallistumiseen ehto "pääset tänne jos osaat käyttäytyä"? Eli kivat jutut pitäisi ansaita? Ja sekoilijat jätettäisiin ulkopuolelle, valittakoot syrjimisestä kuinka?