Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempiruokas

Vierailija
14.02.2026 |

Mikä se on

Mikä on sun lempiruoka

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu

Vierailija
22/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa kirjoitti:

Mumman silakkalaatikko 👵🏻🧺👴🏻

Suksi suohon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taco. Nuoli ylös jos sulla myös!

Vierailija
24/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa kirjoitti:

Mumman silakkalaatikko 👵🏻🧺👴🏻

Suksi suohon

Ilkimys

Vierailija
25/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki aikoinaan lihajuurespataa joka oli hienoisesti makeahkoa jos oikein muistan. Äiti kutsui sitä puskan tai pustan padaksi. Saispa reseptin, äiti kun ei enää muista koko ruokaa. Tämä sapuska oli joskus 80-luvulla.

Vierailija
26/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza

Vierailija
27/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti teki aikoinaan lihajuurespataa joka oli hienoisesti makeahkoa jos oikein muistan. Äiti kutsui sitä puskan tai pustan padaksi. Saispa reseptin, äiti kun ei enää muista koko ruokaa. Tämä sapuska oli joskus 80-luvulla.

Jos saat sen, kerro se jooko minulle ( heh)

Vierailija
28/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillatut teurasjätteet, sian jouhet, sahajauhot, väri- la lisäaineet eli grillimakkarat.

JES ! Minäkin tykkään grillatusta sekoituksesta jossa on sian silmiä, aivoja, kärsiä, saparoita, ikeniä, munapusseja (karjujen), persreikiä, mahalukkuja, kalvoja sekä vastaavia ruhonosia nautaeläimistä+ broilerin nahkoja ja koipia. Sekä runsaasti kamaraa antamaan makkaralle pehmeyttä.

Vierailija
29/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannari hillolla ja hernekeitto jauhelihalla. 

Sama naam

Vierailija
30/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza, mantelikala, lohikeitto, riisipuuro, köyhät ritarit, janssoninkiusaus... 😀 

Vierailija
31/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat sen, kerro se jooko minulle ( heh)

Olen etsinyt sitä netistä, mutta luulen että oli äidin ihan oman pään tuotosta. Toki noilla nimillä joitain ohjeita löytyy, mutta ei ihan tunnu just oikeilta. Äidiltä on ihan turha udella kun muisti on kateissa, 90+ ikäinen mummeli. 

Vierailija
32/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurikalla paistetut ruisjauhossa pyöritellyt muikut. Hätätilassa paistinpannukin käy. Tokana tulee savustetut muikut. 

Vierailija
33/33 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pohjois-Karjala-projekti teki Marttojen kanssa laajoja kampanjoita, joista yksi oli Pitkän iän pidot. Perinteisen karjalanpaistin pinnalla ei enää kellunut valkoista läskiä, vaan paisti tehtiin vähärasvaisesta sianlihasta, lisättiin porkkanaa ja muita kasviksia ja vähennettiin suolaa. Kansan suussa resepti sai nimen Puskan pata." (lähde Apu) 

https://www.martat.fi/reseptit/maukas-liha-juurespata/

Olisko joku tuollainen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän