Lempiruokas
Kommentit (33)
Puppa kirjoitti:
Mumman silakkalaatikko 👵🏻🧺👴🏻
Suksi suohon
Mulla on taco. Nuoli ylös jos sulla myös!
Vierailija kirjoitti:
Puppa kirjoitti:
Mumman silakkalaatikko 👵🏻🧺👴🏻
Suksi suohon
Ilkimys
Äiti teki aikoinaan lihajuurespataa joka oli hienoisesti makeahkoa jos oikein muistan. Äiti kutsui sitä puskan tai pustan padaksi. Saispa reseptin, äiti kun ei enää muista koko ruokaa. Tämä sapuska oli joskus 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Äiti teki aikoinaan lihajuurespataa joka oli hienoisesti makeahkoa jos oikein muistan. Äiti kutsui sitä puskan tai pustan padaksi. Saispa reseptin, äiti kun ei enää muista koko ruokaa. Tämä sapuska oli joskus 80-luvulla.
Jos saat sen, kerro se jooko minulle ( heh)
Vierailija kirjoitti:
Grillatut teurasjätteet, sian jouhet, sahajauhot, väri- la lisäaineet eli grillimakkarat.
JES ! Minäkin tykkään grillatusta sekoituksesta jossa on sian silmiä, aivoja, kärsiä, saparoita, ikeniä, munapusseja (karjujen), persreikiä, mahalukkuja, kalvoja sekä vastaavia ruhonosia nautaeläimistä+ broilerin nahkoja ja koipia. Sekä runsaasti kamaraa antamaan makkaralle pehmeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pannari hillolla ja hernekeitto jauhelihalla.
Sama naam
Pizza, mantelikala, lohikeitto, riisipuuro, köyhät ritarit, janssoninkiusaus... 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat sen, kerro se jooko minulle ( heh)
Olen etsinyt sitä netistä, mutta luulen että oli äidin ihan oman pään tuotosta. Toki noilla nimillä joitain ohjeita löytyy, mutta ei ihan tunnu just oikeilta. Äidiltä on ihan turha udella kun muisti on kateissa, 90+ ikäinen mummeli.
Muurikalla paistetut ruisjauhossa pyöritellyt muikut. Hätätilassa paistinpannukin käy. Tokana tulee savustetut muikut.
"Pohjois-Karjala-projekti teki Marttojen kanssa laajoja kampanjoita, joista yksi oli Pitkän iän pidot. Perinteisen karjalanpaistin pinnalla ei enää kellunut valkoista läskiä, vaan paisti tehtiin vähärasvaisesta sianlihasta, lisättiin porkkanaa ja muita kasviksia ja vähennettiin suolaa. Kansan suussa resepti sai nimen Puskan pata." (lähde Apu)
https://www.martat.fi/reseptit/maukas-liha-juurespata/
Olisko joku tuollainen?
Pillu