Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20000€ tavallisella säästötilillä. Miten tuon voisi sijoittaa niin että poikisi vähän paremmin

Vierailija
14.02.2026 |

En ymmärrä näistä jutuista mitään. Onko joku pankin rahasto ok? 

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000 e 5% korolla 40 vuodessa --> 147 168,35 e

Vierailija
22/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sijoita sitä, jos et ole valmis menettämään mahdollisesti kaiken. 20t e on ihan kiva raha ja pahan päivän vara, jota ei kannata heittää roskiin. Palstalla tuntuu olevan vain vauraita ja menestyviä sijoittajia, mutta kyllä se on ihan tuurista kiinni, ja moni on joutunut pettymään.

pörsissa saa olla todella huono tuuri, jos menettää kaiken. Menetys ja tappio tapahtuu usein tilanteissa, joissa pitää saada rahat äkkiä käyttöön. Silloin voi joutua myymään tappiolla ja todeta ettei saa takaisin samaa summaa kuin sjoitettaessa. Siksi pörssiin sijoitettujen varojen kannattaa olla sellaisia, joista voi olla suhteellisen varma, että voi odotella mahdollisen kurssilaskun sattuessa hetken.  tämä vuoksi sijoitusneuvoja pyytäneiltä yleensä kysytään miten pitkään rahoista voi olla erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000€ on niin pieni raha että ei kannata sijoittaa. Pidä vaan ne säästötilillä.

Väärin.

Vierailija
24/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aot ja ost avaat.

Nordea

Aktia

Wärtsilä

Konecranes

Orion

Mandatum

Fortum

Microsoft

Amazon

Ndivia

Rheinmetall

Osinkoja tulee nyt keväällä kotimaisista osakkeista.

Vierailija
25/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuolta perusasiat haltuun

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/saastot-ja-sijoitukset/sijoituskoulu

Siellä on tietenkin pankin omien tuotteiden mainoksia mukana, mutta ne voi jättää huomioimatta. Rahat sellaiseen rahastoon, jonka kulut on alle puoli prosenttia. 

Vierailija
26/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin kun laitat niin pian sulla on kymppitonni.

Vierailija
27/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000 e 5% korolla 40 vuodessa --> 147 168,35 e

Mä laskin että 140 780 euroa. 20000 x 1,05^40

Vierailija
28/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin mulle kävi mutta se oli 10 000 ylimääräistä.

Vierailija
29/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin mulle kävi mutta se oli 10 000 ylimääräistä.

Mihin osakkeisiin sijoitit?

Vierailija
30/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordnetin Suomirahasto sopii aloittajalle.

Mutta älä laita kaikkea. Nämä on hyviä aloitusrahastoja siinä mielessä että ostot nolla euroa, säilytys nolla euroa ja myynti nolla euroa. Semmoisia sisäänheittotuotteita jota kautta saadaan asiakas innostumaan sijoittamisesta.

Ko. rahasto ei maksa osinkoja vaan tulee kasvuosuuksia, eli osingoilla saat lisää osuuksia. 
Eipä mene myöskään veroja ennenkuin aikanaan myyt pois.

Osuuden arvo ilmoitetaan päivittäin puolen päivän aikaan, osto- ja myyntitoimeksiannoissa on muutaman päivän viive. Ei siis onnistu samanlainen reaaliaikainen kaupankäynti kuin osakkeilla. Mutta, pitkäaikaiseen sijoitukseen ihan sopiva.

Tutustu siihen ja katso mitä firmoja siellä on milläkin % osalla mukana.

Minä aloitin sijoittamisen tällä rahastolla noin 10 vuotta sitten. Sijoitus on tuottanut 180 % eli sen arvo on melkein kolminkertaistunut. 250 euroa on muuttunut 700 euroksi. 

Vierailija
31/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sijoita Suomeen

Vierailija
32/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leuhki. Täällä on paljon vähävaraisia ihmisiä. Olet ilkeä ihminen.

Vierailija
33/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. En ymmärrä mitään noista sijoitus ja rahasto asioista. 

Netti on keksitty. Sieltä LÖYTÄÄ tasan tarkkaan tiedot sijoittamiseen ihan ilmaiseksi. 

Olen tänä vuonna tienannut sijoituksilla 12000 €. 

Vierailija
34/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sijoita Suomeen

Suomalaiset pörssiyhtiöt toimivat maailmanlaajuisesti. Kyllä niihinKIN voi sijoittaa, mutta maantieteellistä hajautusta kannattaa olla. Suomi-rahastolla voi ihan hyvin aloittaa. 

Vierailija
35/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sijoita Suomeen

En todellakaan sijoita Suomeen

Vierailija
36/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. En ymmärrä mitään noista sijoitus ja rahasto asioista. 

Sama juttu ja pankkiinkasn en uskalla mennä kun alkaa kaikenlainen kaupustelu ja tyrkytys.

Minulla on ollut tapaamisia niin Nordean, Dansken kuin OP;nkin sijoitusneuvojien kanssa eikä YKSIKÄÄN ole TYRKYTTÄNYT mitään. Tokihan ne tarjoavat aina pankin tuotteita, mutta ainakin minulle niitä on tarjottu ihan järkiperustein mikä sopisi minun salkkuuni. Mutta tyrkytystä ja pakkomyyntiä EI OLE OLLUT. Ne pakkomyynnit ovat enemmän alexandrian huijausten tyyliä. 

Vierailija
37/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

All in Nvidia ja Meta. Naura matkalla pankkiin.

Vierailija
38/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa köyhimmille.

Vierailija
39/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 000€ on niin pieni raha että ei kannata sijoittaa. Pidä vaan ne säästötilillä.

Puhut täyttä paskaa. Minä sijoitan pääasiassa suoraan osakkeisiin ja pienimmät sijoitukset on parin kolmen kympin luokkaa. Niitä kun tekee tarpeeksi USEIN niin sitä pääomaakin kertyy. 

Vierailija
40/128 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sijoita sitä, jos et ole valmis menettämään mahdollisesti kaiken. 20t e on ihan kiva raha ja pahan päivän vara, jota ei kannata heittää roskiin. Palstalla tuntuu olevan vain vauraita ja menestyviä sijoittajia, mutta kyllä se on ihan tuurista kiinni, ja moni on joutunut pettymään.

Todellakaan EI OLE tuurista kiinni. ja edes alkeellisella hajautuksella kaiken menettäminen on asteroidi-iskun todennäköisyyden luokkaa. Jos on hyvin hajautettu salkku, kuten minulla, niin jos menetän kaiken sijoittamani sadat tuhannet, on tämä rahan menetys murheistani pienin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi